Devátý díl skvělé série. Propadák, či labutí píseň skvělé herní série?
S odstupem let, a s notnou dávkou nostalgie nezbývá, než hru hodnotit smířlivěji, než by bylo záhodno. O devátém dílu bylo mnoho napsáno. Vytvořena ve spěchu, vydána se spoustou chyb, vytvořena v nevhodném enginu, graficky nevzhledná hra.
Avšak má své kouzlo a rozhodně (ach jako to slovo nenávidím, každá náš politik jej používá v každé druhé větě). stojí za dohrání.
Začnu obecně.
na RPG jako takových jsou zajímavé (v princicpu) několik základních věcí:
1. příběh
2. Tvorba postav, jejich vývoj, či interakce.
3. Souboje.
4. Exploring.
Začnu bodem č. 1.. Příběh je klasický,neurazí, a ani nepřekvapí. Buhužel s vyššími díly série byl postupně opuštěn svět kombinující fantasy a sci-fi. Na druhou stranu klasické zachraň svět nemusí vždy znamenat nudné klišé (vtipy o blondýnách taky mají stejný základ, který je vždy podobný). A hledám-li zapeklitou zápletku, atk si přečtu knihu :-)
Na rozdíl od recenzentů považuji český dabing za skvělý, rozvoj postav a dovedností za zajímavý. na rozdíl od Skyrimu, kde Vás hra nutí do role bojovníka s občasnou magií, zde máte klasickou partu, a Vy vystupujete do pozice pána družiny, která svými rozhodnutími určuje osud a směřování party.
Každý level má svou roli, každý titul (gladiátor, paladin, lich, driud a podobně) ovlivňuje schopnosti a dovednosti postav
3. Souboje: Ohromná výhoda- můžete si vybrat!!! Zda realtime souboj ( se slabšími soupeři), nebo tahový boj. Pro celou sérii M&M typická možnost volby . Skyrim: only realtime, Relams of Arkanie: only tahový systém.
Zvuk úderu zbraní, lámající se zbroje (znamenající velice nepříznivou prognosu).
To nejdůležitější, co mně přitahuje na RPG je touha se rozhlížet. Ta touha zjistit, co se nachází za bezpečím hradeb prvního města, jaká monstra mně čekají v prvním dungeonu.
Skyrim: generická města, každé se podobá jedno druhému, a rozdíl je jen v počtu budov. V MM? Když se mně o půlnoci zeptáte, jak vypadá Stumford, tak Vám řeknu, že na druhé odbočce vpravo se nachází banka a podobně. každé město PROSTĚ vypadá jinak. Venkovní lokace jsou "zvláštní" a stromy "hnusné" ale v žádné jiné hře je zkrátka neuvidíte. Jsou originál...
NPC nepřátelé- se opakují...
Víte , jsem trošku pod vlvem alkoholu, došel jsem skoro na konec rokle smrti..
a proč se mi líbí MM IX více než Skyrim?
Bo má své kouzlo, originalitu, dobrý systém dovedností a kouzel, a není tak komerčně vlez doprdelovský jako série T.E.S.
S odstupem let, a s notnou dávkou nostalgie nezbývá, než hru hodnotit smířlivěji, než by bylo záhodno. O devátém dílu bylo mnoho napsáno. Vytvořena ve spěchu, vydána se spoustou chyb, vytvořena v nevhodném enginu, graficky nevzhledná hra.
Avšak má své kouzlo a rozhodně (ach jako to slovo nenávidím, každá náš politik jej používá v každé druhé větě). stojí za dohrání.
Začnu obecně.
na RPG jako takových jsou zajímavé (v princicpu) několik základních věcí:
1. příběh
2. Tvorba postav, jejich vývoj, či interakce.
3. Souboje.
4. Exploring.
Začnu bodem č. 1.. Příběh je klasický,neurazí, a ani nepřekvapí. Buhužel s vyššími díly série byl postupně opuštěn svět kombinující fantasy a sci-fi. Na druhou stranu klasické zachraň svět nemusí vždy znamenat nudné klišé (vtipy o blondýnách taky mají stejný základ, který je vždy podobný). A hledám-li zapeklitou zápletku, atk si přečtu knihu :-)
Na rozdíl od recenzentů považuji český dabing za skvělý, rozvoj postav a dovedností za zajímavý. na rozdíl od Skyrimu, kde Vás hra nutí do role bojovníka s občasnou magií, zde máte klasickou partu, a Vy vystupujete do pozice pána družiny, která svými rozhodnutími určuje osud a směřování party.
Každý level má svou roli, každý titul (gladiátor, paladin, lich, driud a podobně) ovlivňuje schopnosti a dovednosti postav
3. Souboje: Ohromná výhoda- můžete si vybrat!!! Zda realtime souboj ( se slabšími soupeři), nebo tahový boj. Pro celou sérii M&M typická možnost volby . Skyrim: only realtime, Relams of Arkanie: only tahový systém.
Zvuk úderu zbraní, lámající se zbroje (znamenající velice nepříznivou prognosu).
To nejdůležitější, co mně přitahuje na RPG je touha se rozhlížet. Ta touha zjistit, co se nachází za bezpečím hradeb prvního města, jaká monstra mně čekají v prvním dungeonu.
Skyrim: generická města, každé se podobá jedno druhému, a rozdíl je jen v počtu budov. V MM? Když se mně o půlnoci zeptáte, jak vypadá Stumford, tak Vám řeknu, že na druhé odbočce vpravo se nachází banka a podobně. každé město PROSTĚ vypadá jinak. Venkovní lokace jsou "zvláštní" a stromy "hnusné" ale v žádné jiné hře je zkrátka neuvidíte. Jsou originál...
NPC nepřátelé- se opakují...
Víte , jsem trošku pod vlvem alkoholu, došel jsem skoro na konec rokle smrti..
a proč se mi líbí MM IX více než Skyrim?
Bo má své kouzlo, originalitu, dobrý systém dovedností a kouzel, a není tak komerčně vlez doprdelovský jako série T.E.S.
Pro: Zábavný gameplay, RPG systém vylepšování postav, jednoduchý inventář, systém kouzel, je to pořád Might and Magic
Proti: Bugy, příšerně neoptimalizované, nedodělané