Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak zabít adrovou dračici (Pán hlubin) v 15 patře katakomb? Dřív na ní fungovalo svitkové kouzlo Maelstrom, teď už je imunní. Mám ve hře tři draky, docela silné postavy a ani jednoho nejsem schopen zabít, a nechci u toho strávit hodiny. Zabijačka draků mě nějaké kouzlo proti drakům asi naučila, ale zapomněl jsem jaké? Díky.
Ondřin dar - nejdou sebrat věci po zabitých nepřátelích

1) Majitelka hospody vám dá za úkol zlikvidovat lupiče, kteří jí přepadají hosty. Má pocit, že to je nějaké organizované. Lupiče jsem potkal hned u hospody, zabil, ale nemohu zvednout věci, které po nich zůstali ležet na zemi a kde je asi důkaz pro splnění úkolu.

2) Námořník u lodi chce najít ukradenou truhlu kapitána, kterou měl hlídat. Truhlu najdu, zloděje zabiju, ale opět nemohu zvednout ze země věci, které zůstali po těch zabitých a tedy nemohu ukončit úkol.

Je to nějaká závada hry, anebo dělám něco blbě? Hraju to po druhé a už si nepamatuju, jestli to tenkrát (v jiné verzi hry) šlo?
@Shadrac (komentář): AK máš rád IWD alebo si hral BG hry a podobne, tak ten systém nie je ťažké sa naučiť, kúzla sú v mnohých prípadoch jasné alebo variáciami na D&D, čiže tie by si mal poznať. Jediný problém, ktorý som s hrou na začiatku mal, bolo pochopiť, ako funguje endurance.
@Shadrac (komentář): Rozličné typy poškodenia boli aj v BG a bolo ich tam dosť. Bodné, sečné a tupé s bonusmi a odolnosťami pri monštrách aj pri rôznych typoch zbroje, a nakoniec aj vorpal. Pri kúzlach to boli jednotlivé živly a aj samostatné magické poškodenie. Ktorý nový typ pridali do PoE?

Nudu v bitkách pripisujem skôr tomu, že každá postava získala pri postupe na novú úroveň bonus k obrannému aj k útočnému číslu a vďaka tomu mal každý v závere hry družinu tvrďasov, bez ohľadu na to, aké voľby spravil pri vývoji postáv.
@Tulareanus (18.06.2018 19:32): Určitě co se týče délky, propracovanosti světa, rozmanitosti soubojů atd. mají Pillary navrch, ale osobně mi jejich hraní přišlo takové hrozně mdlé. Nemohl jsem se do hry pořádně zažrat. U Tyranny jsem takový problém překvapivě neměl. Spouštěl jsem to vždycky se zájmem a nadšením, u Pillarů jsem se bohužel musel často nutit.
@Laurona (18.06.2018 15:09): Tyranny > Pillars of Eternity!
Určitě tomu dej šanci. I když je to mnohem kratší, přesto bych řekl, že je to působivější, zajímavější a obecně lepší hra než Pillary :)
@Laurona (18.06.2018 15:19): Donedávna to nešlo, co jsem googloval. Možná to tedy stále nejde. Má chyba a má blbá rada. Nijak jednoduše to asi nepůjde. V GOG Connect to není. A prý ani GOG ani Steam moc neumožňují koupit jen datadisky/DLC bez základní hry. Myslel jsem si, že to bude jednodušší. Případně že půjde v nejhorším zvolit řešení koupit jen DLC z GOGu a původní hru někde v GOG verzi stáhnout. :(
@SilentWolf (18.06.2018 14:53): Tú "hru na 20 hodín" som aj s DLC dal za 59 hodín, ehm. Splnil som všetky questy a je pravda, že asi 10 hodín by sa z toho dalo odčítať, lebo som si skúšal rôzne rozhodnutia a postupy questami.
@SilentWolf (18.06.2018 14:53): Tak to je kraťoučké. Snad se k tomu časem dostanu. Teď mám ještě v plánu dokoupit datadisky k Pillars of eternity - doufám že budou ve slevě na Steamu, abych to mohla dohrát v jednom kuse.
@Laurona (18.06.2018 14:47): má větší váhu.. a je těžší ze všeho vybruslit jako klaďas. A jen ať víš, tak je to hra tak na 20 hodin. V porovnání třeba s Pillarsy se jedná o komornější záležitost a docela to tomu sluší.
@Laurona (18.06.2018 06:42): Ty vieš ten stroj vypnúť alebo zničiť aj bez neho. Prípadne ak chceš hrať záporne, tak mu môžeš poslať väzňov z domu Icanthy. Každopádne absorbovanie duší je záporné chovanie.
Nedá mi to, abych se nezeptala. Mám úkol na Vrchu předků něco provést se zařízením na věži. mám tam momentálně jen dvě volby - vypnout stroj, nebo ho zničit tím, že ho zapnu na maximum. Je tam se mnou Teir Nowneth u kterého mi to píše, že jestli chci jeho pomoc, mám mu dovést živou oběť. Vlastně pořádně nevím co s tím přístrojem dělat myslela jsem, že by z něj šly nějak získat uvězněné duše ale nevím jak to udělat. Je to tak, že když mu tu oběť přivedu tak se mi zpřístupní další možnost? Vůbec nevim kde tu oběť mám vzít. Prosím o radu.
@Laurona (12.06.2018 22:28): Jojo. Vždy se na to vykvajzni, jak to bude těžké a dělej něco jiného, pak se tam po čase vrať a udělej zase patro dvě. Tak je to nastaveno. Takový oldschool dungeon v rámci 2000+ RPG.
Mám dva dotazy: Jsem teprve na 4. úrovni a začala jsem se čtyřmi postavami pročesávat Nekonečné stezky v mojí pevnosti. První patro byla procházka růžovou zahradou. Ve druhém, kde jsem narazila na troly, už je to docela obtížné. hlavně když na mě vyrazí dva nepřátelé tak umírám. Mám se na to vykašlat a plnit jiný úkol nebo to mám dál zkoušet? Už jsem takhle odložila jeden úkol (zabití Raedrica) dostala jsem se až k němu ale měla jsem uzamčená některá konverzační témata, tak jsem si myslela, že se mi později odemknou a budu tu situaci třeba moct řešit jiným způsobem, či se něco zajímavého dozvím.

Je to tak, že jsou konkrétní lokace rozděleny nejen dle obtížnosti ale i dle postupu v příběhu(či v questech)?
Když jsem nenabral Duranceho v 1 aktu tam mám útrum? Ve druhém aktu už je na tom místě pekelně tuhá partička, na kterou zatím nemám sil.
Čeština samozřejmě složeniny používá, i když ne v takové míře jako angličtina, především ta používaná ve fantasy. Přesnou anologií Jelenolesí je třeba Středomoří, Černomoří nebo Krušnohoří a spousta jmen obcí jako Žabovřesky, Sovolusky nebo Kostomlaty. Překlad Jelení les by byl možná vhodný pro loveckou oboru někde za hradem, nikoliv pro zemi.

Názvy jako Defiance Bay, Ondra´s Gift nebo First Fires jsou prasárna. Takhle nikdo město ani čtvrti nikdo nepojmenovává. Přehnaná snaha o metaforičnost.

A překlad PoE je docela slušný. Rozhodně ne třeba ve stylu prvního Baldur´s Gate („Bude dobře když ušetříš den“) nebo Divinity: Original Sin („dead end“ přeloženo jako konec smrti). Rozhodně není tak špatný aby výrazně ovlivnil vnímání příběhu, to už bude mít mnohem větší váhu jeho rozkouskování nahrávacími obrazovkami. Ale hlavní vina bude v příběhu samotném.
@Dorian (05.04.2018 23:23): Ehm. Čeština ani slovenčina narozdiel od angličtiny moc tieto spojené adjektíva/substantíva nevie bez toho, aby to neznelo kostrbato a neškrípalo v ušiach. Preto radšej české Temný hvozd než Temnohvozd, radšej Jelení les (s nepriamym "z Jelenieho lesa" alebo skráteným "Jelením" či "Lesným" než tieto novotvary.

Zátoka vzdoru mi zase príde asi v cajku.