Odklon legendární série od hororové adventury k akční střílečce už byl znát na RE4. Pokračování (aspoň chronologicky v ději) už se nijak nesnaží ani skrýt, že hra spočívá výhradně v likvidaci nepřátel a nějaký hádanky nebo hledání cesty dál, to už není na pořádku dne :(
Námět je nicméně, myslím si, skvělej - tedy průzkum tajemné lodi uprostřed moře bez spojení s HQ, bez možnosti uniknout, bez pomoci.
Mohl to bejt typicky komorní survival v těsných prostorách vrzající zaocenáské lodi.
Místo toho autoři sází na častou změnu prostředí (a postav) což štepí děj, bourá atmosféru a vždy když v rukách člověk nemá Jill, stojí to doslova za nic - jen koridory, kde člověk likviduje vlny nepřátel - taková výplň. Jedině v prostorách lodi (tedy hra za hlavní protagonistku) má své klady - je možný vracet se nazpět, náznak hádanek nebo aspoň hledání klíčů, atmosféra.
Bohužel, vtěšina standardních typů nepřátel se příliš nepovedla a ani bossové rozhodně nepatří k památným situacím - ani hlavní složka hry tedy není příliš povedená.
Kámenem úrazu se stává nakonec i ta Genesis mašinka, kterou člověk musí používat pořád dokola, aby objevil munici, která normálně není vidět. Hrozně otravná složka hry.
Na závěr ještě zmíním nedotaženost, že přestože se část té lodi pěkně pohupuje, jiné části jsou zcela statické a vlastně útroby lodi vůbec nepřipomínají.
Soundtrack je takovej proměnlivej, evidentně na něm pracovalo víc lidí, ale třeba skladba Lost City se vyloženě povedla. (by Takeshi Miura)
Summary:
Z mého pohledu velmi slabá hra z univerza RE.
75%
Námět je nicméně, myslím si, skvělej - tedy průzkum tajemné lodi uprostřed moře bez spojení s HQ, bez možnosti uniknout, bez pomoci.
Mohl to bejt typicky komorní survival v těsných prostorách vrzající zaocenáské lodi.
Místo toho autoři sází na častou změnu prostředí (a postav) což štepí děj, bourá atmosféru a vždy když v rukách člověk nemá Jill, stojí to doslova za nic - jen koridory, kde člověk likviduje vlny nepřátel - taková výplň. Jedině v prostorách lodi (tedy hra za hlavní protagonistku) má své klady - je možný vracet se nazpět, náznak hádanek nebo aspoň hledání klíčů, atmosféra.
Bohužel, vtěšina standardních typů nepřátel se příliš nepovedla a ani bossové rozhodně nepatří k památným situacím - ani hlavní složka hry tedy není příliš povedená.
Kámenem úrazu se stává nakonec i ta Genesis mašinka, kterou člověk musí používat pořád dokola, aby objevil munici, která normálně není vidět. Hrozně otravná složka hry.
Na závěr ještě zmíním nedotaženost, že přestože se část té lodi pěkně pohupuje, jiné části jsou zcela statické a vlastně útroby lodi vůbec nepřipomínají.
Soundtrack je takovej proměnlivej, evidentně na něm pracovalo víc lidí, ale třeba skladba Lost City se vyloženě povedla. (by Takeshi Miura)
Summary:
Z mého pohledu velmi slabá hra z univerza RE.
75%
Pro: RE univerzum, námět, soundtrack, část za Jill.
Proti: Příliš akce bez hádanek, neosobní zpracování lodi, bez atmosféry, dějové skoky, změny postav.