Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

MtD: Jo, hlavně díky těm úkrokům jsem ho nakonec porazil. Uskakovat takhle rychle i v reálu, to by bylo něco :D
SilentWolf: Já to hraju (zatím) na normální a na důlního červa jsem tam narazil jen jednou a taky jsem mu nic neubíral :D Ale byl jsem na cca 6 levelu, sílu na 15 a v ruce základní mečík, takže jsem si jen řekl "I'll be back..." a šel jsem :)
EDIT: Tak právě jsem splnil quest s vraždou v klášteře a bylo to fakt hustý, protože jsem ho začal řešit v noci a zrovna když začala bouřka :D Takže to mělo takovou tu správnou temnou atmosféru, fakt že jo... připadal jsem si úplně jako ve Jménu růže :)
Tak když si na ten bojovej systém zvykneš tak porazíš každého.

A Alricovi mám dojem můžeš i utéct, když na tebe zaútočí. Pokud teda nemáš na mysli ten duel jak si musíš dát v rámci výcviku.
ona celá ta hra je zvláštní pokud jí hraješ poprvé, dokonce i na easy jsem měl problém zabít takového .. no.. ekvivalent důlního červa z gothica... prostě nešel, neubíral jsem mu
Mistr Aric (trénuje boj s holí v klášteře) je teda fakt klacek pod nohy všem čistě zaměřeným magickým postavám :D Loadoval jsem asi 30x =/
John Mirra: Na hůl nemá smysl čekat pokud teda nemáš v plánu jen na mrazivou magii, ale to se vyplatí spíš když se chceš přidat k inkvizici. Já když jel za mága tak jsem dal jen asi dva body do mečů(ale ani to neni nutný) , aby se ten začátek dal v pohodě projít a pak jsem jel jen na magii. Hlavně nezapomeň, že do kláštera se musíš dostat přes questy a ne že tě tam někdo odvede jinak nebudeš moci být mág. Ale ono i jako inkvizitor dost kouzlíš u něj se vyplatí ta mrazivá magie, že nepřítele zmrazíš a rozmlátíš.
Tak nevím, jestli se to tu už neřešilo, ale pročítat 11 stránek se mi nechce :) Zkrátka jsem teď Risen rozehrál a chtěl bych hrát za mága. Dotaz zní: Do čeho bych měl vrážet body? Resp. mám si vylepšit dejme tomu meč, nebo počkat na hůl, nebo kašlat na oboje, využiju otevírání zámků, když na to existuje kouzlo atd?
Dík :)
Tak to potom jo : )

Sakra ten Harbour Town je něco, padesát NPC a každá má nějakej quest : )
To bylo jenom proto, abych vnitřně nabyl důvod tu hru ukončit, přece to nebudu loadovat :D
Tak tenhle způsob ukončení hraní nechápu - u mě funguje escape a quit : ).
Jinak je teda Risen fakt nádherný exploration RPG, tenhle piraňa styl prostě žeru. Nikdo nedělá RPG jako oni.

A už makaj na RPB2, co to asi může být?
Já jsem měl idiota taky, ale to bylo proto, že občas jsem končil hraní tak, že jsem úmyslně skočil odněkud, abych se zabil :)
Tam jsou ačívy? Mi něco uteklo, ale zajímalo by mě, jestli jsem ho taky získal :-)
Ani záměrně skákat nemusíš... že jsem Idiot mi vyplynulo v průběhu hry samovolně... ;-)
Paul: Nechej se "sežrat" ještě devětkrát a dostaneš achievement. :-))
Když mě sežralo monstrum potom co jsem vlezl do moře (stál jsem od pláže asi 5 metrů, ale monstrum vylezlo a sežralo mě anyway) a pak jsem se vyplavil na pláži, tak tam není žádnej postih ? (zkušenosti nebo věci)
Největší sranda je, že bojový systém ve Forsaken Gods bez patchu vůbec nefugoval! Nefungovalo krytí, nefungovaly speciální údery, pouze jeden výpad.
Ale jako fakt pořád mě zaráží to že souboje upravili tak že až dojde stamina musí se čekat a na krabici napsali vylepšený bojový systém.. xD A taky ty čáry s patchem pokud to někdo sleduje.. přístup typu "patch už je hotový půl roku ale tak nějak jsme se nepohodli a asi nevyjde.. stejně už to nikdo nehraje" jsou víc hnusné xD
Ale no tak, Gothic 3 je Gothicem pořád více než dost;-) Forsaken Gods je pravděpodobně nějaká forma sociální experimentu, s cílem zjistit, zda značka prodá i naprosto regulérní shite...
Jak vidíš tak každému to nestačí :D btw všimli jste si dějové návaznosti Gothicu 3 na risen ? Na konci G3 vypudíte bohy ze světa a Risen tim začíná. Na datadisk neberu ohled to je nejvíc sprasenej gothic co kdy byl.
MIGtheDRAGON: Má to stejný název, dějově to navazuje. To stačí.
Paul: jsi ho špatně pochopil on mluví o risenu jako o prvnim gothicu kde to nejde.

Eru: Gothic 3 neni gothic
Počkat, teď si nejsem jistej jestli ti rozumím - v prvním Gothicu přece byla akrobacie i na to skákání šipek a dělání kotoulů = urychlení pohybu, takže to bych jako k ničemu nenazval ?
Paul: Je to první "Gothic", kde je akrobacie jako skil celkem k ničemu, protože jen snižuje zranění z pádů, nezlepšuje pohyb jako dříve. Ale hodí se s sebou tahat např. prsten akrobacie (pár jich najdeš) a nahazovat si jej ve chvíli nouze při prolézání vrcholků útesů apod. Taky s ním můžeš místo zdlouhavého obcházení prostě skočit z útesu... ale budeš se muset doléčit. ;-)
mám pocit že jen tak že když spadneš s velký výšky tak udělá kotoul a nic se mu nestane :D vlastně už si vzpomínám tam se to bere jako skill já se ho nikdy neučil, ale vyzkoušel jsem ho jen že jsem našel takovej prsten co ti dá akrobacii.
No právě :)
A jak se tady ta akrobacie projevuje? Daj se s ní dělat ty skoky - šipky jako v jedničce?
Dík.
:(
Akrobacie tu taky není?

Risen se mi hrozně líbí atmosférou a klasickou oldschool hratelností, ale jsou tu věci co mě mrzí:
1)chybí sprint
2)nefunguje funkce ohlédnutí za sebe
3)není ingame ukazatel času
Paul: Ano, ukazatel času opravdu chybí. S lidmi můžeš mluvit i v noci, když jim vlezeš do chaty. Co se týče přírody. tak budeš muset ohadovat čas ze slunce :-) nebo 1 den hry = 2 hodiny reálného času. Sprint zde také není. Jediná možnost urychlení hráče je kouzlo Rychlost.
Možná něco přehlížím, ale..ukazatel času (prostě kolik je ve hře hodin) tu asi není, co?Takže když je noc tak nevím jak dlouho ještě bude :(

A sprint tu taky vůbec není?
Tak diskuze aspoň nestojí. Komu se to nelíbí, tak nemusí reagovat....jsem plnohodnotně na straně Pookyho a rád poradím, když bude mít další otázky. Stejně jako jsem rád, že někdo odpoví mně, když se budu ptát na tyhle otázky.

Sice jsou na to spíše určené fanstránky k dané hře (kde je rozumnější se ptát na tyto detaily spíše tam), ale proč se nezeptat i tady, ne?

EDIT: Ptát se na fanstránkách je rozumnější už jen proto, že tady na tyhle otázky místní uživatelé reagují až příliš nezdravě s odporem a opovržením :-)
Falagar, Eru: Díky, pravda, že jsem na tomto webu hledal odpovědi, ale nenašel.
Neni lepsi tu hru normalne hrat dle sveho gusta nez resit takove pivoviny? :)
Eru: Nemyslím, že to je na škodu. Pokud mu stačí jednoduché info, přečte si můj příspěvek. Pokud bude chtít znát podrobnosti, dostane se k nim přes jeden klik bez hledání. Tak či tak se k informacím dostane, záleží na něm, jak hluboko chce jít... ;-)

Já jsem bohužel mohl sloužit jen se sekerou, meč jsem netrénoval - tuto znalost jsem musel dohledat, ale věděl jsem kde. Teď už to vědí i ostatní... :-)
Pooky: Ano jen tyto tři meče, postupem času budeš moci ukovat i obsidánové meče (obyčejný (od 1.kapitoly) / bastard (od 2.kapitoly) / obouruční (ve 4.kapitole)).
Bastard je delší a dává většinou větší poškození než obyčejný meč. Obouruční je ještě delší a dává ještě vyšší poškození. Od 6.levelu dovednosti boje s mečem můžeš meč bastard nosit jenom v jedné ruce, od 9.levelu i obouruční meč v jedné ruce.

Falagar: Pokud bychom, ve všech diskuzích k jednotlivým hrám, odkazovali hráče na specializované weby, tak by tyto diskuze byly zbytečné, ne?
Pooky: Záleží na tvém skilu s mečem. Např. já jsem se specializoval na sekery a nemohl jsem v základu používat štít. Od 6. levelu se sekerou ale už ano. S meči je to podobné. Od určitého levelu můžeš mít štít k bastardu a od jiného i k obouručáku.

Od kterého, to bys mohl najít zde. ;-)

EDIT: Přímý link: http://www.risen.cz/risen/bojovy-system/
Bastard+štít = 6. level, obouručák+štít = 10. level.
Jak je to s kováním např. meče? Jdou vykovat jen 3 meče (jednoruční, bastard, obouruční)? A jaký je rozdíl mezi bastardem a oboručním? K bastardovi nejde štít, že?
Nezávislý myslíš nepřidání se do žádné skupiny? Na 99% (vpodst. 100) si myslím, že to nejde. Inkvizice je napůl bojovník s holí (můžeš ovládat i meče na sedmou úroveň z 10ti), ale musíš pro přijetí umět i základní prvky magie. Pokročilé ovládání ti ale bude zapovězeno a mágové tě to prostě nenaučí. Jako mág budeš nejspíš soustředit více na magii, ale hůl si myslím také můžeš vytrénovat na 10. úroveň.

Já bych tam extra obrovský rozdíl neviděl, snad jen pár questů bude jiných. Nejzásadnější rozdíl je ten, že jako inkvizitor nebudeš mít možnost studovat "vyšší" magii, ale spíše bojovat zbraněmi na blízko a u magie se spoléhat na svitky.
Eru, Pivo: Dík.

Jinak - Spoiler jsou jenom zvraty v ději, nebo u her v herních mechanismech - to zůstalo nedotčeno.

Snad bych měl ještě jednu otázku - můžu zůstat nezávislý a jaký výrazný rozdíl je mizi mágy a inkvizicí?