40+ odehraných hodin, investice oficiálně přeložena do necelého eura za hodinu dobré zábavy, je tedy nejvyšší čas k tomu tež něco sepsat.
Team Fortress 2 jsem nikdy nehrál, přestože o té hře vím snad vše podstatné. Stejně tak jsem nikdy nehrál žádnou mobu. Nejsem fanda her, které ke kvalitnímu užitku v podstatě vyžadují nějaké známosti, ideálně na týmspýku. Overwatch je TF2 s MOBA prvky, a pár hrdiny s lepšejší mobilitou. Podle všeho by se mi tedy Overwatch vůbec neměl líbit, a taky že ještě v otevřené betě nelíbil.
Když ono ale...OW je taky typicky Blizzarďácky vymazlený, a po určitém odehraném čase se z něj stává nehorázně hluboká eFPéeSka, přestože svou krásnou jednoduchost si stále udržuje. V rámci designu postav a map je vyloženě puntičkářský, v rámci kinestetiky (čti proper feeling) už teď takřka dokonalý (hra za Hanza zprostředkovává jedno z nejlépe zpracovaných střílení z luku, jaké jsem kdy ve hře zažil, a něco takového platí pro skoro každého z dosavadních 21 hýrous), a v rámci synergie a balancu celé téhle eskapády už teď mimořádně úspěšný. Nemohu mluvit ze zkušenosti s podobnými hrami, ale hernajz, když si JÁ, kdož online střílení zná jen z arénovek typu Quake a UT, dokážu najít minimálně jednoho oblíbence z každé zdejší hlavní skupiny (útok - 76, Pharrah; obrana - Junkrat, Hanzo, Mei; tank - Zarya; podpora - Lucio, Symmetra), se kterým mě to opravdu nehorázně baví, tak už to musí přeciš něco znamenat. Jen si člověk musí počkat a nějakej ten čas do toho vrazit, než se ta rovnováha opravdu začne ukazovat. Ze začátku, na nižších levelech, si zpravidla vskutku každý jede tu svou, než pochopí, že tohle prostě je týmovka s velkým TÝ a žádnej rychlík přes to nepojede.
Né všechno je už teď vyleštěné do dokonalé čistoty, ale považoval bych za bezpředmětné o tom už teď mluvit, když je to sotva měsíc venku z bety. Už teď stihli dva velmi žádané nerfy, a už teď slíbili hromadu věcí - mimo jiné nové mapy a hrdiny do konce roku; další balancování a vychytávání bugů; lepší spectator mód; přestavbu určitých map, na kterých je vždy buď útočící nebo bránicí strana poněkud znevýhodněna; a také nějakou tu singleplayerovou kampaň.
O budoucnost OW se tedy ani v nejmenším nebojím, ostatně už teď je to úspěch strašidelných rozměrů. Stejně tak nemám sebemenší obavy, že by mě to mělo přestat brzy bavit. Co nevidět bude venku kompetitivní hra, nabereme ještě dva lidi a hra teprve opravdu navážno začne.
Team Fortress 2 jsem nikdy nehrál, přestože o té hře vím snad vše podstatné. Stejně tak jsem nikdy nehrál žádnou mobu. Nejsem fanda her, které ke kvalitnímu užitku v podstatě vyžadují nějaké známosti, ideálně na týmspýku. Overwatch je TF2 s MOBA prvky, a pár hrdiny s lepšejší mobilitou. Podle všeho by se mi tedy Overwatch vůbec neměl líbit, a taky že ještě v otevřené betě nelíbil.
Když ono ale...OW je taky typicky Blizzarďácky vymazlený, a po určitém odehraném čase se z něj stává nehorázně hluboká eFPéeSka, přestože svou krásnou jednoduchost si stále udržuje. V rámci designu postav a map je vyloženě puntičkářský, v rámci kinestetiky (čti proper feeling) už teď takřka dokonalý (hra za Hanza zprostředkovává jedno z nejlépe zpracovaných střílení z luku, jaké jsem kdy ve hře zažil, a něco takového platí pro skoro každého z dosavadních 21 hýrous), a v rámci synergie a balancu celé téhle eskapády už teď mimořádně úspěšný. Nemohu mluvit ze zkušenosti s podobnými hrami, ale hernajz, když si JÁ, kdož online střílení zná jen z arénovek typu Quake a UT, dokážu najít minimálně jednoho oblíbence z každé zdejší hlavní skupiny (útok - 76, Pharrah; obrana - Junkrat, Hanzo, Mei; tank - Zarya; podpora - Lucio, Symmetra), se kterým mě to opravdu nehorázně baví, tak už to musí přeciš něco znamenat. Jen si člověk musí počkat a nějakej ten čas do toho vrazit, než se ta rovnováha opravdu začne ukazovat. Ze začátku, na nižších levelech, si zpravidla vskutku každý jede tu svou, než pochopí, že tohle prostě je týmovka s velkým TÝ a žádnej rychlík přes to nepojede.
Né všechno je už teď vyleštěné do dokonalé čistoty, ale považoval bych za bezpředmětné o tom už teď mluvit, když je to sotva měsíc venku z bety. Už teď stihli dva velmi žádané nerfy, a už teď slíbili hromadu věcí - mimo jiné nové mapy a hrdiny do konce roku; další balancování a vychytávání bugů; lepší spectator mód; přestavbu určitých map, na kterých je vždy buď útočící nebo bránicí strana poněkud znevýhodněna; a také nějakou tu singleplayerovou kampaň.
O budoucnost OW se tedy ani v nejmenším nebojím, ostatně už teď je to úspěch strašidelných rozměrů. Stejně tak nemám sebemenší obavy, že by mě to mělo přestat brzy bavit. Co nevidět bude venku kompetitivní hra, nabereme ještě dva lidi a hra teprve opravdu navážno začne.
Pro: Těším se, jak do konce roku budu mít důvod jít s hodnocením ještě výš
Proti: Zdejší mikrotransakce nějak nechápu - když už si člověk nějaké ty lootboxy nakoupí "z nedostatku času", tak co konkrétně tento pán pak má z levelování?