Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

AiMLEzZz: já bych viděl jako docela zásadní podporu HW, a tím nemyslím jen nějaké DX10/11 karty, ale i RAM, CPU apod.
Spíš je nikdo nepotřebuje... a podle toho co jsem četl o Win 7, tak ani na ty nikdo dlouho nepřejde.
Ja sem s Vistama stejne spokojenej jako s XPckama.
Kecy o tom jak sou narocny, v dnesni dobe neberu :)
Ono se předpokládá že spousta lidí Vistu vynechá a přejde rovnou na Windows 7, co jsem tak četl.

Jinak už za 6 dní nový trailer z Mafie...;)
Hlavně jsou XP už snad 8 let starý systém (ne, že bych je neměl rád); Windows 7 každopádně v budoucnu plánuji.
jeeej ale stoji penize, ja mam legalni wokna jen proto ze uz jsem je k tomu stroji dostal :) A piratsky visty co jsem zkousel i pres ty kecy o predaktivaci a kdesi cosi driv nebo pozdejs nahlasily ze jsou kradeny :)
To se nestane nikdy : ).

A vždyť visty nejsou tak strašný, navíc už na ně bude SP2, to by mohly bejt celkem použitelný, ne?
Myslím, že než by si měl někdo pořizovat kvůli Mafii Vistu, tak někdo jinej konečně přepíše DX10 i na XP :-D
Je pravda, že tohle tvrdili i o GTA4 a přece se to dá na XPčkách rozjet... tak uvidíme.
Hehe, 2K ruluje : )

Ale tak není to potvrzený...osobně o pravdivosti docela pochybuju.

Ale ikdyby to pravda byla, nevadí...Visty bych nějak přežil..aspoň by to zase ten DX10 konečně pořádně využilo.
Sakra, tak to snad není pravda. Teď mě nasralo GTA4 se svým SecuRomem, Games For Windows, Social Clubem a miliardou DDLs a zachvilu zas budu muset rovnou nainstalovat Visty? Tak to snad né...
...support only DX10. Tak to je vrchol, tohle mě fakt nas**** Pořizovat si kvůli hře Vistu je podle mýho největší blbost a zbytečný nucení lidí používat věci, co nepotřebujou nebo nechcou. DX10 je velkej microsoftskej podvod. No a řekl bych, že tohle plno lidí nezkousne.
Juchů! Teď ještě jestli je to pravda.Ale i jestli je, tak je mi to fuk, v březnu stejně budu upgradovat...

Ale ta nevyhnutelnost Vist mě trochu mrzí.
Blahopřeji k dvoustému hodnocení této české perly. Není to náhodou rekord na DBH? :-)
Pánové vám nikomu nedošlo, že ta taxikářská mise je takový "tutorial" aby se člověk naučil pořádně zacházet s autem a seznámil se s městem? Proto to tam je, protože řízení auta, je jednou z nejdůležitějších činností celé hry, tak to chtěli hráče v poklidu naučit a zároveň tím začít příběh.

A finální boss? Dohrál jsem to už sice hodně dávno, ale nepamatuju si, že bych s tím měl nějaký extra problém a to jsem ani nepoužil granát! Z ohledem na to že před finálem musíš projít X misemi a před závěrečným soubojem vystřílet celý barák, tak už bys měl mít určitý skill a aovládání v ruce, takže boss by neměl být neřešitelný problém, když u toho navíc taky trochu přemýšlíš!

A co se týká závodů, to byl pořádný oříšek, ale pořádně mě to taky bavilo! Užíval jsem si to postupné zlepšování se. Ze začátku jsem nezřídka končil v první zatáčce a ke konci už jsem přesně věděl jak na kterou zatáčku a kde hrozí jaké nebezpečí a jízdu jsem si skutečně užíval!!!
MCZ: Komentuji hru a při té příležitosti poukazuji na některé (podle mého) nesrovnatelnosti v tvém textu a uvádím můj pohled na věc, stejně jako můžu přitakat někomu jinému. Na tom nevidím nic hloupého, na csfd to praktikuje každý.
Barney: komentuješ přeci hru samotnou, ne komentář někoho jiného. Je to hloupé už jen z toho důvodu, že dotyčný může ten svůj kdykoli změnit. K vyjádření se ke komentářům slouží diskuse.
Já cizí názor na Mafii respektuji a tvůj komentář byl svým způsobem podnět k tomu, abych se taky rozhoupal a napsal pár vět. A neetické se mi to všechno tak nějak nezdá, ale ono je to jedno. :)
Barneyho komentář se mi především z podstatné části zdá jako reakce na ten můj, což mi nepřijde moc etické - komentář by měl stát sám o sobě.

7c: vždyť už jsem to psal, tak ještě jednou: hráč se nerovná detektiv; každý vnímá ten příběh jinak. Tou osou přeci nemusí být jeho vyprávění, ale všechny s událostmi (i vzdáleně) související vzpomínky. Detektivovi stačí strohá fakta o zločinu, já bych chtěl poznat (alespoň do jisté míry) zločincův život.
Mně Mafie opravdu přišla jako celkem dobře podaná ve smyslu Tommy vypráví detektivovi svůj životní příběh - zkuste si představit, jak byste ho podali vy. Nejdřív trochu popíše svůj život před setkáním s mafií, jako úvod a uvedení do situace, potom trochu popíše svoje začátky, jak se seznámil s jednotlivými členy, aby to dal do souvislostí a potom už jede po jednotlivých činnostech Salieriho rodiny. Nevidí důvod tlachat o svém soukromém/rodinném životě s fízlem, kterého vidí poprvé/podruhé v životě - a popravdě řečeno já taky moc ne. Jen stručně uvede podstatné věci, které s věcí souvisí (ochranna svědků apod.).

Nejsem žádný Mafia fanatik (koneckonců jsem celou hru ani nehrál - jen jsem ji několikrát viděl celou dohrát :-)), ale zrovna příběh a postavy mi přijdou jako ta poslední věc, která by si zasloužila nějakou kritiku - tedy alespoň za předpokladu, že vám nevadí (nebo ještě lépe máte rádi) kriminální příběhy :) A to se na ni dívám z pohledu dnešní doby (resp. z doby, když jsem ji naposledy viděl někoho hrát) a ne doby vydání.
Flowerpot: Měl jsem na mysli, že Mafie nebyla vytvořena kvůli tomu, aby si hráči ucvrnkávali do kalhot kvůli příběhu a pak se klaněli scénáristům, ale aby za hru řádně zaplatili a roznesli její jméno dál, aby si ji koupili další. Film jde taky povětšinou do kin aby vydělal prachy. No a taxikářská mise je právě jedinou výjmkou, která zabíhá do detailů a nesouvisí s hlavní dějovou linkou. Ale tam se dá její existence obhájit tím, že se má hráč vžít do poklidného života Toma a poznat město.
Barney: Eh? Zmysel prvého odstavca mi vážne uniká (obzvlášť tá časť o "jedinom skutočne hmatateľnom cieli" je skutočne WTF), navyše "Příběh je vyprávěn přímo Thomasem Angelem detektivovi, jenž nevypadá zrovna na někoho, koho vypravěčovi osobní pletky zajímají... která ale zase představovala prostředek pro vcítění hráče do obyčejného života hlavního hrdiny)." považujem za celkom slušný double-think. Najskôr je absencia omáčky vysvetľovaná tým, že hra sleduje len tú mafiánsku stránku Thomasovho života a jeho obyčajný život detektíva nezaujíma, aby to bolo na konci negované tým, že taxikárska misia je prostriedok na vcítenie práve do tohto obyčajného života... Tak čo teda platí? Taxík je pre zžitie s hrdinom dôležitý, ale vzťahy s manželkou a priateľmi nie? Alebo hra po prvej misii zmení 'perspektívu'? Tu som pomerne zmätený...
MCZ: Chápu, že někdo nedá posledního bosse napoprvé, to se ani neočekává. Ale když už s ním bojuješ dejme tomu potřetí, víš kde se zhruba pohybuje, pak stačí jeden granát a pár ran z Coltu a je po něm. Jednoduché jak facka, zdůraznuju, že zásadní roli hraje onen granát :).

VtMB:
1) Leopold - pokud vím, tak to byl spolu s Andreiem nejjednodušší boss ve hře. V době, kdy jsem bojoval s lovcem vampírů jsem měl podobnej Firearms skill a nijak závratnej problém nepředstavoval. Obvzlášt když jste si prohodili místa (tzn. ty nahoře, on dole mezi terčema), pak totiž ani nestřílel.

2) A Andrei se dal usmažit během pár vteřin plamenometem.

3) Konec - ten je spíš o tom najít správnou taktiku. Pokud se na něho snažíš jít zblízka, pak samozřejmě nemáš šanci, nicméně není problém uhýbat jeho utokům se zapnutou Celerity a neustále do něj střílet. Vzhledem ke vzdálenosti, ve které se od tebe pohybuje, nepředstavuje tvůj nízkej Firearms skill moc problém. A poté kdy se promění v obřího netopýra či co, tak je otázka pár vteřin na něho zasvítit reflektorem a pak chvilku střílet.
AiMLEzZz: že boss vidí skrz zeď (je schopen okamžitě zareagovat, pokud vyloženě nejsi za ním) a střílí s 99% přesnosti považuji za docela dobrý důkaz vysoké obtížnosti.

A především se nesnažím nikoho přesvědčit, že hra byla těžká "pro všechny", ale že byla těžká pro mě (aniž by mi nabídla možnost obtížnost snížit).

Jen krátce k tomu VTMB - chtěl bych opravdu vidět, jak to někdo dohraje se zbraňovými skilly tak max. na 2/10 (to tak nějak odpovídá mé představě o mluvící postavě); zvlášť když vezmu v úvahu rozvyklanou mušku a dost tuhé nepřátele na konci (Leopold, závěr).
Což nic nemění na tom, že ta hra rozhodně nebyla tak těžká, jako se nám tady snaží MCZ namluvit. Stejně tak není nijak extrémně těžký dohrát VtM:Bloodlines za převážně kecací charakter.
Njn, MCZ si tu hru očividně neužil. Docela by mě zajímaly jeho nejoblíbenější filmy.
Imho obtížnost Mafie je jednou z jejích největších předností. Při prvním zahrání před šesti lety jsem měl starosti snad s každou misí, nic nešlo udělat napoprvé ani na podruhé. Nutilo mě to se snažit, šetřit s náboji, využívat efektivně lékarničky a mít radost z každého automatického uložení. Byla to výzva, ale skvěle vyvážená, protože žádná mise nebyla nemožná ani pro méně zkušené hráče - jen to chtělo hledat co nejlepší postup. Finální boss sice ustojí dva zásobníky do hlavy a stále má naskriptované neuvěřitelně rychlé reflexy, ale co by to bylo jinak za bosse :) Napošesté byla Mafie ve srovnání s první hrou už celkem procházka růžovým sadem, ale stále to byla solidní výzva.
sevencreature: je celkem běžné, že pokud (třeba ve filmu) je příběh vyprávěn, je okolo právě i ta omáčka. Nebo jinak - asi sotva vypráví Tommy detailně koho zabil tam a támhle, že si pak odběhl k lékárničce atd, pak jel autem, zabočil doleva apod.; čili nevidím důvod tam nedat i více těch příběhových pasáží, které třebas ve skutečnosti nevypráví. Hráč přeci jen ten příběh vnímá jinak než detektiv, celistvěji.

Já ji dohrál, ale už to bylo opravdu zoufalé; mít k dispozici jemnější obtížnost, vyť to třeba zkrátí hrací dobu, tak určitě hodnotím lépe, opravdu při hraní nečekám, že se budu trápit. Jinak nemít v závodu volbu obtížnosti, nedostanu se patrně ani přes něj...

A od závěru jsem čekal nějakou skutečnou gradaci, pointu a ne že se to tam prostě zvrtne a náhle skončí...
MCZ: Když vezmeme v potaz třeba The Sopranos, tak je přirovnání k "seriálovému" dojmu docela dobrá pochvala, řekl bych. Koneckonců, filmy zpravidla nejsou delší než pár hodin :)

Ad tvoje nelogičnosti - Tommy vypráví svůj příběh, asi těžko bude trávit hodiny popisováním, jak se kamarádil s Pauliem nebo balil svoji manželku (hádám, že to asi není ten materiál, který chce každý detektiv slyšet .-) Skoro mám z tvého komentáře pocit, že ti trochu unikl kontext.

"Mnohé kapitoly působí zatraceně neuvěřitelně." a "žádnou palici v Illusionu nenapadlo, že i slabší hráč by chtěl (a měl!) hru dohrát". Neznám nikoho, kdo by Mafii nedokázal dohrát. Zvláštní. A hrál ji skoro každý, koho znám (i lidé, co nejsou žádní "hardcore" hráči).

Ad závěr a "projekt" (a další zápletky) - vesměs obyčejná a strohá realita, kterou člověk vidí ve zprávách nebo čte v novinách.
Lidi, co vás vede, ten souboj je v pohodě. Napoprvé je to sice mírně frustrující, po opakovaném sjíždění (a že jsem jich hodně absolvoval) ale napotřetí v klídku. Hodně se mi osvědčil Colt 1911 a jeho přesnost, díky které vyženete Sama z prvního stanoviště tak na dva zásobníky, zkoušet to Thompsonem je hloupost, po jednom výstřelu ho nedostanete dostatečně rychle na mušku, aby neodpověděl. Schovávej se za rohem u zábradlí a občas trošku vykoukni, až mu dojde zásobník, tak vyjdi s Coltem a napal to do něj. No a pak to obejdi a připrav si třeba Pumpovací brokovnici, přikrč se, zamiř na místo odkud vylítne a dobře mířenou ránou ho dáš. Jednou jsem to zkoušel i granátem, jeden výbuch a odběhnul. :o)
Podobně debilní byl myslím konec Soldier of Fortune. Debilní v tom smyslu, že v průběhu hry byli nepřátelé vesměs lidé, ale v závěrečném souboji se objeví nadčlověk (tedy v SoF měl pouze "nadbrnění") - pokud si dobře pamatuji (je to dost let), tak Decker ustál dva zásobníky těžkého kulometu do hlavy (tolik munice zpravidla stačilo na celý level plný "normálních" nepřátel).

V Mafii to bylo o to trapnější, že to byl sám chcípák Sam, který víc času strávil v nemocnici než v akci.
Já jsem s tím tuším neměl nějakej větší problém, byl těžkej, ale ne nějak zvlášť. Tuším, že granát bylo řešení, ale co já vim, dohrál jsem to jenom jednou a nějak si to moc nevybavuju.
Šlo ho obejít. Když půjdeš na nějakou stranu (od začátku té části je to myslím nalevo), projdeš kolem těch vstupních dveří a půjdeš dál, tak za jedním rohem tam stojí a ani se nehne. Vem si na něj Thompsona a až ho vystřílíš, tak Colta (nebo rovnou Colta.. myslím 1911). Střílej do něj a kryj se za rohem. Potom po nějaké době uteče a tobě stačí už jen vychytat ten jeden roh, za kterým bude schovanej (já osobně tam házel vždycky granát a pak mě to rovnou hodilo do poslení animace). Fakt je, že s 21 HP to je problém.
Dělal jsem to stejně jako Danny. Jinak poslední souboj mi přišel spíš "blbý" než obtížný.
Pokud si dobře vzpomínám tak bylo nejlepší dostat se do takových situací, kdy z něj vidíš např. rameno, nebo kus nohy a pak už jen šiješ a rychle se schováš a tak dokola. Je to sice trochu zdlouhavější, ale tak nějak jsem ho dostal. Hodně jsem myslím používal systém: zamířit za rohem - úkrok ven - výstřel - úkrok zpátky.

Ale už je to dlouho, jediné co si dobře pamatuju je, že to bylo na první dohrání docela frustrující... podruhé už je to lepší :-D
Několikrát zkoušeno, přebíhá vždy tak, aby byl naproti.
Paul: no, můj největší úspěch je právě ten, že se mi jej podařilo dostat z prvního stanoviště (dokonce v přímém střetu, prostě jsem jej jen musel rychle zasypat olovem), ale jakmile pokračuju tou chodbou dál, jsem bez šance; vždy vyběhne a pár ranama (i když mám pořád těch 21) mě prostě skolí.

Možná bych jej mohl zkusit nechat vystřílet si munici, ale tak nějak mám pocit, že bude mít těch nábojů nekonečno (když už vidí skrze zeď, tak proč ne munice...).
Barney: Možná jsem divný, ale nepřipadá mi moc zábavné, že mě je Sam schopen zabít během pěti vteřin. Je pravda, že začínám s 21 hp, ale moc se mi teda nechce opakovat tu předchozí veledlouhou pasáž.

A co mě opravdu irituje, tak když ho zaženu z prvního stanoviště, vyběhne pak po mě zpoza rohu aniž bych měl šanci (napoprvé, naposté) nějak zareagovat...

Můžu říct, že mě svou (nenastavitelnou) obtížností hra ke konci opravdu řádně znechucuje; pomalu se dostávám k otázce, zda ji prostě nedohrát anebo dohrát s cheatem...
Ještě nehodnotím, ale mohu s jistotou říci, že takhle příšerný souboj s bossem jsem ještě neviděl...
Cedr: jenže konkrétně ty Paulovy spoilery byly vidět už z hlavní stránky, což je trochu rozdíl :-).
Spoilery nesnáším (např. předevčírem jsem se konečně pustil do hraní Stalkera a při čtení oficiálního popisu Oblivion Lost modu jsem si neúmyslně přečetl jak Stalker dopadne...) ale u Mafie bych přihmouřil oči :) Navíc nikdy u nedohraných nebo neviděných (např. na čsfd) věcích nelezu do diskuzí, protože tam spoilery přece očekávám :)