@SilentWolf (22.05.2024 14:50): Snad! Zasloužila by si to!
Diskuze
@jones1240 (22.05.2024 14:46): ale třeba ta pětka v podobném remaku ještě bude.
@SilentWolf (22.05.2024 13:51): Já si myslím že Persona 4 je taková nejvíce friendly a navíc si i pak vědomě více užijí ten přestup na pětku či remake trojky. Lepší než když začnou u pětky a trojky, to už se na tu starší většině nechce :D
@raisen (komentář): koukám, že mám na tu hru až tak extrémně totožný názor že..
Po dohrání u mě nastal zvláštní okamžik, kdy jsem si říkala, že se mi třetí díl líbil více než ten pátý, ale hodnocení 100 % bych mu nedala (tedy paradoxně to, které jsem dala pátému dílu) a nastal ve mně rozpor, jak k tomu přistoupit.
..s tímhle se taky ztotožňuji. Divné. A doteď nevím, co bych doporučil nováčkovi série.
Po dohrání u mě nastal zvláštní okamžik, kdy jsem si říkala, že se mi třetí díl líbil více než ten pátý, ale hodnocení 100 % bych mu nedala (tedy paradoxně to, které jsem dala pátému dílu) a nastal ve mně rozpor, jak k tomu přistoupit.
..s tímhle se taky ztotožňuji. Divné. A doteď nevím, co bych doporučil nováčkovi série.
Wow.. prostě wow.
Kazí to dost ty romance, které jsou idiotské a ke konci jsem měl chuť po každém postupu na social linku ženské postavy vypít sklenici sava a pak si jím ještě protřít oči. Ale zavírám nad tím oči.
Jak do sebe podobně jako v Personě 5 vše na konci zapadlo. Prostě paráda.
Kazí to dost ty romance, které jsou idiotské a ke konci jsem měl chuť po každém postupu na social linku ženské postavy vypít sklenici sava a pak si jím ještě protřít oči. Ale zavírám nad tím oči.
Jak do sebe podobně jako v Personě 5 vše na konci zapadlo. Prostě paráda.
Se to snažím co nejrychleji dohrát, abych mohl hrát jiné hry, ale sakra... mám spíš chuť znovu rozjet pětku. :D Mě se ta formule prostě neomrzí.
Pedobear ze čtverky je nejhorší věc na planetě.
Ale souhlas že atmosférou je ta 4 prostě skvělá.
Ale souhlas že atmosférou je ta 4 prostě skvělá.
@Stapu (09.05.2024 09:44): Nebo pak jeho balení všech protagonistek :D
@jones1240 (09.05.2024 09:27): Já zase miluju ty jeho "medvědí" slovní hříčky.
@Stapu (09.05.2024 08:59): Mě přišel naprosto top :D Hlavně pak jak se dostane do normálního světa, jedna z mých nejoblíbenějších postav v sérii :D Kočku jsem nesnesl ale...
@SilentWolf (09.05.2024 08:34): Napiš, ráda si ho přečtu :)
@Stapu (09.05.2024 08:59): Otravná asi vyloženě nebyla, jen jí někdy bylo až moc, takže mi to ticho a klid ve trojce přišlo jako balzám na duši :D
@Stapu (09.05.2024 08:59): Otravná asi vyloženě nebyla, jen jí někdy bylo až moc, takže mi to ticho a klid ve trojce přišlo jako balzám na duši :D
@raisen (09.05.2024 06:03): Snad se ti čtyřka bude líbit. Za mě mi taky přijde z té moderní trilogie školního simulátor jako top. Venkov má svoje kouzlo a detektivní zápletka je dobrý tahoun. Jestli ti mluvící kočka přišla otravná, tak ti snad maskot čtyřky nepřijde unBEARable. :)
@raisen (09.05.2024 06:03): je naprosto skvělá. U čtverky je škoda, že nedostala podobnou péči jako Reloaded.
Já myslel že se po 150h v Personě 5 ten jejich recept přejí, ale ne, asi se to pomalu stává mou srdcovkou.
Jsem teď někde u konce. Tak možná bude brzy možnost napsat komentář, ale teď jsem se zasekl chvíli ve službách pana Hanuše z Lipé. :D
Já myslel že se po 150h v Personě 5 ten jejich recept přejí, ale ne, asi se to pomalu stává mou srdcovkou.
Jsem teď někde u konce. Tak možná bude brzy možnost napsat komentář, ale teď jsem se zasekl chvíli ve službách pana Hanuše z Lipé. :D
@jones1240 (08.05.2024 23:08): Také mě překvapilo, jak moc mi trojka sedla.
Na čtyřku se dost těším. Už jen tím zasazením mě zajímá.
Na čtyřku se dost těším. Už jen tím zasazením mě zajímá.
@raisen (komentář): Já tobě a ostatním závidím to nadšení z toho! Ale teda je překvapující že tě to bavilo nakonec více než pětka. Přitom mi přijde trojka nejslabší co se týče prokreslení postav. I když teda i přes to to mám radši než pětku. Jsem zvědavý co teda řekneš na čtyřku, která mi přijde že je úplný strop série jak v postavách tak v pocitu že patříš do party. To podle mě ani jeden díl nenavozuje tak skvěle.
@Solidor (01.04.2024 13:12): To zní dobře no, trochu tu sérii někam posunout a nechat jí lehce dospět. Mě už tenhle kolovrátek střední školy nebaví, hlavně je to prakticky furt to samý, šikana, neopětování lásky, problémy s rodiči a když už pak ani ta stránka o přátelství či partě nefunguje, tak je to slabý no. Což u trojky to jde nejvíce cítit. Takže jo no, bral bych všemi deset třeba Personu o tom že čerstvě vystudovaný hlavní hrdina se musí zapojit do pracovního procesu v japonsku a do toho řešit právě shadows a tak, plus osobní život. Ale no, většina nových fandů série ani další moc JRPG nehrajou a tu sérii mají rádi hlavně protože dating a kompenzace školního života který nikdy neprožili, takže jo, Atlus by to schystal :D
Je to škoda že jediná verze hraní za holku je v té PSP verzi, která se mi ale hrát nechce protože mi do toho ten VN styl fakt nesedí.
Je to škoda že jediná verze hraní za holku je v té PSP verzi, která se mi ale hrát nechce protože mi do toho ten VN styl fakt nesedí.
@jones1240 (komentář): Sérii by asi prospělo přesunout se z toho středoškolského prostředí na nějaký univerzitní campus. Šlo by pak řešit jiné problémy a i postavy můžou dostat neokoukané starosti. Dobrý příklad byl Zenkichi z P5 Strikers. Autoři s ním dokázali dobře pracovat a i tím, že už měl vlastní dítě mohl vnést na všechno jiný pohled. Stejně tak v Soul Hackers 2. Obávám se ale, že cílovka Persony by to Atlusu neodpustila.
Nebo aspoň hrát za holku, ať je nějaká změna :)
Nebo aspoň hrát za holku, ať je nějaká změna :)
@raisen (07.03.2024 04:55): Ve FES šla spustit samostatně nezávisle na základní hře. Počítám, že P3R to bude mít stejně.
@Solidor (06.03.2024 20:18): Jestli jsem se to dočetla správně, tak ta kapitola byla spustitelná z menu, takže by to nemuselo vyžadovat mít hru v určité fázi rozehrání pro přístup k DLC, ne?
K překvapení asi úplně nikoho vyjde Expansion Pass. Nejdřív OST z jiných dílů a nějaké oblečky. V září potom Episode: Aigis, tedy Answer kapitola z FES vydání.
Jej, na PC jsou rozmazané Persony a meníčka. Na konzoli je to asi defaultně tak to tolik nevadí, ale když je vše ve 4K a člověk otevře menu a vidí personu v 1080p hrozně to bije do očí. Škoda že to asi dohraju dřív, než to opatchují. :D
@Charllize (22.02.2024 17:10): Je to tak, ve druhém díle (tedy Innocent Sin na PSX) to je naprosto minoritní (nějaké ty dialogové možnosti a pak bonusy v rámci soubojů).
@Charllize (22.02.2024 17:10):@Solidor (22.02.2024 17:21): Tak to se omlouvám za nepravdu. Si pamatuju jak mi někdo říkal že tam není :D Oka, tím pádem se na ní těším ještě více!
Každopádně v jedničce není stopro :D
Každopádně v jedničce není stopro :D
Dvojka určitě (aspoň teda remake, který jsem hrál) má několik love interestů na výběr.
@jones1240 (22.02.2024 17:02): Jasně, mám tedy správně za to že hlavní znaky Persony začli až s tou trojkou.
@Charllize (22.02.2024 16:40): Hele jednička je úplně čisté SMT, tam je školní život jen prvních 20 minut a pak už se vydáváš na cestu a boj napříč dimenzemi a alternativními realitami :D
Dvojku jsem nehrál, ale ten příběh už je podle mě více školně ukotvený, ale jako dating atd tam rozhodně není,
Dvojku jsem nehrál, ale ten příběh už je podle mě více školně ukotvený, ale jako dating atd tam rozhodně není,
@SilentWolf (22.02.2024 11:35): U trojky prostě skřípe ta snaha dělat ještě jakoby trochu to SMT a přesto preferovat školní Persona šablonu. Sám nevím jak to působilo u Persony 1 a 2 jelikož jsem je nikdy moc nehrál ale u trojky to trochu křeč je. U čtyřky už se té SMT zemnatosti začli zbavovat naplno. Fakt je že dokupy to moc nefunguje a P5 je už prostě čistá a na svojem.
Hraje se to podobně jako Persona 5, což je příjemné. Ten systém útočení na slabiny a předávání tahu svým parťákům mě stále nepřestává nudit. Snad se tam bude trošku měnit ta hudba, ale je to zatraceně návykové.
Horší je to se stále stejnými personami, ale to asi chápu.
Ještě o trochu víc horší je jakákoliv uvěřitelnost. 4 i 5 měl taky podobný problém, ale bylo to alespoň trochu postupné. Zde týpek v prvních minutách vidí rakve a nikde ani živáčka, po příchodu na ubytovnu vidí teleportujícího se kluka a poté ho přivítají slečny se zbraněmi.
A: Jaká byla cesta zde?
B: Hmm.. v pohodě..
Jsem rád, že je to v gamepassu, nevím zda bych se jinak odhodlal to vyzkoušet, zvlášť když nemám stále dohrané jiné díly.
Tak by mě zajímalo, zda podobným způsobem předělají i 4.
Horší je to se stále stejnými personami, ale to asi chápu.
Ještě o trochu víc horší je jakákoliv uvěřitelnost. 4 i 5 měl taky podobný problém, ale bylo to alespoň trochu postupné. Zde týpek v prvních minutách vidí rakve a nikde ani živáčka, po příchodu na ubytovnu vidí teleportujícího se kluka a poté ho přivítají slečny se zbraněmi.
A: Jaká byla cesta zde?
B: Hmm.. v pohodě..
Jsem rád, že je to v gamepassu, nevím zda bych se jinak odhodlal to vyzkoušet, zvlášť když nemám stále dohrané jiné díly.
Tak by mě zajímalo, zda podobným způsobem předělají i 4.
Tak jdu do toho. Asi blbost nejdřív nedohrát 4 nebo Royal. Ale hádám že o sejv ke 4 jsem už přišel. :/
@Solidor (14.02.2024 16:39): Bude, bude ..;)
Platinum jsem dal na nejvyšší obtížnost za nějakých 70 hodin s tím, že předchozí verze mám dost nahrané. Krom superbosse všechno splněno. Normal bych odhadl na 40-50h.
@jones1240 (14.02.2024 14:07): V zásadě souhlasím, ale příběh jako celek mají špatný všechny Persony. Spíše je to o těch jednotlivých kapitolách. A jak jsem psal, ty herní mechaniky mají už hodně vymazlený, proto vysoké hodnocení. Ale chápu unavenost sérií. Mě to samé potkalo u Trails.
Ale jako remaku P4 v tomhle stylu bych se určitě nebránil :)
@jones1240 (14.02.2024 14:07): V zásadě souhlasím, ale příběh jako celek mají špatný všechny Persony. Spíše je to o těch jednotlivých kapitolách. A jak jsem psal, ty herní mechaniky mají už hodně vymazlený, proto vysoké hodnocení. Ale chápu unavenost sérií. Mě to samé potkalo u Trails.
Ale jako remaku P4 v tomhle stylu bych se určitě nebránil :)
@raisen (14.02.2024 14:14): To byl i důvod proč jsem se do toho vrhl hned v day one. Kdyby to bylo další z JRPG her co má přes 150 hodin, tak to bych rezignoval :D
@SilentWolf (14.02.2024 14:16): Je to tak.
@SilentWolf (14.02.2024 14:16): Je to tak.
@Solidor (komentář): Nauč se prosímtě dávat do těch komentů ty časové údaje, je z toho pak plno lidi včetně mně nervózní :D
Vidím dobře, že je to v gamepassu na PC, že?
@jones1240 (14.02.2024 14:08): Jo, ta délka a jistá komornost či jak to nazvat mi dost vyhovuje.
@raisen (14.02.2024 13:56): Originál měl tak cca 35-50 (podobný to má i Realod) zalezi na obtiznosti a grindu. Na sto hodin to urcite neni :D
@Solidor (komentář): Mně přijde z toho komentu že 90% se tomu dá dát jen když člověk se vyžívá v těch soubojích a aktivitách s tím provázané.
Mě tenhle díl zas tak moc nebavý (hral jsem i original) plytké postavy, pribeh jakž takž a ten daily life mi proste uz prijde šíleně stereotypní a nudnej. Porad to hraju a nemuzu rict ze me to vylozene nebavi to ne, ale krom cool mechanik v souboji mi prijde ze uz je to nuda jak tu serii znam.
Jinak fajn koment.
Mě tenhle díl zas tak moc nebavý (hral jsem i original) plytké postavy, pribeh jakž takž a ten daily life mi proste uz prijde šíleně stereotypní a nudnej. Porad to hraju a nemuzu rict ze me to vylozene nebavi to ne, ale krom cool mechanik v souboji mi prijde ze uz je to nuda jak tu serii znam.
Jinak fajn koment.
@Solidor (komentář): Damn.. teď mě to láká o něco víc.
@raisen (14.02.2024 13:56): a pokud je to kratší než 5, tak mě to láká o hodně víc... :D
@raisen (14.02.2024 13:56): a pokud je to kratší než 5, tak mě to láká o hodně víc... :D
@Solidor (komentář): Jaká je herní doba? Četla jsem různé údaje, ale zhruba to vypadá na polovinu toho, co měla pětka.
@Solidor (08.02.2024 17:20): Taky myslím ze šestka dříve nebude. A myslím ze reload čtyřky je jistá věc. Kdyby radši reloadli DDS :)
Série je na vzestupu, takže to není až takové překvapení. A očividně lidem nevadí si to zaplatit. Vlastně mám taky všechno od třetího dílu nahoru, teda vyjma P5 Tactica. Spíš u ní by mě zajímaly prodeje. Odhaduju, že to musela být docela tragédie.
Mezi první verzí P4 a P5 bylo devět let.
Čekám, že u P6 to bude podobné, takže někdy 2026. Navíc stejní tvůrci ještě dělají na ReFantazio, takže možná i později.
Mezi první verzí P4 a P5 bylo devět let.
Čekám, že u P6 to bude podobné, takže někdy 2026. Navíc stejní tvůrci ještě dělají na ReFantazio, takže možná i později.
@Fritol (08.02.2024 13:04): Persona 3 už spin offy měla i crossover s Personou 4 na 3DS :D Ale dojit se dá pořád :D
@Fritol (08.02.2024 13:04): Já bych si ho ale dal teď! :D
@SilentWolf (08.02.2024 13:03): Nebojí, protože další díl bude za 5 let. :D Teď ještě Persona 3 Reload Strikers a Tactica spinoffy, pak Switch port... je třeba to podojit!
@Fritol (08.02.2024 12:37): že se nebojí že se to lidem přejí, než vydají další velký díl.
@Fritol (08.02.2024 12:37): Čtvrté..
@Fritol (08.02.2024 12:37): Tak snad se za rok můžeme těšit na Personu 3 Re-Reload ve které přidají novou postavu a chybějící pokračování The Answer a za 1 799.
Mega prodaných, nejrychleji prodávaná Atlus hra i navzdory Game Passu. Že o třetí vydání stejné hry nebude takový zájem se nepotvrdilo zdá se. :D
@Solidor (05.02.2024 19:11): Tak hloupé to je, ale hodilo se do toho anime klišé/cringe scény balení holek. Ta scénka s opalovacím krémem v Reload mi teda přišla fakt sešitá horkou jehlou :D
To a nebo se scénou kde ta tlustá spolužačka rozsedne motorku. To si myslím že je taky pro západ nepřijatelný jako fat shaming.
To a nebo se scénou kde ta tlustá spolužačka rozsedne motorku. To si myslím že je taky pro západ nepřijatelný jako fat shaming.
Tak zrovna tahle scéna je hloupá v obou verzích a nějak mi tenhle styl humoru uniká.
Ale hodně by mě zajímalo, jak by se u případného remaku čtyřky vypořádali s Yosukeho homofobií :)
Ale hodně by mě zajímalo, jak by se u případného remaku čtyřky vypořádali s Yosukeho homofobií :)
@jones1240 (05.02.2024 15:39): Nj, to by na progresivních webech neprošlo a nestojí jim to za to se s tím nechat pak trápit.
Jsem si rikal jak si poradí se scénou na pláži kde je takový typický transexuální vtípek. Samozřejmě nahrazen totálně bezpečnou scenkou.
Kluci balej holky a jedna oproti ostatním si to s nima chce užít ale samozřejmě zjistí že je to chlap. Coz je naprosto podle mě normální džouk poplatný filmům kde pubescenti balí holky atd a hodilo se to. No jedno. Ale zase chápu že to muze pusobit nenavistne :D Jen to cim to nahradilo mi prislo fakt debilni.
Jinak je to fajn, prakticky se drží trojky což je v něčem mínus a v něčem ne. Problém je že mě sám o sobě ten pribeh nebavil v originalu. Ale tady díky pridanim aktivit navic je to docela fajn. Ale ta serie uz me prestava bavit. Je to dost stereotypní.
Kluci balej holky a jedna oproti ostatním si to s nima chce užít ale samozřejmě zjistí že je to chlap. Coz je naprosto podle mě normální džouk poplatný filmům kde pubescenti balí holky atd a hodilo se to. No jedno. Ale zase chápu že to muze pusobit nenavistne :D Jen to cim to nahradilo mi prislo fakt debilni.
Jinak je to fajn, prakticky se drží trojky což je v něčem mínus a v něčem ne. Problém je že mě sám o sobě ten pribeh nebavil v originalu. Ale tady díky pridanim aktivit navic je to docela fajn. Ale ta serie uz me prestava bavit. Je to dost stereotypní.
@Solidor (05.02.2024 13:49): To taky ty parťáci ale i obecně to je boost obtížnosti až na hranici nehratelnosti. Hodně lidi skončí u nějakého bosse a nejde to. Což je pro mně lákavá vyhlídka to jakoby zdolat. Jelikož to samozřejmě jde :)
Jako ono kdybych tu FES neměl tak to Rko vezmu nejspíš ale takhle se mi fakt ty peníze vydat nechce :)
Tenhle rok mám v plánu za plnou cenu jen dvě hry zatím. Dogmu 2 a SaGa Emerald. A zcela úchylně a nepochopitelně toho Asasina velkyho z Japonska, když bude :D
Jako ono kdybych tu FES neměl tak to Rko vezmu nejspíš ale takhle se mi fakt ty peníze vydat nechce :)
Tenhle rok mám v plánu za plnou cenu jen dvě hry zatím. Dogmu 2 a SaGa Emerald. A zcela úchylně a nepochopitelně toho Asasina velkyho z Japonska, když bude :D
@Charllize (05.02.2024 13:44): Ve FES ještě nešli ovládat parťáci přímo, pokud si vzpomínám dobře? O tom byla celá obtížnost :)
Ale finanční důvody jsou, samo sebou, zcela adekvátní a pochopitelné :)
Ale finanční důvody jsou, samo sebou, zcela adekvátní a pochopitelné :)
@Solidor (05.02.2024 13:38): Ale FES hard je těžší než P3P. A prostě díky dnešním ujetým cenám si už nemůžu dovolit bez rozmyslu rozhazovat 1700 jako dřív, za něco co vzásadě už mám. :)
@Charllize (05.02.2024 13:29): Hraju to teď na nejvyšší obtížnost a oproti P3P na nejtěžší to není o moc lehčí. Je pravda, že máš více možností, jak v bojích postupovat, ale pořád můžeš dostat snadno one-hit kill a game over :)
Nevíte někdo jak na xboxu změnit titulky z japonštiny do angličtiny?
Když už tady zmiňujete ray tracing, je to přesně jak říká anketa a diskuze pod ní. https://diit.cz/clanek/pro-815-uzivatelu-neni-ray-tracing-zajimavy V práci mám hned několik kolegů co má nejnovější RTX karty a kupodivu nikdo z nich nezapíná RT.
Vždycky jsem si naivně myslel, že lidi kupují Nvidia GPUs kvůli RT ale opak je pravdou.
Vždycky jsem si naivně myslel, že lidi kupují Nvidia GPUs kvůli RT ale opak je pravdou.
@SilentWolf (31.01.2024 14:29): Ta střelba do hlavy měla evokovat spřízněnost z smt, jakože dark a depka. Což Atlus už od čtyřky úspěšně rozbil, takže jsem čekal že to v Reloadu nebude.
@Charllize (31.01.2024 13:46): dnes jsem zjistil, že jsem mylně žil v dojmu že Japonsko je tak TOP3 země v četnosti sebevražd. Není. Docela mě to překvapilo. Tak asi je v pohodě aby to tam bylo. :D
Každopádně jsem rád, že si na remacích dávají takto záležet. Ale kde je sakra ten 6 díl!? :D
Každopádně jsem rád, že si na remacích dávají takto záležet. Ale kde je sakra ten 6 díl!? :D
A tady třešnička na dortu. Atlus prostě. Rozšíření FES asi tedy bude, lol
https://www.konzolista.cz/clanky/novinka ... bsah-z-persona-3-fes
https://www.konzolista.cz/clanky/novinka ... bsah-z-persona-3-fes
Si tak říkám jestli fakt bylo nutný dělat čtvrtou verzi Persony 3. Zrovna dílu na který se nejvíc lidi dívá skrz prsty. Ale ok, mně už došlo že Atlus na SMT sere.
Navic co tak čtu po recenzích zase se vrátilo téma střelby do hlavy pro vyvolání Persony. Což je sranda že to citlivky po 20 letech stále trápí. Původně jsem si říkal že to tam Atlus nedá, ale dal :)
Navic co tak čtu po recenzích zase se vrátilo téma střelby do hlavy pro vyvolání Persony. Což je sranda že to citlivky po 20 letech stále trápí. Původně jsem si říkal že to tam Atlus nedá, ale dal :)
@Paul (30.01.2024 19:56): Jo působí to jako šlendrián než úmysl.
@Charllize (30.01.2024 19:51): jo, to jsem nepochopil. Snad je to jen neumětelství jako u toho Sporfokenu a opraví to.
@Paul (30.01.2024 19:33): No panečku. Zrovna sem na to koukal. Sem tam se tam něco odrazí :)
Spiš mi přijde tristní to nasvícení někde který je horší než u ps2 verze ..
Spiš mi přijde tristní to nasvícení někde který je horší než u ps2 verze ..