Zatím výborná hra, ale bohužel má jednu chybu. Nemá bombastickou úvodní skladbu, kdy by člověk zapl hru a jen poslouchal v menu (jako to mělo Throne, Icewind nebo Neverwinter).
Diskuze
@ctrlcopy (31.10.2018 23:16): Za docasne nefunkcny web sa omluvam, uz je opat spojazdneny, spravny link je tu:
http://www.oldgames.sk/discuss.php?article=137&page=3#comment_9657
http://www.oldgames.sk/discuss.php?article=137&page=3#comment_9657
@DJ (29.10.2018 15:19): Díky, ale ani Scale-Breaker mi nepomůže, ten odkaz nefunguje, respektive web www.oldgames.sk už asi nejde...
@ctrlcopy (28.10.2018 11:49): nauci ta skill 'Scale-Breaker'. Inac podrobnejsi popis ako som draka zabil ja najdes tu:
http://www.oldgames.sk/discuss.php?article=137;page=3#comment_9657. Isiel som na to inak ako Mazar-cez-zvitky a aj jeho postup tam najdes ;-)
http://www.oldgames.sk/discuss.php?article=137;page=3#comment_9657. Isiel som na to inak ako Mazar-cez-zvitky a aj jeho postup tam najdes ;-)
@ctrlcopy (28.10.2018 11:49): Hmm, to ma tiež zaujíma, ja som to svojho času dal práve cez zvitky Maelstorm a fungovalo to perfektne.
Jak zabít adrovou dračici (Pán hlubin) v 15 patře katakomb? Dřív na ní fungovalo svitkové kouzlo Maelstrom, teď už je imunní. Mám ve hře tři draky, docela silné postavy a ani jednoho nejsem schopen zabít, a nechci u toho strávit hodiny. Zabijačka draků mě nějaké kouzlo proti drakům asi naučila, ale zapomněl jsem jaké? Díky.
@Red (28.09.2018 11:51): Děkuju, je to tak. Vrátil jsem se po čase a šlo to.
@ctrlcopy (28.09.2018 07:35): Je to bug který se prý děje v dané lokaci v noci. Zkus si odpočinout/cestovat a sebrat věci ve dne.
Ondřin dar - nejdou sebrat věci po zabitých nepřátelích
1) Majitelka hospody vám dá za úkol zlikvidovat lupiče, kteří jí přepadají hosty. Má pocit, že to je nějaké organizované. Lupiče jsem potkal hned u hospody, zabil, ale nemohu zvednout věci, které po nich zůstali ležet na zemi a kde je asi důkaz pro splnění úkolu.
2) Námořník u lodi chce najít ukradenou truhlu kapitána, kterou měl hlídat. Truhlu najdu, zloděje zabiju, ale opět nemohu zvednout ze země věci, které zůstali po těch zabitých a tedy nemohu ukončit úkol.
Je to nějaká závada hry, anebo dělám něco blbě? Hraju to po druhé a už si nepamatuju, jestli to tenkrát (v jiné verzi hry) šlo?
1) Majitelka hospody vám dá za úkol zlikvidovat lupiče, kteří jí přepadají hosty. Má pocit, že to je nějaké organizované. Lupiče jsem potkal hned u hospody, zabil, ale nemohu zvednout věci, které po nich zůstali ležet na zemi a kde je asi důkaz pro splnění úkolu.
2) Námořník u lodi chce najít ukradenou truhlu kapitána, kterou měl hlídat. Truhlu najdu, zloděje zabiju, ale opět nemohu zvednout ze země věci, které zůstali po těch zabitých a tedy nemohu ukončit úkol.
Je to nějaká závada hry, anebo dělám něco blbě? Hraju to po druhé a už si nepamatuju, jestli to tenkrát (v jiné verzi hry) šlo?
souboj s Leyrou (parta na úroveni 6, herní doba zatím asi 64 hodin)
@Shadrac (komentář): AK máš rád IWD alebo si hral BG hry a podobne, tak ten systém nie je ťažké sa naučiť, kúzla sú v mnohých prípadoch jasné alebo variáciami na D&D, čiže tie by si mal poznať. Jediný problém, ktorý som s hrou na začiatku mal, bolo pochopiť, ako funguje endurance.
@Shadrac (komentář): Rozličné typy poškodenia boli aj v BG a bolo ich tam dosť. Bodné, sečné a tupé s bonusmi a odolnosťami pri monštrách aj pri rôznych typoch zbroje, a nakoniec aj vorpal. Pri kúzlach to boli jednotlivé živly a aj samostatné magické poškodenie. Ktorý nový typ pridali do PoE?
Nudu v bitkách pripisujem skôr tomu, že každá postava získala pri postupe na novú úroveň bonus k obrannému aj k útočnému číslu a vďaka tomu mal každý v závere hry družinu tvrďasov, bez ohľadu na to, aké voľby spravil pri vývoji postáv.
Nudu v bitkách pripisujem skôr tomu, že každá postava získala pri postupe na novú úroveň bonus k obrannému aj k útočnému číslu a vďaka tomu mal každý v závere hry družinu tvrďasov, bez ohľadu na to, aké voľby spravil pri vývoji postáv.
@RemixSvK (komentář): Prosím ťa, oprav si tú strašnú gramatiku, musel som prestať čítať po druhom odstavci a ísť sa nadýchať čerstvého vzduchu. :)
+ úvod do deja je úplne zbytočný odstavec, pretože si vlastne do deja nikoho a nič neuviedol. :)
+ úvod do deja je úplne zbytočný odstavec, pretože si vlastne do deja nikoho a nič neuviedol. :)
@Jab (18.06.2018 15:34): nevadí, počkám si jestli to nebude teď ve slevách na steamu a pak se rozhodnu :)
@Vurhor (18.06.2018 15:54): šanci tomu určitě dám ale nedokážu říct, kdy se k tomu dostanu...nevím co hrát dřív :)
@Vurhor (18.06.2018 15:54): šanci tomu určitě dám ale nedokážu říct, kdy se k tomu dostanu...nevím co hrát dřív :)
@Tulareanus (18.06.2018 19:32): Určitě co se týče délky, propracovanosti světa, rozmanitosti soubojů atd. mají Pillary navrch, ale osobně mi jejich hraní přišlo takové hrozně mdlé. Nemohl jsem se do hry pořádně zažrat. U Tyranny jsem takový problém překvapivě neměl. Spouštěl jsem to vždycky se zájmem a nadšením, u Pillarů jsem se bohužel musel často nutit.
@Vurhor (18.06.2018 15:54): Ja to mám napr. naopak PoE sa mi páčilo viac, Tyranny mi prišlo nedotiahnuté a priveľa vecí nepovedaných a ešte viac otvorených.
@Laurona (18.06.2018 15:09): Tyranny > Pillars of Eternity!
Určitě tomu dej šanci. I když je to mnohem kratší, přesto bych řekl, že je to působivější, zajímavější a obecně lepší hra než Pillary :)
Určitě tomu dej šanci. I když je to mnohem kratší, přesto bych řekl, že je to působivější, zajímavější a obecně lepší hra než Pillary :)
@Laurona (18.06.2018 15:19): Donedávna to nešlo, co jsem googloval. Možná to tedy stále nejde. Má chyba a má blbá rada. Nijak jednoduše to asi nepůjde. V GOG Connect to není. A prý ani GOG ani Steam moc neumožňují koupit jen datadisky/DLC bez základní hry. Myslel jsem si, že to bude jednodušší. Případně že půjde v nejhorším zvolit řešení koupit jen DLC z GOGu a původní hru někde v GOG verzi stáhnout. :(
@SilentWolf (18.06.2018 14:53): Tú "hru na 20 hodín" som aj s DLC dal za 59 hodín, ehm. Splnil som všetky questy a je pravda, že asi 10 hodín by sa z toho dalo odčítať, lebo som si skúšal rôzne rozhodnutia a postupy questami.
@Jab (18.06.2018 15:14): základní hru mám ale na Steamu, to asi zkombinovat nemůžu ne? Nebo jo? Ještě s tím nemám zkušenost.
@Laurona (18.06.2018 15:09): Minimálně jsou ve slevě na GOG.
https://www.gog.com/game/pillars_of_eternity_the_white_march_expansion_pass
https://www.gog.com/game/pillars_of_eternity_the_white_march_expansion_pass
@SilentWolf (18.06.2018 14:53): Tak to je kraťoučké. Snad se k tomu časem dostanu. Teď mám ještě v plánu dokoupit datadisky k Pillars of eternity - doufám že budou ve slevě na Steamu, abych to mohla dohrát v jednom kuse.
@Laurona (18.06.2018 14:47): má větší váhu.. a je těžší ze všeho vybruslit jako klaďas. A jen ať víš, tak je to hra tak na 20 hodin. V porovnání třeba s Pillarsy se jedná o komornější záležitost a docela to tomu sluší.
@SilentWolf (18.06.2018 14:20): tam je to na rozhodování ještě výživnější jo? :D No každopádně to mám taky někdy v plánu......
@Laurona (18.06.2018 14:11): To si pak zahrej i Tyranny,
@Tulareanus (18.06.2018 13:20): Naštěstí v reálném životě nerozhoduji o budoucnosti království ani ničem podobném :) Fuj to je hrozná představa :D
@Laurona (18.06.2018 12:43): Tak o tom je život, tiež v ňom vždy nevieš ako to dopadne. :)
@Tulareanus (18.06.2018 12:36): To snad radši ani nechci vědět :) už tak mám občas dilema, kdy nevím, jak se rozhodnout. Pak se naštvu a prostě se rozhodnu a už neřeším :D
@Laurona (18.06.2018 11:55): Takto, ono tie kladné možnosti sú dokonca dve a nechcem ti presne radiť, že ktorá je tá kladnejšia. :)
@SilentWolf (18.06.2018 12:24): asi jsi to udělal tak nenápadně,že si toho nevšimla :)
@Laurona (18.06.2018 12:14): to už nevím. :D spíš mi jde o to, že jejich majitelka na to neřekla nic.. :D
@SilentWolf (18.06.2018 12:03): A dostal jsi za to nějakou odměnu, třeba zkušenosti, nebo vůbec nic? Já jen jestli se tam mám vracet nebo ne :D
Já je pustil hned z fleku a zůstalo to poněkud neokomentované.
@Tulareanus (18.06.2018 10:53): Aha, vůbec jsem si u ní žádných vězňů nevšimla. Asi jsem to přehlédla. No to nevadí, chci být rozhodně kladnou hrdinkou, takže stroj vypnu. Díky :)
@Laurona (18.06.2018 06:42): Ty vieš ten stroj vypnúť alebo zničiť aj bez neho. Prípadne ak chceš hrať záporne, tak mu môžeš poslať väzňov z domu Icanthy. Každopádne absorbovanie duší je záporné chovanie.
Nedá mi to, abych se nezeptala. Mám úkol na Vrchu předků něco provést se zařízením na věži. mám tam momentálně jen dvě volby - vypnout stroj, nebo ho zničit tím, že ho zapnu na maximum. Je tam se mnou Teir Nowneth u kterého mi to píše, že jestli chci jeho pomoc, mám mu dovést živou oběť. Vlastně pořádně nevím co s tím přístrojem dělat myslela jsem, že by z něj šly nějak získat uvězněné duše ale nevím jak to udělat. Je to tak, že když mu tu oběť přivedu tak se mi zpřístupní další možnost? Vůbec nevim kde tu oběť mám vzít. Prosím o radu.
odkaz :)
@Laurona (12.06.2018 22:47): Nz. ;)
@Jab (12.06.2018 22:30): Tušila jsem to. Díky :)
@Laurona (12.06.2018 22:28): Jojo. Vždy se na to vykvajzni, jak to bude těžké a dělej něco jiného, pak se tam po čase vrať a udělej zase patro dvě. Tak je to nastaveno. Takový oldschool dungeon v rámci 2000+ RPG.
Mám dva dotazy: Jsem teprve na 4. úrovni a začala jsem se čtyřmi postavami pročesávat Nekonečné stezky v mojí pevnosti. První patro byla procházka růžovou zahradou. Ve druhém, kde jsem narazila na troly, už je to docela obtížné. hlavně když na mě vyrazí dva nepřátelé tak umírám. Mám se na to vykašlat a plnit jiný úkol nebo to mám dál zkoušet? Už jsem takhle odložila jeden úkol (zabití Raedrica) dostala jsem se až k němu ale měla jsem uzamčená některá konverzační témata, tak jsem si myslela, že se mi později odemknou a budu tu situaci třeba moct řešit jiným způsobem, či se něco zajímavého dozvím.
Je to tak, že jsou konkrétní lokace rozděleny nejen dle obtížnosti ale i dle postupu v příběhu(či v questech)?
Je to tak, že jsou konkrétní lokace rozděleny nejen dle obtížnosti ale i dle postupu v příběhu(či v questech)?
@Tulareanus (08.05.2018 17:00): Nevím jestli tam je - je tam pěkně tuhá partička. Tak možná že je o pár metrů dál - proto se ptám. :D A ne, šel jsem jinudy. Prostě jsem tu lokaci minul. Najednou skočil druhý akt a mám tam mini armádu dobrodruhů páchajících různá alotria. :D (Gramrfel).
@SilentWolf (08.05.2018 16:36): To sa ti ako podarilo ho nenabrať? :) A k otázke, ak stojí na mieste, kde sa musíš prebojovať, tak to inak asi nepôjde.
Když jsem nenabral Duranceho v 1 aktu tam mám útrum? Ve druhém aktu už je na tom místě pekelně tuhá partička, na kterou zatím nemám sil.
Čeština samozřejmě složeniny používá, i když ne v takové míře jako angličtina, především ta používaná ve fantasy. Přesnou anologií Jelenolesí je třeba Středomoří, Černomoří nebo Krušnohoří a spousta jmen obcí jako Žabovřesky, Sovolusky nebo Kostomlaty. Překlad Jelení les by byl možná vhodný pro loveckou oboru někde za hradem, nikoliv pro zemi.
Názvy jako Defiance Bay, Ondra´s Gift nebo First Fires jsou prasárna. Takhle nikdo město ani čtvrti nikdo nepojmenovává. Přehnaná snaha o metaforičnost.
A překlad PoE je docela slušný. Rozhodně ne třeba ve stylu prvního Baldur´s Gate („Bude dobře když ušetříš den“) nebo Divinity: Original Sin („dead end“ přeloženo jako konec smrti). Rozhodně není tak špatný aby výrazně ovlivnil vnímání příběhu, to už bude mít mnohem větší váhu jeho rozkouskování nahrávacími obrazovkami. Ale hlavní vina bude v příběhu samotném.
Názvy jako Defiance Bay, Ondra´s Gift nebo First Fires jsou prasárna. Takhle nikdo město ani čtvrti nikdo nepojmenovává. Přehnaná snaha o metaforičnost.
A překlad PoE je docela slušný. Rozhodně ne třeba ve stylu prvního Baldur´s Gate („Bude dobře když ušetříš den“) nebo Divinity: Original Sin („dead end“ přeloženo jako konec smrti). Rozhodně není tak špatný aby výrazně ovlivnil vnímání příběhu, to už bude mít mnohem větší váhu jeho rozkouskování nahrávacími obrazovkami. Ale hlavní vina bude v příběhu samotném.
@Shoggot (06.04.2018 01:53): Si viem predstaviť, že takýto zlý preklad vie veľmi poničiť príbeh s komplexnou angličtinou. Au.
@Dorian (05.04.2018 23:23): Ehm. Čeština ani slovenčina narozdiel od angličtiny moc tieto spojené adjektíva/substantíva nevie bez toho, aby to neznelo kostrbato a neškrípalo v ušiach. Preto radšej české Temný hvozd než Temnohvozd, radšej Jelení les (s nepriamym "z Jelenieho lesa" alebo skráteným "Jelením" či "Lesným" než tieto novotvary.
Zátoka vzdoru mi zase príde asi v cajku.
Zátoka vzdoru mi zase príde asi v cajku.
@Tulareanus (04.04.2018 19:20): Tak Dyrwood snad ani jinak přeložit nejde. Ale tohle je docela v pohodě, co teprve taková Zátoka vzdoru - to už je ovšem přiblblé i v angličtině.
@Tulareanus (komentář): Jelenolesí? To fakt? :D