@SilentWolf (03.11.2015 09:07): Přijde mi to naopak, u Tormentu ta zastaralost vadí nejmíň, přeci jenom co by jsi chtěl modernizovat na kupě dialogů.
Diskuze
@Dorian (03.11.2015 00:59): Jo takhle... tak to jo :)
@SilentWolf (03.11.2015 09:07): Na GOGu dostaneš ke hře i knížku v PDF (450 stránek).
@Dorian (03.11.2015 00:59): Kéž by tak ta hra byla nějak v moderním kabátku.. nejde ani tak o grafiku, ale než to hrát v takovém formátu raději bych četl knihu.. :D Z toho tria Fallout, Baldurs a Torment je tohle hra, která mě nejvíc mrzí že tu zastaralost nepřekousnu.
KOTOR a Torment mají společný že hlavní hrdina zapomněl na to kým je a z toho lze odvodit i otázku zda vůbec činy které vykonal před zapoměním spáchal ten samý jedinec. A to je podpořený tím že se hlavní hrdina může chovat zcela jinak než před začátkem hry a je ovládán hráčem. Právě proto Ravel pokládá tu otázku "Co změní charakter/přirozenost člověka ?", což je dost velkej filosofickej problém.
No že by mi to přišlo kdovíjak podobné téma... ale je pravda, že si KotOR 2 už moc nepamatuju :)
Z Tormentu hodně čerpá KotOR 2, ale ten nedělali Bioware, nýbrž Obsidian. Respektive ne že by to z toho přímo čerpalo, nýbrž to psal stejnej člověk, kterej má tohle téma zjevně rád:)).
@mazar1234 (10.07.2015 15:58): Asi jo. Oni tady ale stále pobíhají i tak. Konvice byl do mě trochu zamilovanej. Posílal mi aj láskyplná PMka. :)
@Jab (10.07.2015 15:46): Takže na rozdiel od hodnotení hier sa udelené + - zabanovaných užívateľov stále započítavajú?
Projel jsem si z nostalgie komentáře a rozkliknul i ten svůj. Dostal jsem pět mínusů a tři z toho od konvice (Mounta, Jabby...). :-)
@RXQ79rudax (04.07.2015 18:48): tak uvidíme, jestli ji potkám, i když jsem tu krabici ani neotevřel ani nesplnil úkol s ní
@Matthias (04.07.2015 14:31): taky by mě zajímalo, jen vím o tom že když tu krabici otevřeš tak na tebe vyskočí nějaká slabá obluda a když se té krabice řádně zbavíš u toho kouzelníka tak potkáš tohle monstrum
@Zero (04.07.2015 16:00): oh... to zní nebezpečně :D
@Matthias (04.07.2015 14:31): Není to bug, počkej si.
Ohledně úkolu "Moridor's box"
Mar, když mi tu krabici dával zmínil, že s ní nesmím opustit The Hive. Vždycky jsem ten úkol splnil hned a nenechával si ho na později...
Ovšem začalo mi vrtat hlavou, co se stane, když Hive opustím a tak jsem se s tou krabicí nosil půl čtvrt hry a pak zjistil, že mi krabice zmizela, ale místo ní mám jen ten rubín, co byl uvnitř...
Ovšem hra se chová, jako bych ho neměl (kouzelníkovi nejde předat)
Bug? Trest za opuštění hive?:D
Mar, když mi tu krabici dával zmínil, že s ní nesmím opustit The Hive. Vždycky jsem ten úkol splnil hned a nenechával si ho na později...
Ovšem začalo mi vrtat hlavou, co se stane, když Hive opustím a tak jsem se s tou krabicí nosil půl čtvrt hry a pak zjistil, že mi krabice zmizela, ale místo ní mám jen ten rubín, co byl uvnitř...
Ovšem hra se chová, jako bych ho neměl (kouzelníkovi nejde předat)
Bug? Trest za opuštění hive?:D
@h4nek (01.06.2015 12:00): HoMaM je jiná kategorie, ta hra je jen o hot seatu a kampaně jsou jen pozlátko navíc ;-)
@Barbar Conan (01.06.2015 11:17): Taky jsem svou nejoblíbenější hru (HoMaM 3) nikdy nedohrál. :D
@Hrdlodus (31.05.2015 22:58): Společníky vesměs potkáš cestou, některé, pravda, trochu klikatou.
Celkem mě pobavilo, že se ti zdá Torment "divný" - já měla při prvním spuštění dojem "OMG, něco přesně pro mě, generická fantasy táhni si do pekel".
Dokud tě to alespoň trochu baví, tak se tam procházej, plň questy, povídej si s NPC, pozoruj cvrkot a buď hra časem chytí, nebo ne.
Btw. imho je Torment spíš než IE RPG adventura maskovaná jako IE RPG.
Celkem mě pobavilo, že se ti zdá Torment "divný" - já měla při prvním spuštění dojem "OMG, něco přesně pro mě, generická fantasy táhni si do pekel".
Dokud tě to alespoň trochu baví, tak se tam procházej, plň questy, povídej si s NPC, pozoruj cvrkot a buď hra časem chytí, nebo ne.
Btw. imho je Torment spíš než IE RPG adventura maskovaná jako IE RPG.
No jo, Planescape, nepamatuju si, že bych nějakou hru rozehrával víckrát (15+ pokusů), ale přestože jsem ji ještě nikdy nedohrál, tak ji řadím do svojí TOP3, paradox což? :-D
@Hrdlodus (31.05.2015 21:38): Hele, mě to po hodině/pár hodinách hraní taky docela nebavilo, nějak se mi nelíbil ten svět (byl takovej divnej, jak píšeš), nemohl jsem se moc zorientovat ve městě, nemohl jsem si zvolit povolání na začátku hry (!) a ani vlastní jméno (!!) atd.
Ale nějak jsem u toho ze zvědavosti vydržel a fakt to byl jeden z nejlepších herních zážitků. Ten svět (sféry) byl sice pořád stejně divnej, ale člověk si na to časem zvykne, příběh se pořádně rozjede a i to povolání se tam nakonec dá změnit... :)
Ale nějak jsem u toho ze zvědavosti vydržel a fakt to byl jeden z nejlepších herních zážitků. Ten svět (sféry) byl sice pořád stejně divnej, ale člověk si na to časem zvykne, příběh se pořádně rozjede a i to povolání se tam nakonec dá změnit... :)
@Hrdlodus (31.05.2015 22:58): První část hry je vážně opruz, ale doporučuji ti se přesto přenést, čeká pak brilantní odměna. Já si živě pamatuji to zklamání, když jsem vyšel z márnice :D Takové všechno ponuré, ale časem si člověk oblíbí i to.
@Hrdlodus (31.05.2015 22:47): Pokud te to bavi, tak hrej dal nebo nehrej, pokud se ti nechce hrat neco, co te bavi. Pokud te to nebavi, tak to nehrej, nebo hrej, pokud se ti chce hrat neco, co te nebavi....
@Hrdlodus (31.05.2015 22:58): Jsou po cestě většinou.
http://www.sigil.cz/hry/pst/bezejmenny-a-spolecnici/
http://www.sigil.cz/hry/pst/bezejmenny-a-spolecnici/
@Jab (31.05.2015 22:54): Jo, na to jsem se chtěl zeptat - na společníky.
Spadnou mi do náruče nebo na ně musím náhodou narazit? Všude po městě jsou lidé, tak si říkám "Měl bych si promluvit s támhletím chlapem? Dozvím se od něj něco zajímavého?"
Nebo se mám nechat unášet příběhem a cestou na společníky narazím?
Spadnou mi do náruče nebo na ně musím náhodou narazit? Všude po městě jsou lidé, tak si říkám "Měl bych si promluvit s támhletím chlapem? Dozvím se od něj něco zajímavého?"
Nebo se mám nechat unášet příběhem a cestou na společníky narazím?
@Zero (31.05.2015 22:31): Jo, tu postavu chápu. Nemá nic, kam se zařadit. Pokud nesedne do hospody k pivu, tak zjišťování, proč má na zádech vzkaz, je dobrý začátek v tom, co dělat po probuzení se z mrtvých.
To jen, že mě, jako hráče, nežene touha to zjistit. Já vylezl z márnice a otevřel se přede mnou živý svět. O život už mi nejde a mám tolik možností, co dělat. Třeba hledat vidličku.
Každopádně předpokládám, že když chvilku vydržím, chytnu se nějakého zajímavého dobrodružství.
To jen, že mě, jako hráče, nežene touha to zjistit. Já vylezl z márnice a otevřel se přede mnou živý svět. O život už mi nejde a mám tolik možností, co dělat. Třeba hledat vidličku.
Každopádně předpokládám, že když chvilku vydržím, chytnu se nějakého zajímavého dobrodružství.
@Hrdlodus (31.05.2015 22:47): PST rozjede větší témata, ozřejmí amnézii ve velkém stylu, dostaneš se k extrémně zajímavým jádrům osobností svých společníků. Nicméně to jádro ("divnost") tam zůstane po celou hru v duchu licencovaného světa. Běž to prosím hrát a ušetři si flame se mnou.
@Jab (31.05.2015 22:14): "tohle není podnět do diskuze" - Lež.
"pokus vylákat reakce jiných hráčů" - Pravda.
"v téhle diskusi do zemdlení opakovaný" - Tahle diskuze má dva tisíce příspěvků. Nikoho nezajímá, co tu bylo napsáno. Já si chci popovídat o aktuálně hrané hře a je mi putna, že si o tom povídal někdo jiný již dříve. (Kdyby tu byla diskuze formou vláken, tak by mi to putna nebylo.)
"přehazování odpovědnosti" - Je vcelku zvláštní označit vyjádření dojmů (jakýchkoliv) ze hry za přehazování odpovědnosti za vlastní hraní. Jistě se to tak dá nazvat. Přehazuji na vývojáře odpovědnost za to, jaký jsem měl pocit ze hraní. Ano, to platí o jakékoli diskuzi a recenzi hry. Koneckonců, pokud tu do zemdlení hráči opakují, že úvod hry jim přijde divný, zřejmě takový začátek hry je.
"nemohu najít důvod, proč to někdo dělá" - Jde o to nadšení, kdy člověk chce sdílet své zážitky s lidmi, kteří zažily stejné zážitky. To samé je i ten 100% komentář. Tys popsal celou hru nějak, já popsal začátek hry. Tak mi pověz, proč jsi komentář psal? Z mého pohledu je ten komentář užitečný pro člověka, který se o hru zajímá. Kdežto v příspěvku v diskuzi již hráč baví o konkrétních věcech.
Takže: Buď mi řekni, že pokud mě příběh netáhne do okamžiku setkání s Pharodem, tak nemá smysl dál hrát. Nebo mi řekni, že zatím tápu stejně jako protagonista a za chvíli mě strhne příběh, který se rozjede. Pokud Tě nezajímá, jak zatím hru vnímám, budeš se muset smířit se ztraceným časem, který ztratíš čtením mých příspěvků, jelikož tu nejsou vlákna, která bys mohl automaticky ignorovat.
(Pro ostatní - tohle nemá být nějaký útok na Jaba. Popsal jsem svůj názor na diskuzi. Pokud i ostatní sdílí názor, že popisování zážitků z vlastního hraní do diskuze nepatří, přenechám prostor pro... něco, co se odehrávalo v těch 2000 příspěvcích předtím. Já totiž obecně trochu tápu, k čemu jsou diskuze na DH. Bez vláken je užitečná pouze vždy pro aktuální debatu.)
"pokus vylákat reakce jiných hráčů" - Pravda.
"v téhle diskusi do zemdlení opakovaný" - Tahle diskuze má dva tisíce příspěvků. Nikoho nezajímá, co tu bylo napsáno. Já si chci popovídat o aktuálně hrané hře a je mi putna, že si o tom povídal někdo jiný již dříve. (Kdyby tu byla diskuze formou vláken, tak by mi to putna nebylo.)
"přehazování odpovědnosti" - Je vcelku zvláštní označit vyjádření dojmů (jakýchkoliv) ze hry za přehazování odpovědnosti za vlastní hraní. Jistě se to tak dá nazvat. Přehazuji na vývojáře odpovědnost za to, jaký jsem měl pocit ze hraní. Ano, to platí o jakékoli diskuzi a recenzi hry. Koneckonců, pokud tu do zemdlení hráči opakují, že úvod hry jim přijde divný, zřejmě takový začátek hry je.
"nemohu najít důvod, proč to někdo dělá" - Jde o to nadšení, kdy člověk chce sdílet své zážitky s lidmi, kteří zažily stejné zážitky. To samé je i ten 100% komentář. Tys popsal celou hru nějak, já popsal začátek hry. Tak mi pověz, proč jsi komentář psal? Z mého pohledu je ten komentář užitečný pro člověka, který se o hru zajímá. Kdežto v příspěvku v diskuzi již hráč baví o konkrétních věcech.
Takže: Buď mi řekni, že pokud mě příběh netáhne do okamžiku setkání s Pharodem, tak nemá smysl dál hrát. Nebo mi řekni, že zatím tápu stejně jako protagonista a za chvíli mě strhne příběh, který se rozjede. Pokud Tě nezajímá, jak zatím hru vnímám, budeš se muset smířit se ztraceným časem, který ztratíš čtením mých příspěvků, jelikož tu nejsou vlákna, která bys mohl automaticky ignorovat.
(Pro ostatní - tohle nemá být nějaký útok na Jaba. Popsal jsem svůj názor na diskuzi. Pokud i ostatní sdílí názor, že popisování zážitků z vlastního hraní do diskuze nepatří, přenechám prostor pro... něco, co se odehrávalo v těch 2000 příspěvcích předtím. Já totiž obecně trochu tápu, k čemu jsou diskuze na DH. Bez vláken je užitečná pouze vždy pro aktuální debatu.)
@Jab (31.05.2015 22:34): Nemusíš na neho reagovať. Sú ľudia, ktorí sa potrebujú podeliť o dojmy priebežne - ja osobne taký nie som, ale tak ako niektorí cítia potrebu ohodnotiť hru po 20 minútach hrania (áno, aj takí tu sú), tak niektorí miesto toho zase diskutujú. Je to úplne v poriadku, pokiaľ nezačnú cielene trolovať. Hrdlodusa do istej miery chápem, téma amnézie je strašne ohraná, ale o to zaujímavejšie sa tu vyvŕbi. Pokiaľ tomu dá šancu, tak to uvidí aj sám. Možno je jeho príspevok z tvojho pohľadu zbytočný, ale určite nebol z jeho pohľadu myslený ako troling.
@M.a.t.t. (31.05.2015 22:29): O klady a zápory mi nejde. Ale o to, že stále někdo hodnotí hru v jedné setině. Je to zde velmi časté. Fakt nevím, co napsat kloudného v odpověď, nebo proč by to vlastně někdo měl dělat. Pokud si pamatuji, tak svou reakci na tohle postupně stupňuji. Bodkin v diskusi na NWN 2 dostal ještě třebas jen trochu sarkazmu. Hrdlodus už to chytil více. Rovněž je zkušeným hráčem a zdejším diskutérem. A měl by tak psát, až když má co.
@Hrdlodus (31.05.2015 21:38): Já ti nevím, ale pokud bych zjistil, že jsem nesmrtelný a houby si pamatuju, byl bych přinejmenším zvědavý. :-D
@Jab (31.05.2015 22:14): Tak sa zase upokojíme. Diskusia je od toho, aby sa tu diskutovalo a Hrdlodus nie je niekto, kto by cielene prudil. Jediné, čo napísal sú dojmy po úvode, na čo má pravo a napísal to slušne, dokonca vypichol aj jeden klad. Tvoja reakcia je neadekvátna.
@Jab (31.05.2015 21:58): Až s ní praštím, že mě nebaví, buď si jist, že o tom také napíšu.
Ale s touto logikou, je každému u prdele i Tvůj nejlépe hodnocený komentář... oh wait...
@Matthias (31.05.2015 21:51): Divný a ne zajímavý. Očekávám, že se časem dozvím něco o sférách a zajímavé to bude po nějaké té hodině hraní.
Ale s touto logikou, je každému u prdele i Tvůj nejlépe hodnocený komentář... oh wait...
@Matthias (31.05.2015 21:51): Divný a ne zajímavý. Očekávám, že se časem dozvím něco o sférách a zajímavé to bude po nějaké té hodině hraní.
@W_Vlezlej (31.05.2015 22:06): Nope, tohle není podnět do diskuze, ale jen laciný pokus vylákat reakce jiných hráčů. A v téhle diskusi do zemdlení opakovaný. Leč nikdo jiný nemůže nabídnout důvod, proč někoho má hra bavit. Je to takové přehazování odpovědnosti za vlastní hraní (a pocity z něj) na někoho jiného. Nicméně i tak nemohu najít důvod, proč to někdo dělá. Pročež se vracíme k původnímu - jde o zcela zbytečný příspěvek.
@Jab (31.05.2015 21:58): Proč hned útoky? Napsal pár svých pocitů po chvilce hraní. Od toho tady ta diskuze je.
Miliontý pátý kritický koment po hodině hraní. Jen pokračuj, stále je to ohromně originální. :)
Pokud tě hra nebaví, tak s ní prašť. Každému je to úplně u prdele.
Pokud tě hra nebaví, tak s ní prašť. Každému je to úplně u prdele.
@Hrdlodus (31.05.2015 21:38): divný? No však o to jde :)
Rozehráno, nyní jsem u Pharoda.
Je to krásně vtipné - zejména Morte.
Ale oproti Falloutu 1 to nijak netáhne. Jsem nesmrtelný a ztratil jsem paměť. Vůbec mě nezajímá vlastní postava. A svět kolem zatím akorát divný.
Je to krásně vtipné - zejména Morte.
Ale oproti Falloutu 1 to nijak netáhne. Jsem nesmrtelný a ztratil jsem paměť. Vůbec mě nezajímá vlastní postava. A svět kolem zatím akorát divný.
@Marcusss (21.05.2015 12:09): Hej, to aj ja by som radšej bral real-time súboje, veď som za ne aj hlasoval, no dopadlo to veľmi nerozhodne, v podstate 50 na 50 - tak zobrali iniciatívu do vlastných rúk a rozhodli sa pre ťahové :)
Souboje by doufám neměly být v popředí hry, tak snad to nebude tak zlé s tím tahovým systémem. A třeba v Shadowrun Returns fungovaly dobře, přestože byly založeny v podstatě na primitivních mechanikách.
Ale taky na mě z traileru nijak zvlášť nedýchá atmosféra. Lokace vypadají hezky, ale nic, co by mě přimělo se na tu hru těšit více než dosud.
Ale taky na mě z traileru nijak zvlášť nedýchá atmosféra. Lokace vypadají hezky, ale nic, co by mě přimělo se na tu hru těšit více než dosud.
Mé očekávání naopak stouplo, povedený trailer.
@M.a.t.t. (24.05.2015 12:57): Taky mě to daleko spíš zchladilo :(
@Marcusss (21.05.2015 12:09): Popravde, po tomto videu som výrazne znížil moje očakávania a pevne verím, že to nakoniec pomôže. Nevyzerá to až tak vábne.
@Marcusss (21.05.2015 12:09): Necítím z toho žádnou atmosféru a souboje budou hrozný opruz... pořád nevidím moc důvodů proč se na to těšit.
Taky bych raději klasiku - real-time souboj s možností pauzy. Takhle souboje působí dost staticky. A především mě dost zklamaly ve Wasteland 2.
@Saruman (21.05.2015 12:18): Animace všeobecně jsou zlo.
@Saruman (21.05.2015 12:18): trochu rozsekany, ale tak co work in progress
@Marcusss (21.05.2015 12:09): You, sir, are talking nonsense.
Scenérie vypadají úchvatně, ale z animace postav jsem trochu rozpačitý.
Scenérie vypadají úchvatně, ale z animace postav jsem trochu rozpačitý.
https://www.youtube.com/watch?v=ybqE8FlLrqg :)
Byť bych byl pořád radši za real time souboják....
Byť bych byl pořád radši za real time souboják....
@Drolin (01.04.2015 08:22): Tak to opravdu asi nejde. Kdyz se to nelibi, tak se to nedohraje. Tohle neni zadna ctyrhodinova COD chujovina, kterou projdes za odpoledne bez nutnosti zapojit mozek.