Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Policejní satira a společenská brutalita. Nebo naopak?

RoboCop: Rogue City se snaží přenést ducha osmdesátkového kultovního filmu, či filmové trilogie, do herního světa. Film Robocop (1987) a dva následné díly jsem viděl jako malý kluk a pamatuji si z nich pouze několik scén. I když jsem pojal myšlenku si ho pustit, nedostal jsem se zatím ani k tomu začít hledat, kde bych si ho pustit mohl. Takže ode mě žádné srovnání v této oblasti nebude. Předpokládám, že hra nekopíruje žádný z filmů, ale odehrává se někde mezi nimi.  

Ocitáte se v kůži… totiž spíš v kovu věci známé jako RoboCop. Nebyl vám přiznán statut člověka či jiné živé bytosti. Jste majetkem megakorporace. Ale i tak máte poměrně velkou volnost. Máte nahrané veškeré předpisy a ty jsou vaše bible. Vymáhání dodržování zákona je to, pro co jste stvořeni. Zákon je hodný a spravedlivý. Zákon vám umožňuje bez výzvy postřílet, nechat vybuchnout nebo prohodit někým jiným řadu lidí, protože váš bezchybný software umožňuje v milisekundách identifikovat vaši budoucí oběť, její trestní rejstřík, pravděpodobně též politické preference, její záměr na vás zaútočit, vyhodnotit přiměřenost sebeobrany za pomoci rotačního kulometu a povolit její eliminaci. Nebo tak si to alespoň vysvětluji. 

Jste členem policejního sboru retrofuturistického Detroitu, což je město zhruba o polovinu větší, než Brno, ale hra se odehrává na policejní stanici a území většího sídliště, což má být stará čtvrť, kterou chce ošklivá megakorporace srovnat se zemí a postavit zde moderní čtvrť. Kriminalita je tu tak vysoká a brutální, že v policejním sboru pracují pouze lidé, kteří ví, že se z žádného výjezdu nemusí vrátit živí. Že přestřelky s gangy bojujícími o území jsou tu na denním pořádku. A že do některých částí města se prostě nejezdí.

A zde nastupujete vy. Téměř nezničitelný kyborg. Jehož první akcí po příjezdu do čtvrti pravděpodobně bude udělení pokuty za špatné parkování. To jste vy, strážce zákona, který se snaží zavést pořádek v chaosu a domlouvá bezdomovcům za veřejné popíjení, sprejerům za sprejování a výrostkům za rozhazování všudypřítomných odpadků. Z toho je asi zřejmé, že nejde pouze o přímočarou akci, ale pokud hráč chce, a kvůli nabrání zkušeností pravděpodobně minimálně částečně chtít bude, čeká ho docela rozumný rozsah vedlejších menších misí často lehce detektivního rázu nebo drobných úkolů k vyřešení. Za zkušenosti z rozdávání pokut a sbírání ukradených kabelek a drog (a dokončování úkolů atd.) si pak vylepšujete svůj hardware a software ve více oblastech, než bych po úvodní sekvenci čekal.

Pořád je ale hlavní náplní hry projít základní lineární příběhovou linku a ta je plná akce, in-game filmových pasáží, psychologické evaluace a zase akce a ta je uspokojující a brutální. Náš kyborg je v základu pomalý ale velice odolný a se základní zbraní, pokud ji vylepšuje pomocí dostupných modifikací, má neskutečnou kadenci.

Dokážu si představit, že existuje nemalá skupina hráčů, kterým bude vadit grafická stránka hry, model destrukce a co já vím co dalšího. Mně grafické zpracování hry neuráželo. Občas jsem si všiml špatné synchronizace pohybu úst vůči mluvenému slovu, některé lokality byly zjevně upravené kopie, některé části města byly poměrně prázdné a podobně, ale asi proto, že jsem se docela dobře bavil mimo jiné také suchým hláškováním RoboCopa, mi nic z toho nějak zásadně nevadilo.

Podle mě jde o zdařilé využití licence, které dopadlo nad rámec mého očekávání, které mě navnadilo podívat se na původní filmovou předlohu.
+16
  • PC 85
Když jsem dohrál Terminátora, věděl jsem, že další zastávkou bude město, kde vzali tělo mrtvého policajta a udělali z něho cyborga. Ano, Teyon vzali další skvělou filmovou značku a přenesli ji na monitory. Ne, že bych vyloženě Robocopa žral, dycky jsem měl radši Terminátora, ale řekl jsem si, že Terminátor se povedl tak tohle určitě taky.

A vlastně ano, zase se to studiu povedlo. Hraní jsem si fakt užíval. Samozřejmě, co mne překvapilo, tak se to promítlo i v ovládání, není tu žádný krycí systém, není tu krčení, skákání (pouze jen ze střechy uděláte superhero landing, ano Deadpool by měl radost, ale to jsem v jiném univerzu) a prostě jdete řešit problémy a čistit město od grázlů. A že jich tu je.

Nechci znít špatně, ono je to vyloženě FPS, ale kecání a spoustu dalších vsuvek si taky užijete, ale toho střílení taky. A je zábavné, hektolitry krve, létající končetiny, krev na stěnách, je paráda na to koukat. Audiovizuál je fakt povedený, až teda zase na ty animace obličeje, to je prostě slabina, i když Robo vypadá jak z filmu, zbytek už tolik ne. Co mne ještě trochu mrzelo bylo, že když jsem člověka mr...pardon švihl o zeď, tak tak nějak mi v té zdi zmizel. Občas teda ne a občas jo, asi má hra i něco ze světa Harryho Pottera, když lidi mizí ve zdi. No nevadí, tenhle bug se dá ale prominout, i když trvá celou hru ale prostě to tak nějak vezmete, že to tam je a nic s tím člověk neudělá.

Jinak když jsme u těch bugů, je jich tam poměrně více no, každopádně u vedlejších misí se mi stávalo, že jsem dokonce nemohl pokřacovat dál a vyřešil to restart mise, škoda tohle trochu otravovalo. A já měl i problém s koncem, nejen že už to působilo odflákle, ale zároveň to byla dost velká výzva. Nejsem žádný maestro v FPS a jako musím říct, že jsem se opravdu zapotil. Jak pokračujete hrou, tak nepřátel přibývá, jejich variabilita taky a s nimi i obtížnost je dostat. Hlavně teda ten final boss, to je prase to je hrozný. To jako jsem opravdu nervil to mne trochu zkazilo mou velkou radost z hraní, ale to jsem já, nemám rád takové výzvy a když dělám jednu misi 3 dny tak mne to fakt štve. Takže mne berte na lehkou váhu v tomhle. (Ne Dark Souls opravdu hrát nebudu :D)

Jinak zbytek hraní jsem si fakt užil, čekal jsem tu hru dokonce i kratší, je tam opravdu dost misí i vedlejšáků, ale musím říct, že to na mne působilo tak akorát prostě, ve výsledku ta herní doba nebyla zas tak dlouhá a cca 17h to zabralo.

Studio Teyon je prostě super, opravdu mne tyhle hry překvapily a jsem rád, že jsem to hrál protože to opravdu dokáže zabavit. Tak a kam se vydáme tentokrát? že by brouci nebo nějaký ten soudce, nechám se překvapit, ale jedno vím jistě, já u toho určitě budu.

Pro: hrát za robocopa je sranda, variabilita nepřátel, délka hry, dost misí, brutalita, hlášky Robocopa, pocta filmu

Proti: dost bugů, ke konci je to už velká výzva a hra je těžší, final boss, odfláklý konec

+19