Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak se mi zda ze hrat to v anglictine tak zaprve me bude bolet hlava, za druhe pulce veci nebudu poradne rozumet :)
Teď jsem Planescape dohrál.

Trvalo mi to asi měsíc, možná dva, už ani nevím, ale hrál jsem převážně jen o víkendech, cca 8-10 hodin týdně, a procházel úplně všechno a plnil všechno na co jsem narazil.

Takže očividně dohrávací spoilery, spolu s dojmy:

Torment je jako celek skvělá hra.Množství perfektně napsaných dialogů a neskutečná originalita všeho, to jsou dva prvky vyzdvihující Torment nad ostatní hry.Bohužel ale po dohrání cítím lehké...nechci říct přímo zklamání..možná rozčarování? Zkrátka..zklamalo mne, jaký je Transcendent One nezajímavý Villain (je originální, jakožto namelessova smrtelnost, to jo, ale jinak je extrémně nezajímavý a nic moc zajímavého neřekne), zklamalo mne nevyřešení otázky "co vlastně "good" inkarnace provedla, že hledala nesmrtelnost aby se vyhla "peklu" ? zklamala mne nedovařenost romance s Annah (takže jsem jí vlastně za celou hru jednou políbil aby mi nakonec řekla "I don't wannae go", hmm).Takhle mne těch věcí zklamalo víc.Zkrátka a dobře..je to skvělá hra, dám si jí ještě jednou v češtině (možná to můj dojem ještě zlepší, přeci jen ta "It's a right berk who thinks a blood or cutter will spill the chant without some jink." angličtina je skutečně hardcore, ikdyž mám za to že jsem rozuměl všemu), ale nejsem z ní tak odvařenej, jako zbytek zdejší hráčské obce.Fallout zůstává nepřekonán.

Jinak efekty kouzel jsou kulervoucí, škoda že těch nejvyšších je jen pár, ikdyž to při jejich efektech chápu.

Ještě teda musím vyzdvihnout místy skutečně dokonalý hlášky companionů, hlavně Nordom a Morte jsou rozbíječi : )

Morte: Hey Nordom, calculate the easiest way for me to snuggle with Annah's pillows.
Nordom: Annah, Morte wishes to snuggle with your pillows!

Morte: Hey Nordom, knock-knock.
Nordom: Why do you persist in addressing me as a door?
Morte: It's a joke, you stupid polygon! You're supposed to answer "Who's there?"
Nordom: I know who is there. It is you. Why would I ask a question when I already know the answer?
Morte: Just forget it.

Fall-from-Grace: You know, Nordrom, you are perhaps the cutest little rogue modron I have ever encountered.
Nordom: 'Cutest' is a subjective term. I prefer the designation "fearsome cubed warrior".
Fall-from-Grace: Of course! That's why you're so cute.

A oblíbená:

Nordom: I think therefore I am. I think?
popkec: Když budeš počítat minimálně tak asi 100 hodin čistého času, tak asi neuděláš chybu. Pravděpodobně to ale bude více. Záleží na tom, jestli budeš plnit většinu úkolů a hlavně pročítat všechny dialogy (kterých je opravdu požehnaně).
Paul: V češtině jsem neměl tu čest, takže si bohužel nemůžu ani zarýpat, ale obecně k českým překladům důvěru nemám. Obzvlášť k těm herním (i když mám teď pocit, že jsem nějaký překlad chválil... co to ale jenom bylo - PT ne - no, třeba se mi to jen zdálo).
Já bych tedy upozornil jak co - mody, co mění fonty určitě ne, taktéž ne mody, které kompletně přepisují soubor s texty (což právě byla komponenta nějakého restoration modu), takže pozor.
Paul: Kompatibilní samozřejmě jsou. Nicméně pokud ten mod nemá český překlad (což skutečně PST mody nemají), tak všechny nové texty z těch modů budeš mít v angličtině. To je ale asi celkem logické.
Takže většina lidí hrála v češtině...no já druhé hraní taky dám v češtině, nejen pro tu pohodlnost, ale i proto, že chci vidět jak to vlastně přeložili, protože mi Torment připadá místy fakt extrémně náročný na překlad (pro spoustu věcí prostě neznám cz ekvivalent).Jen by mne zajímalo nakolik je CZ kompatibilní s těmi fixpacky, unfinished business atd..nerad bych o ten obsah přišel.
Hraji také v češtině, je to jedna z mála her, kde dávám překladu přednost před originálem, ačkoli k angličtině se asi někdy také dostanu.
Nejprve v cz a překlad je to rozhodně kvalitní. Při dalších hraních jsem však zkusil originál a od toho už nemíním upouštět. Mluva je to sice na herní průměr náročnější, ale co si budem povídat, holt je to mnohem lepší. Pokud to v té angličtině dáváš, tak bys překladem, i přes jeho kvalitu, pouze tratil.
V CZ. A pusobilo to na me jako velmi kvalitni preklad, nemam nutkani jit to hrat v eng.
Ja to hral v CZ, prece jen v P:T je toho textu az moc a ono uz v CZ to da zabrat, natoz to jeste prekladat z anglictiny:).
Anketa pro ty co dohráli Torment: Hráli jste ho v češtině, angličtině, nebo postupně obojím? Já teď hraju (poprvé) v angličtině (s všemy mody), blížím se ke konci (chystám se vstoupit do portálu Fortress of Regret), ale už teď vím, že si to tak za rok dám znovu, ale v češtině.Tohle je co se jazyka týče asi nejnáročnější hra vůbec - prakticky jsem nebyl schopen ji hrát po práci když jsem přišel domů, protože jsem na ní už neměl mentální energii, takže jen o víkendu : ).Ikdyž poslední dva dny, jak už se blížím konci, tak jsem hrál práce nepráce : ).Předpokládám že zítra nebo pozítří budu mít tuto cestu za sebou..a budu se těšit na druhý playthrough (tedy vlastně "hraní").
Jab: tvá osoba pro mne bude vždy spjata s avatarem, který dlouhodobě používáš tu i jinde. Je mi každopádně líto, že jsem tak veledůležitý historický fakt zapomněl :-).

Paul: tak tak. Zkoušej a uvidíš. Dá se skrze něj (nebo spíše díky němu) něco málo dozvědět i o některých společnících, mimochodem.
Já ho teprv potkal : ).On možná jako postava do party není nic extra (a asi ho tahat ani nebudu, Nordom je Nordom), ale hrozně se mi líbí ten koncept...prostě Vhailor je takovej borec, že ho ani smrt nezastaví, prostě se nasere a žije dál v brnění : ).Prostě těžkej badass.

Zerthimonův kruh - to už mám za sebou dlouho : ).Zbavení pout - myslíš ukecání ho k smrti, ehm, doslova? : ))
MCZ: Kecáš. Ještě na baldursgate.cz jsem jej měl v avataru přece. Vhailor je prima. :-)
Paul: popravdě jsem dosud nevěděl o nikomu, komu by se líbil :-). Což samozřejmě nepopírá jeho kvality... Nicméně ve stínu ostatních NPCček podle mého nejslabší... (Zdalipak už jsi řešil Zerthimonův kruh?)

Je s ním zábava, ale měl bych tě varovat - může být těžké jej uhlídat a dokáže občas nemile překvapit. Já jej každopádně po nalezení vždy rád zbavím pout, jestli jsi zkoušel :-).
SW - a navíc se to generuje ne podle obtížnosti co si nastavíš v options, ale podle obtížnosti co si nastavíš přímo v dialogu ve hře.Je to prostě taková simulace dungeonu.
Paul: na to lehkou a střední to ani nemá smysl (nic tam není a XP ti to stejně moc nedá).

SilentWolf: platí to jen pro jeden z nepovinných labyrintů ve hře.
Už jsem to komplet prošel a vyvraždil na všechny obtížnosti, mám Mechanus Cannon (hezký!), ty generický itemy jsem teda vyházel, zabíraly moc místa a když k ničemu nejsou..
Mapku jsem si hlavně na tý hard obtížnosti kreslit musel, můj orientační smysl by to jinak nedal : ).Přeci jen 64 místností..eh.
Já to zvládl i bez poznámek :-) Ale bylo to teda o nervy... Taky si nepamatuju, že bych ty předměty nějak využil...
Paul: tak zaprvé, jméno lokace není žádný spoil :-).

Zadruhé - jo, mám za to, že to jsou jen "fake" itemy - prostě generátor dungeonu, co vytvoří generické nepřátele i generické itemy :-). Já si tedy občas bral jednoho zástupce od každého (coby-kdyby), ale nikdy se mi jej nepodařilo nijak (vědomě) využít či prodat. Rozhodně ale prohledej tělo Evil Wizarda (zvlášť, pokud jsi mág)!

Zatřetí - Já si mapu nikdy ani nekreslil, měl jsem pravidlo jít v případě křižovatky vždy v protisměru (nebo po směru?) hodinových ručiček a značit poznámkama, kde už jsem byl. To bludiště je pokaždé jiné (což už ale asi víš).
Another question! Jsem teď v Modron Maze, už jsem tam zabil Evil Wizarda a nabral Nordoma (po vyhození Ignuse), teď to ještě dočišťuju (zatím asi nejtěžší lokace ve hře, na "hard" : )), ale mám dotaz - ty předměty co se tam válej (váčky s mincema, magic items!, goodies! atd) jsou čistě ingame joke a parodie na dungeony (a jsou tudíž komplet bezcenný a nikdo je nikdy nikde nekoupí), nebo se daj nějak zpeněžit?


btw, tohle je snad první lokace ve PC hře kde si kreslím mapu : ).Oldschool!
S tím savováním vím, jenže jsem hrozně línej takže používám stejně v 90% quicksave a na special save to dávám jen v důležitejch momentech, nebo když něco zkouším..a teď jsem na to dojel : ).
Viz edit níže :). Pro prohlížení itemů (pokud to ten editor nějak neumí) doporučuji Infinity Explorer. (Jo, možná to bude více než jeden předmět.)

Mně se nic takového nestalo (nebo si na to alespoň nepamatuji), možná to bude těmi neoficiálními patchi. To už je zkrátka riziko; spoustu chyb opraví a občas nějakou novou přidají.
Hmmm takže taky nevíš.Já na tebe trochu spoléhal : ).Teď nemám absolutně chuť pokračovat, protože by to znamenalo mít nesplněnej quest (což nesnesu) nebo se vrátit k pěkně starýmu saveu (což se mi hnusí taky).Ach to moje OCD.....
Paul: nic, byl jsi rychlejší :-). Pokud tam opravdu ta možnost nikde není, můžeš si případně přímo nacheatovat daný item.

BTW doporučuji savovat do nových slotů a nepřepisovat ty stávající (vždy a ve všech hrách, pokud to jde :-) )
Mám problém s jedním questem.Jsem v Lower Ward a chci osvobodit Trist.Pokecal jsem s tím money lenderem, pak s Lennym, od něj jsem se dozvěděl že mám jít do skladiště a co jim tam říct aby mi dali ty dokumenty, ale když pokecám s tou entitou co tam je, dám claim some items, a na výběr tam mám jenom váček s penězma a plány tý kobky (po rozhovoru s Hamrysem).O dokumentech nic, ani tam nemohu říct nic o tom money lenderovi.Neví někdo ? :(

edit - Tady jsem našel jakejsi návod jak to tam dát, ale když tu savegame otevřu v editoru tak tam mám evidence_papers 3...takže fakt nevím co dál.Jenom proto, že jsem si s nima pokecal ve špatným pořadí, teď nemůžu splnit quest, a savegame mám dva dny zpátky...tohle na rpg hrách fakt nesnáším.
Teda, dohrál jsem PT třikrát, je to jedna z mých nejoblíbenějších her, ale když si pročtu tohle fórum, tak mám pocit, že jsem z tý hry viděl sotva půlku.
Jojo, ono se to ještě pořád pořádně nerozjelo (páč se hrozně loudám plus není tolik času na hraní kolik bych si představoval), teď jsem teprv vlezl do Trash Warrens.Es-Annon byl krásnej quest : ).Chvilku mi trvalo, než jsem si uvědomil jak ho vyřešit..ale nakonec jo..takový..imaginativní.
Paul: pravda, to je docela dobrý postřeh. Ostatně jak to tady v komentáři svého času nastínil Adieu, v PST jsou desítky a desítky drobných vyprávění (kvalitativně převyšujících ústřední zápletky drtivé většiny ostatních her...), což je podle mého jednou z nejsilnějších stránek hry (tipoval bych, že pokud Torment někomu nesedl, mohlo to být i kvůli tomuto; přeci jen, taková drzost, aby tě nějaká hra nutila použít vlastní fantazii, to se přece nedělá...).

Každopádně fajn, že se líbí - a to tě ještě pasáže s ukecanějšími charaktery a zajímavějšími příběhy čekají.

BTW už jsi řešil vzpomínku na město Es-Annon? (To je můj oblíbený quest... jeden z nejoblíbenějších.)
Samozřejmě, samozřejmě : )).Jinak ten Torment je fakt na dnešní dobu fascinující v tom, nakolik zaměstnává představivost.Člověk zvyklej na nextgen grafiku a všechno vizualizovaný, a tady najednou musí číst a zapojit fantazii! A skoro mi to vyhovuje víc : ).
No tak já chci hlavně z tý hry poznat co nejvíc a splnit maximální množství úkolů : ).RP hraju ve smyslu že když mám udělat rozhodnutí, tak ho udělám podle svýho přesvědčení a neloaduju každou blbost donekonečna.Ale když mám možnost se k někomu přidat a získat tím zábavu navíc, tak proč ne, ikdyž se s nima později rozejdu : ). (to zní skoro jak když se nebavíme o hře : )).
Paul: no, pominu-li fakt, že přidat se k některým frakcím může dost obtížné, nepřipadá mi takové prostřídání moc RP (pokud si to teda nějak "nezdůvodníš"... jako třeba, že Bezejmenný je těžký schízák anebo nakonec skončí coby Vnímavý s tím, že právě chtěl tímto způsobem poznat co nejvíc :-) ), ale já asi nejsem ten, co by měl o RP někoho poučovat :-).
Jo, takhle je to jasný! Takže se k dustmenům teď přidám, splním jejich questy atd, a pak je vyfakuji protože ty jejich beliefs nesdílím.Ale XP a zábava navíc bude.Huh : ).
Asi jsem to nevysvětlil nejpřesněji. Vždy můžeš být členem pouze jedné frakce najednou a pokud je mi známo, můžeš během jedné hry prostřídat klidně i všechny (v libovolném pořadí), ale jakmile se od některé frakce odloučíš, zpět už tě nikdy nepřijme. A to platí i pro Dustmen (čili pokud bys u nich chtěl z nějakého důvodu zůstat, možná by bylo lepší nejprve projít přes Godsmen a Sensates a k nim se přidat až na konec). Jasnější? :-)
Takže když se přidám k Dustmenům a pak se budu muset přidat k někomu jinému, od Dustmenů se budu muset odloučit?Ale když jsi u nich nebyl tak hádám nevíš :).Na těch odkazech to bohužel napsané není.
Paul: můžeš se, pokud vím, kdykoli přidat k jiné frakci, nicméně pak už se nemůžeš vrátit k té předchozí.

Seznam frakcí jest tu: http://www.sigil.cz/hry/pst/frakce/, příp. anglický tady: http://www.gamebanshee.com/planescapetorment/factions.php

Osobně jsem zkoušel jen Věřící v pramen (Godsmen) a Vnímavé (Sensates), jelikož jsou poměrně "blízko" hlavní dějové linie (tedy nutně do těch frakcí vstoupit asi nemusíš, ale rozhodně bych to doporučoval).
MCZ - Mám další otázečku : ).Jak je to s joinováním frakcí? Např. když se přidám jakoby k Dustmenům (pokecám s Emoricem a splním jeho úkoly..), je to nějak exkluzivní a zavážu se tím něčemu, nebo je to jako bonus navíc (hlavně zkušenostní) a budu se moci přidat i k nějakejm dalším frakcím (zatím teda nevím kterým, ale určitě jich tam je víc) ?
Já použil tenhle návod, šlape to dobře, akorát jsem musel stáhnout 4CD verzi přestože mám tu 2CD ze score, protože s tou tam jsou nějaký rozdíly a byl jsem línej to řešit : ).Každopádně ještě jednou thanx za rady, nemůžu se dočkat až budu doma ponořenej do Hnízda : ).
K těm poznámkám - některý (ty z márnice, např. ten lístek s nebožtíkama) jsem zahodil, zkusím se tam vrátit a najít je.A asi co nejdříve prodám ty věci co mám u sebe ať se mi udělá místo.Každopádně už abych měl kam věci skladovat.
Daakona si tedy přiberu co nejdřív.S level capem dobrá zpráva, nemám ho rád (case in point = fallout 3).Takhle se nebudu bát že bych ho dosáhl, což je good.

Btw ten widescreen mod - můžeš si tam dát prakticky jakékoliv rozlišení, ale - pokud tam nedáš ten gui mod, tak budou všechny gui prvky (inventář a tak) vypadat ošklivě a nevycentrovaně.A ten GUI mod je zatím udělanej pro nějaký 4 rozlišení, všechny se točící kolem 1280* něco, podle toho jestli máš 16:10,9, nebo 4:3..takže já s 16:10 24" tam mám 1280*800. A přestože je nativ mnohem vyšší, tak to vypadá skvěle, hraje se to pohodlně, a fonty maj i na default velikost akorát (bezproblému čitelný) - ale dají se tím modem taky zvětšit (pouze když hraješ v EN).Jinak ten GUI mod je naprosto dokonalej - přidává tam custom grafiku, takže těch 1280 vypadá komplet nativně jako kdyby to bylo takhle vytvořeno.Např. na pozadí journalu je Tormen promo obrázek udělanej tak aby to ladilo, atd.
Ceny jsou vysoké dost, i když teda jen z počátku (od půlky hry začíná vcelku standardní neduh, že peněz je víc než dost....).

Ty notes - hmm, doporučuji je někde skladovat, prozatím třeba u družiníků, nebo v nějakém kontejneru (později získáš i docela hezký pokoj se spoustou úložného prostoru), ale nikdy je nenechávej ležet jen tak na ulici (mizí). Jinak převážná většina není k dalšímu postupu hrou nutná, pokud o tom popis nebo název nemluví (a nemělo by se ani stát, že bys ses třeba někam vydal a důležitý item nechal na v tu dobu nepřístupném místě), ale Torment má tu specialitu, že tu a tam narazíš na první pohled nedůležitou postavu (třebas i zombie...), u níž se ti odemknou neočekávané dialogové možnosti, pokud u sebe máš na první pohled nedůležitý kroužek, třebas :-). Příp. jsou tu části, kde se na tomtéž principu otevírají portály do neznámých lokací. Ve valné většině případů však ani jedno ani druhé není nijak důležité pro další postup a při prvním (druhém, třetím) hraní to mnohdy člověk neobjeví; na rovinu přiznávám, že já při opakovaném hraní občas sáhl po nějaké sbírce tipů, za kým a s čím chodit, protože toho je fakt hodně (a často je takové objevování spíše otázkou štěstí než nějakého bádání, což však nepovažuji za chybu).

Dak'kona doporučuji do party silně, pro mě je to spolu s Mortem a Annah nejlepší NPC z PST, navíc má právě speciální rozhovory pro mága (onen Kruh Zerthimona). Annah a Ignus budou dostupní až časem.

Level cap je, ale dost vysoký - mně se jej nikdy nepodařilo dosáhnout. Povedlo by se ti to pouze tehdy, pokud bys hrál solo (tj. bez party), takže by se XP nedělily mezi členy družiny, ale tenhle způsob mi přijde vzhledem k významu NPC o ničem (aspoň při prvním hraní).

Jo, s nákupem PC a nějakého pořádnější monitoru si též plánuji PST s WS modem zahrát, vypadá to parádně :-) (Ochutnávka pro neznalé.)
Díky za vyčerpávající popis.Za Fellem si zajdu, jsem zvědavej na ceny a zda to už bude mít.Ještě jsem ani jednou ve hře neobchodoval a tahám sebou hrozný harampádí.Btw ty různý notes co jsem našel v márnici, Strahanovo journal, rags, junk...to všechno asi můžu vyházet co?nejsou to nějaký quest předměty.Jak ty vlastně fungujou - když mám něco questovýho, může se stát že to prodám nebo ztratím a jsem v hajzlu, nebo to je vyřešený jako v Zaklínači?
V tom Smoldering Corpse baru je hořící Ignus jehož mi journal přiřadil do PC, takže toho bych taky mohl vzít do party? Už jsem potkal 3 - Daakona (ještě jsem s ním nemluvil), Ignuse (taky ne) a Annah (tu do party zatím vzít asi nejde).
Dík za tip na vypnutí AI, zkusím to a uvidím jak se to bude chovat.
Nevíš ještě jak je to s tím level capem?


edit - heh, teď jsem se kouknul na začátek celý diskuze před rokem, a co nevidím, svůj post ptající se na módy do Tormentu : )).Tehdy ještě pirátsky.Teď mám scorecí originálku co jsem koupil za 300 od člověka z doupěcího fóra, mám tam všechny důležitý modifikace (restoration pack, fixpack, tweakpack) widescreen mod (1280*800) včetně upravenejch GUI...paráda : ).