Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Být temným pánem nikdy nebylo zábavnější. Overlord je originální, chytrý a hravý mix logické hry, strategie a rubačky.

Velkou pochvalu si zaslouží do značné míry otevřený level design, který obvykle umožňuje více způsobů, jak situaci řešit. Mnohokrát si vystačíte postupem "Hrrrrr na ně", kdy umřou desítky vašich minionů. Se správnou taktikou však můžete uspět i s jedním či dvěma miniony, a to beze ztrát. Nebo raději použijete ve vhodnou chvíli to správné kouzlo? Je to jen na vás.

Potěší pak i řada detailů, které dávají tušit hravost, s jakou tvůrci svět Overlordu vytvářeli. Třeba vylepšování vašich minionů. Zkrátka popadnou to, na co narazí a použijí to. Zabijete hejno přerostlých krys a hned budete mít v hordě několik minionů oděných do brnění z krysího kožichu. Zabijete krále, tak to si některý určitě přivlastní jeho zlatou korunu. Zabijete slimáky, tak...

(+) Plusy:
- Otevřený svět a design úrovní
- Jen 4 tlačítka stačí pro ovládání desítek minionů několika různých druhů
- Použitý humor a stylizace
- Neustálé zásobování novými herními prvky, které dávají smysl
- Variabilita prostředí i nepřátel
- Vaše skutky rozhodnou, zda budete temným lordem či se vydáte cestou dobra


(-) Mínusy
- Chybějící mapa či navigace. Připravte se, že občas budete bloudit.
+15
  • PC 100
Je dobré být zlý

Vítejte ve fantasy světě, kde dobro zvítězilo. Hrdinové porazili padouchy, démony a nestvůry a teď si užívají odměn, které takový heroický skutek přináší. Ale ouha, něco je špatně. Ti hrdinové začali dělat špatné věci. Zabíjí nevinné, kradou zlato a drahokamy nebo berou chudým lidem jídlo a přežírají se. Proti dobru musí nastoupit zlo, a tak jste se probudili vy - temný pán se žhnoucíma očima a masivní sekerou.

A abyste na tu dřinu nebyli sami, dostanete bandu zlomyslných vzteklounů. Viděli jste filmovou sérii Gremlins? Tak tady můžete takové tvory ovládat. Dělí se na čtyři rasy - hnědí, modří, zelení a červení. Každý typ má unikátní vlastnosti a co je nejlepší, umí si sebrat vlastní brnění a zbraně. Seberou všechno, co se jim zlíbí a některé trofeje jim hrozně sluší. Když si služebník vezme na hlavu dýni, hmyzí tykadla nebo kuchařskou čepici a do ruky žezlo, roh jednorožce či pracku zombíka, neubráníte se smíchu. Z bossů padají unikátní atributy a byla by škoda je nedarovat svému elitnímu bojovníkovi.

Hnědí jsou hlavní bojovou jednotkou vaší armády. Vydrží nejvíc, mají nejúčinnější útok a jsou rychlí. Druhý typ služebníků jsou červení. Nejvhodnějším využitím je pro ně odstřelování. Také jsou odolní vůči ohni a umí jej hasit. Stejně jako hnědí se vybavují zbraněmi a zbrojí, ale nejsou na nich vidět. Totéž platí i pro ostatní druhy. Toto je jedna z věcí, které mi vadily. Třetí typ jsou zelení. Jejich silnou stránkou je útok zezadu. Jejich dlouhé drápy si poradí i nejtvrdším pancířem. Jako bonus umí čistit cesty od jedovatých rostlin a sami jsou proti jedu imunní. Poslední a velmi důležitou složkou vaší armády jsou modří služebníci. Umí plavat a oživovat padlé spolubojovníky. To je hodně důležité, protože umělá inteligence je docela špatná. Mnohdy vám zemře silný minion jen proto, že skočí do vody, i když jste ho poslali po břehu.

Dva odstavce zabralo povídání o vašich podřízených, ale co vy? Ve skutečnosti je hlavní postava spíše hybatelem dění a do samotných bojů se zapojuje jen v nutnosti. Temný pán může sekat sekerou nebo jinou obouruční zbraní a kouzlit. Zbraně si můžete vylepšovat nebo vytvářet nové ve vaší věži. Kovář si ale za výrobu řekne pořádný balík peněz a k lepším vlastnostem potřebuje ještě služebníky. Ne aby mu pomohli s výrobou, ale aby naskákali do výhně a posílili výrobek. Bohužel těch životů budete potřebovat sakra moc a tak přichází grind.

Naštěstí máte další sekci věže zvanou aréna. zde si můžete dát pár soubojů s nepřáteli, se kterými už jste se dřív setkali. v nejvyšším patře věže máte ještě ložnici, pokladnici a místnost na úpravu zdobných prvků. Úpravy nejsou moc poznat, protože vnějšek věže skoro nevidíte. Zprvu je věž rozbořená a musíte najít prostředky pro její obnovu. Ty se nacházejí všude po světě a musíte je pracně dopravit domů. Kromě toho ještě nacházíte vylepšení života a many, nová kouzla a totemy, které navyšují počet služebníků v armádě.

Svět Overlorda je plný různých potvor a zvířat. Mnohdy jsou vašimi nepřáteli i jinde nevinní živočichové. Jednorožci - symbol čistoty a krásy jsou tady lidožravé bestie, hobiti jsou tlustí sráči a Tolkien by je asi neschválil. Celkově se nepřátelé povedli na jedničku a budete z nich mít úsměv na tváři i respekt. Po čase potkáte i dámy, které touží po životě po vašem boku. Jsou dvě a na rozdíl od Dr. Disrespecta nemůžete mít obě najednou. Záleží na vašem způsobu hraní, protože jedna vylepšuje dva typy minionů a druhá jiné.

Grafická stránka je krásně pohádková. Minioni jsou úžasně animovaní a když se rozhodnete pro frontální útok, lítá všechno kolem. Většina beden a nádob je zničitelná a schovávají se v nich poklady, zmíněné zbraně a brnění.
K tomu se všechno skvěle hýbe a nikdy se mi nestalo, že by klesly snímky za sekundu, nebo hra zamrzla. Asi nejhorší, co se může stát je, že ztratíte progress kvůli divnému ukládání. Hra má systém checkpointů a ty nejsou zrovna časté. Můžete přijít i o půl hodiny, jen proto, že vám umřel vás nejlepší bojovník s unikátní výbavou. Z předešlého textu vyplývá, že Overlord je hra vtipná. Postavy jsou skvěle nadabované a to včetně vašich služebníků (mimochodem mluví je jeden člověk). 2007 byl revoluční rok a možná proto Overlord zapadl. Byla by škoda ho minout. Královsky se pobavíte, zasmějete a prožijete jednu z nejoriginálnějších her.

Pro: Krásná grafika, animace, humor, služebníčci a jejich hračky, originalita

Proti: Omezené možnosti customizace, umělá inteligence, systém ukládání

+20
  • PC 45
Odehrál jsem první dvě hodiny a ačkoliv to vypadalo a hrálo se to příjemně, tak to po celou dobu bylo naprosto triviálně a dětsky jednoduché. Pořád jsem čekal, kdy přijde nějaká výzva, a místo toho jsem se jen nudil. Možná má hra jen velmi pomalý rozjezd (což samo o sobě se dá taktéž považovat za chybu). Vzhledem k poměrně pozitivnímu hodnocení ostatních bych chtěl dát hře v budoucnu další šanci a tentokrát to vydržet déle, třeba se to někde v třetí nebo čtvrté hodině zlomí a člověk bude přinucen trochu se zamyslet nebo se trochu snažit, místo bezmyšlenkovitého klikání.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+8 +11 −3
  • PC 80
Overlord je takový hidden gem v mé letošní herní výzvě. Tušil jsem, že to bude sranda, ale netušil jsem, že to je skvělá parodie na různé fantasy stereotypy, především líní a ufňukaní elfové nebo ožralí trpaslíci dali mé bránici párkrát zabrat. Ve stejném duchu se nese i příběh, kdy jako zlý krutovládce musíte zachraňovat poddané od hobití šikany, najít poslední unesené elfské ženy, aby nevymřela jejich rasa nebo ukrást trpaslíkům kotlík na výrobu piva s příjemným plot twistem na konci.

Jako znovuzrozený Pán zla s vizáží Saurona se procházíte v krásně zpracovaných levelech a pomocí minionů plníte různé úkoly. Nejvíc mě bavil asi elfský les, vizuálně i level-designově špička. Hra není úplně lineární, ale plněním questů si vždy otevíráte nové cesty nebo se napojujete na původní, tudíž moc zákysů mě nepotkalo. Nejvíc času, kdy jsem zbytečně šmatlal sem a tam, jsem ztratil u spawnování různých druhů minionů. Ve hře jsou 4 druhy a hra vám moc dobře neřekne kdy, kde a kolik jich budete potřebovat na otevření dveří, odsunutí kamene, uhašení požáru, projití vodou atd., plus jejich "portály" jsou vždycky rozeseté všude možně, nikoliv pohromadě (výjimka je pouze u teleportu do věže nebo bossů). Toto je asi jedna z mála výtek.

Upravování věže za vylootované zlaťáky je trošku zbytečné, vaše Lady vám za všechny pokoupené věci "dá", ale nic z toho nemáte :o) Nicméně jen tak se poflakovat po věži mezi misemi je fajn na odpočnutí. Levely jsou docela dlouhé a se svými checkpointy hodně nemilosrdné.

Graficky hra vypadá pěkně. Lokace jsou rozmanité, takže i během (na dnešní poměry) dlouhé hrací doby se nezačnete nudit. Tedy až na poslední písečnou lokaci, která mi přišla zbytečná a trošku z ní bylo cítit umělé natahování. Na závěr bych vypíchnul skvělou hudbu.

Potřebuji si od užvaněných minionů trošku odpočnout, ale vypadá, že do budoucna vyzkouším i druhý díl.
+21
  • PC 90
Právě dohráno.
Těch 6 dosavadních komentářů na hru, jsem si pozorně přečetl a u NĚKTERÝCH jsem se nestačil divit. Hrál jsem vůbec tu samou hru? Jaká zdlouhavost? Hra mi přišla KRÁTKÁ! Jaký stereotyp? Možná v aréně při těžbě dušiček, ale v příběhu ne! Jaké přiblblé puzzly? Jednoduché, zábavné, perfektně vymyšlené minihry, s různými koly a pákami! Fantasy válečné hrátky s hordou legračních skřetů, šašek pějící chvalozpěvy o vašich statečných skutcích, vychytralý, cynický a perfektně nadabovaný správce věže Gnarl, který má ke všemu co říct.

Hra má originální svět, který se na všechno dívá z druhé strany. Hodní skřeti prohánějí zlodějské loupeživé hobity, nudné afektované elfy, tlusté líné vesničany, věčně ožralé trpaslíky a hlavně originální bossy. Hra mi řekla něco o mě samém, když jsem bez váhání vyměnil nudnou manželku za tu zlou. Prostě to se mnou uměla, no. Atmosféra místního fantasy světa, na mě bezchybně zafungovala. Hořící hrad, město za řekou v mlžném oparu, kde se děje nějaké temné zlo, tajemný cizinec v červené kápi, ponurý elfí les v bažinách. Při prvním setkání se sukkubou mi z jejího šíleného smíchu běhal mráz po zádech.

Byl jsem nadšený z objevování místního světa. Ze sbírání věcí a obrany skřetů, když věcičku odnášejí do hradu. Navádění skřeta s kradenou bombou k ocelové bráně (to bude ale pecka, až to bouchne!). Tuhle hru dělali profíci s láskou. Tohle není žádný levný budget na rýžování prachů, kde nejlepší z celé hry bývá obrázek na obalu. Tahle hra vytvořila nový druh, kde přímo řídíte pohyb hordy skřetů a ničení je povýšeno na základ hratelnosti. Vzpomíná si někdo na nějakou podobnou? Celou dobu jsem se bezvadně bavil a s výjimkou některých soubojů s bossy, to byla zábava. Do hry a jejího příběhu jsem se ponořil a byl jsem zklamaný, že je konec. To je můj spolehlivý indikátor kvality.

Během hraní jsem měl několik lehkých krizí, kdy jsem se musel kouknout do návodu. Král Malvin - těžký souboj, než člověk zjistí kudy na to. Návod mi tady moc nepomohl. Šestý a poslední Oberonův kořen - přehlédl jsem odbočku v Jeskyni Lebek, návod opět moc nepomohl, musel jsem se kouknout na cizí video z hraní. Trpasličí pivovar - vyčerpal jsem všechny úkoly a nevěděl jak dál - přehlédl jsem odbočku do hradu pána zlata, opět pomohl videonávod. A to jsem předtím prošel kolem toho místa x-krát a vždycky jsem špatně odbočil. Poušť Ruborium - kolem číhají (skoro) neporazitelní nepřátelé, přede mnou propast a most nikde. Opět jsem ale jen nedokončil průzkum a přehlédl správnou cestu. Aspoň jsem se zabavil likvidací červů. Není nad to, nechat červa pěkně vybouchnout.

Final souboj byl trochu zdlouhavý, jak už finální souboje bývají, ale dal se udělat napoprvé. Systém ukládání je automatický a kupodivu mi nevadil. Za celou hru se mi nestalo, že bych musel kvůli ukládání něco dělat víckrát.

Abych jen nechválil, drobné chybky se vyskytly.
Především schází interakce s manželkou na hradě. Prostě si jen chodí kolem trůnu, nic s ní není a to je chyba! Nějaká pěkná romance by hře dodala to pravé kouzlo. Skřeti nesbírají všechno, vždy jsem je musel na stejné místo poslat víckrát. Kouzla nemají žádný popis, ikonky mi nic neříkaly. Jednou jsem ke konci hry omylem zmáčnul E a nepřátelé přede mnou během vteřiny shořeli. To by se mi líbilo, jen vědět, že to mám a kde. Hned první úkol, pobít ovce se mi nelíbil. Kvůli dušičkám jsem se překonal, ale pobíjení bezbranných zvířat mi nesedlo.

Je nutně potřeba říct, že ačkoli hrajete za pána Zla, tohle byl JEDINÝ úkol, kde jsem měl morální zábrany. Nemusíte být totiž zlý - právě NAOPAK. Můžete celou hru dohrát jako naprosto kladná postava! U každého úkolu se zobrazuje ikonka, jestli byl vyřešen za dobro, nebo za zlo. Pokud tedy máte zábrany hrát za zlého Overlorda, můžete světu pomáhat a chránit ho. Ale taky můžete v herním světě šířit strach a násilí, pokud máte potřebu.

Hardwarové nároky jsou poměrně vysoké (na starší hru). Na mé staré sestavě s procesorem 2GHz a Radeonem X1950Pro, hra nepoužitelně trhala i při nejnižším rozlišení. Na levném 3GHz dvoujádru s integrovanou HD Graphic GT1, šlape na nejnižší detaily výborně i v rozlišení 1920x1080. Na střední už to jde ztuha a na nejvyšší se nerozjede.

Hra je naprostá pecka, moje hodnocení je bez váhání 90%. Dokonce jsem uvažoval i o vyšším, ale něco musím strhnout za jednodušší příběh. To ale není chyba. Příběh je více méně dopředu určen tím, že hrajeme za pána Zla, ačkoli se jedná spíš o legrační parodii na Sauronovo panství. S dohráním této hry, nemusí mít problém ani věřící křesťan. Jen hinduistům je tato hra zapovězena, protože se v ní likvidují celé zástupy různého hmyzu, zvířat a fantasy ras a hinduista jak víme, nesmí zabít ani komára.

Pro: fantasy atmosféra, legrace a nadsázka, žijící svět k objevování

Proti: nedotažená romance, vysoké nároky na hardware, skřeti nesbírají všechno

+23
  • PC 80
Overlord je něco jiného než obvykle hry přinášejí. Místo rytíře v nablýskané zbroji se zde chopíte role mocipána, který s dobrem nemá mnoho společného. Do vínku dostanete kromě své věže i gobliny, které můžete posílat na různé cíle, ať už rozbít bednu, nebo zabít ovečku. Jsou vám oddaní na život a na smrt, poslouchají na slovo a budou s vámi vždy a všude. Hra srší vtipem, docela slušnou grafikou a novými, dalo by se říci průkopnickými nápady. Kód titulu se napsal roku 2007 a i dnes dokáže velmi dobře pobavit a pokud jste o hře nikdy neslyšeli, neházejte flintu do žita, protože se jedná o dosti pozapomenuté dílo, které přišlo a zase odešlo, aniž by si toho mnoho hráčů všimlo. Nedoporučuji nad touto hrou lámat hůl, protože byste se taky mohli dostat do fáze, kdy budete shánět lepidlo na její následné slepení. Musím totiž říct, že tak zábavný a zároveň nenáročný počin jsem dlouho nehrál a královsky jsem se bavil. Určitě se nebojte zkusit něco jiného než nač jste zvyklý, máte mé vřelé doporučení.

Pro: Humorné situace a hlášky - Herní doba - Trošku jiný žánr, než je zvykem

Proti: Občasné bugy a zasekávání sluhů - Místy hra trpí stereotypem - Nedoladěné ovládání v PC verzi

+21 +22 −1
  • PC 80
Opravdu zajímavý mix stratgie a rubačky s nějakými těmi "puzzly". Tato hra staví hlavně na roztomilém humoru (depresivní duchové elfů, král trpaslíků Goldo Goldenson závislý na zlatě...) a zajímavých herních mechanikách.

Hlavní hrdina Overlord žije ve své věži, odkud pomocí portálů cestuje po světě a koná zlé skutky. Teda pokud chce. Je možné hrát i jako úplně kladný hrdina.

Hráč postupně získá k dispozici čtyři typy minionů, kteří mají různé specifikace a vlastnosti a kteří jsou pro svého pána ochotní obětovat život. Někdy bohužel až moc ochotní, takže se nechají navést do ohně což je okamžitá smrt, nebo do vody což je smrt téměř okamžitá. Tady by nebylo vůbec na škodu, kdyby alespoň minimální pud sebezáchovy měli.
Ovládání minionů je unikátní, funkční a komplexní. Hodně se mi líbí možnost přímo je vést, ale chybí tu podrobný tutoriál. Na některé featury jsem přišel až v polovině hry.
Hra nutí hráče používat miniony na přenášení věcí (upgrady, kouzla, poklady a QItemy) a spouštění mechanismů. A také u puzzlů (červení jsou imuní vůči ohni, zelení vůči jedu a modří umí dýchat pod vodou).
Modré miniony, kteří dokáží oživovat byl obvykle strašný problém k tomu přinutit, takže jsem je velice rychle přestal používat. A zelení sice fungují, ale vzhledem k jejich charakteru (malá výdrž a musí na nepřítele vyšplhat aby mu mohli opravdu zatopit) jsem je využíval k boji pouze chvíli po jejich získání a v posledních dvou bossfigtech, kde se bez nich snad ani hráč neobejde. Při správném použití jim však efektivitu upřít nelze.

Síla overlorda spočívá kromě minionů také v jeho zbrani(rychlý meč, průměrná sekera nebo silný palcát) zbroji a přilbici. To vše upgradovatelné obětováním stovek minionů. Připravte se, že budete moct slévat výzbroj ze tří typů kovů, přičemž každý další pojme víc obětí nebohých poskoků, kde každý druh poskoka upravuje jinou vlastnost (kromě přilbice kde je to "vsjo ravno", protože zvedá pouze maximální kapacitu vyvolaných minionů). A v neposlední řadě také 12 kouzel, která jsem sice nevyužíval často a všechny, ale občas jsem za ně byl opravdu rád.

Možnost vyzdobit si svou věž mi udělala upřínou radost a doufám, že pokračování v tomto půjde dál a přidá víc možností.

Líbily se mi také souboje s bossy dělané v klasickém střihu, kde hráč musí přijít na to co na kterého darebáka platí (někdy dostane nápovědu od stařešiny minionů nebo ženy). Předposlední souboj byl nejdelší a troufnu si napsat že i obtížný. Jinak hra nijak obtížná není.

Základní hru jsem dohrál za 23 hodin a to i s blbnutím, testováním různých zbraní odbíháním od pauznuté hry, nalezením všech kouzel a skoro všech upgradů (nejpíš jsem vynechal jeden upgrade životů) a poražením všech nepřátel, které lze vyvolat do arény v kobce, která slouží také jako skvělá farma životní essence pro vyvolávání minionů.

Jediný opravdový zápor této hry je nejspíš systém ukládání pomocí autosavů a možnosti uložit hru ve věži. Systém ve hře není nikde vysvětlen a než jsem ho pochopil, pár částí jsem opakoval.

Pro: humor, pocit moci :D, boss figthy, vyzdobitelná věž

Proti: konzoloidní systém ukládání

+16
  • PC 85
Na Steame je hra uvedená ako RPG, čo nie je až tak pravda. Hra má síce pár RPG prvkov, ale ide skôr o mix stratégie a bojovky. Vôbec to však nevadí, pretože sa jedná o skvelú hru.

RPG prvky síce nie sú veľmi rozvedené, ale potešia. Zvyšovanie zdravia a many pomocou hľadania predmetov, možnosť vytvoriť si nejaké to vybavenie a štyri kúzla, ktoré sa postupne vylepšujú potešia. Dobrým oživením je aj možnosť skrášľovať si svoju vežu.

Samotná hrateľnosť je zábavná, musíte riadiť svojich minionov na základe ich schopností, a každý zo štyroch typov sa naozaj hodí na niečo iné, a bez rozumnej kombinácie sa v hre človek len ťažko posunie. Misie sú tiež skvelé a nápadité, až na pár výnimiek vždy robíte čosi iné, od mini-hier až po veľké bitky.

Príbeh, ktorý to drží celé pokope je celkom zábavný, spár zaujímavými rozhodnutiami a zvratmi a navyše ho dopĺňa aj keď trochu čierny, ale zábavný humor.

Hra však po čase upadá do mierneho stereotypu a spolu s absenciou širších RPG možností tak stráca trochu na kvalite.

Pro: humor, hrateľnosť

Proti: mierny stereotyp

+7
  • PC 80
Každý by chtěl vládnout silou velikou a svojí sílu představit někomu slabšímu. Proto vznikla hra Overlord, kterou jsem si během chvilkového hraní okamžitě zamiloval. Měla totiž naprosto parádní koncept a vcelku dobrý příběh, který ale přebyla celková atmosféra hry a samotné prostředí.

Nejúžasnější na tom všem byla ta originalita, se kterou se hra kochala od začátku do konce. Sice je pravda, že jsem se občas zaseknul, ale to mi nebránilo tomu, abych si svět ještě párkrát neprošel. Hezky se na něj koukalo, byl příjemně malebný a minioni překvapivě dost pohádkoví. Včetně samotných nepřátel ať už v dole nebo na povrchu.

I když pravda...po takových deseti hodinách hraní se objeví stereotyp, který na sebe nenechá dlouho čekat, jako u většiny hry. Proto možná po dalších pěti hra končí s tím, že finále je opravdu velkolepé, za použití co největšího množství miniomů. Dodnes na tu hru hezky vzpomínám a určitě se řadí do té kolonky těch originálnějších, které překvapili především samotným konceptem.

Pro: Jeden lord vládne všem, jeden jim všem káže

Proti: Nicméně do stereotypu je časem mocně sváže

+10
  • PC 85

Pro: humor,hra za zlo,dabing,dobrá AI minions,tvorba zbroje a zbraní

Proti: poušť ke konci hry,moc kouzel,zbytečně dlouhé,občasné záseky,místy nevyvážená obtížnost,minions se občas těžce ovládají,bugy minions se někdy zaseknou ve zdi apod.,časem se hry člověk přejí,bolávé prsty z častého klikání

+12 +15 −3
  • PC 75
Minioni jsou roztomilí a sledovat jak páchají destrukci na okolí je radost. Ta ovšem opadla s příhodem dalších typů jak hnědých, a s nimi spojenými puzzly, kteréžto byly docela otravné. Destrukce s armádou hnědých skřetů je jednoduše zábavnější, z nějakého důvodu ale místo nich bylo do hry narváno hafo přiblbých puzzlů a zas tak pohodlné to ovládání není, aby to bavilo.
Další chybu bych viděl v tom, že jsem velkou část herní doby strávil hledáním další cesty, které je občas umně skryta, a nemůžu opomenout ani stereotyp v pozdějších částech hry.

Příběh je okořeněný jednoduchým humorem a dělá si srandu z nejednoho fantasy klišé. Slouží ale hlavně jako důvod k výpravám za destrukcí (a puzzly, tfuj), obsem těžko někoho ohromí...
Až na samotný závěr. Tam dojde k takovému příběhovému zvratu, že máte chuť autory něčím umlátit. Člouvěk už chce mít tu hru za sebou, protože dávno nenabízí nic nového a příběh má hloubku jako... e... příběh prostě hloubku nemá vůbec. A pak se tam objeví tohle - něco co by patřilo do hry nebál bych se říct epické, něco co bych čekal v rpg na které se bude ještě roky vzpomínat jako na klenot mezi hrami. Proč autoři neudělali i zbytek hry pořádně? Chystáte se na závěrečného bosse a proklínáte autory za to že to všechno předtím bylo v porovnání s tímhle docela domrvené.

Je to zábavná hra. Ze začátku, prakticky to nejlepší když pominu konec je už v demu, jak to tak bývá, že :) Netroufám si ji ale doporučit všem, protože větší část hry je o kombinování vlastností skřetů k řešení problémů a to spolu s ovládáním (které je sice řešeno dobře, ale ne zrovna pohodlně) nepovažuju za nejšťastnější nápad.
Pokud jste zvyklí na krkolomné ovládání a máte rádi puzzly, nejspíš vás Overlord bude bavit. Ostatním doporučím demo. Kupovat plnou hru bez vyzkoušení plné verze bych v tomhle případě jinak považoval za blbost.

Pro: humor, destrukce, závěr hry

Proti: za nějakou dobu se okouká jak humor, tak destrukce, nudné otravné puzzly po většinu hry, příběh vyjma závěru a s ním spojená slabá motivace prokousat se stereotypem

+14