Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Druhý díl této legendární série sice nepřináší žádné zásadní změny, ale nějak se mu podařilo lehce vylepšit celkový dojem z hraní. Mega Man 2 je o něco rozsáhlejší, základní část obsahuje o dvě úrovně navíc, tedy osm. I finální lineární část je o něco delší. Celkově je kladem větší důraz na používání speciálních zbraní a schopností, což je dobře. U druhého dílu jsem navíc věděl co očekávat, takže postup byl navzdory slušné obtížnosti celkem plynulý.

Tentokrát jsem nenarazil na žádnou vyloženě otravnou část. Pouze v závěrečné sekvenci je na několika místech nutné si vytvářet plošinky, ale hra ne vždy dobře funguje a tak je často o štěstí vytvoření správně trefit. Občas stačí milimetr vedle a plošinka se nevytvoří. U některých zbraní je nutné pečlivě hlídat munici, protože je jejich využití nutné pro postup. Jinak o hře platí vše co o prvním dílu. Celkový dojem je o maličko lepší, hra působí začištěnější. Opět potěší bonusový materiál z Legacy Collection. Snad se bude série s dalšími díly stále zlepšovat.
+14
  • PC 65
Po dokončení prvního Mega Mana jsem se pustil i do dvojky a popravdě jsem během hry ani nepostřehl, že bych hrál jinou hru respektive druhý díl. Herní mechaniky jsou zde tedy prakticky stejné: vybrat si úroveň, proběhnout k bossovi pokud možno s plným zdravím a porazit bosse. Ani jedno z toho není těžké dosáhnout, když je k dispozici možnost vracení času, případně ukládání hry. 

Základních úrovní je tentokrát 8, každá z nich nabízí unikátní prostředí a bosse. Z nich mě zaujala úroveň s Quickmanem, kde došlo na zhasínání světel, což mi instantně připomnělo jeden z dílu Castlevanie. Na druhou stranu mě tam ale štvaly jakési postupně narůstající lasery, takže jsem musel být fakt rychlý, abych nedostal zásah. Pak mě ještě moc nebavila úroveň s Airmanem, kde část úrovně zakrýval mrak. Bossové mi většinou nedělali větší problémy díky výše zmíněné možnosti vracet čas. Prakticky jsem neměl problém je udolat základní zbraní.

Finální sekvence je pak stejně jako u jedničky více tricky. Naštěstí se mi tentokrát nestalo, že bych v jedné ze základních misí minul zbraň potřebnou k dokončení těchto misí. Nicméně nutnost používat i jiné zbraně je zde více než žádoucí, zvláště pak těch, co dočasně vytvoří pohybující se plošinky, díky kterým je pak možné se dostat dál. Vrcholem je pak jeden z finálních "bossů" jménem Boobeam Trap, kde jsou střílny schované v různých částech obrazovky, kam je potřeba se dostat právě pomocí zmíněných plošinek a crash bomberu ničit zdi a samotné střílny. Závěrečný souboj s Dr. Wilym mi pak přišel o něco náročnější než v jedničce, ale nebylo to nic, co by se nedalo s rewindem zvládnout.

Celkově mě dvojka bavila o chloupek více než jednička, což je možná způsobené i předchozí zkušeností právě s jedničkou. Hra má stále své mouchy a je opravdu hodně těžká. Naštěstí díky rewindu nedochází k žádné větší frustraci, čemuž dobře pomáhá i její celkem krátká délka. Po dohrání jsem si zkusil i pár výzev bez možnosti rewindu a tam teprve začíná to pravé maso.
+11
  • Android 60
Mega man je další z plošinovek 90. Let, které pamatuju z Nintenda, ale dohrál jsem ji až teď na starší kolínka na telefonu. Chrabrý robot Rock je z vůle dr. Lighta vyslán potlačit vzpouru doktora Willyho zosobněnou 8 různými roboty reprezentujícími jak zemské živly tak živelné moci spoustané člověkem.

6 robotů znamená šest úrovní, které je třeba prostřílet a proskákat až právě k jednotlivému bossovi(robotovi) dané úrovně. Po ukončení každého z nich je Rock obdařen jeho zbraní a tudíž je možné si nejen pro různé bossy vybrat tu správnou munici. Jakmile jsou všichni plecháči na zemi, dostane se na souboj se samotným doktůrkem. Novinou je Quickmanův bumerang a jakási přenosná lékarnička.  Veskrze průměrná záležitost, za hodinku, dvě není co řešit, pracuje se stejnými principy jako v předchozí jedničce – 60 %.
+10