Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 70
Tento komentář píšu s odstupem času. Rage 2 jsem dohrál před rokem a nyní se pustil do prvního dílu. Při této příležitosti napravuji tento rest.
Rage 2 se dostalo velmi vlažného přijetí. Nepředstavuje přelom jak po technologické stránce, tak ani po stránce herní. Neznamená to však, že by se jednalo o špatnou hru.
ID software se tentokrát spojil s Avalanche, kteří mají technologii na obrovité otevřené světy. Nutno říci, že svět je oproti prvnímu dílu skutečně rozsáhlý a lokací které lze vystřílet je tu značné množství. Vše ozvláštňuje několik různorodých biomů abychom se pořád nepochybovali jen v poušti. Bohužel však po cca 10 hodinách hraní nastává moment kdy to vše začne být dost repetitivní býť jsou lokace pěkně udělané a aby to nebylo úplně stejné tak dle ikonky poznáme o jakou výzvu se jedná. Jednou je třeba zničit mutanti hnízdo. Podruhé věž Autority, atd. Po akci jsem vždy i hledal veškerý loot na místě abych měl odfajfkovano. Není to úplně výtka. Koneckonců Doom levely jsou v jistém smyslu taky pořád stejné. Obecně jsem jel velmi completionist stylem abych měl na mapě hotové všechno, což se mi asi na dvě výjimky podařilo. 
Co mi na Rage 2 maximálně sedlo je old School rychlý gameplay. To IMHO to co v kombinaci s výše zmíněným činí Rage 2 nadprůměrný a je IMHO lepší než v jedničce. Někdy bych rád napsal komentář i k ní. Dost mě bavilo vyhledávat archy a osvojovat si nové dovednost, zbraně, atd. Poté jsem si vychutnával různá komba:). Rage 2 ve mě znovu probudil touhu vrátit se k retro shooterum jak se jim dnes říká. Najdeme tu i řadu vozidel. Lze jezdit závody a je to vlastně trochu takové malé GTA nebo Red Faction Guerrila. Závody mě ale moc nebaví, tak o tom se tu teď moc rozepisovat nebudu.
Příběh je v podstatě doplňkem této hry podobně jako v sérii Just Cause. Tím je tedy oproti jedničce horší. Rozhodně bych tuto hru nehrál kvůli příběhu. Onen rozlehlý open world je sice krásný, ale není oproti jedničce příliš detailní. Mimo lokace v pustině vlastně kromě krásných hor,  skalisek a skalisek nic není. Dobře, je to trochu nadsázka ale v podstatě je to pravda. Inu větší je logicky je logicky méně detailní (nechápu jak modeři v pár lidech zvládli udělat Fallout London).
Sečteno a podtrženo: doporučuji zejména těm co mají rádi ID rychlou akci, open worldy a stylové sci-fi postapo. Naopak nedoporučuji někomu kdo by očekával komplexnost Cyberpu ku nebo Falloutů.

Pro: Krásný open world, rychlý retro gunplay, podařené ability

Proti: Průměrný příběh, méně detailní svět.

+17
  • PC 50
Rage 2 je hodně zvláštní hra, a to nejen grafickou paletou a úchylkou na růžovofialovou barvu. Působí, jako by vývojáři do hry nasypali všechno, co je napadlo, aniž by se zabývali myšlenkami, zda se to A) hodí do hry samo o sobě, B) hodí do hry v kombinaci s tím ostatním, C) není to náhodou úplně zbytečné. A tak zde máme otevřený svět jako zkopírovaný s Max Maxe, s mnoha aktivitami, které mě (na rozdíl od Mad Maxe) vůbec nebavily a plnil jsem je doslova jen když jsem jel náhodou kolem. V autě. Kterým se po světě pohybujete a dokonce můžete spravovat i vlastní garáž, ale je to, opět, zcela zbytečné. Absolutně mimo mě šel celý příběh, zápletka i dialogy a doslova mě nebavilo to číst. Hra má asi nejhorší quest log, který jsem kdy viděl a tunu možností jak vylepšovat zbraně, schopnosti, vozidla a kdo ví co ještě, přičemž k vylepšování obecně je třeba celá řada různých itemů, které se získavají různými způsoby (a něco lze zase vylepšit jen u specialisty ve městě) a celé je to tak překombinované, že jsem kromě toho nejnutnějšího celou tuto nadstavbu ignoroval. A úspěšně, neboť Rage 2 je mimořádně jednoduchá hra, včetně triviálních boss fightů se stále stejným vzorcem.

Přiznám se, že první hodinu dvě jsem se do hry musel vyloženě nutit a kdybych nevěděl, že je to hra relativně krátká, asi bych to vzdal.

Jenže. Rage 2 vypadá graficky mimořádně dobře, zejména v exteriérech. V takové kvalitě bych chtěl vidět třeba remake Fallout: New Vegas. Bohužel je to v tomto případě krásný svět, který absolutně nemáte chuť prozkoumávat. Ale za druhé - Rage 2 má naprosto fantastický gunplay a asi nejvíc uspokojující headshoty, jaké jsem kdy ve hře zažil. A je to právě akce a akční lineární mise v malých příběhových lokacích, co mě u hry udrželo a velmi bavilo. Místy i velmi nadprůměrně. Gunplay je zde srovnatelný s novými Doomy a je to moment, kde nejvíc vynikne rukopis mistrů z id Software.

Pokud by se vývojáři vykašlali na open world a zcela zbytečné nadstavby a udělali z toho lineárnější koncentrovanější střílečku, mohla to být pecka srovnatelná s těmi nejlepšími.

Takto je to divná a zbytečná kopie Mad Maxe se skvělým gunplayem, utopená v moři zbytečného nudného a nezajímavého balastu. Méně je někdy více a Rage 2 je toho ukázkovým příkladem.
+16
  • XOne 75
Ale jo...

Jo, je to repetitivní. Ne, nemá to kdovíjak originální herní mechaniky. Ne, není to vizuálně nejhezčí hra, co jste kdy viděli. Ale ta dynamika, punkovost, Madmaxovské kulisy, adrenalin i docela slušná otevřenost tomu dodávají punc nemalé zábavy. A to někdy docela stačí.

Pro: Dynamika, adrenalin

Proti: Repetitivnost

+9
  • PC 50
Vemte naprosto mrtvou, přerostlou hroudu půdy, na které Far Cry rozmazalo své zvratky, hoďte do toho Doom’16 souboják a jízdní model, který si se svým přepychovým handlingem nezadá s velikány kalibru Saints Row 2 nebo AitD, a tadá! Máte Rage 2.

Takhle dokonale pitch perfect průměrnej produkt jsem dost možná ještě neokusil. Všechno od světa, jeho postav a jejich příběhů, přes vizuální stránku, až po ty nejniternější molefaktůrky designu, je naprosto a absolutně otřesným 1/10 matrošem. Ten souboják je ale natolik peprný, že ty čtyři bodíky s přehledem přidává. To by to ale byla prdlajz moderní Ubi-like gameska, kdyby už tak pokulhávajícímu celkovému konceptu a provedení nějací velelordi neuzlovali tkaničky. A tak si prostě vesele hrajete, snažíte se co nejrychleji dostat k přestřelkám, protože nic jiného v té hře nemá sebemenší hodnotu, a včil splňujete první tři hlavní mise. A co na to hra? Nu co asi, další příběhovou misi zamkne za grindem! Což by mi na praktické rovině asi nevadilo, přece jen by se jednalo o další šťavnaté souboje, ale na té teoretické se mi z toho dělá natolik bluvno, že to prostě odmítám zkoušet dohrát. Ostatně, byť dobrej, sám o sobě ten combat tu hru určitě nad rybníkem neudrží, rozhodně ne na dvouciferné množství hodin.

Radím tedy radši čekat na Doom Eternal a doufat, že ten ti volové už nedomrví.

Pro: Souboje

Proti: Mezi souboji to člověka nutí rochnit se v odpadu

+26 +28 −2
  • PC 70
První díl jsem dohrál dvakrát a hodně se mi líbil a proto jsem se rozhodl jít i do dvojky, ale hned na úvod musím říct, že se jedná o dvě velmi odlišné hry s naprosto jiným přístupem.

Pokud se někomu líbil Mad Max, Far Cry: New Dawn a bavila ho akce v novém Doomovi, tak tomu bych hru doporučil, ale zároveň bych doporučil počkat, protože samotná hlavní kampaň zabere bez nadsázky tak 3 hodiny plus nějaké 2 zabere přejíždění po mapě a zbytek vyplňuji monotónní vedlejší aktivity. A podle mě se nevyplatí do toho investovat přes 1000 Kč v době vydání, pokud opravdu nespěcháte a nechcete to mít za každou cenu.

S Mad Maxem to má společné vedlejší aktivity. Po mapě jsou rozeseté tábory, kde máte za úkol všechny pozabíjet nebo místa, kde máte najít archu na vylepšení dovedností nebo kde najdete novou zbraň. V každé oblasti jsou pak bedny s krystaly a bedny se součástkami nebo materiálem, které též hledáte dobrovolně. Je to stereotypní, ale motivuje vylepšování postavy a vozidel stejně tak jako to bylo v Mad Maxovi. S Far Cry: New Dawn to má společné, že jsou oboje frenetické akční FPS, kde se v open worldu pohybujete a sbíráte body na to vylepšení (což má i ten Mad Max). Ale pokud jde čistě o tu samotnou akci, tak ta se nejvíce podobá novému Doomovi až na to, že tu střílíte převážně lidské protivníky nebo humanoidní menší mutanty a obludy tu jsou jen jako bossové. Ale musím dodat, že ale při ráně z brokovnice zblízka tu i dokonce protivníci lítají jako ty menší zombie a impové ve zmíněném Doomovi. A zbraně jsou si hodně podobné. Celkově ten pohyb hlavní postavy je identický a máte z toho hodně podobný pocit, ale tady mě ta akce bavila více.

Pak tu jsou také závody a hra nabízí několik vozidel, které si můžete upravovat, ale vše je volitelné. Já upřímně odemknul jen 4 vozidla a vylepšil trochu pouze jedno z nich. Na úpravu je třeba sledovat konvoje a ničit je a vždy si pak jít doplnit munici do města. Také zbraně jsem neměl úplně všechny, i když jsem archy procházel. A zbraně jsou tu taky jakou součást vedlejších aktivit. Pokud pojedete čistě hlavní linku, tak na konci budete mít stejně pouze jen pistol, samopal a brokovnici.

Co se pak týče hlavních misí, tak ty jsou čistý koridor, ale znovu se budu opakovat, že akce je skvělá, takže to vůbec nevadí a pořádně se vyblbnete. Jen zamrzí ta krátká herní doba, že to projdete takhle opravdu za ty tři hodiny. Tam, kde jiné hry mají úvod, tady už jdete na hlavní misi. Člověk si pak myslí, že se něco pokazí a hra se teprve rozjede, ale smůla.

Pak zamrzí grafika, která mohla být lepší. Nepřišla mi vyloženě škaredá (ony dnes hry už celkově vypadají hezky, když jde o AAA titul), ale prostě mohla mít detailnější textury a lépe propracované modely. Když se ale nepozastavujete tak jako celek působí barevně a není zase tak hrozná. Navíc jen kvůli grafiky se hry nehrají, i když já sám přiznávám, že jsem na ni úchylný a uvažuji o přechodu na RTX 2070.

Celkově bych to shrnul tak, že já sám jsem u hry strávil 12 hodin, protože akce je skvělá a plnil jsem dost vedlejších aktiv a vylepšoval si postavu, ale samotná hlavní náplň je hodně krátká a doporučil bych počkat, až hra spadne na nějakých 500 Kč, protože i přes tu skvělou akci je vedlejší část hodně monotónní a jde tu hlavně jen o to střílení.

Pro: akce, vylepšování postavy

Proti: krátká herní doba, asi trochu grafika

+29 +30 −1