@Charllize (20.09.2020 16:08): Chceš říct, že ty random souboje například ve Final Fantasy slouží snad k něčemu jinému než k zisku zkušeností, popřípadě nějakých základních itemů? :) Překážkou totiž opravdu nejsou (čest výjimkám). Celé mi to přijde jako trénink na boss fighty.
Diskuze
@Isair (20.09.2020 16:04): To mas o jrpg zase krapet zvracene a zjednodusene nazory :)
@Phoenix (20.09.2020 14:38): Tak ono to tak do jisté míry v Pillars je, prostě za souboje získáváš nějakou dobu zkušenosti, až už zabiješ dostatečný počet nepřátel jednoho typu a přijde stopka. Tohle mi moc nevadilo a přišlo mi to i docela logické. A ve hře, kde vatové souboje tolik nejsou (alespoň ne na nejvyšší obtížnosti) a není tu ani respawn, ani ne tak nesmyslné. Prostě samotný souboj byl výzvou pro překonání a nutnost k postupu dále, nikoliv pouze pro zisk zkušeností (jako tomu je třebas v JRPG, kde jsou ty random souboje vážně vyloženě jen vata dobrá tak akorát na level upování). Nadto se tu nepřátelé (resp. jejich druhy a silnější varianty) střídaly poměrně často, čili se nestávalo, že by hráč po světě běhal příliš dlouho bez zkušeností ze soubojů.
Ale level strop mi přišel v téhle hře naopak úplně na hlavu.
Ale level strop mi přišel v téhle hře naopak úplně na hlavu.
@AlieN (20.09.2020 01:02): Ber to tak ze to vidim podobne jako kdyz fanda do aut ze silnymi motory zjisti ze zacli vyrabet elektromobily :)
S tim ze se postavy a ty jako hrac zlepsujete a pak uz to znate taky uplne nesouhlasim, protoze v pripade vyssi obtiznosti je souboj, treba i po desate se stejnou silnejsi priserou obtizny a pri trose nepozornosti mas problemy a kdyz za to nejsou expy tak to je demotivujici. A ti co hrajina easy, tak tem to muze byt jedno, stejne problemy mit nebudou s expy i bez nich.
Proste tenhle obsidian gimmick co daly do pillars je blbina.
S tim ze se postavy a ty jako hrac zlepsujete a pak uz to znate taky uplne nesouhlasim, protoze v pripade vyssi obtiznosti je souboj, treba i po desate se stejnou silnejsi priserou obtizny a pri trose nepozornosti mas problemy a kdyz za to nejsou expy tak to je demotivujici. A ti co hrajina easy, tak tem to muze byt jedno, stejne problemy mit nebudou s expy i bez nich.
Proste tenhle obsidian gimmick co daly do pillars je blbina.
@AlieN (20.09.2020 14:20):
Hlavní motivací je daný úkol (zjisti co se stalo, najdi věc X, poraz bosse Y), to se určitě shodneme.
Pokud dojde ke kombinaci snižování XP za stále stejnou činnost (což je samo o sobě logické, v reálném světě člověka také 250. hodina hry na housle neposune o tolik jako 10. hodina) a navíc snižování samotného zisku XP, tak to vidím osobně jako dvojitý postih, když by stačilo pouze jedno nebo druhé. Ideální systém by se asi obešel bez zkušeností a levelů (je to v porovnání s realitou umělá konstrukce, člověk se zlepšuje spojitě, nikoli diskrétně), herní postava by vylepšovala pouze dovednosti (s klesající rychlostí vylepšování) a primární statistiky jako počet životů nebo vlastnosti by byly závislé na dovednostech (např. vylepšováním dovednosti běh by se zvyšovala stamina, vylepšováním dovednosti čtení inteligence a vylepšováním dovednosti boj s palcátem síla, síla a stamina by určovala počet životů atd.).
Ve většině her je kladen důraz na vylepšování postavy skrze boj na úkor ostaních činností, v tom se také shodneme (ono se to snáze vymýšlí). Osobně se ale domnívám, že odbourání zkušeností za boje je opačný extrém, který nic neřeší (zejména když toto není zohledněno třeba nízkou frekvencí bojů a/nebo alternativními řešeními bojových situací v podobě útěk/ukecaní/zastrašení). Líbí se mi systém ve Falloutu, kde máš zkušenosti za kde co (a není na začátku problém se zlepšit o dva levely jen používáním nebojových dovedností) nebo to, co je v BG (zkušenosti za učení se kouzlům, pokládání pastí a odpasťování atd.). Fallout narozdíl od BG je také pestřejší v tom, že oba díly jsou designovány tak, aby v nich člověk bojovat nemusel.
Hlavní motivací je daný úkol (zjisti co se stalo, najdi věc X, poraz bosse Y), to se určitě shodneme.
Pokud dojde ke kombinaci snižování XP za stále stejnou činnost (což je samo o sobě logické, v reálném světě člověka také 250. hodina hry na housle neposune o tolik jako 10. hodina) a navíc snižování samotného zisku XP, tak to vidím osobně jako dvojitý postih, když by stačilo pouze jedno nebo druhé. Ideální systém by se asi obešel bez zkušeností a levelů (je to v porovnání s realitou umělá konstrukce, člověk se zlepšuje spojitě, nikoli diskrétně), herní postava by vylepšovala pouze dovednosti (s klesající rychlostí vylepšování) a primární statistiky jako počet životů nebo vlastnosti by byly závislé na dovednostech (např. vylepšováním dovednosti běh by se zvyšovala stamina, vylepšováním dovednosti čtení inteligence a vylepšováním dovednosti boj s palcátem síla, síla a stamina by určovala počet životů atd.).
Ve většině her je kladen důraz na vylepšování postavy skrze boj na úkor ostaních činností, v tom se také shodneme (ono se to snáze vymýšlí). Osobně se ale domnívám, že odbourání zkušeností za boje je opačný extrém, který nic neřeší (zejména když toto není zohledněno třeba nízkou frekvencí bojů a/nebo alternativními řešeními bojových situací v podobě útěk/ukecaní/zastrašení). Líbí se mi systém ve Falloutu, kde máš zkušenosti za kde co (a není na začátku problém se zlepšit o dva levely jen používáním nebojových dovedností) nebo to, co je v BG (zkušenosti za učení se kouzlům, pokládání pastí a odpasťování atd.). Fallout narozdíl od BG je také pestřejší v tom, že oba díly jsou designovány tak, aby v nich člověk bojovat nemusel.
@Phoenix (20.09.2020 13:03): Mě šlo o tu motivaci - souhlasím se zlepšováním, ale v tom je právě to snižování množství xp po čase dobrý kompromis. Zvyšovat množství zkušeností na další level geometrickou řadou dělá většina her, a taky to má své nevýhody. A ve většině her je důraz na to vylepšování postavy skrze boj na úkor těch ostatních činností které zmiňuješ, takže jsem dost rád že tahle to dělá obráceně.
@AlieN (20.09.2020 01:02): Herní postava nejde do dungeonu proto, aby v něm zabíjela nepřátele ... ale stejně tak do něj nejde proto, aby odstraňovala pasti, luštila hádanky či cokoli podobného.
Pokud mám žánr, který stojí a padá na tom, že postava se prováděním rozličných akcí (boj, diplomacie, luštění hádanek, učení kouzel, odstraňování pastí) vylepšuje, tak skutečně nedává smysl jednu z těchto akcí vzít a říct "tímhle se vylepšovat nebude". Pak totiž přesně tato akce hraje roli vaty a nemusí v dané hře vůbec být (a je na místě si položit otázku proč autoři raději nezvolili jiný žánr). Chápu bez problémů to, že postava se zabitím desátého goblina vylepší méně než zabitím prvního, ale to řeší už první edice D&D tím, že na každý další level je potřeba více zkušeností než na ten předchozí.
Pokud mám žánr, který stojí a padá na tom, že postava se prováděním rozličných akcí (boj, diplomacie, luštění hádanek, učení kouzel, odstraňování pastí) vylepšuje, tak skutečně nedává smysl jednu z těchto akcí vzít a říct "tímhle se vylepšovat nebude". Pak totiž přesně tato akce hraje roli vaty a nemusí v dané hře vůbec být (a je na místě si položit otázku proč autoři raději nezvolili jiný žánr). Chápu bez problémů to, že postava se zabitím desátého goblina vylepší méně než zabitím prvního, ale to řeší už první edice D&D tím, že na každý další level je potřeba více zkušeností než na ten předchozí.
@Charllize (19.09.2020 23:23): Je to možný, já se s tím fakt setkal asi poprvé (nepočítám tedy bonus lokace, skryté místnosti apod., tam mi to přijde naprosto OK).
@Red (20.09.2020 00:51): proč Ti nedává smysl xp za zabití? Mně to přijde logický, bojovník bez zkušenosti ze "zápasů" a bojovník s množstvím absolvovaných střetů cítím jako rozdíl. Ale jako chápu zas to omezení, že po x-tém zabití jednoho typu příšery už bude stopka. Sice ho úplně nemusím, ale ctím ho.
@AlieN (20.09.2020 01:02): demotivující to je, pokud víš, že za souboje máš kulový, pak jsou ty vatový soboje spíš už otrava.
@Red (20.09.2020 00:51): proč Ti nedává smysl xp za zabití? Mně to přijde logický, bojovník bez zkušenosti ze "zápasů" a bojovník s množstvím absolvovaných střetů cítím jako rozdíl. Ale jako chápu zas to omezení, že po x-tém zabití jednoho typu příšery už bude stopka. Sice ho úplně nemusím, ale ctím ho.
@AlieN (20.09.2020 01:02): demotivující to je, pokud víš, že za souboje máš kulový, pak jsou ty vatový soboje spíš už otrava.
@Isair (19.09.2020 23:15): Level strop trochu napraví datadisky. Ale nevyřeší to úplně, a je to tady prostě pitomé - v DnD pravidlech je to pochopitelné, ale tady svázané ruce ničím neměli.
@Charllize (19.09.2020 23:12): Co ja ne nedostávání expů za zabíjení příšer demotivujícího? Ty do toho dungeonu nejdeš proto aby jsi se vynořil zakrvácený s podzemím kompletně vyvražděným, ale aby jsi tam splnil nějaký úkol, něco našel, prošel dál,... - ty příšery jsou jen překážka v cestě, motivací je to je prostě překonat.
@Charllize (19.09.2020 23:12): Co ja ne nedostávání expů za zabíjení příšer demotivujícího? Ty do toho dungeonu nejdeš proto aby jsi se vynořil zakrvácený s podzemím kompletně vyvražděným, ale aby jsi tam splnil nějaký úkol, něco našel, prošel dál,... - ty příšery jsou jen překážka v cestě, motivací je to je prostě překonat.
@Richmond (19.09.2020 23:17): To bolo už v Hobokene.
@Red (20.09.2020 00:51): Jo tiež to nemám rád, je to "rádoby vychytávka".....
@Red (20.09.2020 00:51): Jo tiež to nemám rád, je to "rádoby vychytávka".....
Level strop a xp za zabití nechápu a nenávidím obecně. Vůbec nechápu ten duševní proces kdy to někdo v 21.století odsouhlasí jako "dobrý nápad".
@Richmond (19.09.2020 23:17): To je dnes v rpg celkem bezne ze dostavas expy za objeveni lokace.
@Isair (19.09.2020 23:15): Jasne ze mohli, asi bezradnost jak to vybalancovat, amateri :)
@Isair (19.09.2020 23:15): Jasne ze mohli, asi bezradnost jak to vybalancovat, amateri :)
@Charllize (19.09.2020 22:18): Jsem si to myslel, že to tak je. Což mi trochu vadí, protože hrozí, že od nějak doby můžu být bez přísunu expů za souboje. Ale tak třeba to nebude tak extrémní. Překvapily mě expy za lokace, to vidím snad prvně. Tedy přesněji za "obyč" lokace, nemyslím teď nějaké tajné/bonusové.
@Charllize (19.09.2020 23:12): Víc než zabíjení příšer bez expů mi vadil poměrně nízký level strop, což jsem vzhledem k právě onomu zabíjení příšer bez expů a bez respawnu nepřátel jaksi nechápal, tohle mohli vybalancovat dobře i bez level stropu.
@AlieN (19.09.2020 22:58): Tak bez respawnu by stejne zadne velke farmeni nebylo, proste zas vymysleli a vymysleli az vymysleli blbinu. Nesnasim zabijet prisery bex expu..je to demotivujici.
@Charllize (19.09.2020 22:18): Jo, je to přesně tak. Nevím jak se snahou neznevýhodnit hráče kteří se víc plíží, může na tom něco být, že sebe bych spíš řekl že to má předcházet farmení s právě tím následkem který zmiňuje Richmond - což je velmi rozumné.
@Richmond (19.09.2020 21:55): Expy nedostavas za zabijeni priser ale za to ze vyplnujes informace o nich v bestiari. Tudiz aby jsi mel kompletni informace o prisere vlk v bestiari, tak jich musis zabit treba 15, potom uz zadne expy nedostavas, protoze informace v bestiari je kompletni. Aspon jsem to takhle pochopil, kdyztak me opravte. Je to udajne pro hrace co se plizi a vyhybaji se soubojum aby neprichazeli moc o expy, nebo tak neco. Za mne to je gimmick a hovadina.
Nejsem si jisty jak to ovlivnuji obtiznosti, ale nejspis nijak, hod to za hlavu, tady se leveluje ukolama a recnenim :)
Nejsem si jisty jak to ovlivnuji obtiznosti, ale nejspis nijak, hod to za hlavu, tady se leveluje ukolama a recnenim :)
Nevíte, jak je ošetřeno, abych hráč na vyšší obtížnost neměl dřív vyšší levely? Vím, že na mě hra posílá více nepřátel než na nižší obtžnosti, ale levely mých postav jsou asi odpovídající jako bych hrál i tu nejnižší obtížnost. Je to tím, že za určitý počet zabití konkrétního typu nepřátel se už negeneruje xp? Nebo obecně se ten počet xp dělí podle počtu nepřátel, takže v celku dostanu stejně xp jako s nižší obrížností po zabití menšího počtu?
Jinak mlj vztah ke hře se tedy neustále mění. Začátek super, pak jsem přišel do Zátoky vzdoru a přišlo hluboké rozčarování, prostě jsem těžce snášel inflaci questíků. Teď, když už konečně skoro vše zde mám pořešené, tak se mi vrací zase chuť do hry. Samozřejmě souboje sajou...
Jinak mlj vztah ke hře se tedy neustále mění. Začátek super, pak jsem přišel do Zátoky vzdoru a přišlo hluboké rozčarování, prostě jsem těžce snášel inflaci questíků. Teď, když už konečně skoro vše zde mám pořešené, tak se mi vrací zase chuť do hry. Samozřejmě souboje sajou...
@BUMTARATA (27.07.2020 10:55): Olalá, takže POE3 bude?
Určite by som tam potom rád melee mechaniky a-lá Dark Messiah :)
Určite by som tam potom rád melee mechaniky a-lá Dark Messiah :)
@BUMTARATA (27.07.2020 10:55): pry zasazene do PoE, neni pry, ale istota jak delo, este to bolo spomenute aj inde ;)
Avowed má PRÝ být zasazené do světa PoE a také má PRÝ být větší jak Skyrim.
@Tulareanus (26.07.2020 11:16): Dík moc za radu
@Sid8mortis (25.07.2020 20:28): Záleží od toho, či chceš vedieť, ktoré povolania sú najsilnejšie alebo najjednoduchšie na ovládanie. Najjednoduchšie sú samozrejme tie nemagické, pretože majú menej schopností a tie schopnosti sú väčšinou priamočiare, avšak i tak sa nevyhneš tým magickým, pretože je to družinová hra a postupne tie ostatné povolania i tak do družiny naberieš. Najkomplikovanejšie povolanie na hranie mi príde asi Cipher, čo z časti pramení, ale i z toho, že je to asi jediné povolanie, ktoré má aspoň nejaký odklon od klasických dungeons & dragons povolaní.
Ak ti ide o silu, tak v jednotke sú veľmi silní druid a wizard. Druid má totiž veľa plošných kúziel, ktoré zároveň stunujú nepriateľov alebo ich zhodia na zem, čím prerušujú ich akcie. Wizard má viacero silných, priamočiarejších kúziel, ale ako bonus u neho dokážeš mať vysoký kritický zásah, čo logicky jeho silu na čistý damage ešte zvyšuje.
Ak ti ide o silu, tak v jednotke sú veľmi silní druid a wizard. Druid má totiž veľa plošných kúziel, ktoré zároveň stunujú nepriateľov alebo ich zhodia na zem, čím prerušujú ich akcie. Wizard má viacero silných, priamočiarejších kúziel, ale ako bonus u neho dokážeš mať vysoký kritický zásah, čo logicky jeho silu na čistý damage ešte zvyšuje.
Čaute za koho najlepšie hrať ako začiatočník? Moc skúsenosti z podobným typom hier nemám. Dohral som len Divinity Original Sin 2. Hrávam RPG hry no nie tento typ. Mimochodom Divinity bola pecka tak chcem skúsiť aj toto. A tipy kde by som mohol zohnať nejaké info a rady v CZ/SK. Google aj YouTube (aj v angličtine) som prelúskal. Dík moc.
@Isair (16.05.2020 21:42): Díky, asi si ho zapnu teda.
@Richmond (16.05.2020 20:48): Povypíná všemožné ukazatele a zjednodušováky (například ukazatel rozsahu plošných kouzel, požadavky na statistiky v dialozích, nějaké dodatečné informace v soubojích, lehce omezí bezednou truhlu atp.), hraje se to zkrátka více jako staré Infinity Engine hry, které tyto ukazatele neměly, vše se dá však vypnout i jednotlivě v nastavení.
Může mi někdo popsat, co přesně znamená ten Expert mód? Čtu si manuál a tam sice drobný popis je, ale úplně jasnou představu tedy nemám.
@Tulareanus (01.05.2020 19:49): Zrovna IWD série má imo velmi silný soundtrack, vypíchl bych hned několik tracků třebas:
Easthaven - IWD 1
Samozřejmě zmiňovaný Kuldahar Theme- IWD 1
credits- IWD 1 i IWD 2
Yxunomei battle- IWD 1
Lonelywood- IWD 1 HoF
Final Battle - IWD 1 HoF
Targos- IWD 2
Targos (2)- IWD 2
Bridge battle- IWD 2
Sherincal Battle- IWD 2
Return to Kuldahar- IWD 2
Final Battle- IWD 2
Docela mám rád i IWD 2- main theme
A samozřejmě je toho více, to jsem vypíchl jen ty nejoblíbenější. Také mi přišlo celkem fajn, jak ve většině lokací IWD 1 a HoF neustále potichu hrála tahle melodie, která není nijak zvlášť výrazná, ale skvěle podtrhovala atmosféru.
V Pillars jakkoliv jsem během hry ty melodie poslouchal rád a žádná mi netrhala uši, bych ani žádnou z nich vyloženě nevyzdvihl a navíc mi přišly stejně jako Sarumanovi dost jednotvárné.
Easthaven - IWD 1
Samozřejmě zmiňovaný Kuldahar Theme- IWD 1
credits- IWD 1 i IWD 2
Yxunomei battle- IWD 1
Lonelywood- IWD 1 HoF
Final Battle - IWD 1 HoF
Targos- IWD 2
Targos (2)- IWD 2
Bridge battle- IWD 2
Sherincal Battle- IWD 2
Return to Kuldahar- IWD 2
Final Battle- IWD 2
Docela mám rád i IWD 2- main theme
A samozřejmě je toho více, to jsem vypíchl jen ty nejoblíbenější. Také mi přišlo celkem fajn, jak ve většině lokací IWD 1 a HoF neustále potichu hrála tahle melodie, která není nijak zvlášť výrazná, ale skvěle podtrhovala atmosféru.
V Pillars jakkoliv jsem během hry ty melodie poslouchal rád a žádná mi netrhala uši, bych ani žádnou z nich vyloženě nevyzdvihl a navíc mi přišly stejně jako Sarumanovi dost jednotvárné.
@Saruman (01.05.2020 20:17): Ak ti ide hlavne o čo najoriginálnejšie elementy hry na pomery fantasy RPG, tak určite ešte odporúčam mať v družine Grieving Mother (ktorú si predpokladám ešte nestretol). Je to druhá postava, ktorú písal Chris Avellone a jej téma a spôsob jej podania je veľmi unikátny a zároveň je najoriginálnejšou class v hre - Cipher. Mimochodom svoju postavu máš akú class?
U mňa tá hudba možno zaúradovala aj preto, že mám veľmi rád tie také mystickejšie časti Lord of the Rings soundtracku a tak ako si ty mal nejakú tú hernú pauzu, Pillars of Eternity bola pre mňa jedna z prvých hier, ktoré som si dal po vyše trojročnej hernej abstinencii (s malými výnimkami typu Hearthstone).
Skús dať White March šancu a uvidíš sám, odporúčam tam však ísť až čo najneskôr a hlavne DLC lokáciu Cragholdt siege dávať až po white march časti. Veľa ľudí vrátane mňa robilo tú chybu, že Cragholdt dávali prvý, pretože je na mape hlavnej hry, zatiaľ čo zvyšok White March má vlastnú mapu, ale v skutočnosti je to samostatný príbeh, ktorý je ťažší než White March.
U mňa tá hudba možno zaúradovala aj preto, že mám veľmi rád tie také mystickejšie časti Lord of the Rings soundtracku a tak ako si ty mal nejakú tú hernú pauzu, Pillars of Eternity bola pre mňa jedna z prvých hier, ktoré som si dal po vyše trojročnej hernej abstinencii (s malými výnimkami typu Hearthstone).
Skús dať White March šancu a uvidíš sám, odporúčam tam však ísť až čo najneskôr a hlavne DLC lokáciu Cragholdt siege dávať až po white march časti. Veľa ľudí vrátane mňa robilo tú chybu, že Cragholdt dávali prvý, pretože je na mape hlavnej hry, zatiaľ čo zvyšok White March má vlastnú mapu, ale v skutočnosti je to samostatný príbeh, ktorý je ťažší než White March.
@Tulareanus (01.05.2020 17:58): Celá problematika duší není zdaleka tak hloupá, jak mi zprvu přišla. Být Watcher dává prolézaní kobek nový element interakce s prostředím. Jsou kvůli tomu samy o sobě více dějové a ne pouze bojovou/adventurní parentezí v příběhu. Durance samozřejmě v družině mám. A na Alotha jsem si postupem času zvyknul.
Hudba je příjemná, i když unylá. Za zvláštní vyzvednutí mi stojí pouze theme Ondra's Gift, což pro mě byla zatím vůbec nejatmosferičtější čtvrť Defiance Bay (v Heritage Hill jsem dosud nebyl). A vokály v sanatoriu, when shit hits the fan. Jinak mi všechno dost splývá.
Do White March se mi právě kvůli podobnosti s Icewind Dale příliš nechce. Ale šanci tomu dám. Bude to poprvé v životě, co takový typ datadisku budu hrát poprvé hned s hlavní hrou, tak snad nebude působit tak násilně. Tales of The Sword Coast jsem nikdy nedocenil. A nemám rád ani Throne of Bhaal (i když ten z jiných důvodů). Asi nejsem fanda konceptu.
Kuldahar má fenomenální theme!
Hudba je příjemná, i když unylá. Za zvláštní vyzvednutí mi stojí pouze theme Ondra's Gift, což pro mě byla zatím vůbec nejatmosferičtější čtvrť Defiance Bay (v Heritage Hill jsem dosud nebyl). A vokály v sanatoriu, when shit hits the fan. Jinak mi všechno dost splývá.
Do White March se mi právě kvůli podobnosti s Icewind Dale příliš nechce. Ale šanci tomu dám. Bude to poprvé v životě, co takový typ datadisku budu hrát poprvé hned s hlavní hrou, tak snad nebude působit tak násilně. Tales of The Sword Coast jsem nikdy nedocenil. A nemám rád ani Throne of Bhaal (i když ten z jiných důvodů). Asi nejsem fanda konceptu.
Kuldahar má fenomenální theme!
@Isair (01.05.2020 19:26): Mne sa páčili lokácie aj v prvej časti, hoci tým, že to boli lesy, si boli celkom podobné, ale máš pravdu, že v druhej boli zaujímavejšie. Neviem ale čím to je, ale tie zasnežené lesy sa mi páčili viac ako lesné lokácie v pôvodnej hre.
Tak nepomôžem si, ja tú hudbu mám rád. BG má pre mňa tiež výraznejší soundtrack. Planescape má svojský, mám ho rád, ale je to odlišné, ale zas v IWD mi snáď okrem Kuldaharu a Easthaven prišiel ten soundtrack veľmi nevýrazný až extra generický. Tá skladba z trailera je v hre ako Ending Credits.
Tak nepomôžem si, ja tú hudbu mám rád. BG má pre mňa tiež výraznejší soundtrack. Planescape má svojský, mám ho rád, ale je to odlišné, ale zas v IWD mi snáď okrem Kuldaharu a Easthaven prišiel ten soundtrack veľmi nevýrazný až extra generický. Tá skladba z trailera je v hre ako Ending Credits.
@Tulareanus (01.05.2020 19:07): Jasně tam mi spíše šlo o to "byla to jako samostatná hra", tj. opět výrazně naředila onu specificky temnou/melancholickou atmosféru (podobně jako třetí kapitola). Ale atmosféru White March jsem si užíval především až v part 2, ve které imo navštívíš výrazně zajímavější lokace, ty v part 1 sice nejsou z nejhorších, nicméně mi přišly možná až příliš nezajímavé (za zmínku stojí asi pouze to úvodní "městečko") a přehuštěné, na "nevlídný mrazivý sever" je tam zkrátka jedna skupinka nepřátel vedle druhé, quest vedle questu atd., což mi jaksi tolik nesedlo (navíc ještě zbytečně moc bounty hunter questů na tak malý počet lokací).
I ty tebou vypíchlé tracky mi přijdou i při opětovném poslechu zkrátka příliš nevýrazné, možná i až moc tuctové, neříkám, že se to neposlouchá hezky, ve hře to skvěle podrhovalo atmosféru, nicméně samostatně bych je asi cíleně neposlouchal, naopak v takových Baldurech, Planescape či Icewindech bych vypíchl desítky skladeb, které mi v paměti utkvěly a rád si je poslechnu kdykoliv.
Z Pillars si vybavuji akorát tu, kterou měli v prvním kickstarter videu :) (ani nevím, jestli byla nakonec i přímo ve hře).
I ty tebou vypíchlé tracky mi přijdou i při opětovném poslechu zkrátka příliš nevýrazné, možná i až moc tuctové, neříkám, že se to neposlouchá hezky, ve hře to skvěle podrhovalo atmosféru, nicméně samostatně bych je asi cíleně neposlouchal, naopak v takových Baldurech, Planescape či Icewindech bych vypíchl desítky skladeb, které mi v paměti utkvěly a rád si je poslechnu kdykoliv.
Z Pillars si vybavuji akorát tu, kterou měli v prvním kickstarter videu :) (ani nevím, jestli byla nakonec i přímo ve hře).
@Isair (01.05.2020 18:05): Tak ja mám pre hernú hudbu vo všeobecnosti slabosť, takže si to možno všímam viac vedome, než podvedome, ale hlavná téma vo mne zarezonovala už pri prvom spustení v menu (a nechal som skladbu dohrať a až potom som klikol na new game). Tu je výber pár mojich obľúbených, ktoré majú podľa mňa silné motívy:
Eora - Title Theme
Ondra's Gift
Shadow of the Sun
Burial Isle
Mne sa atmosféra vo White March páčila tiež, bola iná, ako keby to bola viac samostatná hra, ale zas mala takú tú horskú-lesnatú atmosféru, kde sú jednotlivé chalúpky prísľubom tepla z ohňa v tej veľkej zime. Veľmi sa mi aj páčilo, ako tam bola izometricky zobrazená tá zima - padajúci sneh, stopy v snehu, teplý dych postáv meniaci sa v paru.
Eora - Title Theme
Ondra's Gift
Shadow of the Sun
Burial Isle
Mne sa atmosféra vo White March páčila tiež, bola iná, ako keby to bola viac samostatná hra, ale zas mala takú tú horskú-lesnatú atmosféru, kde sú jednotlivé chalúpky prísľubom tepla z ohňa v tej veľkej zime. Veľmi sa mi aj páčilo, ako tam bola izometricky zobrazená tá zima - padajúci sneh, stopy v snehu, teplý dych postáv meniaci sa v paru.
@Tulareanus (01.05.2020 17:58): Zrovna hudba mi přišla poměrně nevýrazná, nikoliv však špatná, nicméně po dohrání si snad na žádný track nevzpomínám a ani během hraní mě žádný vyloženě neučaroval, jakkoliv do hry pasují bezvadně (na Infinity Engine kousky se však ani omylem nechytají).
S tou melancholickou atmosférou souhlasím, je škoda, že se to týká jen určité části hry, třetí kapitola mi třebas v tomhle ohledu přišla vyloženě slabá a jako kdyby ten svůj melancholický/temný feel rázem smetla jedním šmahem ze stolu (a White March tomu taky moc nenapomáhá).
S tou melancholickou atmosférou souhlasím, je škoda, že se to týká jen určité části hry, třetí kapitola mi třebas v tomhle ohledu přišla vyloženě slabá a jako kdyby ten svůj melancholický/temný feel rázem smetla jedním šmahem ze stolu (a White March tomu taky moc nenapomáhá).
@Saruman (01.05.2020 17:06): Ako som už spomínal, keď som PoE odporúčal, mne veľmi učarovala tá melancholická atmosféra a backstory ohľadom hollowborn a Waydwen's legacy. Určite odporúčam mať v družine Duranca, ktorý je síce tak trochu dick, ale od neho sa v priebehu hrania človek dozvie najviac o tom príbehovom pozadí a v podstate je aj veľmi dobre napísaný (písal ho Chris Avellone) a potom Brackenbury sanatorium questy odporúčam robiť s Alothom v družine, tam sú tiež nejaké veci navyše.
Defiance Bay som tiež mal rád a najradšej som práve sanatorium a graveyard s vežou. A to ako sú tématicky spracovaní animanceri je veľmi fajn. A tá hudba, hlavne v Defiance Bay som ju mal veľmi rád.
Defiance Bay som tiež mal rád a najradšej som práve sanatorium a graveyard s vežou. A to ako sú tématicky spracovaní animanceri je veľmi fajn. A tá hudba, hlavne v Defiance Bay som ju mal veľmi rád.
První týden hraní Pillars of Eternity za mnou. Zpočátku to bylo dost únavné, páč hra na vás sype statistiky a jména i názvy tak krkolomné, že si je nelze zapamatovat. Ale postupně jsem se do toho světa ponořil a od konfrontace s Raedricem VII. začínají výrazně převažovat pozitiva. Snad to nějakou dobu vydrží.
V současnosti jsem už několikátý den v Defiance Bay a popravdě se mi nechce odcházet. Město je trochu ve stojatých vodách a přes všechny řeči o uprchlících nepůsobí, že by se nacházelo ve vyložené krizi (kde jsou slumy a imigrantské příbytky z hadrů a plechu?), má však svoji atmosféru. Konflikt rovnostářských fundamentalistů z Dozens proti lačně elitářským Crucible Knights, kteří podporují/tolerují vzdělanost, je překvapivě nosný. A především v Defiance Bay mají hrdinové opravdu co dělat. Úkolů je spousta, a některé opravdu rafinované. Pokud nezklame rozuzlení, zaslouží si celá metropole místo v panteonu mezi Athkatlou a Tarantem.
A oceňuju woke aspekty hry. Rodová a etnická rovnost, to je všechno fajn. Ale hlavně konečně rehabilitovali idiot savants. Jen proto, že někdo bádá v ústrání a má nemrtvé poskoky, z něho není potřeba dělat pomateného nekromanta (pokud to zrovna není ten případ)!
V současnosti jsem už několikátý den v Defiance Bay a popravdě se mi nechce odcházet. Město je trochu ve stojatých vodách a přes všechny řeči o uprchlících nepůsobí, že by se nacházelo ve vyložené krizi (kde jsou slumy a imigrantské příbytky z hadrů a plechu?), má však svoji atmosféru. Konflikt rovnostářských fundamentalistů z Dozens proti lačně elitářským Crucible Knights, kteří podporují/tolerují vzdělanost, je překvapivě nosný. A především v Defiance Bay mají hrdinové opravdu co dělat. Úkolů je spousta, a některé opravdu rafinované. Pokud nezklame rozuzlení, zaslouží si celá metropole místo v panteonu mezi Athkatlou a Tarantem.
A oceňuju woke aspekty hry. Rodová a etnická rovnost, to je všechno fajn. Ale hlavně konečně rehabilitovali idiot savants. Jen proto, že někdo bádá v ústrání a má nemrtvé poskoky, z něho není potřeba dělat pomateného nekromanta (pokud to zrovna není ten případ)!
@Kwoky (02.04.2019 17:20): Ak narážaš na to, že nie si min-maxista a predtým, než zapneš hru, nečítaš na nete množstvo článkov so zaručenými tipmi, ako si spraviť toho naj <sem vlož meno povolania/> - tak si z toho nič nerob, ani ja, takto hrávam RPG už roky a vždy sa mi ich darí dohrať bez väčších problémov - iste, nerobím blbiny, ako opisoval on (nesnažím sa vystavať si barbara s malou silou a veľkou inteligenciou, i keď je zaujímavé, že v PoE to ide), a postavy sa snažím rozvíjať si nejako logicky + podľa svojho plánu (väčšinou po rozhraní si otvorím ich skilltree a dopredu si plánujem, ktoré skilly chcem, aby mali), tak aby sa špecializovali a stali odbrníkmi vo svojom odbore, ale to je celé - vždy mám úctu pred ľuďmi, ktorí chcú z buildov vytrieskať maximum a vedia to (a baví ich to - mňa nie), no ja taký nie som, RPG hrám primárne - a teraz som chcel napísať, že kvôli príbehu, ale nie je to tak úplne pravda, aj mechaniky a istý mikro/makro management tu má svoju rolu :)
V každom prípade, ak ide len o toto, nie je dôvod ich nemať rád.
V každom prípade, ak ide len o toto, nie je dôvod ich nemať rád.
@Kwoky (02.04.2019 17:13): Myslím si, že úplne iné pocity má z toho človek, ak to len vníma na papieri a iné, ak to vníma v hre automaticky ako súčasť gameplayu.
@Kwoky (02.04.2019 17:20): V tom čase (po polhodine) už rozoberá pravidlá Pillars of Eternity, tie percentá nepatria do DnD. Pravidlá v PoE sú okriplený fork DnD s blbovzdornými featurkami pre konzolistov.
@Tarhiel (02.04.2019 17:16): odkaz (dnes přidané)
Jak se ty jednotlivé hodnoty navzájem ovlivňují a přepočítávají s různými bonusy a intervaly a procenty, tak mě to přestává zajímat. Je to určitě nějaká duševní porucha, ale mám na to fakt psychickou alergii.
Nejvíc mě odradil graf v čase 31:28, protože já budu zcela určitě při svém stylu hraní vždycky někde kolem prostředka. A když to vím, tak budu mít pořád pocit, že mi něco uniká. A místo, aby mě to motivovalo k opakovanému hraní, tak mě to odradí od hraní úplně.
Jak se ty jednotlivé hodnoty navzájem ovlivňují a přepočítávají s různými bonusy a intervaly a procenty, tak mě to přestává zajímat. Je to určitě nějaká duševní porucha, ale mám na to fakt psychickou alergii.
Nejvíc mě odradil graf v čase 31:28, protože já budu zcela určitě při svém stylu hraní vždycky někde kolem prostředka. A když to vím, tak budu mít pořád pocit, že mi něco uniká. A místo, aby mě to motivovalo k opakovanému hraní, tak mě to odradí od hraní úplně.
@Kwoky (02.04.2019 17:13): Zabudol si na link :) A prečo sa Ti DnD pravidlá nepáčia?
watchOut (video s přednáškou): Super video! Jen mě utvrdilo v tom, že pravidla DnD fakt nejsou pro mě. Dohraju NewerWinter Nights a to bude poslední DnD hra mého života :) Sorry, "true RPG" lovers.
@valcik (25.11.2018 11:55): S Kanou jsem se rozešel hned na začátku, vyměnil jsem ho za Paladinku. Připadal mi, že neuměl ani bojovat ani čarovat :).
@ctrlcopy (25.11.2018 11:45): Celkom dobre funguje chanter. S príšerkami, ktoré vyvolával Kana, som vyvraždil komplet celý dungeon aj bosáka. Pri silnom súperovi vyvolal Kana dvoch obrov, družina ustúpila mimo dohľad a keď obri padli, bosák zostal stáť na mieste pretože nevidel družinu. Počkal som na cooldown, znova poslal dopredu dvoch obrov, než obri padli vypálili mušketieri dve salvy a zase ustúpili dozadu. Zabralo to pekných pár minút, ale bosák skapal a mojim postavám neskrivil ani vlások.
Tak jsem celkem bez problémů zrubal vše co stálo v cestě ... a dostal se někam, kde je plno kytek, nějaké rozpadlé chajdy a můstky přes potoky, a když prolezu křovím, přiletí ženská s dvěma draky, kteří mě sejmou ...
@ctrlcopy (06.11.2018 09:54): Ono Shooting bol oser v nejednej hre, ale zrovna tu ma to nikdy nenapadlo, za mňa 100% KUDOS pane.
Jen pro info, zabil jsem prvního draka, toho v ledové jeskyni. Ale takovým způsobem, že na to nejsem moc pyšný... Postavy mám na maximum, ale stejně mně hned všechny zlikvidoval.
Ale kouzelník má nějakou vlastnost, že když jde do tuhého, tak se zneviditelní. Takže zůstal jen neviditelný kouzelník a drak. No a stoupnul jsem si přímo před draka, který mě neviděl a vystřílel jsem do něj všechna kouzla a pak vzal nějaký super luk a střílel do něj šípy. Vždy se tak 5x netrefil a jednou zasáhl tak za 3-4 body poškození, no a asi po hodině střílení šípů, drak konečně zdechnul.
Touhle metodou se dá patrně zlikvidovat všechno, jen se kouzelník musí zneviditelnit dřív, než ho zabijou ...
A ještě, před lety jsem hrál jen tu základní verzi, a pocit že nic extra, teď hraju Pillars of Eternity The White March II, a je to mnohem lepší ...
Ale kouzelník má nějakou vlastnost, že když jde do tuhého, tak se zneviditelní. Takže zůstal jen neviditelný kouzelník a drak. No a stoupnul jsem si přímo před draka, který mě neviděl a vystřílel jsem do něj všechna kouzla a pak vzal nějaký super luk a střílel do něj šípy. Vždy se tak 5x netrefil a jednou zasáhl tak za 3-4 body poškození, no a asi po hodině střílení šípů, drak konečně zdechnul.
Touhle metodou se dá patrně zlikvidovat všechno, jen se kouzelník musí zneviditelnit dřív, než ho zabijou ...
A ještě, před lety jsem hrál jen tu základní verzi, a pocit že nic extra, teď hraju Pillars of Eternity The White March II, a je to mnohem lepší ...
@mazar1234 (04.11.2018 20:16): Jo, o 90 uvažuji po dohrání. Tak kvalitní návrat k BG a iWD jsem nečekal.
@Richmond (04.11.2018 20:40): Hrůza... :D
@Richmond (04.11.2018 20:40): Hrůza... :D
@Drolin (04.11.2018 19:22): Jsou lidi, co hudbu okamžitě vypínají (zdravím Chestera!) :)
@Drolin (04.11.2018 19:22): To som zazil snad raz v zivote u Turricana, ze by som pocuval len tak uvodne menu.
Ak je toto jedna chyba co to ma, tak to vyzera na 95-100 :-)
Ak je toto jedna chyba co to ma, tak to vyzera na 95-100 :-)