Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (13.04.2021 21:51): Chápu, co myslíš tím artistickým záměrem, ale za mě je takový ideál někde na půl cesty mezi remasterem a originálem. Když se totiž podíváš na prázdné průzkumné planety ME1, zjistíš, že využili křiklavé, syté a vysoce kontrastní palety barev z toho důvodu, aby to působilo cize, zaujali oko a odvedli pozornost o technických nedostatků (nemohli si dovolit pestrý prales, tak použili desatero barev skály a atmosféry). Na druhou stranu se mohli v remasteru trochu víc držet originálu, ale myslím, že právě tohle byla jedna ze změn, kde se snažili trochu přirovnat dvojce a trojce.
@stepankoby1 (13.04.2021 21:57): +1 Taky mohou třebas předělat pohled na město v Blade Runner. Ale pokud to nechají takhle vyblednout a pak tam narvou více detailů, tak budu mít pocit, že také hodili ten scífkový art záměr oknem.

Hlavně by to ale pro mě byl problém u trojky. Tu jsem dohrál už asi čtyřikrát, zatímco k předcházejícím dílům už jsem se nikdy nevrátil. Ostatně je to pro mě i jeden z důvodů, proč mě LE neláká. Dvě hry, které nemusím. A pak třetí, kde je změn na pohled nejméně. A s mody preferuji původní verzi před LE (nikoliv nutně LE s mody nicméně).

@Gordon (13.04.2021 22:04): My si nerozumíme. Tohle je moje omodovaná dvojka. Tu scífkovou atmosféru můžeš krájet.
@Jab (13.04.2021 21:56): Nojo, bohužel se to odehravá v našem vesmíru v budoucnosti a tam dnešní fyzika a šíření světla holt funguje ještě pořád podle dosavadních poznatků. To že není tma v otevřeným hangáru mi nepřijde jako hrozný zásah do umělecké vize, ani to, že na vulkanické planetě je smog... :)

@stepankoby1 (13.04.2021 21:57): Tak to není nic divného, že se člověka více líbí sytější barvy, proto jsou kasína a loot boxy plné barviček.
Protože jsem na popisování grafiky naprosté tele, tak jediné co můžu říct je, že Mass Effect 1 mi vždy přišla tak nějak divně "mázlá", rozmazaná.

Remaster mázlý není, takže spokojenost
@Vurhor (13.04.2021 21:17): Přesně tak. To je ale fakt jen zbožné přání. No počkat, tady nebudu mít ani svoje řešení, protože staré módy fungovat nebudou. Sakra. No co, přežil jsem to s Tali napoprvé bez módů, přežiju to i v legendárce.

@Jab (13.04.2021 21:26): Jak co. Obecně vypadá líp při gameplay futidži samozřejmě legendárka, při detailech na screenech preferuju častokrát originál.

Zajímavé je, že kamarád, kterého se už dlouho snažím do ME uvrtat, takže na to kouká nezaujatě, mi po zhlédnutí tohohle traileru řekl, že preferuje originál, protože vypadá trochu "zajímavěji" a líbí se mu tam větší tmavost.
@Ria Kon (13.04.2021 21:48): Imho ta hra barev vypadá dalece lépe v té původní verzi. Ke sci-fi mi více sedí. Možná to pak ale HDR odpálí. Na druhou stranu s tím si zahraje jen celkem málo z nás.

Jde mi o celkový "artistic intent". Tady mi z toho srovnání přijde, že LE ujíždí trochu nepěkným směrem. Jistě barevně více realistickým. Ale už mění ten původní grafický záměr a nejsem si jist, zda pro to mají dobrý důvod. Jak říkám, původní verze mi k epickému sci-fi sedla lépe.

Nadto třebas s Ashley... "Rugged" byla její osobnost, celý obličej i ta zbroj. Teď zbyde asi ten obličej. Zase bych byl rád, kdyby to bylo součástí celkového záměru remasteru. A ne jen vlna "bjůtifikace".

@pajmič (13.04.2021 21:50): Tak si trhni. ;)
@Jab (13.04.2021 21:45): Proboha, což kdyby jsi nezačal svůj názor obecně a rovnou si ucelěně napsal že se ti nelíbí NASVÍCENÍ, které bylo v ME1 a ME2 divné, cutscény blbě nasvícené a tak vůbec.
@pajmič (13.04.2021 20:32): Porovnávají nemodovanou PC verzi, to se mi líbí. Mohli vzít X360tkovou, aby to byl jo wow efekt, ale vzali hezky FHD obraz vs remaster 4k. Navíc musím říct, že třeba taká porovnávačka Andersona je naprosto megaluxus. To samé průhledy helm a totální enhance průzkumných planet, kde přidali kamení a flóru. Skoro jak přechod z 2.5D na 3D, když si vzpomenu, jak ty planety byly jen texturou potažený hrbolatý povrch :D
Ještě jsem zvědavá, jak budou vypadat samotné vnitřní lokace pro malé vedlejšáky.

Zatím jsem dle ukázek s jedničkou spokojená tak za 1000-1200,-, takže cena za všechny díly i s DLC mi přijde v pohodě.
Hele... Jsem tu jediný, kdo si myslí, že originál vypadá lépe?
@stepankoby1 (13.04.2021 20:45): Já bych úplně nejvíc tekl z toho, kdyby nám LE dala nějaké důstojné odhalení Tali tváře a úplně vymazala ten photoshop bullshit z originálu. Ideálně třeba na tento způsob (plus i ta scéna celkově se na to nejvíc hodila).
Vím. Asi jen zbožné přání. :)
Předpokládám že ve trojce nechaj tu hrůzostrašnou animaci běhu a nemožnost schovat zbraň, co?
@pajmič (13.04.2021 20:32): Na screenu s liarou jde vidět nejvíce zlepšení.
1. Na ramenech jsou záhyby oblečení.
2. textury jsou ostřejší. (no shit)
3. je tam vegetace navíc.
4. textury nejsou jen upscalované, je vidět že je ručně upravovali. (portík na hrudi, odstranění pruhu)
5. pozadí citadely teď svítí.
6. vypadá to, že asi upravovali i mapy, ten obrácený oblouk na pozadí vypadá, jako by měl vypuklejší tvary. Ale třeba je to jen tím filtrem.
@Gordon (12.04.2021 15:51): Nikoliv, proč si to myslíš? Dokonce jsem přidal odkaz, který to řešil skrz anketu a který potvrzuje, že ME1 je skutečně považován skrz fandomem za nejhorší díl série.

Není to poprvé, co mě obviňuješ z trollingu Gordone. Proč na tebe tak působím vážně netuším, ale já netrollím nikdy, maximálně vtipkuju pro zlehčení situace ;)
@Charllize (12.04.2021 15:06): Přesně, někdy se taky přistihnu, že mě nějaké dnešní zjednodušení při tom stálém nedostatku času vlastně vyhovuje, ale zároveň se přistihnu, že mě zdaleka baví o poznání méně, než komplikovaněji ovládaný starší titul. Prostě jsou to takové ty nuance, které ve výsledku vlastně vezmou člověku radost ze hry.
@Cathan (12.04.2021 14:35): Dělají je proto aby to sedlo dnešnímu publiku, což je pochopitelne. Hraci jsou dnes děsne slecinky a byli by nejradši aby se hra hrála sama.
A na to ze jsou i lidi kterým to vyhovuje tak jak to bylo kaslou. Ale to je dnes u předělávek běžný jev, ze pozměni věci tak aby měli co nejmíň uplakanku kteří by jim to daly sežrat :)
Boomer over.

PS: osobně občas téhle vlně taky propadam, říkám si, jezisi to je debilni a jinak a v koutku duše mě to vyhovuje. Ale kdyby to nechali být jak to bylo tak bych asi byl spokojenější.
@Charllize (12.04.2021 14:27): Ono když se u takové trilogie jako Mass Effect řekne nejhorší díl série, v rámci té trilogie, tak on i ten nejhorší díl je obvykle lepší než drtivá většina jiných her :) Já miluju jedničku, moje hodnocení o tom asi něco vypovídá, ale v porovnání s ME2 a 3 zas tak dobře nezestárla. Proto v legendárce ty změny dělají.
@Gordon (12.04.2021 09:46): Jááá bych řekl, že ano, podle zkušenosti, a třeba tento článek to taky potvrzuje.  Což nic nemění na tom, že to taky spousta lidí bude považovat za díl nejlepší, to je prostě gaussova křivka.

EDIT: Mass Effect 3 je samozřejmě těsně druhý jako "nejhorší" díl, kvůli konci příběhu, ale fakt není ukotveno, že je hra jako celek nejhorší, to vyhrává ta jednička.
@Gordon (12.04.2021 09:46): Souhlas s oběma reakcemi. Mako je fyzikálně píčovina, ale je s ním strašná zábava. Redesign v gameplayi od IGN je ale skvělý a vítám ho. A ve fandomu je obecně ukotvený názor, že trojka je nejhorší, protože tři barvičky na konec a rozjuchaný příběh.
Dospělá chlapi se tu hádají jak báby na trhu a čísla návštěvnosti ME1 jsou opět na špici, super hoši, jen tak dál :D
@Phoenix (11.04.2021 18:22): Ono to tak jednoduché není :) Kdyby to tak bylo, neexistovalo by více odluk od hlavní větve Islámu, než v křesťanství... no, možná trochu přeháním, ale je jich tuna. Tohle je právě takové to zjednodušení. Ono je snadné říct to o té věčnosti učení, ale v praxi to tak prostě není. Je to ignorování náboženské dynamiky kvůli kostře. Historicky je každé, doslova každé, náboženství fluidní. Ještě v novověku existovali v Evropě oblasti, kde existovali tak trochu křesťano-muslimové.
@Jab (11.04.2021 16:36): To (paradigm shift - Thomas Samuel Kuhn) je jedna z možností, druhá je popperovská falsifikace. Viz Popper vs Kuhn. A jistě Tě nepřekvapí, že u exaktních věd je Kuhn pochopitelně naprosto mimo, jakkoli u věd neexaktních může být jeho přístup ten správný. A to je asi to, co měl Ringo na mysli změnou typu 1+1 už není 2. 

Jinými slovy, pojem vychází z koncenzu u věd neexaktních, v exaktních nemá pojem koncenzus obecně co dělat.

@Cathan (11.04.2021 16:36): Nevybral sis dobrý příklad, zjevené slovo Alláhovo je věčné a neměnné. Korán skutečně není Bible.