Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tlukot srdce ve zpomaleném režimu, prostřihy ze hry! Temné a drsné intro, jak má být. Pokaždé, když jsem spouštěl prvního Maxe, intro mě ihned naladilo na danou atmosféru a od hry jsem tudíž nemohl čekat nic jiného.

S příchodem třetího pokračování jsem se rozhodl oprášit první dva díly, abych navazál ihned trojkou. Po těch letech, co jsem prvního Maxe nehrál, uběhla dlouhá řada let (jedna z prvních her, kterou jsem kdy dohrál). Tudíž jsem čekal opravdu peklo! Dostavilo se! Oldchoolová hratelnost mne ihned chytla za krk a lomcoval se mnou, až do úplného konce titulků.

Příběh poldy, jenž jde za pomstou a jeho cesta je lemována desítkami ... spíše stovkami mrtvol si mě dokázala získat i po té době. S radostí jsem sledoval komiksová okénka, jenž hru trošku ozvláštnila a přidala ji zajímavý nádech. Max Payne svým neotřelým zpracováním prostě předběhl svou dobu minimálně o pět let, ani graficky se v dnešní době nemusí vůbec za nic stydět. Stejně tak interakce s prostředím, kterou by mohla leckterá hra v dnešní době závidět! I Bullet-time se dneska začíná poměrně rozšiřovat :)

Max Payne mne překvapil i po tolika letech a konečně ho můžu i adekvátně ohodnotit. Je to hra, která si zaslouží pozornost už jen za to, že je tak osobitá. Široký zbrojní arzenál schovávající se pod Maxovým kabátem, žádné checkpointy a absence titulků ve hře jsou jen drobnými neduhy na jinak vyjímečné a parádní hře! Protože příběhové hry ze třetí osoby jsou to, co mám ze všech žánrů nejradši. Proto Max Payne patří k mým TOP herním hrdinům!

Pro: hratelnosti, hrdina, příběh, zbraně, neotřelé zpracování

Proti: absence titulků, checkpointy, lokace víceméně bez života,

+13 +14 −1
  • PC 100

Its Payne! Maximální bolest, název vystihující celou hru. Lékárničky v podobě antidepresiv.
Silně atmosferická akční hra, kte které se rád vracím.

Doporučuju každému, kdo miluje akční TPS, stéží najde lepší titul. Hlavní hrdina je skvostně namluvený, hlášky Maxe Payna jsou skvostně napsané. Hudba od Kärtsyem Hatakkaou je nezapomenutelná - především theme song!! Atmosféra je díky všem těmto kombinacím velice hutná.

První hra co ukázala BULLET-TIME v herní podobě, prvek který můžeme znát například z filmu Matrix.

Pro: atmosféra, noir

Proti: na widescreen třeba sehnat patch

+13
  • PC 90
I released my finger from the trigger. And then it was all over. Neuvěřitelná hra. Noirová hutná atmosféra, kdy Max ztratí vše v chladném NY je prostě neopakovatelná. Ještě teď když si představim hlášky jako "I made like Chow Yun-Fat" proneseným drsnym hlasem z drnejch úst a následnou scénku kde olova je ve vzduchu víc jak kyslíku...tetelím se blahem. A ty komixy...neuvěřitelně stylová a chytlavá hra.

I don't know about angels, but it's fear that gives men wings.
+12 +14 −2
  • PC 80
Hrál jsem jako první druhý díl a to s dost velkým odstupem. Takže mi jednička neměla moc co nabídnout a dvojka je pro mně spíš takovou klasikou.

Asi nejpovedenější stránkou hry je bullet time, který se ve hře vyskytuje poprvé a funguje fakt pěkně. Ale nemůže ještě předvést co všechno dokáže, protože na nepřátele ještě nepůsobí fyzika.
Bohužel jednička je pro mně příliš obyčejná střílečka a u hry jsem se nudil mnohem víc než u Max Payne 2.
Pak tu je i ta větší obtížnost, možná je to tím, že jsem dvojku projel vícekrát, ale i tak, kvůli větší obtížnosti se zvyšovala nuda a i když se jednička délkou skoro rovná dvojce, což znamená, že oba díly moc dlouhé nejsou u jedničky jsem v pozdějších částech chtěl, ať už to skončí.
Kvůli horší technické stránce (což je vzhledem k tomu, že to je první díl pochopitelné) upadala i celková hratelnost.

Hratelnost upadala ještě hlouběji, když se mi automaticky nedobíjel bullet time. To dělá taky hru obtížnější a je pravda, že s automaticky dobíjejícím se bullet timem se ve druhém dílu stal z Maxe ještě větší frajer, proti kterému si ve zpomaleném čase skupinka nepřátel ani neškrtla a to nemusí být vždycky nejlepší, ale já chtěl spíš z Maxe toho týpka, kterému se bullet time automaticky dobíjí, protože jsem zvyklý na větší jednoduchost druhého dílu. Že je Max Payne 2 jednoduchší než díl první mi vůbec nevadí, naopak, to že Max Payne si ve dvojce většinou všechny snadně podá, ve dvojce vylepšuje hratelnost.

Co se týče příběhu, tak kvalitou na tom je docela dobře, ale je horší než ve dvojce. Max prahne po pomstě, což je podle mně méně zajímavější než milostný příběh Maxe a Mony. Ale tento příběh o pomstě a droze je taky hodně dobrý.

Atmosféře nemůžu nic vytknout, tedy pokud pominu už v dnešní době zastaralé technické zpracování. Zkažeností je město nasáklé a v dostatečném počtu lokací se vyskytuje temná a děsivá atmosféra (např. zapadlé ulice plné feťáků) a to už nemluvím o Maxových nočních můrách, kde by se strašidelná atmosféra dala krájet.

Chyběla mi skvělá grafika a fyzika druhého dílu, chyběl mi dobíjející se bullet time, chyběl mi Maxův a Monin vzhled. Na hraní jedničky mělo dopad hraní dvojky, na kterou už sem si prostě více zvykl.

Pro: Bullet time, některé mise, atmosféra, komiksové obrázky.

Proti: Časem upadající hratelnost, vyšší obtížnost, bullet time se nedoplňuje automaticky.

+8 +12 −4
  • PC 80
Skvělá atmosféra od menu až do závěrečných titulků. Krásných několik hodin v opojení noirové atmosféry a opatrné klavírní melodie.

Pro: Atmosféra v noir stylu, bullet time, efektní grafika, fotorealistické textury, béčkový příběh kvalit noir stylu

+2 +9 −7
  • PC 85
Řeknu to takhle: Pokud se vám líbila Mafia, bude se vám líbit i Max Payne. Skvělý příběh, skvělé postavy, zajímavá atmosféra, skvělá hratelnost- všechny tyto aspekty mají tyto dvě hry společné. Mafia mi ale přirostla k srdci trochu více- depresivní atmosféra v MP nemusí sednout každému a na můj vkus je tato hra dosti krátká a lineárních. I přesto výsostných 85%.

Pro: Příběh, hratelnost, postavy, komiksové zpracování vyprávění příběhu

Proti: velmi lineární, dosti krátké, každému nemusí sednout atmosféra

+2 +10 −8
  • PC 80

Pro: Rozhodně průkopnické použití "bullet time"

Proti: Slabší jedinci mohou mít po hraní neklidné spaní

-11 +3 −14