@Red (21.05.2013 22:18): Já to z plezíru používal :) Ale jestli hraješ za ženskou, vítej v pekle :D
Diskuze
Ten pohyb fakt nemohli myslet vážně. To je nějakej Easter Egg. Oni mě ještě naučí používat ctrl pro chůzi.
NateLogan: Ahoj, právě jsem četl tvůj komentář, a přestože je dost starej, chtěl jsem vyjasnit tu část ohledně Crucible a Vigila; V ME1 je řečeno, že tým na Ilosu se od zbytku světa izoloval okmažitě po útoku Reaperů a právě díky svému odříznutí genocidu Protheanů přežili. Z toho tedy plyne, že Ilos nemohl vědět o ničem konkrétním, co se dělo po útoku. V ME3 se dozvíš, že Crucible (resp. o co vůbec jde ak čemu ji lze použít) byla Protheany objevena až v době války s reapery, tedy v době kdy bylo impérium Protheanů v podstatě zničeno (Mass Relays vypnuta), Ilos odříznut a odboj se odehrával v podobě partyzánské války. Navíc levá ruka absolutně nevěděla, co dělá pravá - viz Javik. Z toho tedy plyne, že Vigil o crucible jednoduše vědět nemohl.
Napadá mě ale i další vysvětlení (přestože mnohem méně uspokojivé); v ME1, 2 je řečeno, že Vigil je hodně těžce poškozený a spousta dat je ztracena. Informace o Crucible mohou dost dobře být zrovna taková data...
Napadá mě ale i další vysvětlení (přestože mnohem méně uspokojivé); v ME1, 2 je řečeno, že Vigil je hodně těžce poškozený a spousta dat je ztracena. Informace o Crucible mohou dost dobře být zrovna taková data...
@Shoggot (08.05.2013 17:19): Tak on konec sám nabízí obrovský interpretační potenciál díky Catalystovi, resp. jeho logice a myšlenkovým vzorcům. Připadá mi, že myslící entita, která nemá emoce a řídí se utilitárním pojetím "dobrého/špatného" by klidně mohla dojít k závěrům, ke kterým Catalyst došel, pročež ho považuji za povedenou snahu o zpracování umělé inteligence. Pak je tu samozřejmě velký interpretační potenciál v rámci mytologie a náboženství - např. odlišné vnímání univerza; na jedné straně cykly (antika), na druhé cesta k určitému cíli/konci (monoteistická náboženství). V tom byla alespoň pro mě hlavní síla konce, na rozdíl od konců jedničky a dvojky, jejichž interpretační potenciál a hloubka byli nulové, a dost možná i právě proto byli jejich konce neproblematické... Těch několik děr v příběhu jsem pak bez problémů odpustil (a díky EC jich je ještě méně).
@eremita (08.05.2013 17:06): No s tím právě souhlasím. Bez ind. theory se to klidně obejde a EC navíc ind. theory už vůbec nepotřebuje. S EC už je vše vyřešené a srozumitelné, vůbec není žádná další teorie už potřeba.
@Shoggot (08.05.2013 15:00): Mně ten konec přijde koherentní a smysluplný i bez indoktrinační teorie. Upřímně, když jsem dohrál hru poprvé, vůbec mě indoktrinace ani nenapadla a i po EC se držím své vlastní interpretace. Ale to by bylo na dýl...
@pajmič (08.05.2013 14:53): Že se po střelení dítěte do hlavy změní dítě na Harbingera lze vyložit i tak, že odmítnutím "spolupráce" nad tebou Catalyst zlomil hůl a jednoduše nechal "hovořit" své nástroje...
@pajmič (08.05.2013 14:53): Že se po střelení dítěte do hlavy změní dítě na Harbingera lze vyložit i tak, že odmítnutím "spolupráce" nad tebou Catalyst zlomil hůl a jednoduše nechal "hovořit" své nástroje...
@pajmič (08.05.2013 14:53): Ty "podivné věci" jsou akorát nedomyšlenosti ze strany autorů. Z Leviathana se navíc dozvíš, že ten spratek fakt není Harbinger, ale původní AI která stála za stvořením Reaperů. Ostatně, ten spratek před tebou pak už žádná tajemství nemá, ti řekne, že stvořil Reapery.
V EC už není důvod pochybovat, že Ind. theory je prostě přání otcem myšlenky ze strany fanoušků před vydáním EC.
Ale tak klidně si tomu věř, ono se pak asi lidem líp spí, když věří, že Bioware prostě umí po stránce scénáře konec ok :)
V EC už není důvod pochybovat, že Ind. theory je prostě přání otcem myšlenky ze strany fanoušků před vydáním EC.
Ale tak klidně si tomu věř, ono se pak asi lidem líp spí, když věří, že Bioware prostě umí po stránce scénáře konec ok :)
@Shoggot (08.05.2013 13:57): prdlajs jaopak silně podpořil:) Když se pokusíš střelit "dítě" do hlavy tak víš co se stane,potvrzení že se jedná o reapera nebo Harbího je nevyvratitelné navíc ty podivné věci před rozhovorem nechali a něco i přidali,kdyby to EC pohřbil tak ty události prostě smažou. Přemýšlej kolego:)
@pajmič (08.05.2013 01:49): Jenže Extended Cut tuhle teorii pohřbil.
@Red (07.05.2013 12:54): No protože Harby chtěl Shepyho indoktrinovat a ty tří možnosti byli cesty k jeho mysli destroy je jediná cesta jak se vymanit z Harbiho uvěznění a přemoci indoktrinaci....navíc se tě snaží od té volby odradit, tím že čekne že zemřou syntetici EDI,Gethové a vlastně i ty. To je možnost jak si někdo zkrze indoktrinační teorii vyloží konec a upřímě je to asi tak nejlepší:)
@Sinister (07.05.2013 18:35): Mno... A zkoušel jsi import postavy, kde na konci ME2 nepřežije nikdo? Vztahy mezi možností importu savu, kde vlastně víc jak polovina příběhu a práce vývojářů není dostupná jsou v celé ME3 tak transparentní, že např. fail s údajným "bugem" při importu ksichtu (místo vypiplaného ksichtu jsi dostal prase) nevěřím, že byl pouhým "nechtěným bugem"=) Čachry s obsahem příběhu jen pro předplatitele to samé. Prostě značka ME3 těžce trpí na finančním rejžování.
@Say (07.05.2013 18:29): War assests se neotočily jen kvůli multiplayeru, pokud vím, ne? Každopádně s tebou naprosto souhlasím, že je to prasárna.
Rovněž s tebou souhlasím, že vliv rozhodnutí nemá na závěr hry prakticky žádný vliv. No, pro mě byl import rozhodnutí vždycky ale spíš otázkou dílčích vývojů mého vztahu ke 'skupinám' - a ten se postupně skutečně vyvíjel přežil Wrex nebo ne? Přežil Grunt? Přežil Mordin? Jakým směrem jsme Mordina ve dvojce tlačili? Jak ho ovlivníme dál?. Nemá to vliv na závěr, ale na prožitek samotného hraní určitě.
Rovněž s tebou souhlasím, že vliv rozhodnutí nemá na závěr hry prakticky žádný vliv. No, pro mě byl import rozhodnutí vždycky ale spíš otázkou dílčích vývojů mého vztahu ke 'skupinám' - a ten se postupně skutečně vyvíjel přežil Wrex nebo ne? Přežil Grunt? Přežil Mordin? Jakým směrem jsme Mordina ve dvojce tlačili? Jak ho ovlivníme dál?. Nemá to vliv na závěr, ale na prožitek samotného hraní určitě.
@eremita (07.05.2013 18:18): Něco bylo zničeno víc/míň na základě MP...? Tenhle fail myslíš?
@Red (07.05.2013 15:12): Ano, tam byla Jack, přišel jsi tak o celkem povedenou misi. S Jack jsi pak měl možnost se ještě potkat na Citadele (v případě, že jsi ji zachránil v té stanici). Samozřejmě, pokud jsi s ní měl romanci, bylo setkání delší...
@Say (07.05.2013 14:43): To bych úplně netvrdil. V základním konci se na základě War Assets rozhodovalo o tom, jestli byla země zničena hodně/jen částečně, jestli Shepard v jednom z konců přežil apod. V Extended Cutu bylo v slideshow přidáno mnohem víc - osudy jednotlivých národů apod.
@Sinister (07.05.2013 17:45): V léčebně? Nebyla to spíš akademie pro nadané žáky na biotiku a matematiku? :D
@Red (07.05.2013 15:12): Kasumi potkáš v subquestu, Jack je v léčebně - romantický shledání :) Alespoň u mě. Nejúžasnější! Alespoň virtuálně jsem měl vztah s Kat Kalaschnikov :D
Ne, že dítě je Harbinger, že je projev indoktrinace - a jelikož se indoktrinace děje v hlavě, tak reaguje i na možnost reálného Sheparda - nevynuluje mozek, dokud Shepard neudělá to rozhodnutí; pokud jej udělá; a pokud tomu věříš, samozřejmě.
Ne, že dítě je Harbinger, že je projev indoktrinace - a jelikož se indoktrinace děje v hlavě, tak reaguje i na možnost reálného Sheparda - nevynuluje mozek, dokud Shepard neudělá to rozhodnutí; pokud jej udělá; a pokud tomu věříš, samozřejmě.
Mně se trojka líbila, ten závěr je trochu skvrnka ale jinak asi lepší než jednička. Parťáci rozkecaní, mnohá rozhodnutí z minulých dílů se promítnou do příběhu. Ovládání prakticky stejné, zajímavá prostředí. Normandie byla trochu zbytečně velká na to jak je prázdná, ale zase se mi líbilo že se tam ty postavy tu a tam po ní pohybují. Tam kde byl kluk ať už v jakýkoliv podobě to šlo ke kopru. Hodně bugů, ale žádný smrtící. Ještě abych doplnil svůj výsledek, Nějak jsem hrál špatně že jsem neletěl do tý léčebny. Tam byla asi Jack. Kasumi jsem snad nepotkal.
ME3 má závěr udělaný tak, že stačí naloadovat pozici před rozhodnutím na konci = o žádný z debilních konců nepřijdu (+ důkaz toho, že je úplně jedno, jak člověk celou trilogii hraje).
Pokud je dítě Harbringer, proč by tě na tu možnost zničení vůbec upozorňoval? Já to vzal logicky tak že musím vyřadit toho kdo ty Smrťáky řídi a nenapadlo mě nic lepšího než když už se mnou nebavil tak ho střelit do hlavy. Čekal bych že se potom změní v nějakýho hardbosse, případně že se probudíš před Nístěji a použiješ ji.
Ono to je postavený tak aby jsi každý ten konec vyložil jinak: Někdo prostě udělá to co mu svíti kluk nařídí,někdo věří že ti lže,že kluk je Harbinger a že jediná správná volba je destroy,někdo zase že jediná dobrá volba je syntesis. Já osobně věřím té druhé možnosti která se mi zdá nejpropracovanější a nejlepší :D
Proč nemůže to dítě prostě ty smrťáky vypnout? :D Ty ostatní možnosti mi přijdou nějaký předimenzovaný a nevyhovující:D
@Red (06.05.2013 22:38): Naloaduj si to a zkus jinej závěr ;)
Tak dokončeno. (střelil jsem to dítě do hlavy) Závěr opravdu nic moc, ale aspoň se pomohlo dalším civilizacím.
Páni 82% čekal jsem rozhodně méně,kvůli konci a absolutní ignoraci rozhodutí. Ale jak vydno ne. A to je dobře protože když vezmeme v potaz za jakých podmínek muselo BW hru vytvářet, únik bety a příběhu jednodení DLC a očividný nátlak ze strany EA tak si za sebe myslím že to Casey a jeho parta zvládli na jedničku.
eremita.. myslím jednoduchý ve smyslu 3 barvičky, minimální dopad, co se indoktrinační teorie týká, to je jedna z nejlepší "fanfikcí" to jsem snad viděl, a má větší smysl než konec.. už jen z toho důvodu že byl Shepard vystaven reaperům neustále,, a nic se mu nestalo? To ne.. něco se stát muselo.. když na konci Anderson říká Ilusive Manovi že je indoktrinován tak se dívá na vás, na Sheparda.. je to prostě v jeho hlavě.. dobrý konec, destroy.. Shep se vymaní z vlivu, probere se někde v sutinách,, blbé konce... no stane se reaperem.. ale co se týká všeho ostatního to budu vždy brát jako halucinaci, nebo sen.. pro mě Shepard "zemřel/omdlel" před koncem, a to co se stalo dál bylo jeho zbožné přaní,sen.. viz nekonečno nábojů, rána na jeho břiše v místě kde postřelí Andersona, musím ten konec takhle brát, jinak bych byl naštvaný jak primitivní je normálně :D Saren i IM zkoušeli syntézu.. a Shepard byl proti tomu, najednou na konci mu nějaká halucinace řekne že je to nejlepší možnost a on to udělá? pche.. prostě ne, to neberu :)
@eremita (03.05.2013 16:31): Zdroj? Docela bych si početl :)
@Say (03.05.2013 16:36): Třeba se taky budou chtít přiživit na vlně kyberpunku? :) Pamatuju si jeden díl Andromedy (primárně kvůli Lexe aka Romy ve slušivém latexovém kabátku), jehož koncept by minimálně jako submise Mass Effectu slušel :D
Myslím, že čtyřka se bude odehrávat před Reapery. Nějak nevím, jak by chtěli navazovat na konec trojky; navíc jen těžko mohou udělat tři odrazové můstky bez nějakého scénáristického lapsu.
@Say (03.05.2013 16:36): Třeba se taky budou chtít přiživit na vlně kyberpunku? :) Pamatuju si jeden díl Andromedy (primárně kvůli Lexe aka Romy ve slušivém latexovém kabátku), jehož koncept by minimálně jako submise Mass Effectu slušel :D
Myslím, že čtyřka se bude odehrávat před Reapery. Nějak nevím, jak by chtěli navazovat na konec trojky; navíc jen těžko mohou udělat tři odrazové můstky bez nějakého scénáristického lapsu.
@eremita (03.05.2013 16:31): Hm, za reapera bych si to klidně zahrál. Nebo nejlépe za gheta!
@Say (03.05.2013 12:26): Tohle je potvrzený fakt - Shepard určitě nebude protagonistou dalšího ME. Vlastně ani nechtějí vojáka... Creative Director říkal, že na to chtějí jít z úplně jiného úhlu, takže dost možná nebude mít nový protagonista nic společného s armádou, dokonce to prý ani nemusí být člověk...
@SilentWolf (03.05.2013 11:15): Mně tedy přijde konec zamotaný dost- v dobrém smyslu slova. Je tam vidět evidentní snaha vytáhnout ME z béčkových sci-fi vod (ač můžeme polemizovat, jak moc tato snaha byla/nebyla úspěšná...). Já osobně si myslím, že dítě opravdu existovalo. Že sny mají symbolizovat Shepardův strach a že teprve později se toho chytli Reapeři. Tzn. že celá záležitost s dítětem je na jedné straně okno do Shepardova nitra, na straně druhé snaha Repaerů do jeho nitra proniknout a právě podvědomé vize o dítěti shledali jako nejvhodnější místo při podlamování jeho vůle. Ostatně, když na konci Starchild odmítneš, ukáže se, že je to starý dobrý Harbinger... Z hlediska narace je na tom zajímavé to, že Shepard působí snad nejvíce ze všech dílů jako samostatná postava. Že se jakoby stává hlavním protagonistou celé série,ale ne ve smyslu já-Shepard, ale on-Shepard; hráč se s přibližujícím koncem mění v pozorovatele.
@Red (03.05.2013 15:11): V tom případě se původ Smrťáků dozvíš z DLC Leviathan ;)
@Say (03.05.2013 14:26): Já taky. Trochu mě ale štve, že ještě nezaznělo žádné, byť orientační datum. Nicméně na fóru to docela žije, i když CD Projekt na tohle téma téměř nekomunikuje.
@Say (03.05.2013 14:26): Já taky. Trochu mě ale štve, že ještě nezaznělo žádné, byť orientační datum. Nicméně na fóru to docela žije, i když CD Projekt na tohle téma téměř nekomunikuje.
Ano, mám je všechny.
@Red (03.05.2013 14:43): Hraješ to i DLC?
Vy mě teda děsíte. Konspirační teorie a Mass Effect? Docela se bojím kam se to zvrhne. Pár otázek je otevřených (motivace a původ Smrťáků), ale jinak je snad všechno doslovné a logické.
Já ty videa od clevernoobs znám ;) cca 3 dokumenty, celkem snad 5 hodin nebo kolik :) lahoda pro takové ty konspirační teorie..
Edit: ale bral bych ME4 ve stylu Shepard posral všechno!! teď je to na vás....
Edit: ale bral bych ME4 ve stylu Shepard posral všechno!! teď je to na vás....
@Sinister (03.05.2013 14:24): Však na ten se těším jak děcko na čokoládu=)
@Say (03.05.2013 14:18): Cyberpunk 2077? Tam asi spíš :D
@Sinister (03.05.2013 14:13): Já bych bral klidně nějakého kyborga, kterému budu moct namontovat místo noh invalidní vozík s turbo motorem. A modelovatelným ksichtem!=)
@Say (03.05.2013 12:26): Je fakt, že bych taky rád vyzkoušel někoho jiného. Každopádně ale nechci přijít o tvorbu a pojmenování postavy. A pokud tenhle atribut zůstane, je úplně jedno, o jakou postavu půjde, pořád to bude Shepard, protože Mass Effect. Takže proč raději neumožnit hráčskému hovniválu, aby importoval více a více Shepardů do své kuličky?
Minimálně jako experiment by to mohlo být zajímavé.
Minimálně jako experiment by to mohlo být zajímavé.
@Sinister (03.05.2013 11:26): To se nikdy nestane. Šeprda bych nechal ležet v sutinách a nahodil někoho jiného=)
@SilentWolf (03.05.2013 11:15): Na youtube je na tohle téma hodně dlouhé video. Byla by skvělá facka, kdyby čtvrtý díl Mass Effectu přesně na tomhle stavěl (a mimo to by si EA vyžehlila pošramocenou pověst). A nádherně by to sedělo na výběr konců - ve čtyřce by Shepard začínal buď jako kyborg - syntéza, pološílenec - bojový konec,... Bylo by to opravdu hodně super!
Tak ony existují teorie ke kterým se přikláním.. Rede ty to prosím ignoruj dokud to nedohraješ.. skrz ty vize dítěte se snažili Sheparda indoktrinovat, všichni indoktrinovaní vždycky mluví o divných strojových zvucích, které Shep slyší kdykoliv narazí na to dítě, a to pak zemře.. kdo ví jestli vůbec existovalo, ale pokaždé co se objeví je vedle něj nápis "warning" "danger" "caution" nebo tak.. já holt nedokážu žít s tím že je konec takový obyčejný, radši si představuju že je to takhle hezky zamotané.. a náznaků je k tomu víc než dost
UK je Police Nanny State relativně mladě.
Jinak se mi hra zatím líbí. Nelíbí se mi vložky s lesem a dítětem, ale prostředí jo. Važím si toho že se pokouší MS jít ve vypravování příběhu dál, rozdíl mezi Hell Yeah a trapností je na pomezí po celou sérii, jinotajům se však celkem zdárně vyhýbaly což bylo super.
Jinak se mi hra zatím líbí. Nelíbí se mi vložky s lesem a dítětem, ale prostředí jo. Važím si toho že se pokouší MS jít ve vypravování příběhu dál, rozdíl mezi Hell Yeah a trapností je na pomezí po celou sérii, jinotajům se však celkem zdárně vyhýbaly což bylo super.
@Bodkin (02.05.2013 22:51): Aha. To bych nečekal. Resp. v Evropě bych to čekal zejména od UK.
@Sinister (02.05.2013 22:11): UK myslím necenzurovala vůbec, to bych se raději poohlížel opravdu po EU.
@mazar1234 (02.05.2013 21:38): Není to kvůli Británii? Stále tam snad platí cenzorská kudla v zádech, kterou si prosadila Thatcherová.
@Say (02.05.2013 21:31): Kedy sa to zlomilo, este stary dobry Fallout 2 mal US verziu s detmi a EU verzia bola hlupo orezana.
@eremita (02.05.2013 19:57): No jo, ale pod emerickým distributorem=P