@AiMLEzZz (03.12.2021 09:56): Vanilla je i v MP strašně holá a trochu přiblblá, překonaná. Ale myslím, že i ve vanille je třeba ten režim bitvy, kdy se lidé do konce znovu nespawnují, tj. mají pouze jeden život, což se pak samosebou hraje úplně jinak a taktičtěji. A nevím jestli i ve vanille, ale třeba v Napoleonic Wars, tedy v takovém tom DLCčku, stejně jako v různých módech byl právě ten strategický herní mod, kdy hráči představují velitele a mají pod sebou jednotlivé oddíly AI; já to moc nehrál, ale kamarád jej často pařil ve zmíněných NW.
Jinak zajímavé na combat systému Warbandu právě je, jak jednoduchý je v principu, ale jak je zároveň obtížný na komplexní zvládnutí v kompetici s jinými hráči. Když jsme hráli ještě betu, téměř nikdo nedokázal blokovat. Dnes už znalost toho soubojáku je mezi hráči samozřejmě velká, tudíž mnozí zneužívají i různé glitche, kdy smyslem je co nejvíce zkrátit úhel, ze kterého vyšlou úder. Ale na všechno existuje nějaká protizbraň. :)
A také přichází a odchází různé trendy, jako třeba kopání či chambery (odražení útoku nikoliv blokem, ale protiútokem), pozdržování nápřahu, cukání sebou, piruety... Vzpomínám, jak jsem šel nějak pět let dozadu na duel server a měl tam pěkné výměny s jedním hráčem, který mi dojatě sdělil, jak mu můj způsob boje (stručně řečeno: dynamické změny tempa boje, komplexní obrana i útok, zásadové nevyužívání glitchů) připomíná jeho kamaráda, se kterým kdysi dávno hráli. :))
Ty mody celkově byly prostě dál než vanilla a vše nejlepší jsem vskutku zažil v nich. Vikingr se skvěle hrál, neměl kdovíjak velkou komunitu, ale fakt krásné mapy a super setting. Bohužel se změnil vývojářský tým, takže od Norů mod propadl anglosaským trolům a ti udělali z nejlepší hry všech dob (fakt, hratelnost bohů...) gameplayově ptákovinu pro klanové bitvy, což mělo jistě velký smysl v módu, kde existovalo pouze několik aktivních klanů - a samozřejmě to Vikingr, kde jsem předtím řádíval s obouruční sekyrou za slovanskou divoženku, dávno totálně zabilo.
cRPG bylo dlouhý čas asi největší mod pro Warband, nabízelo nejširší individualizaci postav, buildů a výbavy, expovalo se, vydělávalo... Hráli ho snad všichni ti nejlepší hráči a bitvy byly občas dost velké a epické. Ale taky se zdá být již mrtvé.
Takovou slabší obdobou cRPG je Mercenaries, které se více drží vanily. A hráče má určitě dodneška, což je jeho největší deviza.
Další fantastický MP mód, na kterém bylo zároveň odvedeno asi nejvíce práce autorů, je The Deluge ze settingu Ogniem i mieczem (desetkrát lepší než ten zpeněžený mód na původní Mount&Blade). Ale naposledy se mi bohužel jevil mrtvý, občas se připojí pár Poláčků, které člověk uráží, aby to trochu vyhecoval, nicméně je to dost smutné. :/ :D
Takže to je takový stručný náhled do extrémně bohaté historie MP Warbandu.
Jinak zajímavé na combat systému Warbandu právě je, jak jednoduchý je v principu, ale jak je zároveň obtížný na komplexní zvládnutí v kompetici s jinými hráči. Když jsme hráli ještě betu, téměř nikdo nedokázal blokovat. Dnes už znalost toho soubojáku je mezi hráči samozřejmě velká, tudíž mnozí zneužívají i různé glitche, kdy smyslem je co nejvíce zkrátit úhel, ze kterého vyšlou úder. Ale na všechno existuje nějaká protizbraň. :)
A také přichází a odchází různé trendy, jako třeba kopání či chambery (odražení útoku nikoliv blokem, ale protiútokem), pozdržování nápřahu, cukání sebou, piruety... Vzpomínám, jak jsem šel nějak pět let dozadu na duel server a měl tam pěkné výměny s jedním hráčem, který mi dojatě sdělil, jak mu můj způsob boje (stručně řečeno: dynamické změny tempa boje, komplexní obrana i útok, zásadové nevyužívání glitchů) připomíná jeho kamaráda, se kterým kdysi dávno hráli. :))
Ty mody celkově byly prostě dál než vanilla a vše nejlepší jsem vskutku zažil v nich. Vikingr se skvěle hrál, neměl kdovíjak velkou komunitu, ale fakt krásné mapy a super setting. Bohužel se změnil vývojářský tým, takže od Norů mod propadl anglosaským trolům a ti udělali z nejlepší hry všech dob (fakt, hratelnost bohů...) gameplayově ptákovinu pro klanové bitvy, což mělo jistě velký smysl v módu, kde existovalo pouze několik aktivních klanů - a samozřejmě to Vikingr, kde jsem předtím řádíval s obouruční sekyrou za slovanskou divoženku, dávno totálně zabilo.
cRPG bylo dlouhý čas asi největší mod pro Warband, nabízelo nejširší individualizaci postav, buildů a výbavy, expovalo se, vydělávalo... Hráli ho snad všichni ti nejlepší hráči a bitvy byly občas dost velké a epické. Ale taky se zdá být již mrtvé.
Takovou slabší obdobou cRPG je Mercenaries, které se více drží vanily. A hráče má určitě dodneška, což je jeho největší deviza.
Další fantastický MP mód, na kterém bylo zároveň odvedeno asi nejvíce práce autorů, je The Deluge ze settingu Ogniem i mieczem (desetkrát lepší než ten zpeněžený mód na původní Mount&Blade). Ale naposledy se mi bohužel jevil mrtvý, občas se připojí pár Poláčků, které člověk uráží, aby to trochu vyhecoval, nicméně je to dost smutné. :/ :D
Takže to je takový stručný náhled do extrémně bohaté historie MP Warbandu.