Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Dnes jsem si uvědomil, že Overwatch ode mě nemá nejen komentář, ale dokonce ani hodnocení. What a shame! Ačkoliv jsem už dlouho aktivně nehrál, stále se jedná o jednu z mých oblíbených online her. kterou mám vždy nainstalovanou pro případ nouze.

Moje cesta ke hře vedla oklikou. Hodně jsem jednu dobu toužil po nějaké akčnější FPS online hře, ale nikdy jsem nebyl fanoušek starších her v tomto žánrů. Pak sem ale ve stejně době narazil na dvě podobné hry. Paladins a Overwatch. A protože jsem neměl moc peněz, začal jsem s free-to-play Paladins a fakt mě to bavilo. Přesto na mě hra působila poněkud nedodělaně a skiny byly vážně neskutečně drahé. A když jsem potom zjistil, že Overwatch hraje jeden kamarád – který mě pak přitáhl k partě lidí které to také hrají – koupil jsem si Overwatch během vánočních slev. A páni. Já se do toho strašně zamiloval.

A přitom jsem z počátku fakt nevěděl, jestli se v té hře neztratím. Vždy, když jsem to sledoval na Youtube, tak to na mě působilo, že se na těch mapách nemůžu nikdy vyznat a zároveň sledovat hru. Ale stačil asi týden a byl jsem jako ryba ve vodě. Nebudu se zdržovat moc popisem FPS stránky hry, protože na to nejsem ten vhodný ani to moc neumím, ale mě to vždy přišlo dobré a vyvážené. Lidé jsou odměňování za svůj um a trestání za své chyby. Jako správný noob mainím Mercy a jsem maestro support, ale když ze mě uděláte damagera, jde do to kytek. That’s me.

Nesmírně se mí líbí styl hry. Ono je to dystopické sci-fi které má ale fascinující fantasy estetiku. Anděl (Mercy), Rytíř (Reinhardt), Čarodějnice (Moira), Trpaslík (Torbjörn) a tak dále. Všechny tyto postavy mají zbraně založené na futuristických technologii, ale jejich osobní styl spadá spíše do fantasy žánru. Myslím, že je to chytrý způsob, jak přilákat fanoušky různých žánrů, a navíc to vypadá dobře.

Lore, cinematicu a eventy byli vždycky super, bohužel jak vědí ti, kdo aktivně hrají, nyní to stagnuje díky (ne)existenci Overwatch 2 a Covidu. Nicméně, nebylo by fér kvůli tomu nyní hru shodit, protože věřím, že s příchodem nové hry se to zlepší. Je třeba ale uznat kredit za to, že jsem díky předchozí práci na lore měl u traileru na Overwatch 2 stejné mrazení, jako u traileru na World of Warcraft. A to je úspěch.

Samozřejmě je třeba ocenit skvělý a přátelský obchodní model, který je v tomto případě pro Blizzard skutečně nevýhodný a bohužel si to uvědomili. Můžeme jen doufat, že pokračování bude stále podobně friendly.
Nicméně to, že jsem do hry nikdy nevrazil víc vstupní vklad + stovku, mě nakonec vedlo k tomu, že mám dnes i Pink Mercy. Protože když jsem tehdy zvážil, kolik jsem vrazil do LoLka, tak mi došlo, že bych se musel před sebou stydět. 

Overwatch rules.
+15
  • PC 70
Overwatch - daľšia hra z rady first person strielačiek, ktorá ale určite partrí k špičke. Ale napriek kvalitám tejto hry, stále sa jedná podľa veľa ľudí o najhoršiu hru od Blizzardu. A ja musím súhlasiť. Blizzard bol vždy synonymom kvality ale ked vyšiel Overwatch, fanúšikovia sa rozdelili na dva tábory. Jedny ho milovali a druhý nenávideli. Vývojári ale zamakali a každej postave a mape vymysleli pekný príbeh a tým vlastne vytvorili nový svet v Galaxii menom Blizzard. No a momentálne je táto hra jedna z najlepších multiplayer strielačiek, Esport hier a jedna z hier kde veľmi ľahko naštvete. No a samozrejme sa jedná o hru kde v hľavno móde hrajete 6v6 na rôznych mapách. Hry sú rýchle a niekedy ani neviete čo vás zabilo. Hlavná vec čo ma vždy štvala bol matchmaking. Hned pri mojej prvej hre ma to hodilo proti extrémne vysokým levelom a v tejto hre platí, že pokiaľ viete nejakú postavu, napríklad Genji alebo Widow hrať naozaj dobre tak si proti vám nováči ani nezahraje ale po pár prehrách vám už bude jedno aké levely proti sebe dostanete.

➤Moje začiatky a malé pokroky
Overwatch som kupoval mesiac potom ako vyšiel a vtedy som to neľutoval. Veľmi ma bavil aj ked som ho až tak hrať nevedel, pretože aj ked sa to nezdá, niekedy je to naozaj zložité. Momentálne by som ale nedoporučoval si hru kúpiť za plnú sumu. Taktiež samého ma to po chvíli nebavilo a preto som nahovoril kamaráta aby si Overwatch kúpil tiež a následne sa zábava znova vrátila. A ešte niečo z takých mojích štatistík: momentálne som level 118, rankedy som hral len jednu sezonu a bol som len Gold, obľúbná mapa žiadna a obľúbený hrdina pred nerfom určite Symetra a momentálne po sérii nerfov nemám obľúbenca.

➤A čo vlastne Overwatch ponúka ?

➤Postavy
V hre sa nachádza momentálne 29 postáv, ktoré sú rozdelené na supportov, útočníkov a tankov. Ako som už spomínal, každá postava má svoj príbeh a to robí každú jedinečnou. Samozrejme sú špecifické aj svojimi schopnosťami. Každá postava má dve schopnosti a ultimátku. No a čo musím nakoniec Blizzardu uznať je ich kreativita pri tvorbe daných postáv. Všetky sú do detailov premyslené a veľmi pekne aj vyzerajú, samozrejme hlavne ženské charaktery :)

➤Mapy a herné módy
V tejto chvíli sa v hre nachádzajú 4 Assault mapy v ktorých ako útočníci obsadzujete 2 body a ako obrancovia ich bránite. 5 escort máp v ktorých je vašou úlohou eskortovať vozík. 4 hybridné mapy v ktorých musíte obsadiť bod a následne eskortovať vozík. A 5 kontrolných máp v ktorých musíte bojovať o jeden bod a následne ho musíte udržať. O grafickom spracovaní máp sa ani nemusíme baviť, to je na vysokej úrovni.
Ešte sa tu dá naraziť na jednu špecifickú mapu na ktorej hráte 3v3.

➤Herná mena a lootboxi
V hre vám po každom levely alebo po splnení určitých eventov padnú lootboxi z ktorých vám môžu padnúť rôzne itemy a aj herná mena, ktorá sa vám pripočíta aj ked vám z lootboxu padne duplikát. Za tieto coiny si môžete kúpiť skiny (najdrahšie špeciálne počas eventov stoja 3000 ) alebo iné blbosti.

➤Skiny a iné kozmetické vylepšenia
Jeden z mínusov multiplayer Blizzard hier, aspoň za mňa. Blizzard jednoducho nevie robiť až také pekné skiny, aj ked je pravda že občas sa nejaký podarí. Dalej sa tu dajú získať rôzne profilové ikonky, víťazné pózy, emotikony alebo spraye. Všetko to celkom pekne doplňa celkový kvalitný vzhľad hry.

➤Komunita
Prvé dni bola komunita úžasná ale ked sa Overwatch dostal viac do povedomia tak si hru začal kupovať každý a išlo to trochu dole vodou. Ale stále má táto hra omnoho lepšiu komunitu ako CS:GO :).

➤Konečné zhrnutie
Overwatch určite nieje zlá multiplayer hra. Zabavíte sa pri nej dlhé hodiny ale len v partii ľudí, sámeho vás to po chvíli omrzí. Postáv je celkom dosť na výber a určite si nájdete svoju obľúbenú, mapy sú krásne a môžete si zahrať denné eventy, takže stereotyp môže nastať ale určite nepríde rýchlo a hned. Za plnú cenu ale hru nedoporučujem a 70% som udelil preto, pretože Overwatch je stále len multiplayer strieľačka a nič viac od toho nečakajte, takže ak máte možnosť tak siahnite po ostatných hrách od Blizzardu pretože ešte stále platí že kvalitu nájdete v každej ich hre. Ale pokiaľ poznáte ľudí ktorý budú ochotný hrať Overwatch s vami tak ich povolajte a užite si akciu naplno a bez nervou ( aj ked je to skoro nemožné ).
+12 +13 −1
  • PC 80
Tak si po 25 hodinkách dovolím taky menší komentář k Overwatch. Zachtělo se mi po dlouhé době vyzkoušet nějakou tu multiplayerovou střílenici, která by mě moc nesvazovala a dovolila mi hrát tak jak se mi zrovna bude chtít.
A tady Overwatch přímo exceluje. Hrdinové jsou dostatečně různí a s dostatečně jinými schopnostmi, aby i v rámci jedné třídy bylo z čeho vybírat. Svého oblíbence si tu v každé třídě musí najít úplně všichni.
Jednotlivé hry jsou svižné a design menších map klasického střihu s různými cestičkami k jednomu cíli nikdy nevyjde z módy. A třeba Brawl mód, kde se hraje vždy s nějakým omezením (jen nějací hrdinové, silnější výdrže, atd.) mi připomněl zábavu s mutatory v Unreal Tournamentu. Až podsud je to tedy fajn :)

Co mi trochu kazí dojem je takřka nulová interaktivita prostředí, fádní "Blizzardovský" designa prostředí a barevná paleta. Trochu šmrncu by to sneslo! Ale chápu, že Blizzard staví na tom, aby to běželo i na kalkulačce.
Druhá výtka patří k nově přidanému CTF módu, který je... jednoduše nudný.

Kolem a kolem, ideální FPS na pár her při volné hodince času.

Pro: Odladěné mechaniky a hrdinové, Brawl mód

Proti: Typický Blizzardí "ksicht" hry, nudný CTF mód

+14
  • PC 30
Absoultně laciné
Není příběh, není singleplayer, nejsou cinemačky, není lore, nejsou ani ty stupidní achievmenty nebo odemykatelný obsah ,který by mě dokázal ošálit a udržet u hry.
Není dobrá grafika, není relevatní hudba, mapy jsou také neživé... jediné co blizzard dodal je marketing a vyváženost.
Ačkoliv jsem nic neočekával, je to pro mě největší blizzard zklamání, scifi svět bez textu, duše, pozadí, to je hodně levné.
Played : 4 hours, level: angry nováček
Chápu že vyváženost her se dá ocenovat zlatem, jako v případě Q3,UT, TF2... ale tuhle směs jakožto rpg,moba fanda nechápu
Vážně je ústřední bod hry uzemí označené +-čtvercem, ve kterém není ani kousek zajímavé textury? Vždyt dnešní grafici dokážou udělat dynamickou proměnlivou mapu která se mění s každým procentem zabraného území. Druhý ústřední bod - escort vozidla- jsou také obludy.

Pro: vyváženost

Proti: slabé všude, toto přece nemůže být blizzard hra

-2 +9 −11
  • PC 85
40+ odehraných hodin, investice oficiálně přeložena do necelého eura za hodinu dobré zábavy, je tedy nejvyšší čas k tomu tež něco sepsat.

Team Fortress 2 jsem nikdy nehrál, přestože o té hře vím snad vše podstatné. Stejně tak jsem nikdy nehrál žádnou mobu. Nejsem fanda her, které ke kvalitnímu užitku v podstatě vyžadují nějaké známosti, ideálně na týmspýku. Overwatch je TF2 s MOBA prvky, a pár hrdiny s lepšejší mobilitou. Podle všeho by se mi tedy Overwatch vůbec neměl líbit, a taky že ještě v otevřené betě nelíbil.

Když ono ale...OW je taky typicky Blizzarďácky vymazlený, a po určitém odehraném čase se z něj stává nehorázně hluboká eFPéeSka, přestože svou krásnou jednoduchost si stále udržuje. V rámci designu postav a map je vyloženě puntičkářský, v rámci kinestetiky (čti proper feeling) už teď takřka dokonalý (hra za Hanza zprostředkovává jedno z nejlépe zpracovaných střílení z luku, jaké jsem kdy ve hře zažil, a něco takového platí pro skoro každého z dosavadních 21 hýrous), a v rámci synergie a balancu celé téhle eskapády už teď mimořádně úspěšný. Nemohu mluvit ze zkušenosti s podobnými hrami, ale hernajz, když si JÁ, kdož online střílení zná jen z arénovek typu Quake a UT, dokážu najít minimálně jednoho oblíbence z každé zdejší hlavní skupiny (útok - 76, Pharrah; obrana - Junkrat, Hanzo, Mei; tank - Zarya; podpora - Lucio, Symmetra), se kterým mě to opravdu nehorázně baví, tak už to musí přeciš něco znamenat. Jen si člověk musí počkat a nějakej ten čas do toho vrazit, než se ta rovnováha opravdu začne ukazovat. Ze začátku, na nižších levelech, si zpravidla vskutku každý jede tu svou, než pochopí, že tohle prostě je týmovka s velkým TÝ a žádnej rychlík přes to nepojede.

Né všechno je už teď vyleštěné do dokonalé čistoty, ale považoval bych za bezpředmětné o tom už teď mluvit, když je to sotva měsíc venku z bety. Už teď stihli dva velmi žádané nerfy, a už teď slíbili hromadu věcí - mimo jiné nové mapy a hrdiny do konce roku; další balancování a vychytávání bugů; lepší spectator mód; přestavbu určitých map, na kterých je vždy buď útočící nebo bránicí strana poněkud znevýhodněna; a také nějakou tu singleplayerovou kampaň.

O budoucnost OW se tedy ani v nejmenším nebojím, ostatně už teď je to úspěch strašidelných rozměrů. Stejně tak nemám sebemenší obavy, že by mě to mělo přestat brzy bavit. Co nevidět bude venku kompetitivní hra, nabereme ještě dva lidi a hra teprve opravdu navážno začne.

Pro: Těším se, jak do konce roku budu mít důvod jít s hodnocením ještě výš

Proti: Zdejší mikrotransakce nějak nechápu - když už si člověk nějaké ty lootboxy nakoupí "z nedostatku času", tak co konkrétně tento pán pak má z levelování?

+16 +17 −1
  • PC 90
Nepatřím k lidem, kteří si obvykle hry předobjednávají. Vlastně za celou svou hráčskou kariéru jsem si předobjednal jen jedinou hru, ale všechna ta gameplay videa z Overwatch bety mě přiměla začít nad tím uvažovat. Jakmile navíc byla ohlášena beta pro lidi, kteří si hru objednají předem, tak pro mě brzká koupě byla jasnou volbou.


Overwatch je v zásadě přesně tím na co vypadá – Team Fortress 2 s jiným provedením a větší škálou hratelných postav, takže právě s ním budu Overwatch také nejvíce porovnávat. Každá z postav má na rozdíl od tf2 nějaké speciální schopnosti, které ale spíše na mě působí jako jiná variace měnitelných zbraní z tf2, protože ačkoliv máte postavu, která má schopnost "charge" se kterou rychle vystartuje proti nepříteli, tak velice podobnou schopnost může získat i Demoman v tf2, pokud si vezme štít jako svou sekundární zbraň. Ve výsledku mi tedy nepřijde, že by Overwatch až tolik těžil ze skutečnosti, že má 21 charakterů (oproti 9 v Team fortress), protože díky možnosti měnit si zbraně má každá postava v tf2 hned několik efektivních způsobů jak hrát, takže co se týče samotného gameplaye, má teoreticky tf2 více hratelných charakterů, než Overwatch.

Větší počet hrdinů se tedy projeví spíše po vizuální stránce, kdy si určitě někteří hráči oblíbí některé postavy více než jiné. Ve hře bude také k dispozici velké množství skinů, které v některých případech naprosto změní vizáž některých postav. Nakonec každá postava má nějakou vlastní osobnost, která se projeví jednak v animovaných filmečcích, které budou Blizzardi postupně pro hru vydávat a jednak přímo ve hře, kdy hrdinové spolu občas prohodí pár vět.

Kromě počtu postav se Overwatch liší několika dalšími způsoby. Ve hře nesbíráte munici a i když musíte většinu zbraní přebíjet, tak náhradních zásobníků máte neomezeně. Docela zajímavý prvek u kterého si stále ještě nejsem jistý, jestli mi vyhovuje. Na jednu stranu se nemusíte starat jestli máte nějaké náboje, ale na úkor několika classů, kteří během hry neustále spamují střely s tím, že třeba něco trefí. Dalším prvkem stojícím za zmínku je eliminace poškození pádem, takže můžete s některými charaktery provádět veškeré formy "rocket jumpování", bez ohledu na vlastní hp.

Zbytek hry již jede celkem pevně v tf2 kolejích. Máte několik herních módů, které jsou variacemi na klasické zabrání bodu a eskortování nějakého nákladu, které je trochu okořeněné v některých mapách jejich kombinací, kdy nejprve musíte daný bod zabrat a pak z něj vyjede auto, které musíte eskortovat do dané lokace.

V této části komentáře jsem původně měl popsané mé nejoblíbenější postavy, ale postupem času mě najednou začali bavit další a další, takže tuhle část komentu trochu zkrátím. Pokud začínáte s hraním, tak doporučuji zkusit si hru za Soldiera 76, který byl zpočátku velice jednoduchý na zvládnutí. Postupem času mě ale zaujaly postavy jako Mei, která díky schopnosti tvořit zdi a zmrazovat nepřátele je skvělá při zvládání celých davů nepřátel. Po dalších pár hodinách jsem už měl oblíbené postavy v každé z kategorií (tank, ofenziva, defenziva a support). Rozhodně musím pochválit skvělé vyvážení všech postav. Nepřišlo mi tedy, že by nějaký charakter byl proti ostatním například příliš silný. Gameplay je spíše založen na principu - kámen, nůžky, papír, kdy každý charakter má několik postav proti kterým je hodně dobrý a několik, proti kterým už si tak dobře nevede.

Trochu mě překvapilo, že spy z tf2 nemá v Overwatch prakticky žádnou alternativu. Nic jako zneviditelňování, backstabování nebo převlékání za nepřítele ve hře nenajdete. I tak se mi párkrát stalo, že jsem se občas ohlížel a na půl vteřiny zvažoval jestli ten kdo běží za mnou není spy :D

Nakonec ještě musím zdůraznit, že v téhle hře je kritičtější vhodné sestavení týmu. V takovém tf2 se ještě jakž takž dá kompenzovat pár hráčů, kteří si vezmou nevhodné postavy. V případě Overwatch, kde je ale ve hře pouze 6 postav se dá občas předvídat prohra již na začátku, pokud si hráči během hry nevezmou nějaké skutečně užitečné postavy na danou mapu. Naštěstí má Overwatch docela zajímavé podpůrné postavy, takže mi ani tolik nevadilo, když jsem kompenzoval čistě útočný tým tím, že jsem si vybral nějakého supporta. I když musím zdůraznit, že ze čtyř podpůrných postav mě nějak víc zaujal pouze Lucio, který je relativně slušný v útoku. Jeho léčení funguje jakožto pasivní aura a můžete se tedy plně soustředit na nepřátele a spojence nechat, ať se vaší aurou léči sami.

Pro: Dobré vyvážení postav, hromady alternativních skinů

Proti: Spamování střel, menší počet map

+11