Světýlko tam, ikonka támhle, světýlka a ikonky všude kam se podíváš, iMERZE. Hezká zrzečka v hlavní roli, co šplhá jako spiderman, skáče jako žába a přežije náraz několika tunového robo dinosaura - IMERZE. Lidští dementi, kteří mají stejně hitpoitů jako dino roboti - IMERZE. Magické červené chroští, které vás ukryje i před robotama se skenerem, i když vaše makovice jasně trčí ven z onoho schroští - IMERZE. Miliarda věcí v inventáři, jehož obsah by měl problém unést na zádech i terminátor - IMERZE. Mapa, kde čtyři minuty běháte v poušti, aby jste se náhle ocitli ve snězných horách - Joooo, IMERZE!
Po tom, co jsem odehrál Metro Exodus - Atmosféríckého rozumně designovaného ukrajinského zašpiněného diamantu, jsem se pustil do tohoto zlatého, na pohled krásného, ale ve skutečnosti zaschlého, již nepáchnoucího extrementu. Design téhle hry je tvořen pro lidi s omezeným rozsahem pozornosti a nulovým pozorovacím talentem, což by měla být hra akorát tak pro mě. Ukázalo se, že na tom zase tak blbě nebudu.
Horizon nemá jedinou originální kost v těle, všechno je tu vytvořeno podle šablony, která existuje skoro dekádu - průzkum a odhalování světa - variace na věže z Far Cry 3, jen ještě nudnější. Primitivní stealth se slepýma a tupýma hovadama. A samozřejmě sbírání bžilionu věci na kraftování věciček. Průser je, že je to Horší než Far Cry, Assasin Creed a hromada dalších open world her na trhu. Horizon má kromě kraftování a progressu postavy i dialogy s "Bioware kolečkem" takže to automaticky musí bejt eRPéGé, že? Ani omylem, vážení klegové. Hra vám dá několikrát během těch mnoha hodin možnost dát Aloy unikátní odpověd, ale jinak jsou tam ty rozhovory zcela zbytečně a převážně slouží k expozici a jakéhosi kontextu k danému questu+je tu nějaký jednoduchý worldbuiding. Krom Aloy tu není jediná zapamatovánodná postava. Příběh se rozjíždí pomalu a než se začalo něco zajímavějšího dít, byl jsem už mentálně vyštavenej na to, abych to nějak prožíval. Navíc je to děsně otřepaný klišé.
Combat je to jediný, na čem je vidět nějaká nevšednost, nějaká kreativita. Souboje s mecha robotama mají štávu, za předpokladu že hrajete na vyšší obtížnost. "Odtrhávání" jednotlivých komponent z větších mechanoidů má význam zejména taktický a pokud půjdete na něco většího nepřipraveni - bez lektvarů a patřičného vybanení, budete si rvát vzteky své ochlupení. Kdyby nebyla kolem soubojáku ta banální omáčka, mohla to být solidní "Soulslike" rubačka.
Aloy je celkem povedená hrdinka, můj bias na super cute zrzavé amazonky mi může lehce zakrývat úsudek, ale i tak mi přišla fajn, její dabérka není špatná a hodí se s ní.
PC port se povedl, žádné cukání i při proměnlivém frameratu, žádné padání a zamrzávání hry a dosti grafických možností (jedna z mála her, kde je viděl rozdíl mezi high a ultra). Jen to ovládání na M+K je řešeno neštastně, ale to nekladu za vinu teamu portu, nýbrž designu hry.
Asi jsem už fakt starej dědek, kterej toho už hrál opravdu moc, ale Horizon Zero Dawn mě vůbec nějak neoslovila, spíše nasrala. Je to hra dělaná pro masy, je to čirá PS hra, která apeluje na oči a sluch, nikoliv mozek, je to eqvivalent herního MCU, což není, jak víme, vůbec na škodu, protože se to prostě prodává, a že se týhle hry prodalo dost.
Po tom, co jsem odehrál Metro Exodus - Atmosféríckého rozumně designovaného ukrajinského zašpiněného diamantu, jsem se pustil do tohoto zlatého, na pohled krásného, ale ve skutečnosti zaschlého, již nepáchnoucího extrementu. Design téhle hry je tvořen pro lidi s omezeným rozsahem pozornosti a nulovým pozorovacím talentem, což by měla být hra akorát tak pro mě. Ukázalo se, že na tom zase tak blbě nebudu.
Horizon nemá jedinou originální kost v těle, všechno je tu vytvořeno podle šablony, která existuje skoro dekádu - průzkum a odhalování světa - variace na věže z Far Cry 3, jen ještě nudnější. Primitivní stealth se slepýma a tupýma hovadama. A samozřejmě sbírání bžilionu věci na kraftování věciček. Průser je, že je to Horší než Far Cry, Assasin Creed a hromada dalších open world her na trhu. Horizon má kromě kraftování a progressu postavy i dialogy s "Bioware kolečkem" takže to automaticky musí bejt eRPéGé, že? Ani omylem, vážení klegové. Hra vám dá několikrát během těch mnoha hodin možnost dát Aloy unikátní odpověd, ale jinak jsou tam ty rozhovory zcela zbytečně a převážně slouží k expozici a jakéhosi kontextu k danému questu+je tu nějaký jednoduchý worldbuiding. Krom Aloy tu není jediná zapamatovánodná postava. Příběh se rozjíždí pomalu a než se začalo něco zajímavějšího dít, byl jsem už mentálně vyštavenej na to, abych to nějak prožíval. Navíc je to děsně otřepaný klišé.
Combat je to jediný, na čem je vidět nějaká nevšednost, nějaká kreativita. Souboje s mecha robotama mají štávu, za předpokladu že hrajete na vyšší obtížnost. "Odtrhávání" jednotlivých komponent z větších mechanoidů má význam zejména taktický a pokud půjdete na něco většího nepřipraveni - bez lektvarů a patřičného vybanení, budete si rvát vzteky své ochlupení. Kdyby nebyla kolem soubojáku ta banální omáčka, mohla to být solidní "Soulslike" rubačka.
Aloy je celkem povedená hrdinka, můj bias na super cute zrzavé amazonky mi může lehce zakrývat úsudek, ale i tak mi přišla fajn, její dabérka není špatná a hodí se s ní.
PC port se povedl, žádné cukání i při proměnlivém frameratu, žádné padání a zamrzávání hry a dosti grafických možností (jedna z mála her, kde je viděl rozdíl mezi high a ultra). Jen to ovládání na M+K je řešeno neštastně, ale to nekladu za vinu teamu portu, nýbrž designu hry.
Asi jsem už fakt starej dědek, kterej toho už hrál opravdu moc, ale Horizon Zero Dawn mě vůbec nějak neoslovila, spíše nasrala. Je to hra dělaná pro masy, je to čirá PS hra, která apeluje na oči a sluch, nikoliv mozek, je to eqvivalent herního MCU, což není, jak víme, vůbec na škodu, protože se to prostě prodává, a že se týhle hry prodalo dost.