@
AlieN (09.05.2018 15:04): Neřekl bych, že jsou taková (rubačky, motivující k pobíjení všeho živého) všechna RPG ... ale je jich hodně, řekl bych i většina. Je to logické, protože to většině lidí bude vyhovovat díky "rychlosti hry" (místo čtení dlouhého textu nebo studování pravidel prostě "uklikám několik panáčků"), více možností řešení klade větší nároky na designéry atd.
VtM:B se pokračování nedočkalo, ale řekl bych z jiných důvodů než možná naznačuješ. Jakkoli šlo o atmosférický počin, tak byla hra při vydání nedodělaná a zabugovaná jaxvině. Troika takto přes všechnu inovativnost na trh vrhla všechny tři hry, které za dobu své existence vyrobila, VtM:B určitě nepomohl ani Source engine (jakkoli kvalitní, tak s ním celkem zápolili a tuším, že Valve jim také dvakrát nepomáhalo).
Planescape byl výjimka i na tehdejší poměry (divný svět, filosofická zápletka), takže důvod vydání pokračování po tak dlouhé době bych asi viděl také jinde než v herních mechanikách.
Deus Ex jednička je stejně jako trojka a čtverka RPG (spíše asi immersive sim s RPG prvky), System Shock je RPG až od druhého dílu (a také bych jej označil spíše ze immersive sim s RPG prvky) a Prey za RPG asi nepovažuji, ale je pravda, že se zase mechanicky stran rozvoje postavy od System Shocku 2 neliší, takže asi začnu :-))
"Vývoj postavy v rámci příběhu ..." asi ukazuje rozdíl mezi tím, čemu každý z nás dává přednost. Mě zajímají herní mechanismy, nikoli příběh, Ty to máš spíše naopak. Takže Tobě nedává z hlediska vývoje příběhu smysl dostávat zkušenosti za opakované boje (protože příběh to nikam neposouvá), mně naproti tomu nedává z hlediska herních mechanik smysl za boje zkušenosti nedostávat (protože je to jako v životě, opakovanou činností se v ní stávám lepším ... a tak mám vyšší sílu, učím se komba, snáz zvládnu někoho ukecat atd).
Witcher 3 byl stran bojů a vývoje postavy podle mého celkem rozbitý a to byl hlavní důvod, proč jsem nešel s hodnocením výše. Ale zase to asi bude Tobě dávat z hlediska "příběhového náhledu" na hry smysl.