Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ebb: Však už jsme se o tom bavili, problém nejspíše bude v tom, že jsi zvolil nejtěžší obtížnost (která nejspíše není tak odladěná, sice píší, že to má vliv pouze na životy/dmg nepřátel, ale není to tak úplně pravda)... při obtížnosti "podle pravidel DaD" a nižší v tomhle není problém. Zpravidla ihned smrtící kouzla ovládá jen několik málo mágů, na něž stačí mít vyšší level(y) (slušné záchranné hody), dobré předměty (s mag. ochranou, kterých je ve hře požehnaně), případně to ještě pojistit ochrannými kouzly... či mága zlikvidovat co možná nejrychleji, případně obojí:).
No podla mna BG2 mal práve najhoršie súboje. Každý mág v BG2 sa riešil breach+focus. High level combat v D&D systéme je a vždy bol len o save or die/stun spelloch. Presne tak je na tom aj BG2. Aj pri pen and paper hraní, u nás išlo AD&D, či D&D dole vodou.
Jab: „Ta půlka patra je ale, co si vzpomínám, tak cca ty 2-3 větší souboje.“
Řekl bych, že to bude více (samozřejmě podle lokace)... na tom ale stejně nezáleží.

Spíše mě udivuje, že toto vyčítáš právě IWD 1, když to bývá zpravidla problém většiny DaD her (BG nevyjímaje), na druhou stranu mi je tenhle systém sympatičtější, než několikaminutové čekání na obnovu hp,many. Přeci jen kliknout na ikononku spánku není zas takový problém.

O tom, že má BG 2 celkově zábavnější souboje (ze známých DaD her imo nejzábavnější) , se nehádám. Ale celkově mi nepřijde, že by první Icewind Dale nějak zásadně zaostával za zbytkem (BG 1, IWD 2, NWN datadisky (původní hra má otřesné souboje) a další)... byť vzhledem k jejich množství věřím, že někoho můžou po čase nudit.
Tenhle "trik" s nasazováním a sundaváním zbroje buď v mé verzi nefungoval nebo jsem ho neuplatňoval. Jinak FMT nezbytně nutně kouzlit nepotřebuje, ale na druhou stranu se to může hodit. I na to, aby se zasenc o kousek oddálil spánek. Mirror image a haste mě btw učit nemusíš. :)
FMT nepotrebuje kúzliť počas combatu. Mirror image + haste a je vymalované. A keď je treba tak ten armor proste zhodíš cez combat, zakúzliš, a nahodíš naspäť.
Isair: Nevím no. Úplný amatér na tyhle věci zase nejsem. BG2 jsem s tím zpropadeným tactics (atp.) dohrál hned několikrát. Byť už moc nemám zájem si to opakovat (z důvodu oněch limitů zábavnosti soubojů v IE). Ta půlka patra je ale, co si vzpomínám, tak cca ty 2-3 větší souboje.

P.S. Jinak za dvě postavy je logicky o dost těžší začátek. Pak je to už jenom o tom, kdy ti dojdou Iron Skin a Stone Skin (a ostatní kouzla). Také trvá dlouho než pro FMT najdeš zbroj, v níž může kouzlit.
Vyzkoušejte obtížnost ,,Heart of Fury"=) Ze hry se stane nový rozměr. Tedy aspoň v ID2.

Isair: Mě naopak ve statistikách hrabání baví dost. Pokaždé strávím minimálně 2 večery tvorbou postav. Ale redukuji počet zejména kvůli získaným XP (když je postav moc, levely jdou těžce pomalu a jako jednotlivci to jsou máčky, loading je častější kvůli větší šanci na úmrtí jedné postavy) a taky některé dovednosti postav jsou imo zbytečné. Nehledě na to, že ovládání šesti postav je taky celkem hardcore. Neustálý pausing, pohyby obrazovky, dělení příkazů... Ale pravda, pořád lepší, než v 3D.
Jab: Jestli není problém spíše mezi klávesnicí a židlí:) (a nebo v té "neúplnosti" party). IWD 1 jsem dohrál cca 10x a podobné problémy jsem nikdy nezaznamenal, i když jsem to hrál téměř vždy s plnou partou. Často jsem prošel půlku patra na jedno vyspání (jen zpočátku to byl trochu problém).

Ebb,Say: IWD 2 jsem v podstatě vždy hrál s full partou a nikdy mi to únavné nepřišlo, ale dokážu pochopit, že někdo nemá náladu se v těch statistikách tolik hrabat.

Ale jak říká Say 3E je vcelku slušně koncipována i pro sólo hraní (na rozdíl od edice druhé). Čili IWD 2 byla snad jediná IE hra, která mě v sólu opravdu bavila.
F/D + F/M/T je ako 5 single class postáv, čiže o moc väčší level s nimi nedáš v IWD1. Jednotku som prešiel solo F/M/T a bolo to jednoduchšie ako s plnou partou - podobne ako BG1.
Já takhle jel první díl. S F/D a F/M/T. Limit je tam ta 30. úroveň a teoreticky toho ty multiclassy mohly dosáhnout (tzn. 30/30/30 a 30/30). Jenže mě to časem přestalo bavit (v Dolní Dornově Hlubině). Prostředí krásné, ale je opravdu únavné dát si dva (3) větší souboje, prospat se a pak celé znova a znova a znova. Infinity Engine na tohle není stavěný. Těžké souboje jsou zábavné jednou za čas. Ale opakování stále stejné taktiky (byť úspěšné) - prostě tomu časem začne scházet šťáva...
Zkoušeli ste někdo u obou dílů mody který přidávaj NPC s tunou dialogů jako u BG?
Já přemejšlím že to zkusim jen nevim jestli sou dobře napsaný .
Ebb: Jenže ID2 nabízí také tu možnost dohrát to sólo=) Osobně bych tuhle hru s plnou partou nikdy nehrál. Max. 4, optimálně 3 a nejlíp 2.
Určite je tretia edicia pestrejšia na tvorbu postavy oproti dvojke, no pri 6 postavách je to už trošku moc. 3ed bola robená tak komplexne, pretože neráta s tým, že by hráč takto vytváral až 6 postáv. To je podla mna trochu slabina IWD 2 - vyberať tie skilly a featy pre 6 postáv mi prišlo dosť únavne. Podla mna, pre single postavu (NWN, DDO) je lepšia 3ed, pre tvorenie celej party (BG, IWD1), je lepšia 2ed.
Taktický potenciál BG 2 (SoA, musím podotknout) imo zvyšuje hlavně to, že se postavy pohybují na vyšších levelech. A také tím pádem díky povedeným magickým soubojům a široké paletě kouzel (nejen útočných /což je docela zásadní/).

Nicméně mi souboje v IWD 1 nepřijdou o nic méně taktičtější než ty z IWD 2, přestože mají jiná pravidla. Snad jen to levelování/vývoj postav je v IWD 2 zábavnější.
Ajantis: "ty mají i kvůli použití AD&D pravidel výrazně menší taktický potenciál než v případě BG2 "

Nechápem. BG2 rovnako využíva AD&D 2nd edition rules ako IWD 1. Je tam pár class kitov navyše ale zdôraznujem, je to stále AD&D 2nd ed rovnako ako IWD. Až IWD 2 má D&D 3rd ed.
Isair: Ha. Podařilo se. Bez Hamachi, normálně ve fullscreenu. A dokonce mezi XP a Win7.
Jo sorry, každopádně dual mág by taktéž nemusel být úplně k zahození, například chvíli hrát jako čistý zloděj (dávat do páčení a hledání pastí) a poté mág.
JJ, třeba jak napsal 90210 Klerik/mág, pak můžeš vzít Bojovník/zloděj (a používat backstabování) a u té třetí pořád nevím... no můžeš vzít Paladina, alespoň jako vůdčí postavu (s vysokým charisma) a tím skvělým paladinským mečem.
Mig: Jo, ale to bylo IWD 2, v jedničce to asi i chce toho zloděje, navíc zaklínač je takový užitečnější pro menší družiny (jenže ten bohužel v IWD 1 neni), mág pak většinou má místa pro kouzla, ale nenajde je tak brzy na svitcích.

90210: 2 klerici zbytečnost ne?

Btw kvůli těm svitkům to chce dát určitě dual mága no.
4Bodkin - Pokud bych mel opravdu hrat se 3 postavami, tak bych si asi nahazel multiclassy fighter/cleric, fighter/thief a cleric/mage.
Ve 2 jsme kdysi hráli zloděj/mág a klerik/bojovník.
Pro 3 postavy by to chtělo také tak nějak namixovat, třebas vzít klerika/zloděje, bojovníka a mága?
Pro herní minimalisty: Které povolání jsou nejlepší pro hru se 2,3 postavama?
Mne ide hlavne o to, že si myslím, že rpgčiek som hral celkom dosť a okrem mesta Baldur's Gate z BG1 mi azda žiadne mesto nepripadalo takto prepracované a relatívne otvorené, no možno ešte Sigil.
Lj: Ten kněz přijde normálně po ulici (od doupěte Shadow Thieves). Pokud myslíš ten vchod na SZ, tak ten tuším prázdný je (nejsem si zcela jist). S tím jedním na mostě máš pravdu. Kromě toho rohu tam nic není. Ale vedlejší barák tam, co si pamatuji, není (resp. prázdný je možná ten, jak u něj stojí fallen paladins a pak tuším jeden u toho, v kterém bez dialogu musíš bojovat). To poschodí na mostě s Mercenary of Riatvin dostaneš jako quest, mimořádně otravný btw, z kouzla Limited Wish - ono "Dobrodružství, jaké jsem dosud nezažil". Ten souboj v hospě na Waukeens promenade platí samozřejmě (byť tam je otázka, zda pak lze tyhle "baráky"/hospody brát za prázdné. Ještě je i jeden souboj (bez otázek a odpovědí) v přístavní čtvrti. Taky je tam taková partička.

P.S. Celkově tím chce básník říci, že v naprosto drtivé většině je Athkatla opravdu co dům to (minimálně jeden) quest. Čili v téhle oblasti bych (těm kterým to vadilo) právo na kritiku přiznal.
Jab: V prístavnej štvrti je bezquestový ten, odkiaľ príde ten šialený kňaz, na Moste je jeden barák s rohom Valhally a vedľajší barák je tiež možný vylúpiť, to že ma tam niekto napadne, to mi nevadí + takéto nepovinné zaujímavé strety sú aj na poschodí krčmy na Moste a v Doupěti Zahalených na poschodí na Waukeen Promenade...

Isair: Jo, ten je ten quest s učňami Xzara.
Jab: " de facto ve všech barácích v BG2 číhají nějaké questy nebo souboje (tam občas nevíš, proč tě napadli)."

Ve vetsine pripadu te v baracich nikdo nenapadne, pokud nemas quest zrovna aktivni. Snad pouze co si pamatuji, tak v pristavni ctvrti v jednom baraku te napadnou i bez questu (jedna se o quest pro harfeniky, ale ani tim si nejsem 100% jist)
Lj: V chrámové čtvrti je jen jeden takový a je v sídle otrokářů. Ten druhý (směrem na východ od chrámu Lathandera) je tam v rámci questu Korgana (Pimlico's House se tuším jmenuje ten barák). Nad Copper Coronet není ani jeden. Ten vpravo se týká úkolu pro chrám (získat sošku Lathandera/Talose) a pak je tam chrám, kde se dá "spasit" Yoshimova duše, pokud máš jeho srdce. V přístavní čtvrti jsou rovněž všechny baráky v rámci určitých úkolů. Ten nejméně známý se týká paladinského questu ochránit dceru nějakého, tuším, boha. Jinak je tam třebas Valygarův barák; barák kouzelníka, jenž má spor s Edvinem; barák Xzara i s jeho učedníky atp. Jinak řečeno skutečně de facto ve všech barácích v BG2 číhají nějaké questy nebo souboje (tam občas nevíš, proč tě napadli).
90210: Tak schválne, v Chrámovej štvrti sú 2-3 baráky na vykradnutie bez questu, v Bridge Districtu je týchto domov cca 5, V chudinskej štvrti nad Copper Coronet je tiež jeden-dva nequestové, nehovoriac o rôznych chrámoch, asi 3 baráky v Prístavnej štvrti. Jediná štvrť, ktorá mala všetky objekty previazané s nejakým tým questom bola Vládna štvrť.

Keby to bolo bez bojov, muselo by to byť aj bez špeciálnych schopností, štatistík, questov a ani tých rozhovorov by tam nebolo tak veľa. :)
MtM: Bez bojů by to byla adventura (v lepších případech). Správny RPG (jako je právě zmiňovaný Fallout) jde hrát za roli, kterou si umaneš, tzn. bez bojů a naopak - druhá bodka.=)
Jo to jsem ted pekne nasranej u Inquisitora. Ta hra by si zaslouzila komplexnejsi soubojovy system a ne ten klikaci srac. Pribeh, dialogy, vsechno je perfektni, ale ty souboje me fakt doziraj.
marwel:"V IWD byly souboje horsi nez v BG z podobneho duvodu jako v NWN2, casto si vybijel treba vetsi skupinky slabych nepratel a to je nuda no. "

Tohle mi dost vadilo i v BG1 (i kdyz v bg1 byla i spousta tezsich souboju, ostatne v IWD 1 obcas take), ale nemusel jsi tak casto odpocivat. V IWD 1 byl nepritel prece jen silnejsi , ale pravda chvilemi to oproti BG (hlavne tedy 2jce) byla nuda.

Jeste ten jiz zde zmineny Albion mel celkem dobry soubojovy system, ale byl bohuzel degradovan silnymi kouzly (pozdeji stacilo nepritele zamrazit a bylo vystarano, ci na demony tam bylo tez jedno velice silne kouzlo, ktere je ihned zlikvidovalo)
Fallouti vyuzivaji navykovosti tahovych souboju, ale rozhodne bych je nenazval nejlepsi. Pravdou je, ze je tam tech souboju primerene, takze nezacnou nikdy nidit. V IWD byly souboje horsi nez v BG z podobneho duvodu jako v NWN2, casto si vybijel treba vetsi skupinky slabych nepratel a to je nuda no. A to odpocivani po kazdych dvou soubojich me taky pekne sralo.
MCZ: Fallouty mají IMHO nejlepší bojový systém co znám. V Arcanu mi nesedl, přesto ho srovnat musím, protože puntíky, tahy za body, akce za body etc... tam byly taky. I v podobnym interface.
Pool of Radiance:RoMD a Greyhawk:ToEE su moji favoriti na najlepsi subojovy system.
Say: Fallouty (1&2) mají podle mě moc fajn bojový systém - narozdíl od toho Arcana (čili to srovnání mi přijde mimo, vždyť to vůbec není podobné).
Isair: Však v BGčkách, IDčkách, NWNčkách, PS:T... Mi souboje taky vyhovují, jen už je toho moc. Fallout sice soubojem připomíná Arcanum (nebo naopak) ale pořád je to originál, stejně jako Zaklínač (teda z těch her, co se mi zatím dostaly pod ruce, počtem hodnocení v profilu se zatím neřiďte, dost mi tam toho chybí=D)