Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle jsem tuším už někde viděl.

Tak či tak složku music mám prázdnou. Nicméně když už si tak nápomocen, kolik těch 15 (?) skladeb má mb? :-)
@Jab (17.09.2012 17:35): To proto, že málo čteš ;) Otevři mm6.ini a přepiš hodnotu 1 n 0 u řádku "MusicLoopsCount". Tadá. Máš tu nekonečnou smyčku (náhodných songů, ne stále ten samý).

A co mě překvapilo... Lupnul jsem do složky music 15 songů z OST MM6, přejmenoval od 2.mp3 - 16.mp3 a kupodivu to i vybírá songy pasované přímo do daných lokací!
@Tulareanus (17.09.2012 17:21): Ale jo, bral. Třebas ten cápek, co chtěl právě tu flétnu či co.

Btw deal with it. Ta konspirace se opravdu týká skoro všech. :-)

Viz zde si projděte humanoidy a u nich je vždy od koho odpadli resp. koho zradili. ;-) http://www.svetmightandmagic.cz/mmvi/mmvi_bestiar.php

Say: Před tím patchem se hudba tak či tak neopakovala. Tzn. po dohrání songu (což se ti stane na každé mapě do několika minut) píseň skončila.
O tom to je, ne? Že v pevnosti dragounů jsou krom jednoho veterána (tzn. vojáka) bandité. :)
JJ, to je alespoň zástupný důvod. Ta jejich posádka v Ironfistu ale nedělala vůbec nic, taky si měl přinést důkaz o jejich zradě (resp. propojení se zloději) a ještě tuším něcí harfu, kterou prý někomu uzmuli. Jsou to prostě otloukánci. :)
@Jab (17.09.2012 15:45): Tak zas to ber, že družinu automaticky napadli. :D A myslím si, že v nejakých tých moderných RPG sa stáva to, že niekto ťa pošle niekoho zneškodniť/niečo spraviť a ten ti pri umieraní povie, že ten zadávateľ je v skutočnosti vinník. Vlastne je to pomerne klišé i mimo RPG, hneď ma napadlo niekoľko hier od Ubisoftu.

+ Predsalen väznili Lady Melody Silver! .)
Jab: Oni sídlí ještě i v Silver Cove a je s nimi spojený úkol "porazit Vojevůdce" od Osrica Tempera.
Nebo kdyby naopak lojální byli. Sakra úplně vidím tu družinu ještě celou pocákanou krví, jak jdou říci starostovi, že všechno v pohodě a že jsou nevinní. A btw kdyžtak že by potřebovaly doplnit stavy. ;-)

Tohle by v nějakém RPG mohlo být. :-D
Btw jeden z nejvtipnějších příkladů té konspirace je v Mistu, kde vás pošlou do místního sídla fighterů, abyste přinesli důkaz o jejich zradě (přičemž je cestou samozřejmě pobijete). Tahle obrácená logika mi přijde mimořádně zábavná a upřímě úplně vidím naše udatné dobrodruhy, jak po vymlácení dungeonu ve světle louče smolí usvědčující dopis, kde se píše o plánu povraždit představitele města. :)
Ona ta hudba je dělaná jako tracky na CD, takže jak nemáš cd (nebo mp3, nějaký patch to tak umožňoval), tak jsi bez hudby. Platí pro všechny novější díly do HOMAM 3.
Já o tom ale nespekuluji. O jejich zradě mluví zadavatelé questů i dopisy v truhlách. Podobně pak třebas ve stokách pod Free Haven najdeš právě kněze Baa a dokonce i portál přímo do jejich chrámu.

U té GOG verze počkám na slevu. Za ty prachy mi to nestojí. Měl jsem tu Level verzi, ale brácha ji někde ztratil.
@Jab (17.09.2012 13:43): Bez hudby je to tak trochu na prd, prave proto jsem si sehnal GOG verzi.

Fakt, ze nikdy uplne nevis jak je kterej dungeon obtiznej, jsem kvitoval, co se tyce toho chramu Baa na mape Ironfist, do kteryho se chodi jako do jednoho z prvnich, tak ten me svou rozlohou a v ty dobe i obtiznosti taky vydesil, nastesti je to ale jeden z tech nejvetsich dungu vubec. Nejvetsi masochismus jsem ovsem spachal v Ethric`s tomb, kterou jsem vymlatil na 10. levelu s tim, ze power lichy jsem kosil pekne po jednom tak, ze jsem je zasekaval za rakve.

O ty prehrsli swordsmanu, bowmanu, druidu a dalsich humanoidnich a na pohled veskrze sympatickych oponentu bych tolik nespekuloval, autorum uz IMHO dosli zombici, rarasci, certi a dalsi pekelnici a chteli, aby byla montra ve hre trochu pestra.:-)
@Fingon (17.09.2012 14:01): Ta trojice z několika dungeonů (Fighter, Soldier, Veteran) jsou právě bývalí vojáci. To samé platí pro šermíře (ty dědky s knírem). Podobně Chrám Slunce jsou bývalí mniši (tzn. takoví ti, které najímáš v HoMaM 3).
A nakonec i druidi jsou odpadlíci spolupracující s Kreegany. Dokonce i princ zlodějů a jeho stínová guilda je na tom stejně. Opravdu mi přijde, jakoby s celou situací vlastně nemohla družina moc co dělat a nedívím se, že tolik hrdinů z HoMaM prchlo do Erathie. :-)
@Jab (17.09.2012 13:43): objevení nových mobů při vykonání určité akce se vyskytuje jen v některých dungeonech a na přesně určených místech, ale moc takových překvápek tam není.
Kromě toho, neměl bych pocit, že je proti rodu Ironfistů každý, lid jen přemýtá, jestli neztratili mandát nebes;) Jinak je to všechno zamořené monstry a renegáty všeho druhu, ale že by nějak ve velkém odpadávali bývalí vojáci, to se mi nezdá... mezi nobilitou ale hodně bojí korupce a senilita.

Vyvážení dungeonů na mapách dle obtížnosti, to oříšek je - když v Sorpigalu je Abandoned temple of Baa, Goblinwatch a pak ještě Gharik's Forge, dostat se do poslední tam na levelu 27 je rovnou na vypsání parte;)
Ha, úroveň 28 a už reputace Saintly. :-)

Akorát mi nehraje hudba, ale verze z GOG to snad jednou vyřeší. A některé ty dungeony jsou opravdu rozsahem za hranicí únosnosti. Resp. i tím, když se v nich "respawnou" potvory (viz chrám Baa v Ironfistu, když se přiblížíte k tomu gongu).

Rovněž nefunknčí protection from magic (resp. "jinak funkční") mi pije krev, podobně i jiná odlišně fungující kouzla. :)

Příběh (konspirace) prima. Ale také trochu megalomanské. Proti rodu Ironfistů je totiž úplně každý. Včetně jeho bývalých šermířů, vojáků, střelců, mnichů atp. To pak nestojí mnoho námahy pochopit, že i s partou dobrodruhů by vlastně byli v háji.

Poměrně často ale řeším, do jakého dungeonu jít, aby nebyl nad mé síly. Přijde mi, že v dílech dalších jsem tohle povětšinou mohl odhadnou lépe. Byť je to možná důsledkem toho, že mám šestku méně v "malíku". Jinak ale zatím tak fajn, jak si to pamatuji. Další díl mě bavil o dost více (mj. i díky podstatně lépe vystavěnému příběhu), jelikož lépe zvládá většinu detailů a dost toho přidává navíc (např. stráže ve městech mi chybí - asi jsou kreegani opravdu každému šumák).
Co se týče spellbooku, nejvíc se mi zamlouval grafiky a přehledností v šestém díle. (nejhůř samozřejmě v devátém). Co se týče grafiky obecně, si nejsem jistý, ale asi mi taky přišla nejhezčí šestka. Sedmička a osmička měly obecně takové vyblitější barvy a přecijenom šestka vzhledem ke své době ještě nebyla tak extrémně graficky pozadu jako další díly.
Ještě jsem narazil na jeden motiv z Heroes IV tady: http://www.youtube.com/watch?v=vIw3fjUbZjs - ten ženský zpěv

Co se grafiky M&M týče, nikdy jsem tam moc neviděl rozdíl, koneckonců ty hry asi nikdo nehraje kvůli grafice. Jediné, co mi vadí, jsou kouzla v sedmém a osmém díle, kde je třeba fireball jenom nějaká divná vyblitá šmouha oproti krásně barevné kouli v šestce.
Osmička začínala mít aspoň trošku přijatelnější UI (+ předměty v inventáři a kresby spell booku). Jen ten šílený font by si mohli odpustit.
Btw jak tady někdo řekl, že nejlepší grafiku (z oné trojice na stejném enginu) má osmička, tak bych nesouhlasil. Nejlepší má šestka, za ní je sedmička a nejhorší je díl osmý. Čím vím je to "rozmazané" 3D grafikou, tím hůře to vypadá.

U šestky alespoň pozná oči v ksichtech paňáků. V dalších dílech už se tohle nedaří. :)
@Say (14.09.2012 12:33): no ona tohle taky není moc variace u těch Heroesů. Je to v podstatě copypasta s tím, že k tomu přidali sem tam syňťák podmaz.



@Zero (14.09.2012 11:14): to, co vím, jsem napsal dole...bohužel v tomhle případě nepomůže ani prográmek soundhound. Chce to reálnou hlubokou znalost kdekterého zapadlého šuntu klasické hudby :-)
No nedalo mi to a s bratrem jsem se včera Grass Land theme naučili - asi tak nějak (není to naše a lze přehrát pouze ve 240p kvalitě).

@Dan9K (14.09.2012 02:31): Já bych to nebral jako zlo. Všechny možné melodie tu už byly, jen některé jsou známější, jiné vůbec. A každý tam bude mít vždycky nějakou tu svoji variaci.

Ale zrovna minulý týden jsem se úplně zděsil, když v jednom záběru zazněla v čínském Gam yee wai krátká znělka z HoMaM V (po dokončení tahnů AI a přechodu na nový týden). A to nebyla nějaká předělávka, čistě copypasta. To už samozřejmě vykrádání je.
Zajímavé, vůbec mě nenapadlo, že by existovaly takové "erární" skladby, které se používají ve více hrách.
Ale je fakt, že třeba v hospodách bývá většinou taková irská hudba, která zní vždycky celkem podobně.
To by stálo za to zjistit, jestli mají i jiné skladby ze série M&M předlohu ve vážné hudbě či někde jinde.
@Tulareanus (14.09.2012 03:31): Ta Ave Maria je tam jen ale v rytmu. Když se člověk koukne do not, tak to vypadá stejně, ale je to úpně jiná skladba :-) To úplně beru, je jasný, že ta hudba je eklektická, ale přímé vykrádáaní je už něco jiného....

co se týče těch evil kampaň theme...tam těžko říct, tam je cemballo skoro všude :-) To jsou takový zvláštní skladby, člověk je ve hře skoro neslyší, maximálně tak jednou a chvilku, ale jsou fakt dobrý...jsou takový nejvíc ve stylu Might and Magic skladeb. Za nejlepší považuji tuhle http://www.youtube.com/watch?v=UxNF5dnnGGs
Spolu s hrady Fortress a Dungeon pro mě to nejlepší z hudby HOMAM 3, a jakože to považuji za svůj nejoblíbenjěší herní soundtrack vůbec - (takže doufám, že to pro změnu neukradli :-) )
@Dan9K (14.09.2012 02:31): Ja to neberiem nejak tragicky, ale podobne ako keď vo filme znejú prevzaté skladby, ak to pomôže atmosfére, tak to beriem ako plus.

Inak v HOMAM III zas bola určitá evil theme, ktorá hrala v briefingoch za inferno alebo dungeon a tá mi tiež strašne evokovala nejaké klasické dielo (v tej skladbe hralo čembalo).

inak aj Grassland Theme je variácou na populárnu verziu Ave Maria.

Čo sa týka tej exploration theme 11, tiež mi je to povedomé, skúsim sa cez víkend na to pozrieť, či si nespomeniem.
@Tulareanus (14.09.2012 00:20): jo, tak trochu si mi pokazil pohled na hudbu z HOMAM 4. Už chápu, kvůli čemu jsou tam tak rapidní rozdíly v kvalitě zvuku.
Na Romera se ale nezlobím...jak psal předtím v tvé citaci, tak měl na vytvoření té skladby pro vodní povrch jeden celý den. To je fakt šílené. Sám mám s tím samým zkušenosti.
Mohlo mě napadnout, že v tom bude nějaký háček, protože ty keltské skladby z Homam 4 jsou tak moc odlišné od veškeré jiné tvorby Green Street Studios, že se divím, jak jsem mohl tak slepě důvěřovat. A fakt, že na to skladatelé měli tak málo času přímo koresponduje s tím, jak byl celý čtvrtý díl šitý horkou jehlou a byla snaha od 3D0 slepě vydat hru v termínu, ačkoliv nebyla hotová.

Jinak je jasné, že Romero a King vykrádají kde se dá. Jak už jsem psal dřív v MM8 vykrádají Chopina (nebo Schuberta, teď jsem trochu znejistěl) a za boha nemůžu přijít na to, co přesně to je...jsem tím strávil teď dvě hodiny (exploration theme 11, máma to hrála na klavír, ale prostě už neřekne, co to je, ach jo!)

V MM6 zase zní Adagio g-minor jakože od Thomase Albinioniho (ve skutečnosti od Remo Giazotta) http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4

hudba z hradu Knightů silně vychází z první Goldberg Variace J.s. Bacha - http://www.youtube.com/watch?v=8URsksa23Ek&feature=related

V dvojce i vykrádali pro krátké jingly přímo samply z klasických nahrávek - třeba Dvořákovu Novosvětskou vydatně zneužili.

No a samozřejmě hojně využívají středověké Dies Irae (použité v Necropolis ve třetím díle HOMAM a v menu HOMAM 5) http://www.youtube.com/watch?v=Dlr90NLDp-0

Ale tohle z toho HOMAM 4 mě mrzí nejvíc. Protože v těch ostatních případech (kromě jinglů), to využili relativně kreativně a dost si to upravili. Tohle je ale přímá zlodějna... ach jo :-(
@Dan9K (14.09.2012 00:02): Ja som raz k tomu našiel článku linknutý v komentoch pod youtubom tuším a tie pirátske hry od akelly (nehral som ich, len počul hudbu) a ešte nejaké iné hry. Dokonca aj v Simon the sorcerer 4 hrala jedna taká klasická fidlovačka.

Áno, boli tam vykradnuté celé melódie, teraz sa mi nechce hľadať linky na tie iné soundtracky, ale môžem ti vymenovať pár skladieb z HOMAM IV ost, ktoré to majú použité

Tu je dobrý príklad. Romero k tomu napísal:

"So the answer is that I did not make this sea melody, it is pre-recorded and a very old tune. But the orchestrations are my own original orchestrations except for the flute and violin solos."

A toto som počul asi v štyroch rôznych hrách: HOMAM, Simon the Sorcerer, Lineage II a niečo od Akelly.
Tie írske a podobné nástroje boli kúpené ako určité databanky stôp z hudby, ktoré nepodliehajú copyrightu, preto aj zneli írsky alebo anglicky, pretože to fakt boli nástroje z ľudových skladieb, ktoré niekto nahral a potom to ako databanky na použitie predával. Aj hry od Akelly a podobne mávali presne tie isté stopy a v mnohom podobné skladby práve pre tieto databanky.
@Zero (13.09.2012 20:53): Tak za to ruku do ohně nedám. Ono už se dá udělat se samplama leccos, ale je možné, že netradiční nástroje typu nějakých těch irských fléten, dud nebo saxofonu nahráli fakt naživo. Stejně jako zpěváci a sbory jsou samozřejmě taky živě (výjimka jsou jen občasné sbory v Heroes 3, které znějí fakt vtipně (slyš Necropolis nebo Blade Abc Campaign 01), ale orchestrální základ jako smyčce, žestě, dřeva...to jsou vždycky syntezátory. Taky když se člověk podívá, kde to hoši z Green Streest Studia nahrávají, tak to je jak někde v NASA. Tam se jim ani nikdo pořádně nevejde :-) http://www.greenstreetstudios.com/images ... n_Street_Studios.JPG

Je to podobné, jako v hudbě do hry Atlantis. Všechny ty obskurní etno nástroje celého světa jsou tam živě, ale jakmile přijdou na řadu smyčce, je to syntezátor.


Ale je někdy zajímavý ten pokles zvukové kvality...když člověk třeba v Heroes čtyřce srovná poslední skladbu z opusu Grass nebo Volcanic...zní to o třídu hůř než všechno ostatní (ačkoliv skladbu Volcanic mám moc rád). Bohužel v šestce zní jako Volcanic všechno.
@Say (13.09.2012 13:30): jo v souvislosti s hudbou do Heroes 6 jsem měl na mysli ty nové songy, které už dělal Rob King a spol. jen z půlky. Druhou půlku dělal jakýsi Jason Graves a se vší láskou, kterou k Robu Kingovi a spol. chovám, musím říct, že ty Gravesovy skladby jsou o něco lepší. Hlavně mi vadí, že zní strašně syntezátorově. Ona teda až na výjimku v podobě hudby do Credits v HOMAM 4 byla vždycky všechna hudba ve světě Might and Magic syntezátorová, ale od Homam jedničky až do pětky to byl neustále vývoj směrem nahoru. V šestce ale vyprodukovali syntezátorovější smyčce než ve trojce, kde místy zněly skoro reál.
JJ. A Ninja má pak třebas možnost hodit si mastera na disarm trap (což Master nemá). S pár předměty už mi pak žádná truhla do obličeje nebouchla. :-)
Mi tohle právě na šestce štve. :(

V díle dalším můžu brát mnicha a mám jistotu, že umí něco, co jiní ne (zvláště ninja je výborný). Obdobně se to má třebas i s archerem.

V šestém díle volím kompromisy. A koho by lákalo mít v partě kompromis. Kor když si vzpomenu, že v bráchově partě byl paladin vždy jako první mrtvý, neustále něco lámal, byl nemocný, otrávený atp. :)