Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (28.12.2017 14:20): Já se taky zezačátku ztrácel, ale pak se to srovnalo. Na stealth se vykašli, tohle není Dishonored a nedá se tu blinkovat po lustrech. Kuši jsem použil za celou hru asi 3x, je to spíš taková legrácka. Neuromody si sice vyrábět můžeš, ale pak ti nezbyde materiál na náboje :) Já celou hru používal brokovnici a zlatou pistoli, oboje jsem postupně hezky upgradnul.

Vizuál mě taky tolik nezaujmul, něco tomu chybělo. Gloo cannon je nejlepší věcička od dob gravity gunu.
Tak jsme to rozjel a celkově pozitivní dojmy. Nevim jak jsem daleko, ale asi moc ne. Zrovna jsme vstoupil s GUTS do Arboreta. Dost se se hrou lajdám. Prohlížim každej kout a blížím se dle steamu ke dvaceti hodinám. I když to asi počítá i jen zaplou hru v ecapovanou do menu.

Ze začátku jsem se trochu ztrácel v tom o čem to celé je. Pak už to bylo v pohodě a od tý doby co jsem objevil pyschoscan a do hry vstoupila celá nová vrstva mi to připadá trochu přeplácané. Ale uvidíme.

Mám podivné reakce na nepřátele. Nemám tendenci je obcházet. Vůbec nemám chuť tu hru hrát stealth. Likviduje je i kolikrát za zbytečně velkou ztrátu zdraví. Jejich zabití mi ale nepřináší pocit uspokojení. Je to takové divné. Každopádně jejich vzhled je super. Neskutečně originálni. Jde z nich i strach a útočí taky dobře.

Zbraně mi moc nesedli. GLOO Cannon je originální a díky bohu za brokárnu. Ostatní je k ničemu (asi zatím). Nechápu na co je ta kuš. Chápu, že na mačkání tlačítek (asi) ale kde je nějaké ke zmáčknutí?

Nezdá se mi úplne dobře, že jdou vyrábět Neuromody. Snad to bude vybalncované. Já recykluju všechno co najdu.

Taky přemejšlim zda se se schopnostma vydat po temné straně nebo jen vyzobat co se mi líbí a nebo si to nechat na druhé hraní.

Vizuál není špatný ale ten styl mi moc nesedí. Zdá se mi to jako divnej Bioshock. Hlavně teď v tom Arboretu se mi to prostředí moc nelíbí. Prostě je to takové "ne sci-fi prostředí" což by se mi asi líbilo víc. Tohle se do vesmíru tak nějak nehodí.

Ale celkové mě to baví. Bejt to první shock jsem asi nadšenej o dost víc.
@mazar1234 (26.12.2017 20:42): Czech soccer manager 300+ hodin, Trackamania 300+, Oblivion 100+, Fallout 2 100+...

Dnes už jsem náročný a tolik času investuji do málo kousků, z Preytu stačil morek, pravda :P
@Drolin (26.12.2017 18:31): Ako že si iba vysaješ "morek z kostí brčkem" ty zrúdo :-D
A kto bude jesť stehienka, oberať rebrá od mäsa, obhrýzať krídielká - ty si kozmonaut, proste si nadrbeš do huby tú pastu a OK :-D
@Gordon (26.12.2017 15:53): Já bych to nazval vytáhnutí si toho nejlepšího, určitě nejdu plnit vatu v podobě hledání mrtvolek nebo aktivně vyhledávat souboje :). Na to už mám odehráno příliš her, abych se snažil o pomyslných sto procent. A třeba Ugra neví co s časem, tak pak je pochopitelné hrát hru na 15h hodin třicet :)).

Navíc já u Prey cítil, že s každou další hodinou bych asi snížil hodnocení. Konkrétně jsem se pohyboval asi od 60 70 90 80, s tím že nejlepší bylo objevování stanice, pak už nuda.
Dohráno, splnil jsem všechny side-questy, včetně nalezení všech mrtvol, koukl na všechny konce - hra ukazuje 31 hodin. Celkově opět od Arkane velice povedená hra, i když asi jsem čekal ještě o fous více a Dishonored 2 je prostě z mého pohledu výše.

Bavilo mě jen tak chodit po stanici a vše opravovat, zastavovat leaky, atd. :) Na konci jsem si vyrobil tunu neuromodů a byl jsem nezastavitelná bestie. Hlavně tedy ten zrychlený pohyb a skákání jsem si měl dát od začátku. Zbraně, které mi na začátku přišly strašně slabé (brokovnice) se díky upgradům úplně změnily a byly pak zase až moc silné. Prostě RPG no :)

Naštvaly jen bugy, kvůli kterým se mi třeba nespustil jeden side-quest, neidentifikovaly se některé mrtvoly, i když jsem je přímo lootoval a zkomplikoval se mi i závěr hry (musel jsem zabít Alexe, protože nevylezl ze svého bunkru a nevypustil mega enemáka).

@Drolin (11.12.2017 20:14): Za 14 hodin si mohl vidět tak polovinu obsahu, takže tvoje klasické "dohrání", kdy si hru ani neužiješ a jen ji proběhneš, aby sis ji mohl odškrtnout ;)
Teď jsem se vrátil z životní podpory do nákladového prostoru a noční můra mi tam masakruje zbytek přeživších :D.

Nakonec jsem musel až do reaktoru a pak přes dvě lokace zpět, aby se tam nespawnula. Bych čekal, že to budou mít nějak ošetřený.
Dohráno a musím říct že mě hra velmi příjemně překvapila. Takovou pecku jsem nečekal, uvažoval jsem že dám hře 90-95. Ale nakonec to pro mě zkazil ten konec. To jak se na stanici objevily ti roboti, bylo dost otravné. Velké množství v každé lokaci a ničit je prakticky nemělo smysl, protože se vyrobily další. A taky pár dalších maličkostí mi vadilo. Jinak jsem dostal chuť, se konečně vrhnout na ten System Shock 1 co mám na gogu. :-)
Zdar, proč při hraní je pozadí steamu úplně jiný, než u ostatních her? Nevidím fps a připomíná to spíš big picture. Jde to nějak vypnout? Teď se to celý zaseklo a furt tam viselo, že snímek byl pořízen. Musel jsem to celý restartovat.
@Cobot (12.12.2017 11:55): Súhlas - hlavne nech to nepo*erú.
To ja som zatiaľ SS1 nehral, už počkám na remake. A čo čítam fóra, tak nie si jediný, kto takú dilemu má (chceme to isté, len v novej grafike/ chceme niečo podobné, nové), mnohí pamätníci, čo SS1 hrali, to takto majú.
@Drolin (12.12.2017 11:37): No SS a Thief jsou pro mě absolutní top. Srovnání se asi neubráním. Od Bioshocku jsem ale taky čekal nástupce a dostal jsem "jen" o něco horší hru v pěkném univerzu.

Stejnak je zvláštní jak jsou si tyhle "shocklike" hry podobný a bavěj mě vlastně všechny. Jsem asi i rád, že jich zas tolik není. A jsem vážně hrozně zvědavej co předvedou v SS3. Byl bych rád, kdyby to bylo něco trochu jiného, ale vlastně bych se asi spokojil i s tím samým modelem. Trochu schizofrenie. Hlavně ať to neposerou.
@Cobot (12.12.2017 11:34): Hlavně neposlouchej zdejší prohlášení, že byl SS a Thief překonán (nebyl). Pak k tomu budeš i takto přistupovat, já měl určitě na Prey co nejvyšší nároky.
@Cobot (12.12.2017 11:24): A to hraji podobně, jen soubojům jsem se snažil vyhýbat, obíhat je nebo je co nejrychleji řešit PSI a výbušnými nádoby. Zrovna Prey jsem se snažil také hrát důkladněji, jako ostatně všechny tyto hry od SS, Thiefa po Dishonored a BioShock. Ale toho motivujícího obsahu zde není tolik. Naoapk třeba předtím hraný Dark Souls III byl opačný, tam 15h uteklo jako nic a při rychlejším hraní to bylo 40h.
@AlieN (11.12.2017 17:17): Já to chápu. Já ve hrách co mě opravdu bavěj prohlížim každou texturu. Takouvou hrou nemím prolítnout. Přijde mi to škoda. Čtrnáct hodin mi proti tomu přijde jak kdybych držel furt "W" a jen to prostřílel.
@AlieN (11.12.2017 17:17): To si nedovedu představit, já to dohrál za 21 hodin a fakt mi nepřišlo, že tam je ještě co dělat. A naříkání bych to nenazval, akorát jsem reagoval na Paula a sám od sebe bych to nerozpitvával, ale budiž :)
@Cobot (11.12.2017 16:36): Já to dohrál za 70 hodin. Ale to už jsem tam fakt znal každý kumbál a všude se vracel několikrát - a pořád mě to bavilo. Proto mi přijde dost úsměvné naříkání Ronika že na konci musíš kus stanice prolézt ještě jednou.
@SilentWolf (11.12.2017 14:53): jedničku SS nutné hrát není, ale je minimálně fajn vytvořit si vztah k hlavnímu záporákovi. A hlavně až dohraješ dvojku a chytne tě budeš si jedničku chtít stejnak zahrát. Graficky to zestárlo hodně, ale za hoďku si člověk zvykne. Rozhodně stojí za to. Aktuálně se dělá remake běžící na Unreal enginu. Tedy původně to měl být remake. Buví co z toho bude. Ale vyjde stejnak nejdřív za rok.

@Bodkin (11.12.2017 15:47): konec SS2 bych nenazýval trágou. Jo byl určitě slabší, ale mě třeba Body nevadilo. Snad jen poprvé jsem se tam trochu motal.

Kolik času zabere Prey při detailním prolézání všeho? Plánuju si ho na vánoce.
@Nikdykde (11.12.2017 15:02): To jo, příběhově to své opodstatnění určitě má, v tom problém nevidím. Ale nedivil bych se, kdyby v nějaké fázi vývoje tahle část vypadala úplně jinak, třeba že by se celá odehrávala na nové lodi, co by na tu stanici přiletěla (tam by byla i ta paralela s Rickenbackerem, že jo). To je samozřejmě čirá spekulace, ale nezdá se mi, že by to Arkane takhle plánovali od začátku. Možná se to někdy dozvíme.

Kdyby tam bylo něco jiného (samozřejmě záleží co), tak by se objektivně asi moc nezměnilo, subjektivně bych na tu hru pak vzpomínal v lepším :) Ale i tak si samozřejmě myslím, že Prey je výborná hra, jen mi ji ta poslední část subjektivně trochu zkazila.

@Paul (11.12.2017 15:26): Jasné, rozumím :) Mě ten combat Preye nepřišel nijak skvělý celou hru, takže to na tom konci logicky kulminovalo v nudu.

@SilentWolf (11.12.2017 15:21): Kdyby ti přišel SS2 moc ošklivý, pogoogli nějaké grafické mody, případně napiš sem do diskuze, rád poradím.
@Ronik (11.12.2017 14:13): nebudu bránit závěr Prey jako nějakou geniální kreaci, ale na konci mě táhnul děj a ta stanice a combat v ní mě bavil, což je pravej opak toho co jsem prožíval v Many :)
@Ronik (11.12.2017 14:32): ale jo, já taky miluju exploraci (proto mám rád třeba open world hry), ale zase vem, že když na konci prostě přijede žoldák a ten je velkej profík a má tebe i ostatní eliminovat... tak kdyby tam byl jen on a dva roboti, bylo by to dost divný. On prostě udělá ze stanice smrtelnou past.

No, mohlo to být kratší, a pak už prostě pobíhat jen za účelem konce co si vybereš (vyhodit, zůstat, evakuace s ostatníma). Ale změnilo by to fakt něco, jako podstatně?
@Nikdykde (11.12.2017 14:19): Tak jinak. Na Prey je IMO nejzábavnější prozkoumávat stanici, odemykat si nové schopnosti, potkávat nové druhy nepřátel... pořád jsi v očekávání, co dalšího najdeš, a že tam toho je hodně, takže tě ta touha prozkoumávat táhne dál. V tom finále nic z toho není, protože jsi všude byl, všechno máš a zbyde ti jen střílení robotů, což mě osobně nepřišlo zajímavé ani zábavné. Body of the Many má minimálně tu výhodu, že obmění prostředí a je kratší. Stačí takhle?
Kdyby tam nebyli ti alieni a jen hodně drog, stalo by se něco, kdyby tam vůbec nebyli?

To jsou skoro existencionalistické otázky :)))
@Paul (11.12.2017 14:02): Ať si o kvalitě Body of the Many myslíš, co chceš, tak je to nová sekce hry na... hodinu a půl, možná dvě, když se kurevsky ztratíš :) Finále Prey je nejmíň na čtyři, pět hodin a hratelnostně je to pět hodin pobíhání sem a tam po lokacích, které důvěrně znáš, akorát s otravnými roboty navíc. Stalo by se něco, kdyby to tam vůbec nebylo?
@Ronik (11.12.2017 12:50): Určite Thiefov skús a rozhodne ich hraj porade :)

Osobne som za Prey veľmi vďačný, lebo ako jedinej hre po 18 rokoch sa jej podarilo namixovať rovnako kvalitný genre-blander, akým bol SS2 (nie že by to nešlo, len ono sa za tie roky o to nikto ani nepokúsil).

Čo sa týka konca SS2, aj ja sa pridávam k Drolinovi, kedy záver mi prišiel fantastický pre mňa protagonistovo "Nah!" ostane už asi navždy najcoolovejším odpisom v histórií hier, len som bol skleslý celé tie roky, že zavřšenia sa zrejme nedočkáme, no táto obava sa po oznámení SS3 s potichu rozplynula,
a s nádejným očakávaním upieram oči smerom k Otherside Entertainment :)
i keď pochopím tých, ktorým príde nedostatočný.
@Ronik (11.12.2017 12:29): "ačkoliv si myslím, že finální úsek Prey je větší a delší opruz než The Body of the Many"

ufff. Slovy nejde vyjádřit jak moc s touhle větou nesouhlasím :)
Já doufám, že nostalgie ne.

System Shock 1 a 2 jsem hrál deset let cca po vydání, Thiefy nedávno i po BioShocku a Dishonored. Prey má možná lepší design, ale určitě je to dle mě horší a méně zábavná hra. To samé Thief (zvláště druhý díl). Do Prey jsem se v poslední čtvrtině musel nutit, SS2 mělo skvělý konec a závěr naopak proti většině považuji za fantastický. Navíc, z Prey dle mě nikdy nebude legenda - jen kopíruje (a v něčem vylepšuje) zavedené postupy a moc nového nepřináší.

@Ronik (11.12.2017 12:29): Souhlasím, a také bych spíše doporučil Prey (který je velmi dobrou hrou), ale System Shock 1 a 2 jsou jinde.
@Nikdykde (11.12.2017 12:04): Já to vesměs i chápu (ačkoliv si myslím, že finální úsek Prey je větší a delší opruz než The Body of the Many), ale hodnocení her je tak subjektivní věc, že bych ho velmi nerad srážel na sumarizaci objektivních měřítek. Dokážu docenit, že Talos 1 je lepší a hezčí a propracovanější než Von Braun, že Prey má výrazně košatější RPG systém, že má Prey výraznější narativu a tak dále, ale k čemu to je, když mi SS2 prostě přišel jako silnější zážitek s daleko lepší atmosférou a téměř nikdy mi při jeho hraní nepřišlo, že by tam bylo (subjektivně, samozřejmě) potřeba něco změnit? To se velmi těžko rve do nějakých objektivních škatulí.

Ale doporučil bych pro nové hráče spíš Prey než SS2? Jistě, to dá rozum a zcela chápu lidi, co preferují Prey, jen mezi ně nepatřím a rozumím Drolinovi.
@Ronik (11.12.2017 11:53): aha. No u mne to nostalgie je a silná, ale snažím se to v sobě omezit.

Já jsem si toho všiml, když Shoggot právě při hraní si spokojeně prohlásil, že byl SS2 překonán. Nejdřív jsem v duchu na to reagoval odmítavě – ale když jsem to pak hrál, zamyslel se nad tím a snažil se být objektivní, tak fakt je zpracování i design mnohem dál a narozdíl od SS2 je lepší konec i pointa. Ostatní je tak nějak srovnatelné.
A nepůsobí tady nostalgie?
Protože já taky mám za nejlepší hru všech dob SS2, ale když se kouknu na poslední část tý hry, tak objektivně mi přijde Prey o hodně lepší, vyzrálejší, ale teda pocitově mi nic nepřeková SS2. A teda pocity dost často jsou víc, než nějaký odstup a objektivita.
Naopak, naopak. Stale z nich spíše cítím jisté pocty, prey system shocku, dishonored thiefu, ale ty hry bylo o třídu lepší. Zvláště druhý Thief a System Shock.