Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MickTheMage (29.05.2015 07:23): Nemohli by radšej spraviť datadisk ala Mask of the Betrayer? :)

@Tarhiel (29.05.2015 03:45): Ja si asi počkám na nejaké recenzie tej stolovky a to, či bude prístupná aj v cz/sk obchodoch skôr, než sa rozhodnem, či ísť do toho. Predsalen u stoloviek je u mňa veľmi dôležitá replayabilita, inak sú to pre mňa vyhodené peniaze.
@Tarhiel (29.05.2015 01:02): Hm tá cena iba za hru je v podstate štandardná za všetky stolovky normálnej (strednej?) veľkosti, ale to poštovné k tomu, brrr. Potom to už akosi nemá v sebe takú šťavu zabackovať...
@Zero (29.05.2015 01:15): Myslím, že ten je/bol sľúbený a zabackovaný na pôvodnom KS, a Obsidiánci svoje sľuby veľmi systematicky plnia, takže toho by som sa nebál.

A v dokumente "Road to Eternity" sami hovoria, že dvojka už je v pláne - bodaj by nebola, po takom úspechu :)
Svoje fanoušky si to určitě najde, ale byl bych radši, kdyby začali pracovat na nějakém datadisku.
@Tulareanus (26.05.2015 22:49): jo - já jsem tu o tom už psal - odkaz a to video tam - nedal jsi tomu druidovi náhodou nějaký magický předmět jako já - který ten intelekt zvyšuje a zároveň zvyšuje nějak focus - myslím si že takový předmět by měl být jen pro ty cifery.
---
já já jsem to jaksi přestal prozatím asi po 130 hrát - omrzelo mě to - a taky se teď věnuji něčemu jinému.
---
Nemali ste nejaké bugy so štatistikami hlavnej postavy? Môj druid má zrazu intellect 97, čo som si všimol až na tom, že moje aoečka majú zrazu nejaký obrovský rozptyl (hlavne blesková búrka), dávajú dosť slušný dmg a trvajú aj minútu. o_O
@Sinister (25.05.2015 19:55): Tak evidentne nemôžeš ochcať/zabiť všetky zúčastnené strany. :D Ja to mám asi jednoduchšie, keď sa držím charakteru dobráka a nedostávam sa do takýchto situácii. :)

Mne sa inak celkom páči, že keď splním niektoré questy, tak hneď na to vidím aj ten dôsledok v tom, že napr. maják: Po ukľudnení Banshee sa z opusteného majáku stane krčma alebo Serel v Salty Mast: Zaplatil som jej za amulet a ona sa presťahovala do Brackenbury. Sú to v podstate len kozmetické maličkosti, ale poteší, pretože dotvoria tie questy v tom, že áno, niečo som spravil a situácia mala svoj dopad a zmenila sa. V podstate je to vec, čo mi kedysi chýbala na Falloutoch a BG a bál som sa, že aj tu tak bude. Že nejak zachránim postavu alebo vyriešim jej problém a bude stáť na tom istom mieste v tom istom rozpoložení, ako keď problém mala.
Jedno OBROVSKÉ zklamání a nedodělek. A to už jsem si chtěl užívat intrikánství. Kdo zatím neřešil White Marsh Gem, nerozklikávat.

Nudím se takhle v té obchodní čtvrti v Defiance Bay, prolízám baráky a najednou "BAF!" pětice zlodějů, co si o to přímo řekla. Po snadném masakru se prohrabávám mrtvolami a najdu dopis, co nastartuje quest. OK, jediné jméno na dopisu je toho Lorda (Raymont nebo tak nějak) a zkratka AD - co znamená zkratka AD jsem si musel dodatečně přečíst na internetu, protože dávat dopis Raymontovi se mi nechtělo, poněvadž z toho mohlo něco bezva kápnout. Aniž bych cokoli komukoli říkal, vyšlápl jsem si do patra a naprosto tiše jej vybílil. Očekával jsem, že okamžitě slezu dolů, nahlásím, že chce Lorda někdo vykrást a dostanu odměnu, což jsem dostal, ale pak mi Lord vysvětlil, co gem znamená a já si logicky řekl, že teda půjdu střelit kámen přímo některému ze zájemců a obejdu tak prostředníka. Ale protože loupež na někoho musí padnout, vymlátím domeček AD poté, co shrábnu další odměnu. Jenže už ta část, kdy bych i potenciálně chtěl jen prodat ukradený gem AD (a narovnat si tak reputaci poté, co jsem dopis ukázal Raymontovi) je mi znemožněna, poněvadž mě vyšoupne dveřník. Co víc, gem není komu prodat, takže mám jeden z nejdražších drahokamů v batohu, spokojeného naivního strejdu, kterého výhledově čeká infarkt, mrtvou jednu z nejstarších rodin Defiance Bay a to všechno bez toho, abych dostal alespoň šanci splnit pro AD nějaký quest, poněvadž se mu idiotští zloději poflakují po barácích. GRRRRRRR!

EDIT: Nedodělek myslím konkrétně u tohohle questu. Hru jsem si ve skutečnosti docela začal užívat.
@yenn (24.05.2015 14:31): Asi to udělám. Nevidím příliš smysl ve zbytečném rozčilování se.

Zkusil jsem teď při likvidaci Raedricka mojí klasickou taktiku z BG (tedy zónovou hru ne nepodobnou hokeji - útočné pásmo, obranné pásmo, kde se postavy doléčí a nastřelovací pásmo, odkud se střílí a posílají dalekonosnější kouzla) a docela to zafungovalo dokonce na první pokus, byl to super pocit :)

Ohledně těch kouzel - vím, že tady mají své ekvivalenty a některé jsem už objevil :) Nicméně zrovna fireball, pavučina a vyvolání oblud byla klíčová kombinace - aneb poslat obludu v ústrety nepřátelům, začarovat pavučinu a sypat firebally jak zjednaný. Ale ono se to snad nějak poddá. Primárně tedy potřebuju okamžitě vypnout AI společníků a pak to snad bude lepší :)

EDIT: Je tady nějaké kouzlo, které vyléčí postavu OKAMŽITĚ? Přijde mi, že po začarování léčení se jen zlehka posouvá hladina :/
@Sinister (24.05.2015 12:47): Na nejnižší obtížnost se hráč potýká s menším počtem nepřátel, případně by někteří měli být nahrazeni slabšími variantami. To by pro tebe mohla být dobrá volba.

Co jsem vypozoroval, i v PoE je u zbrojí základní sada odolností společná danému typu (kožená atp.) a k ní se přidávají odolnosti a schopnosti další. Tedy je to obdobné jako v Infinity hrách. Tak jako tak si však myslím, že není třeba studovat encyklopedie a dlouze dumat nad tím, která zbraň/zbroj je o chlup lepší (ne že bych to nedělal:-)). Pokud tví bojovníci nenosí róbu a základní dýku, mělo by to být v pořádku.

Jak už bylo řečeno, spíše by bylo vhodné trochu si projít a používat ta kouzla a zvláštní schopnosti.

Edit:
@Sinister (24.05.2015 14:23): No vidíš, magic missile, pavučina a fireball tu jsou, léčení a kužel světla také. Jelikož ve tvé družině není cipher, omráčení zastanou bojovníci svou schopností knock down. K odstranění ochran se dostaneš později, ale máš řadu kouzel, které nepřátelům snižují útok či obranu. Čili až na povolávání příšer se můžeš cítit jako doma:-)
@Tulareanus (24.05.2015 13:45): Já měl v IE hrách vždycky maximálně jednoho mága (v IWD multi s bojovníkem, aby mohl používat luk) a jednoho klerika (opět v IWD multi s bojovníkem, v IWD2 potom Tempův kněz). Nebo jednu postavu multi klerik a mág.
V BG1 jsem měl typicky dva tanky (hl. postava + zpravidla Minsc), dva střelce (tj. Jaheira a Khalid), jednoho klerika s prakem (Branwen nebo ten trpaslík) a mága/zloděje s lukem (dualnutá Imoen).
V BG2 to bylo ještě víc easy: stejní tanci, Jaheira s prakem, Imoen/Yoshimo s lukem a další dvě postavy byly většinou tak podle potřeby (většinou Anomen/Jan případně Viconia/Jan, Aerie/Keldorn).
Z kouzel jsem používal u mágů asi šest (když nepočítám Identifikaci tak: magic missile, vyolávání oblud, pavučina, fireball, odstranění ochran a nějaké omračovadlo), u Jaheiry tři (léčení, roj včel a vyvolávání oblud) u knězů tři (obnova, léčení, takový ten kužel světla, jak byl i u toho meče). Když mě čekal souboj s drakem, obyčejně jsem vyměnil léčení u knězů za buffovací kouzla, protože stejně nestíhali léčit.
...takže asi takhle to mám obecně s kouzlením.
@Sinister (24.05.2015 12:47): Väčšina kúziel už podľa obrázku a niekedy aj podľa názvu ukazuje, že sú to kúzla z D&D, len majú upravený názov a tu sú relatívne silnejšie. Popisky som pri nich len preletel. Fan of flames je super proti pavúkom, len ti nesmú stáť tvoje postavy v ceste, wizard strely Alotha sú tiež must na použitie v každom boji. Magic missile, ktorý sa v PoE volá teraz nejak inak je tiež veľmi silný spell na začiatok na targetovanie jedného oponenta.

Za Durance pri väčších bojoch castím na začiatku blessing na celú partiu, potom ho už používam len na kombináciu healovanie + spell, ktorý zošle z oblohy nejaký ničivý lúč svetla na konkrétny cieľ (neviem z hlavy názov, lebo teraz nemám zapnuté).

Netreba zabúdať na učenie sa kúziel z grimoárov padlých mágov, na ktorých narazíš cestou, to tiež zlepší repertoár. Ak si tie IE hry toľkokrát prešiel, tak nevidím problém. Alebo si to prechádzal všetko s partiami, kde si mal minimum casterov? Ja som vždy hrával v takých hrách mágov a kňazov.
@yenn (24.05.2015 11:47): Hraju na střední, protože jsem šel podle popisku - BG (komplet dokončeno 3x, 2x na obtížnost podle pravidel), IWD (jednička 2x, dvojka 1x, obtížnosti podle pravidel), P:T (6x, 4x podle pravidel, 1x nejtěžší), to všechno jsem hrál :/
Pravdou ale je, že D&D kouzla a efekty mi přijdou daleko přehlednější a jasnější. Navíc v D&D hrách nemá každé brnění vlastní sadu odolností, které bych tedy asi měl znát. Taky každé povolání je na tom trochu jinak. A mě prostě asi nebaví číst encyklopedie, abych mohl hrát.
Můj skromný názor je, že tohle je moment, kdy by - při normálním vývoji - přišel vydavatelův dráb a řekl by: "Hele, to už je prostě moc, zjednoduš to." a já s bych s ním v tomto momentě naprosto souhlasil.
EDIT: A to všechno oproti BG, kde byly dvě poučky, které bylo nutné dodržovat:
1) Nejlepší brnění je plátové a platí na všechno.
2) NIKDY nepoužívat kroužkové brnění bez pásku odolnosti proti tupým zbraním.
@Sinister (24.05.2015 03:48): Zorientovat se v kouzlech a jejich efektech chvíli trvá, ovšem obávám se, že bez jejich používání jsou/budou některé souboje téměř nepřekonatelné.

Mimochodem, hraješ na nejnižší obtížnost?
@Tulareanus (24.05.2015 02:00): Je mi jasné, že ťa bavia, keď si to dokonca spomenul dvakrát v jednej vete :) Mne ale prišli neprehľadné, nezaujímavé a zdržujúce. Ok, uznávam, že veľa starých IE hier som nehral a ak ma niekedy aj viac zaujímali, po POT ma zaujímajú ešte menej.
@Tulareanus (24.05.2015 02:00): Já tam byl taky s pěti postavami na lvl. 3, moje hlavní je fighter s jednoručním mečem/sekerou. A taky používám Éedera jako tanka. Ale faktem je, že kouzlit mě v této hře naprosto nebaví. Je to hrozně moc nepřehledné - strašně moc výkladů a složitostí a pravidel. Připadám si trochu jako bych se svou neznalostí matematiky vlezl na matfyz.
@Sinister (24.05.2015 00:35): Na akom leveli a s koľkými postavami si šiel zabíjať spider queen? Ja som tam došiel s 5 postavami na lvl 3. a zdochla na prvý pokus, Édera používam ako tanka aj s jeho defense abilitou, ja hrám útočného druida (postava s 2. najviac HP po Edérovi), do toho celkom pekne casti Aloth útočné spelly (s ním treba fakt ísť agresívne, lebo vie dať dosť dmgu) a ešte je tam Durance a Kana pre nejaké buffy a ako ranged dmg.

Určite sa oplatí restovať, keď sa ti pomíňajú kúzla a a postavy majú pod polovicu hp (nie endurance). Rozmýšľam teraz na koľko vyspaní som dal pevnosť, asi na 2.

Toľko zatiaľ moje skromné skúsenosti, čo sa týka postupu v hre, tak akurát riešim side questy v prvej štvrti v Defiance Bay.

btw: pri pevnosti je vždy napísané koľko bude trvať postavenie jednotlivých úprav a okrem prvej brány nič nie je okamžite.

@M.a.t.t. (24.05.2015 00:12): Mne práveže po starých dobrých IE hrách prídu tie súboje aj prehľadné a zbytočných abilít a kúziel je menej ako kedysi. Tiež sa mi napr. páči, že u postáv vidíš castbar práve vykonávanej akcie pri boji a teda vieš boje efektívnejšie rozplánovať, napr. čo sa týka casterov. Mňa rozhodne teda bavia a nemám s nimi najmenší problém, práve naopak dosť ma bavia.
@M.a.t.t. (24.05.2015 00:12): No já se hlavně nemůžu zbavit pocitu, že ta hra čeká na nějaký patch. Chci říct, že věci, co mě ponejvíc vytáčejí se dají snadno opravit (nebo alespoň umožnit jejich zapnutí a vypnutí).
Teď třeba znovu - mám svojí pevnost a mám z ní opravdu radost. A jelikož nemám už žádné kempinkové vybavení, říkám si, že si vlezu do té útulnější ruiničky a vychrápu se pěkně ve vlastním. Ale ne. Ono to nejde. Hm, říkám si, že se asi musí opravit. Jdu teda za sochou a hledám odpovídající opravu. Najdu jí a přečtu si, že oprava je dobrá k tomu, aby mi poskytla bonusy z luxusního vyspání. No, to je moc hezký, stojí to almužnu, takže tu práci zadám. A mezitím, než práce bude hotová, bych rád charaktery vyspal. Ale ne. Já si musím až na internetu přečíst, že ten popisek je blbě a dva dny, co poběží opravy, budu stát a čekat jako tvrdý Y, protože s polomtrvýma postavama si na procházku prostě nevyrazím.
@Sinister (23.05.2015 23:55): Úplne ťa chápem, súboje ma na tej hre často hrozne nebavili. Keď už chceli vytvoriť maximálne taktické boje, tak mohli rovno zvoliť ťahový systém, keďže realtime je tam na jednu vec, mohli vytvoriť ďaleko prehľadnejší súbojový interface, z ktorého by bolo aj jasnejšie, čo je dobré na čo a tiež mnoho ďalších vecí, ktoré mi tam vadia a niečo z toho si vypichol aj ty. Ale sme jasne v menšine, napokon aj domáce recenzie, ktoré tomu súkajú samé deviatky súboje chvália :) Pôvodne som dokonca rozmýšľal, že to práve kvôli nim zabalím a hru ani nedokončím a to sa snažím dokončiť takmer všetko. Nakoniec som rád, že som tak neurobil, ale i tak....
Ne, ne, ne! Opravdu se hodně snažím mít tuhle hru rád, ale...

Například nedovedu pochopit, z jakého důvodu (mám představu, že to asi bude kvůli slabé AI) se nepřátelé léčí, když je člověk nechá pár vteřin bez dozoru?
Situace - s téměř zdevastovanou partou vlezu do poslední místnosti, vymlátím pár standardních a touhle dobou už OPRAVDU otravných pavouků, za nimi, chytře schovaná tlustá královna. Okamžitě tedy zařadím zpátečku a postupným vylákáváním se zbavím jejích nohsledů. OK, to by bylo. Teď královna tlusťoška. V přímém souboji bych nebyl zrovna dobrý protivník, přezbrojím u čtyř postav na střelnou zbraň a pátou schovám za rohem, protože má 8HP a systémem útok, stáhnout, útok, stáhnout jí ukrajuju zdraví. Jenže ouha! Taktika zle selže, protože po útěku do bezpečí je královna zas jako rybička.
Dobrá, jednu z postav donutím vytáhnout mečík a začnu se modlit. Po téměř pět minut trvajících nervy drásajících taktických orgiích mi tlusťoška vyhladila skupinu čtyř postav. Ale všechny jsou naživu, jen knockoutované a fatty má tak na dva zásahy života. Hm, je čas vsadit na divokou kartu! Zpoza rohu povolávám téměř chcípnutou postavu, ať ze sebe dá úplně všechno. A víte co? Během těch sedmi vteřin má ta tlustá svině zase VŠECHNY puntíky!
Jdi do prdele, Obsidiane, tohle jsi nevychytal.
@Tulareanus (23.05.2015 21:42): Ty jo, já, jelikož jsem dlouho žádnou IE (nebo podobnou) hru nehrál, mám vcelku potíže. Většina z nich je teda vcelku zábavná, ale právě ty souboje s bludičkami, stíny a s obrovským hmyzem v kombinaci s lehkým nezvykem mi způsobuje něco, co bych nazval nepohdlím :(
@Sinister (23.05.2015 20:04): Tak u mňa väčšinou dlho nepriatelia nevydržia, healovať som zatiaľ zažil len paladina, to bolo drsné a teleportujúci duchovia väčšinou skapú veľmi rýchlo.

Čo sa týka tých rozhovorov, tak súhlasím, zatiaľ sa mi dvakrát stalo, že príbehovo dôležitý rozhovor bol pomerne dlhý (čo je fajn) a bol nasledovaný rovno bojom, ktorý som potreboval opakovať a musel som celý rozhovor, presne ako píšeš, absolvovať znova.
@Tulareanus (23.05.2015 18:31): Popravdě, mně se tenhle přístup líbí jak v čem. Potřeba taktizovat je většinou super. Mluvím spíš o tom, že, jak se tihle v podstatě řadoví minioni teleportují, regenerují a kdesi cosi, se to zcela zbytečně prodlužuje.

...a další věc, která mě teda teď hodně vytočila, je neschopnost autorů po delším rozhovoru udělat autosave. Rozhovor je dlouhý a definuje reputaci, takže musím namačkávat správné odpovědi. Jenže po předchozích soubojích mám hodně pochroumané postavy, což logicky vyúsťuje v trochu žonglování s loadingem, což mi nijak nevadí (kolikrát jsem loadoval u Firkraaga, to bych jen tak nespočítal). Jenže kvůli tomu musím absolvovat onen rozhovor znovu a znovu!
@Sinister (23.05.2015 18:04): Mňa to práveže baví, že nestačí nabehnúť a sekať (ok, občas stačí), ale treba využívať ability a trocha taktizovať a potom to zrazu ide výborne. Ja mám zatiaľ odohraných asi 7 hodín a úplne sa z toho vytešujem, Baldurovský štýl, atmosféra, zábavný systém a objavovanie, presne to, čo potrebujem.
Za sebe můžu prohlásit, že je to přesně jako Baldur's Gate. Úplně KAŽDÝ nepřítel mě neuvěřitelně rozčiluje. Což je na jednu stranu dobře, na druhou fakt ne.
Ach jo, už se nemůžu dočkat, až budu ve hře dál a trapnosti typu bludiček, stínů a pavouků nepotkám.
@Marcusss (10.05.2015 23:48): Nie, pokracovat sa dalej neda, udalosti v hre sa ti v zavere vykreslia podla toho ako si hral a co si urobil.
Taktiez si pred vstupom do poslednej lokacie spln vsetky sidequesty pretoze odtial sa uz spat nedostanes...
Je možné hrát dál i po dokončení hlavní questové linie? = dokončit vedlejšáky?
Dostal jsem se do Twin Elms a přijde mi, že se náhle hodně zvedla "nutnost dokončit story quest v brzké době", takže mi nedává smysl trávit týdny cestováním po Dyrwoodu. Budu tu možnost ještě mít, nebo si to mám všechno vyřešit, než se vydám na Burial Isle?
tak jsem loadnul a zkusil ji ještě jednou zabít - a se štěstím se mi to povedlo i díky té herní chybě - pak jsem si ji zabil ještě jednou - to už jsem věděl že na ní nesmím utočit zblízka zezadu jinak šlehne ocasem a všechny kolem mi zabije.
tady jak se mi ji podařilo poprvé zabít - ty sem měl velké štěstí, že zapůsobili ty kouzla té kněžky a samozřejmě tu hrál velkou roli i ten herní bug.
@mazar1234 (23.04.2015 19:25): a to na 12 levelu je jsou nějaký silný obraný nebo výdrž posilující kouzla u druida / kněze ? Protože mě ta zelená dračice nezabila hned jen toho bojovníka Edera - protože ten (nevím jestli je to u bojovníka normální nebo nějaký bug) má všechny odolnosti dvakrát vyšší než moje ostatní postavy - tím jsem ji zabavil a pak seslal kouzlo ohnivou stěnu mágem - a tou mojí kněžkou s buglím intelektem - jsem sesílal několikrát tu silnou ohnivou zář (kvůlí té herní chyby intlelekt 78 - takže ten oheň v okruhu 12 metrů a trvá taky o hodně déle než normálně ) takhle se mi jí podařilo způsobit maximálně vážná zranění - pak jsem to vzdal a prostě jí pomohl pryč - se převtělit.

- stále druhý akt - u posledního sejvu skoro 100 hodiny - skutečný čas alespoň + 30 hodin
asi 1600 zabitých nepřátel
narazil jsem na vtipnej bug - všimnul jsem si že moje kněžka má už intelekt 76 - zjisitl jsem že to je kůvi - jakémusi magickému přivěsku - malí roh na pití úmírněnosti - ten totiž přidává +2 intelekt když je výdrž více než 50 procent - zkusil jsem sám ostatními společníky do té kněžky mlátit aby jí klesla výdrž pod 50 pak když výdrž stoupla tak měla intelekt 78 - sundání toho přívěsku nepomáhá - intelekt zůstává pořád takhle moc vysoko.

edit: nebo to možná se ten intelekt zvyšoval při každém souboji - i při troše zranění - nicméně už jsem ten amulet sundal - tak se to už alespoň více nezvyšuje.


- momentálně pročišťuji 8 úroveň toho dungeonu pod pevností
Tak jsem si to koupil a zjistil jsem, že se to hraje až překvapivě dobře. Chce to ale tu češtinu...
Dal jsem si po prvním aktu pauzičku. Takhle fajn hra se musí schovat na horší časy :-). Až bude někdy hodně sychravo, tak se do ní vrátím. Řek bych že Zakl3 nbude muset ještě nějaký ten rok počkat. Tohle je extrém, ale trvalo to 37 hodin (opakoval jsem na Hard dost soubojů).
Nevíte někdo jak je na tom lokalizace do cz? Něco jsem před časem četl že se do toho někdo pustil...