Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Revelations někde ve druhé polovině přestane táhnout, protože už jednoduše nemá co nabídnout. Náplň hry se z "prohledej loď a postřílej potvory" přelije do "střílej potvory a běhej po lodi sem a tam" přičemž na některých místech je dost cítit, že na vás prostě hra vrhá nepřátele, dokud vám dostatečně neklesne stav munice, aby to působilo napínavě. Příběh je nezajímavý, noví nepřátelé a zbraně nic zásadně nemění a tak se prostě docela zajímavé prozkoumávání lodi zvrhne v tuctovou střílečku, kde sice autoři nic nezkazili, ale ani nic zajímavého nepředvedli.

Prvek skenování okolí je otravný a možná s výjimkou WiiU verze měl být v HD verzích imho zcela vypuštěn. Asi největší pozitivum (kterému hra vděčí za svoje handheldové kořeny) je dávkování na kratší epizody, které celkem snadno umožňuje kratší herní seance, což hře celkem sedne.

Jako (spíš na oko) survival střílečka na zahnání nudy RE:R ujde, neříkám, že jsem se nebavil, ale u RE5 jsem se navzdory otřesnému inventáři bavil víc. Nic, co by bylo škoda minout, tu každopádně není.
+20
  • PC 75
Inu, čekal jsem to horší. Šel jsem do toho s tím, že to není plnohodnotný titul primárně určený pro "velké" platformy. Šel jsem do toho i s tím, že jsem měl načtené zdejší ne moc oslavné komentáře. K mému překvapení je ale Resident Evil: Revelations velice slušně hratelný titul. Jasně, technicky toho moc nepředvede, design je i na poměry série dost lineární a pocit ze střelby není kvovíjaký - vlastně je dost hrozný (obzvlášť v porovnání s uspokojivě mlaskavým RE4). Málem mě to od hraní odradilo. Jakmile si ale hráč obohatí své zbraně o různá vylepšení, zážitek ze střelby se dost zlepšuje, i když hitboxy jsou v téhle hře prostě docela problém.

I tón hry se postupem času mění. Zatímco první půlka je klasický tuhý survival, kde dá zabrat každá potvora, polovina druhá je zase velmi akční střílečka. A osobně mi tenhle přerod dost sedl. Zatímco první polovinu jsem čudlal nějaké dva měsíce, polovinou druhou jsem profrčel na jeden večer. Nabere to celé na tempu a nemůžu si pomoct, ten příběh mě bavil. Tedy, ne ani tak příběh samotný, jako spíš jeho dynamická forma vyprávění. Jinak je to samozřejmě klasické mongoloidní Resident Evil wtf plné debilních dialogů, over the top zvratů, siláckých řečiček a cool postav s wannabe stylovými outfity a hipsterskými haircuty.

Série Resident Evil na mě ale nikdy moc atmosféricky nepůsobila a tak tenhle příklon k akci velmi vítám. Prostředí zaoceánské lodi inklinovalo k backtrackingu a potěšilo mě, že toho běhání bylo s blížícím se závěrem minimum a když už bylo, tak ho tvůrci stále nějak obzvláštňovali a hráč se nikde zbytečně dlouho nezdržoval. Tempo to má ovšem poměrně nevyrovnané a nejvíc je to cítit na poslední epizodě, která působí spíše jako epilog a po epické závěrečné bitvě je to zase návrat ke komornějšímu pojetí. Celé to završí dost debilní bossfight, který potrápí nejeden gamepad (ano, gamepad - na myši a klávesnici se to moc hrát nedá).

V předchozím odstavci jsem nakousl epizodičnost. Ta hře rozhodně svědčí, byť je to spíš jen vizuální vychytávka, než nějaký opodstatněný prvek pro vyprávění příběhu. Epizodám chybí nějaký rámec, něco, co by tohle dělení odůvodnilo. Osobně mi to ale sedlo a sledování každého "Previously on..." shrnutí jsem si užíval. Jedním z důvodů byla určitě i fajnová hudba.

Co mi ovšem též nesedlo, byl mnohými zmiňovaný bio-skener Genesis. Naštěstí se dá na veškeré skenování vybodnout, hráč do něho není tlačen. Jen je třeba počítat s o něco omezenějšími zásobami munice.

Jinak je to hratelnostně klasický Resident Evil (i dveře se značkami se vrací), jen notně osekaný a zjednodušený pro dnešní casualy. Mně to osobně vyhovovalo a bavil jsem se - kvalita nekvalita - více, než u toho nekonečného bloudění v prvním remasterovaném dílu.

Pro: střídání prostředí zamezuje nástupu stereotypu, zábavně a akčně podaný příběh, epizodická forma, postupem času slušná hratelnost

Proti: střídání prostředí a postav ale také narušuje tempo a atmosféru hry, zbytečný bio-skener, občas je to až příliš dementní, graficky se hra moc nepředvede, finální bossfight, na M/K se to nedá hrát

+19
  • PC 55
S Resident Evil sérií moc zkušeností nemám. Jako první jsem hrál pětku v coopu, která mi přišla akorát tak ok a pak jsem si zpětně zahrál čtyřku, kterou považuju za jednu z nejlépe navržených akčních her, se kterými jsem měl čest. V bundlu s čtyřkou a pětkou jsem koupil i Revelations, celkem dobře hodnocený díl původem z 3DS, části fanbáze označovaný jako návrat ke stylu klasického Resi.

No... jak jsem už naznačil, první díly ze série jsem nehrál, ale těžko se mi chce věřit, že se nějak podobají tomuhle. Hlavní styčnou plochou s klasickým Resi je pravděpodobně to, že většina hry se odehrává v jednom uzavřeném prostředí, které postupně prozkoumáváte, nalézáte v něm klíče, můžete se vrátit na už prozkoumaná místa a hledat tam ukryté předměty. To sice ze začátku působí skvěle, ale brzy zjistíte, že nějaký nelineární postup je jen iluze a hra vás nechá sejít z cesty jen velmi vzácně (za celou hru jsem našel jednu nepovinnou lokaci). Spíš bych řekl, že to tvůrci udělali, aby nemuseli navrhovat tolik úrovní a mohli vás stejnými místnostmi nechat pobíhat dvakrát i třikrát.

Ale pořád to je lepší než části, kde nehrajete za Jill, protože to jsou všechno lineární, nenápadité úrovně, kde na vás akorát hra valí tucty nepřátel, žene vás koridorem a nábojů je vždycky hromada. Navíc těch částí je relativně dost, odhadem tak 40% hry, navíc od poloviny vás začne hra hnát koridory i za Jill, takže o nějaké volnosti se fakt moc nedá mluvit. Takhle si teda klasický Resident Evil z doslechu nepředstavuju, nebo jsem možná žil v omylu a i v prvním Residentu se na vás každých deset minut vrhne horda ještěřích monster nabíhající pod mířidla vaší M16, kdo ví?

Hratelností je to taková vykleštěná pětka. Neustále vám leze za zadkem parťák, který moc rozumu nepobral, i když v kampani chybí co-op (proč?). Nepřátelé sice mají zajímavé designy, ale bojovat s nimi není velká zábava, protože hůř reagují na zásahové zóny a jsou to jen bullet sponges. Nábojů je všude dost, lékáren taky, žádný survival se nekoná, atmosféra trpí. Oproti čtyřce a pětce se můžete při střílení pohybovat, což je fajn, na druhou stranu dodge funguje hodně podivně - vždycky se mi povedlo uskočit akorát náhodou a paradoxně jsem si připadal ještě víc svázaný ovládáním, než předtím. Inventář a kombinování předmětů je taky pryč, takže si ze seznamu můžete škrtnout další unikátní prvek série. Zábavné to i celkem je, protože to má solidní základ z pětky a čtyřky, ale každým coulem na tom je vidět, že to je původně hra z 3DS, které je holt hardwarově někde jinde než klasické konzole.

Trešinkou na dortu ale je neskutečně debilní příběh, který obsahuje tolik zvratů, že by z toho dostal závrať i M. Night Shyamalan. Dvojití agenti! Trojití agenti! Postavy umírající a ožívající jak na běžícím páse! Tajné plány na odhalení tajných plánů! Charaktery z učebnice těch nejhorších klišé! Debilní vtípky, které spolehlivě zkazí nějaké pokusy o budování atmosféry (hláška "Me and my sweet ass are on the way" mě bude strašit ještě dlouho)! Comic relief v podobě dvojky tvořené vtipným černochem a nerdím technikem! Neustálé přeskakování mezi časovými liniemi a postavami! Zkrátka nechybí vůbec nic. Ne že bych zrovna od téhle série čekal Planescape Torment, ale takováhle s prominutím sračka je přece jen kapku moc.

K technické stránce snad jen to, že díky původu hry běží na 60FPS a nejvyšší detaily i na velmi obstarožních počítačích. Po stránce grafického designu si ještě jednou zaslouží pochválit vzhled nepřátel, ale nemůžu se nepozastavit nad tímhle praktickým designem kostýmku téhle členky speciálních jednotek (wtf?).

Kdybych si to zahrál na 3DS, asi bych byl o něco shovívavější, ale když to Capcom na Steamu prezentuje jako něco na stejné úrovni jako ostatní konzolové Resi, tak nemůžu jít s hodnocením výš. Snad si chuť na Resi sérii spravím remasterem prvního RE.
+16
  • PC --
Ačkoli mě moje prozíravost varovala, plamínek naděje nad kvalitním survival hororem ještě stále plápolal při poslechu toliko provařeného uvítání "errrezideent ýývl revelejšns"...

Samozřejmě se žádný návrat ke kořenům nekoná. Likvidace groteskních příšerek v množství větším než velkém se brzy omrzí a akce celkově spadá do škatulky arkády. Atmosféra nezahraje ani na ten poslední nervík napětí, hádanku jsem za celé 2 hodiny hraní potkal jen jednu a to se do celého tempa hry ani svou debilitou nehodila.

Nad velmi slabým technickým zpracování ještě zavřu oči, ale level-design neojebeš. Postup úrovněmi je striktně lineární a pokud narazím na překážku v podobě pěti pohozených bedýnek a musím je složitě obejít, začíná mi vařit krev.

Nový herní prvek bio-skeneru je otravný a nutnost neustále něco skenovat mi začala vadit. Pokud vidím mrtvolu člověka, nemůžu ji šacovat... musím jí nejprve ojet skenerem, ten mi řekne, jestli v ní je něco ukryté a teprve potom se mrtvolka stane aktivní k prohledání. Ach jo.

Hraní jsem ukončil někde ve třetí episodě při úprku s Parkerem, kde na mě při hektické likvidaci cca 15tého lizardího opičáka v řadě přišla myšlenka, jestli nebude lepší si raději znovu zahrát Dead Space 3, který je o několik tříd výživnější.

Nehodnoceno.
+13 +15 −2
  • PC 75
Nečekaně dobrá konverze hry z Nintenda 3DS, na kterém si ale opravdu nedovedu představit hrát některé boss fighty, které jsou především o přesnosti. Ale o tom až později.

Revelations jsou interaktivním filmem, který je rozčleněn do několika epizod v několika příběhových rovinách, přičemž jsem opět ocenil možnost hrát za více postav. To je prostě "residentí" trademark, který mě bude vždycky bavit. Další "residentí" trademark mě však už tolik nebaví. Nesmrtelní bossové.

Paradoxně jsem měl problémy s prvním a pak až posledním bossem. U prvního byla asi moje blbost, že jsem se snažil likvidovat i ostatní mutantí potvory kolem a nezbylo mi dostatek munice na bosse. No nic, podruhé jsem se snažil ignorovat potvory a všechnu munici jsem použil na bosse. Napotřetí jsem se dokázal vyhnout i jeho smrtícímu řeznému nástroji a mohl jsem pokračovat dále. Při vědomí, že mě takových soubojů čeká ještě několik, se o mě pokoušel pravý nefalšovaný herní infarkt.

Poté příšla fáze plná herní radosti, štěstí v soubojích, dostatku munice i lékárniček. I souboj s obrovským mořským monstem byla v podstatě tréninková záležitost. Zrada však opět přišla v poslední epizodě. Bývalý pracovní FBC si totiž na truc lokne viru a začíná poslední show. Po druhém nezdaru a proklínání tvůrců jsem tedy zabrousil na internet, kde jsem narazil na mnoho příspěvků zoufalých hráčů se stejným problémem. Přitom ideální řešení nebylo až tak těžké. První dve fáze souboje jsou o postřehu a přesnosti a tam jsem problémy neměl. Ve třetí fázi jsou však útoky bosse zákeřné a těžko předvídatelné a na nich jsem dvakrát skončil. Jeden hráč však zmiňoval řešení třetí fáze, která zahrnovala použití RPG. Inu zkusil jsem to při první možnosti ve třetí fázi souboje a hle - boss se zakymácel a šel do kolen. Neskutečná úleva. Novinka v podobě nástroje Genesis mi přišla docela zbytečná a po několika epizodách, které vyžadovaly skenování, jsem na tento vynález v podstatě úplně zapomněl.

Graficky sice nejde o high-end záležitost, ale také o nic, za co by se tvůrci museli stydět. Ani mi nevadilo, že se většina děje odehrává v jedné lokaci - lodi, protože jednak je to prokládáno epizodami z minulosti nebo jiných lokací a zadruhé je vhodně zvolena délka samotné kampaně. Celkový herní čas se u mě zastavil na 6 hodinách a 39 minutách, což je dost na to, abych se dobře zabavil a dostatečně málo na to, aby to celé sklouzlo k nezáživnému stereotypu.

Revelations určitě doporučuji fanouškům série, kteří zažili zklamání z nezábavného Operation Racoon City a chtějí opět přímočarou akci s občasným řešením puzzlů. Ikdyž lehčí pachuť z nekonečných bossfightů a nekonečného spawnování nepřátel až do vystřílení veškeré munice přeci jen zůstává.

Pro: příběh, možnost hrát za více postav, cut-scény, HW optimalizace, atmosféra

Proti: obtížnost a délka některých bossfightů, zbytečnost Genesis, nekonečné spawnování nepřátel

+12
  • PC 70
RE:RE (Resident Evil: Revelations) je kombináciou starého Residentu nebo-li atmosférického survival hororu s novými akčnými dielami. Loď na ktorej zostanete uväznení pôsobí veľmi impozantne ajkeď hra nemá dokonalú grafiku. Aspoň to človek zahrá aj na hriankovači či na inom kuchynskom spotrebiči. Hra sa ovláda skvelo, a je zaujímavá aj keď si ku koncu hry hovoríte nech už to skončí lebo behať z bodu A do bodu B cez bod C kade sa nakoniec sa nedá prejsť, a musíte nakoniec cez bod D je fakt otravné. Boss fighty sú často nevyvážené raz u jedného skoro vypľujete dušu a zas u druhého si ani nevšimnete, že je to boss. Príbeh nepatrí k najoriginálnejším a k najlepším ale stále zaujme a je tam dosť zvratov, ktoré aj zaskočia. Postavy si sa snažia byť vtipné aby pôsobili živo ale nakoniec pôsobia len trápne a ich UI tiež nie je moc vysoká.

Raid Mode funguje tak akoby človek čakal. Proste prechádzate známe lokácie z hry a strieľate hlava nehlava. Dokáže samotného zabaviť len na nejaký čas ale rozhodne je to väčšia sranda s kamarátmi a ak ich nemáte tak môžete skúsiť šťastie a vyhľadať nejakých online hráčov ale to sa vám asi nepodarí.

Každopádne RE:RE splňuje to čo vývojárske štúdio zamýšľalo a to bola atmosférická akčná strielačka na lodi plnej B.O.W. (Bio-Organic Weapons) odohrávajúca sa na lodi plných rôznych druhov zvratov.

Pro: Ovládanie, Atmosféra, Nenáročnosť na výkon

Proti: Solo Raid Mode

+12
  • PC --
Najväčší problém tejto hry je ten, že sa asi po polovičke hry opakuje. Neustále prechádzanie tými istými priestormi človeka doženú k šialenstvu. Príbeh bol jedno veľké klišé, ktoré sa neustále opakovalo. FBA BSAA Veltro Terraigria(nwm ako sa to píše) je jedno veľké faux pas. Až to Veltro pri tom záverečnom mutantovi malo tú správnu atmosféru.

Hra sa hrala v celku dobre takže mi nerobilo problém vydržať dokonca. Iba neustálé preliezanie tých istých miest bolo fakt hrozné. V niektorých častiach lode bol level design skutočne nesmyselný, že som sa pýtal či môže byť niečo také aj na skutočnej lodi. Niektoré prvky som v hre celkom ignoroval, takže mi to tak nevadilo ako ostatným.

Postavy v hre boli celkom v pohode okrem tých dvoch blbcov, ktorý dali bodku za vážnosťou príbehu. Jill a jej obrovskú papulu som si užíval v každej scéne. Kozy, dudy, vemená, riťky som mal aj tak na hre najradšej.
+10 +12 −2
  • PC 75
Odklon legendární série od hororové adventury k akční střílečce už byl znát na RE4. Pokračování (aspoň chronologicky v ději) už se nijak nesnaží ani skrýt, že hra spočívá výhradně v likvidaci nepřátel a nějaký hádanky nebo hledání cesty dál, to už není na pořádku dne :(

Námět je nicméně, myslím si, skvělej - tedy průzkum tajemné lodi uprostřed moře bez spojení s HQ, bez možnosti uniknout, bez pomoci.
Mohl to bejt typicky komorní survival v těsných prostorách vrzající zaocenáské lodi.

Místo toho autoři sází na častou změnu prostředí (a postav) což štepí děj, bourá atmosféru a vždy když v rukách člověk nemá Jill, stojí to doslova za nic - jen koridory, kde člověk likviduje vlny nepřátel - taková výplň. Jedině v prostorách lodi (tedy hra za hlavní protagonistku) má své klady - je možný vracet se nazpět, náznak hádanek nebo aspoň hledání klíčů, atmosféra.

Bohužel, vtěšina standardních typů nepřátel se příliš nepovedla a ani bossové rozhodně nepatří k památným situacím - ani hlavní složka hry tedy není příliš povedená.

Kámenem úrazu se stává nakonec i ta Genesis mašinka, kterou člověk musí používat pořád dokola, aby objevil munici, která normálně není vidět. Hrozně otravná složka hry.

Na závěr ještě zmíním nedotaženost, že přestože se část té lodi pěkně pohupuje, jiné části jsou zcela statické a vlastně útroby lodi vůbec nepřipomínají.

Soundtrack je takovej proměnlivej, evidentně na něm pracovalo víc lidí, ale třeba skladba Lost City se vyloženě povedla. (by Takeshi Miura)

Summary:
Z mého pohledu velmi slabá hra z univerza RE.

75%

Pro: RE univerzum, námět, soundtrack, část za Jill.

Proti: Příliš akce bez hádanek, neosobní zpracování lodi, bez atmosféry, dějové skoky, změny postav.

+10
  • PC 50
Žádnej health bar, jeden typ byliny (zelená), jedna kytka=plné uzdravení, pochybný evade systém a Jill s pusou jak havajskej domovník. Co to má co společnýho s Resident Evil? Jasně, jsou tu mutanti, virus, Jill a Chris....super. Všechno tu je zjednodušený na úroveň slizu vyvrhnutýho z moře. Inventář tu nehraje vlastně žádnou roli, mapy jsou malinkatý a designově nehezký. Ono to celý vypadá jako by to vyšlo z roku 2006. Ano, jsem si vědom, že se jedná o port z 3DSka, ale i tak by se z toho určitě dalo vymačkat více. Největším zklamáním je ohromná porce back-trakingu. Na lodi jsem strávil největší množství času. Ztratil přehled o tom, kolikrát jsem musel procházet stejnou chodbou. Stejně tak jsem byl nucen procházet stejné segmenty mapy (asi 3x) jen s jinýma postavama. Super. Nejlepší jsou části, kdy vejdete do místnosti a všude kolem jsou rozházený kytky a munice, protože tady určitě nebude nějakej bossfight....ach jo.

Postavy a příběh byli v RE vždycky na úrovni "cheesy" akčního "béčka", ale bylo to docela zábavné "cheesy béčko". Zde je to však jen debilní. Postavy jsou sympatické jako hnisavý vřed na penisu osmdesátiletého starce. Kdo to má jako být ten hybrid zarostlého vidláka s debilním ruským přízvukem a Americko-Italským jménem? Tak nesympatické hovado jsem neviděl. Jessica je kráva, která má za úkol jen chrabře vystrkovat kozy. A ty další dva ani nezmiňuji, protože ti dva (černoch a pablb) urazili moji inteligenci a to říká někdo, kdož vysokou mírou šedé kůry mozkové neoplývá. V příběhu jsem od Resident Evil 6 ztracen. Nevím, kdo nebo co je zlý nebo hodný, nebo jakýhože vira to vypustili tentokrát. Co je tahle organizace a co jako dělá. Je to maglajz, který prostě nedává smysl.

Celkově se to hraje slušně. Je to taková osekaná verze plnohodnotných dílů. Jak jsem zmínil v úvodu vyhýbání nepřátelským útokům tu funguje bud divně nebo náhodně. Nemůžu dodělat nepřítele, který leží na zemi, což by se v roce 2012/2013 očekávat. Atmosféra je slušná a líbil se mi puzzle s obcházením elektrického zámku na dveřích. Podvodní sekvence jsou asi to nejatmosféričtější z celé hry. Nápad se skenováním nepřátel docela chytrý, ale podle mě nedotažený.

Celkově je RE: Revelations sakra průměrná záležitost. Ti, kdož v oficiálních recenzích tvrdí je to dobrý přírůstek do série" by si měli okamžitě zahrát celou sérii od začátku. Jo a úderům závěrečného bosse se pravděpodobně nedá vyhnout, což je skvělý trik jak natáhnout hru, která by za jiných okolností měla o 3 hodny méně.

Pro: Atmosféra, nápad se skenováním nepřátel a prostředí, slušná ale osekaná RE hratelnost, optimalizace, solidní délka.

Proti: Grafické zpracování, malé mapy, neustálé vracení na ta samá místa, příběh a scénář hodný oscara, občas se nespustí skript (ale to je taková nepatrná maličkost)

+9 +10 −1
  • PC 70
Aby vás recenze nepletla, je třeba si věci ujasnit na začátku. Tohle není sloupek ke hře, jež vyšla minulý rok pouze pro NINTENDO 3DS. Psát zde budu o HD remaku (opravdu povedeném), pro PC. Docela mě mrzelo, že si hru mohou užívat pouze nintenďáci, takže jsem tento krok kvitoval s nadšením. Pamatujte, nejedná se o žádné veledílo, ale cokoliv z universa RE vždy potěší, zejména po velmi zvláštním a hodně akčním šestém dílu. Zde si připomeneme, že je možné se ještě trošku bát a zároveň se bavit.

Celý příběh se točí kolem lodi jménem Queen Zenobia (dobře jsou celkem tři, ale nemůžu to všechno vyslepičit), na kterou se dostaví Jill (ano, Valenine) a Parker (fakt drsňák) aby mohli společně prošetřit, proč je na palubě takové ticho. Hned první mise vám připomene strach, který jste měli ve starších dílech, když dostanete do rukou postavu Jill s poloprázdnou pistolí v ruce. Aby toho nebylo málo, vyplivnou vás do temné chodby, která se občas kývne při nárazu vlny do lodi. V dáli bliká rozpadlá zářivka a místnost pokrývá divný zápach. Do toho Parker a jeho naprosto dementní hlášky. Jelikož toho opravdu nemůžu říct moc, tak už jenom dodám, že hrát budete celkem za tři party. Za tu, kterou jsem již výše zmínil (Jill a Parker), dále pak za Chrise Redfielda a Jessicu (s tou zase pracoval dříve Parker pro FBC) a nakonec za dvojku Quinta (který má výbornou přezdívku - Jackass) a Keitha. Postavy se budou točit kolem klasických věcí, na jaké jsme ve světě RE zvyklý, například FBC (Federal Bioterrorism Commission), BSAA (znak, za který budete víceméně bojovat – Bioterrorism Security Assessment Alliance), teroristické skupiny jménem VELTRO a hlavně kolem viru, který se zde jmenuje T-Abyss. Vedoucí FBC je Morgan Lansdale (se kterým se budete setkávat velmi často) a šéf BSAA, jinak také váš nadřízený, který si nechá říkat O´Brian (s tím se uvidíte snad ještě častěji). Kromě výše zmíněných postav na lodi potkáte ještě Raymonda (bývalého parťáka Parkera z dob, kdy spolu pracovali pro FBC). Jak vidíte už teď se všechno lehce zamotává a je jen na vás, jak a kdy se vrhnete na rozplétání. Více k příběhu nemá cenu říkat, jelikož postavy jsou napsány naprosto debilně, rozhovory nepůsobí vůbec dobře a vzato kolem a kolem, ani ten scénář není nic moc. Byl jsem tak rád za poměrně časté cutscény, které jsou občas i koukatelné.

Teď k té lepší věci a to je optimalizace. Jestli doma máte opravdu starý stroj, kterému jste už skoro přestali věřit, že něco spustí, tak věřte, že teď jste našli správný titul. Tahle hra je totiž šíleně dobře překopaná. Jasně, jde to na velké PC z poměrně malého a nevýkonného Nintenda, ale! Jedná se o precizně provedenou práci. Hra se nemusí stydět v záplavě dnešních titulů o místo na slunci, protože kolikrát vypadá lépe než mnohem dražší tituly. Samozřejmě při bližším ohledání zjistíte, že se ve stínech skrývají neostré textury apod., ale ve finále si na to ani nevzpomenete. Za optimalizaci tedy palec nahoru. Zvuková stránka hry je pak v čistém průměru, neurazí, ani nenadchne.

Potom zde máme ovládání, které se na PC vždy spíše nepovedlo. Revelations dokázalo udělat z hraní zábavu a ne utrpení a to je super. Jediné, co potřebujete, je myš (střelba a přiblížení) a klávesnici, kde písmenko F oddělá většinu práce a R zase nabije zbraň. Občasné mačkací scény jsou ve hře spíše na škodu, ale není jich tolik, takže to moc nevadí. No a pod klávesou C je jistý scanner, ale o tom až ve výbavě. Celkově považuji ovládání za nejvíce povedené a odladěné vůbec, za celou dobu předělávek RE na PC.

Zbraňoví arzenál se skládá z několika druhů pistolek, které dominuje jedna s názvem MAGNUM. Dále zde máme několik druhů samopalu a brokovnic, sniperku, granáty a jiné výbušniny. Lze také sbírat různé součásti, na ponku (zde bedna) je namontovat na vaše zbraně a rázem máte gun do nepohody. Střeliva je celkem akorát, ač jsem hrál jen na střední obtížnost. Pokud vám však dojde, je potřeba vytáhnout již zmíněný scanner. Ten lze použít prakticky kdykoliv a skoro na cokoliv. Pokud už něco oskenovat jde, většinou naleznete na daném místě například náboje, klíč, nebo třeba úpravu pro zbraň. Můžete také skenovat nepřátele a jejich různé zbytky válející se po podlaze či na stropě. Za to dostáváte procentuální ohodnocení, při každé dosažené stovce, obdržíte jednu léčivou květinu, celkem jich lze mít pět.

Pokusím se to tedy shrnout. Jedná se o příběh (velmi laciný, ale propletený) mnoha postav, tří lodí a jednoho viru. Tedy nic nového pod sluncem. Alespoň ve světě RE. Tento titul s sebou ale přináší skutečně výbornou optimalizaci, odladěné ovládání a hlavně další příběh z tohoto univerza. Komu nepříliš sedla šestka, měl by dát malou šanci tady. Věřím, že by tato hra mohla spravit chuť, obsahuje celkem 12 kapitol (zhruba 6-8 hodin hraní), které sice utečou jak voda i na střední obtížnosti, ale po jejich dokončení si řeknete, že to vlastně nebylo vůbec špatné a ani drahé. Šanci si tato gameska určitě zaslouží. Abych nezapomněl, příběh nelze hrát kooperačně, ač k tomu vyloženě vybízí, ale dá se zapnout RAID mód, který už kooperační je (na čas si proběhnete různé části misí, které jsou zamořené tím nejhorším možným paskvilem) a vydrží poměrně dlouho nejen díky vašemu levelování a vylepšování zbraní, ale také proto, že se jedná prostě o dobrou kooperaci. Tím bych to celé uzavřel, a pokud někde na tuto hru narazíte, nebojte se jí zkusit, stojí za to.

Pro: - Optimalizace - Ovládání - Občas fakt výborná atmosféra

Proti: - Velmi laciný scénář - Krátká herní doba - Nemnoho druhů nepříliš chytrých nepřátel

+7 +8 −1
  • PC 60
Hra vypadala zastarale už když dorazila na PC, ale neznamená to, že by byla vyloženě do koše. Je to "spinoff" s evidentně ne úplně velikým rozpočtem a na PC dorazila vyloženě "do počtu"...
Je to RE klasika "PS3 éry" u které netřeba úplně moc přemýšlet a moc od toho nečekejme, odpusťme tomu hloupoučké dialogy a celkově naivní děj.
Hratelnost je ale na slušné úrovni

Pro: Je to to pravé Residentí béčko, na nic si to nehraje

Proti: Zastaralý a jednoduchý level design vycházející z 3DS, toporní hlavní protagonisté.

-1