Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Zatímco The Cat Lady se během prvních dvou kapitol rozjela až k nejvyššímu soudu, tak Lorelai je po celou dobu hraní stále stejná - rozplizlá éterická hipsteřina, která si až příliš hraje na velké umění. Pomalé tempo sice často oživují pekelné výboje, ale skutečnou katarzi nepřinese ani jinak povedený závěr.

Nejeden filozof nebude z opojného nadšení stíhat měnit plíny, ale my obyčejní lidé jsme přece jen očekávali mnohem emotivnější příběh. Lorelai se musí vypořádat s despotickým otčímem, který terorizuje její matku a nesnáší celou rodinu. Z vedlejšího bytu pak na ni dotírá nevybouchaný soused s deštníkem. Do toho ještě všudypřítomná Královna červů, o které si každý může myslet své. Já nic dobrého.

Grafická stylizace, detaily a celkový design hry je na vyšší úrovni než v případě The Cat Lady. Na každém kroku je vidět, že autor věděl čeho chce docílit, dal si velmi záležet a na výsledku je to znát.

Varovné signály nelhaly. V úvodu slibovaného násilí, krve, sprostoty a nahoty bylo až na poslední položku vrchovatě. Pouze letmo viděná vrásčitá prdel staré důchodkyně se mnou nehla. Hra má několik konců, ale v mém případě na kopulaci zamilovaného páru nedošlo.

Dohráno za 5 hodin rovných.
+24
  • PC 90
Tak jsme se dočkali. My nadšenci potemnělých atmosferických věcí či stylu vyprávění Michalskiho. A jaká tedy Lorelai je? Napadají mě slova jako barevnější, kontrastnější co se projevu emocí týče a technicky vymakanější. I když i to přineslo svoje proti. Jsem ráda za snahu hru posunout dál. Za experimentování na novém enginu a tím pádem možnost změnit rozlišení. Také za snahu o zahrnutí 3D a propracovanější mlhu. Jenže to se na slabších strojích či při streamování projeví. Nebojím se však, že by to ještě zpětně nezkoušeli doladit.

Lorelai je mladá dospívající slečna, která to doma rozhodně nemá lehké. Čeká ji tam totiž věčně zmlácená máma, nepříjemný nevlastní otec a pak také malá Bethany, její malá nevlastní sestra, která se o sebe ještě nemá šanci postarat. Jenže ono odejít není tak jednoduché. Není odvaha ani odhodlání a Lorelai tak zůstává u stavění vzdušných zámků. V noci se situace opět vyhrotí a z kuchyně se ozývá řev, který končí hrobovým tichem.

Co mi na hře nesedělo je snaha o pár světlých momentů, rádoby humorných chvilek, které nejspíš měly navodit kontrast mezi tím vším svinstvem, které se Lorelai děje a snad nějakou pomyslnou nadějí. Když se na to zpětně divám, ono jich možná nebylo zase tolik, ale mně osobně zkrátka nesedly a o to víc vyčnívají. Stejně tak mi některé "mindfuck" momenty, které ke hrám Harvester Games patří, přišly tak trochu nucené, prvoplánové. Aby se zavděčili fanouškům a to co nejdříve. Nejspíš to tak není, ale dojmu se nezbavím. Celkově je hra oproti předešlým dílům akčnější, barevnější a nese se v jiném tempu. To nabízí spoustu prostoru pro experimentování. Například hrátek s barvami se rozhodně nebáli.

Příběh je vyprávěn stejným stylem. Opět se dozvídáte věci, které velmi pěkně zapadají do celého světa, občas narazíte na zmínku či postavu, kterou už z The Cat Lady nebo Downfallu znáte a vše to dohromady moc pěkně lícuje. Zápletka je silná, příběh poutavý, nastanou momenty, kdy je Vám opravdu smutno, pozastavujete se nad zoufalostí situace a může to s Vámi nepěkně zamávat. Možná je to místy tlačeno až do extrému. V tomhle hra opět není pro každého. A Lorelai? Je možná silnější a důležitější, než by si kdy sama dovedla představit.

The Cat Lady byla má prvotina a doposud nejoblíbenější hra svého žánru. A nejspíš jí i nadále zůstává. Lorelai mě za těch 6 odehraných hodin sice nahlodala dost, ale příběh Susan mi sedl asi o něco víc. Každopádně kousek je to opět vynikající. Splnil očekávání, maličko šokoval tempem, potěšil hudebním podkresem a změnami a občas trochu zaškobrtl. Užila jsem si to a jsem ráda, že se může zařadit ke hrám, které si s jistotou ještě několikrát projdu.

Pro: Atmosféra, barevnější pojetí, herecké výkony, hudba, grafická stylizace, příběh a zápletka, svět, technicky vyladěnější hra

Proti: Případné technické problémy, zdánlivě nucené momenty

+21
  • PC 75
I žánr, jako je 2D adventura, občas může nabídnout něco netradičního, neobvyklého. Prostě něco, na co jen tak nezapomenete z nějakého většinou jasně daného důvodu. A ty důvodů můžou být rovnou různé. Třeba v případě Harvester Games jsem pochopil, že jde především o atmosféru, příběh a způsob, jak je hra nakreslena. Tedy tři body, které mě v případě prvního herního zážitku od tohoto studia s názvem Lorelai přikovali do křesla a já si ji tak mohl jednoznačně užít.

Pravda, takové pocity z 2D adventury věru nemám každý den. Ale Lorelai má něco do sebe, co se těžko rozklíčovává. Něco poněkud nestálého, nepříjemného, co čeká, že se vydrápe na povrch a vy tomu coby hráč musíte, chtě nechtě, pomoci. První z bodů, který jsem totiž výše zvěčnil, je určitě příběh. Příběh Lorelai je velice temný a smutný. Žije v bídě. V rodině, kde ji táta v minulosti umřel, máma si našla alkáče, ten prochlastává všecky peníze, mlátí mámu a do toho tu neustále plaká miminko - její nevlastní sestra, kterou se snaží srdceryvně ochránit. No a v tomto prostředí se ocitáte vy – hráč – který se snaží Lorelai pomoci, leč její boj o záchranu života nebude vůbec jednoduchý. Spíše naopak.

Bude hodně složitý, éterický a v mnoha ohledech se budete v ději ztrácet, abyste se v něm zase tak nějak, možná, nacházeli. To je asi i jediný kámen úrazu příběhu. Autor umí napsat napínavý příběh, umí z běžného smutného děje vymáčknout něco tajuplného, něco nadpozemského, co se celým dějem vane jako smrad. Jen to neumí úplně adekvátně ukončit. Asi jako když koukáte na díl Akt X, celý ten děj je zahalen atmosférickou mlhou, aby Vás závěr zklamal tím, že Vám naznačí, ale nic konkrétního neřekne. V případě Lorelai je třeba se na i toto připravit.

Jinak ale super. Atmosféra vostrá jak žiletky, dialogy perfektně napsány, dabing na úrovni profesionálů a do toho originálně nakreslené 2D prostředí, ve kterém sem tam něco posbíráte, sem tam něco nakombinujete, ale ve skrytu duše toho nejenom, že moc není, ale ještě to ani tak obtížné není. O to více se máte šanci vžít do děje, který je z podstaty věci hodně silný.

Lorelai je tak určitě jedna z nejzajímavějších adventur, kterou jsem v posledních letech hrál. Počítejte s tím, že Vám u ní dobře nebude, ale po dohrání na ní zapomenout taktéž nedokážete. Má něco, co z ní činí samotářský ostrůvek uprostřed oceánu. A jak jsem pochopil, podobné jsou i další hry od studia. Takže už se těším, až se s dalšími někdy v budoucnu setkám. Věřím, že to bude zážitkově podobné.
+17
  • PC 80
Hru jsem začal hrát aniž bych vůbec věděl co od ní čekat. Jediné co jsem věděl bylo, že je to hororová adventura s hlavní postavou ženského pohlaví.

Hra je o dívce která žije v rodině s otčímem hrubiánským kreténem a ne moc vzornou matkou, zůstává jen kvůli mladší sestře. 
Hned ze začátku se rozjede ostrý sled události, které končí smrtí.... Dále se o ději nebudu moc rozepisovat, abych nemusel skoro celou recenzi hodit do "spoileru" :-) Protože děj a jeho vývoj je hlavní síla hry.

Už od začátku se mi zalíbila grafická stránka hry, hudba, dabing, dialogy a celkové zpracování. To, že vaše rozhodnutí ovlivňují zásadně konec hry nebo budoucnost NPC postav je super a můžete si hru nebo její část zkusit s jiným rozhodnutím.

Co mi vadilo, byla krátkost hry (cca 5 hodin), celkově její minimální obtížnost a málo logických hádanek, vše většinou bylo o tom  něco najdi -> seber -> otevři/použij. 

Celkově hru mohu s klidným svědomím doporučit.

Pro: originalita, grafika a hudba , různé konce a ovlivnění budoucnosti NPC

Proti: krátké, málo gameplaye

+15