Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Policejní satira a společenská brutalita. Nebo naopak?

RoboCop: Rogue City se snaží přenést ducha osmdesátkového kultovního filmu, či filmové trilogie, do herního světa. Film Robocop (1987) a dva následné díly jsem viděl jako malý kluk a pamatuji si z nich pouze několik scén. I když jsem pojal myšlenku si ho pustit, nedostal jsem se zatím ani k tomu začít hledat, kde bych si ho pustit mohl. Takže ode mě žádné srovnání v této oblasti nebude. Předpokládám, že hra nekopíruje žádný z filmů, ale odehrává se někde mezi nimi.  

Ocitáte se v kůži… totiž spíš v kovu věci známé jako RoboCop. Nebyl vám přiznán statut člověka či jiné živé bytosti. Jste majetkem megakorporace. Ale i tak máte poměrně velkou volnost. Máte nahrané veškeré předpisy a ty jsou vaše bible. Vymáhání dodržování zákona je to, pro co jste stvořeni. Zákon je hodný a spravedlivý. Zákon vám umožňuje bez výzvy postřílet, nechat vybuchnout nebo prohodit někým jiným řadu lidí, protože váš bezchybný software umožňuje v milisekundách identifikovat vaši budoucí oběť, její trestní rejstřík, pravděpodobně též politické preference, její záměr na vás zaútočit, vyhodnotit přiměřenost sebeobrany za pomoci rotačního kulometu a povolit její eliminaci. Nebo tak si to alespoň vysvětluji. 

Jste členem policejního sboru retrofuturistického Detroitu, což je město zhruba o polovinu větší, než Brno, ale hra se odehrává na policejní stanici a území většího sídliště, což má být stará čtvrť, kterou chce ošklivá megakorporace srovnat se zemí a postavit zde moderní čtvrť. Kriminalita je tu tak vysoká a brutální, že v policejním sboru pracují pouze lidé, kteří ví, že se z žádného výjezdu nemusí vrátit živí. Že přestřelky s gangy bojujícími o území jsou tu na denním pořádku. A že do některých částí města se prostě nejezdí.

A zde nastupujete vy. Téměř nezničitelný kyborg. Jehož první akcí po příjezdu do čtvrti pravděpodobně bude udělení pokuty za špatné parkování. To jste vy, strážce zákona, který se snaží zavést pořádek v chaosu a domlouvá bezdomovcům za veřejné popíjení, sprejerům za sprejování a výrostkům za rozhazování všudypřítomných odpadků. Z toho je asi zřejmé, že nejde pouze o přímočarou akci, ale pokud hráč chce, a kvůli nabrání zkušeností pravděpodobně minimálně částečně chtít bude, čeká ho docela rozumný rozsah vedlejších menších misí často lehce detektivního rázu nebo drobných úkolů k vyřešení. Za zkušenosti z rozdávání pokut a sbírání ukradených kabelek a drog (a dokončování úkolů atd.) si pak vylepšujete svůj hardware a software ve více oblastech, než bych po úvodní sekvenci čekal.

Pořád je ale hlavní náplní hry projít základní lineární příběhovou linku a ta je plná akce, in-game filmových pasáží, psychologické evaluace a zase akce a ta je uspokojující a brutální. Náš kyborg je v základu pomalý ale velice odolný a se základní zbraní, pokud ji vylepšuje pomocí dostupných modifikací, má neskutečnou kadenci.

Dokážu si představit, že existuje nemalá skupina hráčů, kterým bude vadit grafická stránka hry, model destrukce a co já vím co dalšího. Mně grafické zpracování hry neuráželo. Občas jsem si všiml špatné synchronizace pohybu úst vůči mluvenému slovu, některé lokality byly zjevně upravené kopie, některé části města byly poměrně prázdné a podobně, ale asi proto, že jsem se docela dobře bavil mimo jiné také suchým hláškováním RoboCopa, mi nic z toho nějak zásadně nevadilo.

Podle mě jde o zdařilé využití licence, které dopadlo nad rámec mého očekávání, které mě navnadilo podívat se na původní filmovou předlohu.
+16
  • XboxX/S 80
Robocop mě před vydáním nijak moc nezajímal, protože jsem někde zaznamenal, že vývojáři licencují tyhle osmdesátkové legendy a vydali zatím nic moc Terminátora a tragického Ramba. Pak ale začaly vycházet dost pozitivní recenze, takže jsem si hru zařadil na wishlist a během nějakých slev ji pořídil.

Jako dříve narozený jsem samozřejmě velmi dobře seznámen s původními filmy, a i když nedosahovaly v mých očích výšin snímků s Arnoldem a Stalonem, tak mě hodně bavily, hlavně první díl (při přípravě na tenhle komentář jsem zjistil, že celkem OK druhý díl a zoufalý třetí díl psal legendární komiksový scénárista Frank Miller). Je vidět, že i autoři jsou fanoušci předlohy a je to vidět na každém kroku, na ulicích Detroitu, kde se poflakují bezdomovci a feťáci, na televizních zprávách, na policejní stanici i na chování kravat z korporátu OCP.

Hra je primárně střílečka s menším důrazem na RPG vývoj postavy. Vylepšujeme výdrž, přesnost, ale i třeba schopnost hackování, hledání stop a tajných vchodů. Levelujeme taky Robocopovu zbraň, i když jsem často používal zbraně co padaly ze zabitých nepřátel (velké rozpětí od SMG až po granátomet). Mise, které se netýkaly střílení mě spíše obtěžovaly a zdržovaly, typicky mise, kde běháte po policejní stanici a sbíráte podpisy na pohlednici pro kolegyni do nemocnice. Naštěstí těchto misí moc nebylo. Hlavní story se ze začátku motá kolem dealerů drogy Nuke, ale postupně se motá klasicky kolem nenažranosti OCP, mise pěkně odsýpají a jsou občas doplněny většinou zajímavými side questy (např. challenge mezi Robocopem a zbytkem policejní jednotky o to, kdo zabije víc nepřátel, vyšetřování vražd a případů v oblasti hlavních misí atd.).

Střelba působí výborně, hlavní zbraň si můžete vytunit podle svých představ. Co mi ze začátku vadilo hodně, byla chůze Robocopa, která má působit jakože ovládáte těžký kovový kolos, ale je to hodně pomalé a kymácivé. Taky mě obtěžovalo, že autoři zvolili zelenou barvu titulků a ty se tak četly opravdu špatně. Pokud se to dá změnit v nastavení, tak jsem to přehlédl.

Kromě těchto drobností se ale jedná o výbornou hru, která dokonale kopíruje předlohu, je i filmově hodně krvavá a pokud by hra byla jenom čistá střílečka, bylo by to možná lepší. Ale i tak se jedná o nečekaně výbornou hru a autoři se každou hrou zlepšují, takže snad budou v licencování klasik v této kvalitě pokračovat.

Pro: střelba, krvavost, úcta k předloze

Proti: některé nudné úkoly, zelené titulky

+18
  • PC 85
Když jsem dohrál Terminátora, věděl jsem, že další zastávkou bude město, kde vzali tělo mrtvého policajta a udělali z něho cyborga. Ano, Teyon vzali další skvělou filmovou značku a přenesli ji na monitory. Ne, že bych vyloženě Robocopa žral, dycky jsem měl radši Terminátora, ale řekl jsem si, že Terminátor se povedl tak tohle určitě taky.

A vlastně ano, zase se to studiu povedlo. Hraní jsem si fakt užíval. Samozřejmě, co mne překvapilo, tak se to promítlo i v ovládání, není tu žádný krycí systém, není tu krčení, skákání (pouze jen ze střechy uděláte superhero landing, ano Deadpool by měl radost, ale to jsem v jiném univerzu) a prostě jdete řešit problémy a čistit město od grázlů. A že jich tu je.

Nechci znít špatně, ono je to vyloženě FPS, ale kecání a spoustu dalších vsuvek si taky užijete, ale toho střílení taky. A je zábavné, hektolitry krve, létající končetiny, krev na stěnách, je paráda na to koukat. Audiovizuál je fakt povedený, až teda zase na ty animace obličeje, to je prostě slabina, i když Robo vypadá jak z filmu, zbytek už tolik ne. Co mne ještě trochu mrzelo bylo, že když jsem člověka mr...pardon švihl o zeď, tak tak nějak mi v té zdi zmizel. Občas teda ne a občas jo, asi má hra i něco ze světa Harryho Pottera, když lidi mizí ve zdi. No nevadí, tenhle bug se dá ale prominout, i když trvá celou hru ale prostě to tak nějak vezmete, že to tam je a nic s tím člověk neudělá.

Jinak když jsme u těch bugů, je jich tam poměrně více no, každopádně u vedlejších misí se mi stávalo, že jsem dokonce nemohl pokřacovat dál a vyřešil to restart mise, škoda tohle trochu otravovalo. A já měl i problém s koncem, nejen že už to působilo odflákle, ale zároveň to byla dost velká výzva. Nejsem žádný maestro v FPS a jako musím říct, že jsem se opravdu zapotil. Jak pokračujete hrou, tak nepřátel přibývá, jejich variabilita taky a s nimi i obtížnost je dostat. Hlavně teda ten final boss, to je prase to je hrozný. To jako jsem opravdu nervil to mne trochu zkazilo mou velkou radost z hraní, ale to jsem já, nemám rád takové výzvy a když dělám jednu misi 3 dny tak mne to fakt štve. Takže mne berte na lehkou váhu v tomhle. (Ne Dark Souls opravdu hrát nebudu :D)

Jinak zbytek hraní jsem si fakt užil, čekal jsem tu hru dokonce i kratší, je tam opravdu dost misí i vedlejšáků, ale musím říct, že to na mne působilo tak akorát prostě, ve výsledku ta herní doba nebyla zas tak dlouhá a cca 17h to zabralo.

Studio Teyon je prostě super, opravdu mne tyhle hry překvapily a jsem rád, že jsem to hrál protože to opravdu dokáže zabavit. Tak a kam se vydáme tentokrát? že by brouci nebo nějaký ten soudce, nechám se překvapit, ale jedno vím jistě, já u toho určitě budu.

Pro: hrát za robocopa je sranda, variabilita nepřátel, délka hry, dost misí, brutalita, hlášky Robocopa, pocta filmu

Proti: dost bugů, ke konci je to už velká výzva a hra je těžší, final boss, odfláklý konec

+19
  • PS5 90
RoboCop mě zaujal natolik, že jsem si hned po dohrání musel pustit film. Který jsem sice někdy před patnácti lety viděl, ale sešel mi dost z paměti. Vearhoven prostě umí a já si užíval naprosté věrnosti. Stejní herci, stejné prostředí, stejné zpravodajství, stejná absurdita. RoboCop je tak odlehčený, že ho milovník žánru nemůže nemilovat. Špína a svinstvo se skloubí s absurdním humorem. Děti by z toho měli noční můru, dospělí srandu. Robo je prostě borec a možná je ještě větší sranda hrát za něj jako za pragmatické robota bez citů než za procítěného člověka. Cestu si můžete vybrat. Hra obsahuje celkem výrazný Role Play prvek.

Začátek vypadá jako klasická přímočará řežba prošpikovaná cut-scénami. Krev lítá, končetiny lítají, hlavy praskají a při každém zásahu je slyšet uspokojivé plesknutí projektilu do masa. Až je s podivem, že si zlí pankáči na tohoto obrněného borce troufnou jen s konvenčními zbraněmi. Zároveň cítím sílu svých zbraní. Ať je to dlouhá dávková automatická pistole nebo zbraně padlých nepřátel.
Nikdo neměl šanci. Jen ti rukojmí všichni umřeli. S gamepadem mi šlo rychleji zaměřovat až v New Game Plus, když už jsem měl po 25 hodinách přeci jenom trochu větší cvik.

Očekávání lineární akce zařízla hned druhá mise, která mě hodila do otevřené části města. Kde jsem se mohl volně pohybovat, prohledávat a plnit různé úkoly. A není to jen o tom všechny zastřelit. Je to plné rozhovorů a rozhodování jakým směrem se vydat. Můžete prohledávat město a pouště se do nepovinných úkolů, které mají své vlastní příběhy. Někde jen nenásilně vypátráte vraha nebo hledáte ztracené dítě či kočku. Rozdáte pár pokut nebo zastřelíte padouchy, kteří si berou rukojmí. Skoro vše jde vyřešit více způsoby. Za vše sbíráte zkušenostní body, které dáváte do schopností vám blízkých. Já chtěl všechny, ale nakonec jsem se rozhodl si nejdřív namaxovat ty nenásilné.

Příběh je stejně robocopovský jako ve filmu. Velká kriminalita, všude špína, chudoba, bordel a všemu vládne nepříliš hodná korporace. Robo je jediný maják spravedlnosti, který s tím může něco udělat. Ne všichni mu věří. Přeci jenom by to měl být hlavně robot. Průstřel hlavy mu ale evidentně nevymazal lidská vzpomínky a některé návyky. A ten osmdesátkový feeling je prostě boží. Jsem rád, že se autoři neřídili novodobým remakem. Tohle má pro mě, jako pamětníka, mnohem větší sílu. Jak říkám. Vearhoven je klasik. Teď bych Teyone prosil ještě pořádnou adaptaci Hvězdné Pěchoty.

Není to těžká hra. Doporučuji spíš vyšší obtížnost.

Herní Výzva 2024
"Nikdy se nevzdávej!" (hardcore)
Lze použít třeba ještě V záři reflektorů nebo v Tenkrát v Hollywoodu

Pro: naprostá věrnost osmdesátkovému originálu, fenomenální pocit ze střelby, překvapivě otevřené město, které natáhne herní dobu, absurdita a krev

Proti: někdy mi při všem tom kecání chyběla akce, pasáže s flashbacky a zlými sny jsou pro znalce repepetivní a nezajímavé

+25
  • PS5 80
Bylo to jako hrát film z osmdesátých let. Takový ten lehce béčkový, ale zároveň ne špatný akční film, který někteří považují za klasiku a rádi se na něj podívají i po letech, zatímco jiní mají obavy, že by opětovné shlédnutí zničilo jejich pěkné vzpomínky z dětství či mládí na něj. RoboCop je jedním z těch filmů. A hra RoboCop: Rogue City mu rozhodně nedělá ostudu, ba naopak. Je to zatraceně zábavná akční hra, která má sice své neduhy, ale zároveň jde z ní cítit respekt a láska k předloze.

Právě příběh je takové to osmdesátkové/devadesátkové béčko, kdy tu narazíme na několik šílených záporáků, problémy řeší zbraně a všude se válí drogy. Všechno to funguje úplně bez problémů a krásně to vychází z filmové série. Hodně se mi líbila otevřená lokace, do které se hráč vrátí několikrát, a její vedlejší úkoly, stejně tak byly fajn návraty na policejní stanici po každé misi, kde byla ta správná policejní atmosféra a rovněž několik fajn miniúkolů.

Super je také možnost vyvíjet RoboCopův charakter, a tím ho posouvat blíže ke stroji či k člověku, jeho lidství je jedna ze zásadních otázek v příběhu. Ve hře je množství různých rozhodnutí, které ovlivňují konec hry, takže se nejedná jen o bezduchou akci, hra je více propracovaná, než by člověk mohl čekat. 

Přesto je to převážně akční hra. A v tom také nejvíc exceluje. Pocit ze střelby je naprosto skvělý, hráč se opravdu cítí jako nezastavitelný stroj. Jsme RoboCop, takže nějaké krytí za bednami máme na háku, prostě přijít, vymydlit, vymalováno. Potěší i jednoduchý RPG systém, kde si mimo síly, obrany či zdraví můžeme dát body například i do Dedukce (doporučuji co nejdříve) nebo Engineeringu.

Co není slavné je optimalizace. Na PS5 se hra uměla občas sekat, v cutscénách blikaly textury, popřípadě chvíli trvalo, než vůbec plně načetly. Také mi moc nesedl závěrečný souboj, jak po hratelnostní, tak příběhové stránce, ale to je individuální.

Zkrátka velmi zdařilá hra. Nebere se vážně, máme tu známé obličeje, povedenou atmosféru. Člověku se ani nechce věřit, že před deseti lety studio Teyon vydalo strašlivý Rambo: The Video Game. Tomu se říká zlepšení. Snad budou v růstu pokračovat.
+39
  • XboxX/S 80
Konečně se dostávám k tomu to vše pěkně sepsat. Dlouho jsem váhal jestli koupím tento počin za plnou cenu a po dohrání musím říct, že svých vynaložených peněz nelituji. Je to asi nejlepší možné béčko, nebo honosněji znějící AA titul co mohl někdo po tolika letech jako poctu Robocopovi nachystat.

Začnu vychvalováním. Rogue City vývojářům se podařilo detailně vytvořit retro low budget cyberpunk. Míra detailnosti je za mě až neskutečná a hlavně citlivě pojatá. Opravdu jím věřím, že předlohu mají hodně rádi, protože na hře je to prostě vidět. Mohli jít klidně cestou přidání řekněme high-tech kravinek, ale to se tu neděje. Hra se v podstatě drží toho co bylo v první dvojici filmů a je hodně "střízlivá". Nenapadá mě lepší slovo. Jako celek to funguje jako neskutečně atmosférická hra. Pokud vás tohle baví, tak jako mě, tak hru doporučuju na 100%.

Herní lokace jsou různorodé a opět vychází logicky z filmové předlohy. Hodnotím je víceméně velmi kladně až na dvě výjimky. Předem ale říkám, že jde o moje subjektivní hodnocení toho co mě baví a co moc ne. Už jsem tu psal v diskuzi, že mě moc nezaujala oblast továrny a k tomu přidávám ještě vězení. Chápu, že továrnu vybrali kvůli filmu. Tam je podle mě ale hlavně kvůli rozpočtu a tady za mě být nemusela. Vězení mě nebavilo už v Mafii II a nebaví mě ani tady. Za mě prostě když chce člověk hrát hru z Cyberpunkového 80s detroitu, tak to poslední co chce vidět je vězení. Naproti tomu semi-open world old Detroit je udělaný skvěle. Evokuje styl Deus Ex.

Gameplay je fajn. Mě osobně nejvíc bavily nikoliv přestřekly, které ale jsou velmi slušné, ale právě Old Detroit a vůbec nevadí, že se tam člověk několikrát vrací. Pořad je tam něco nového. Vyšetřuje se, plní se řada zajímavých vedlejších questů, kocháme se atmoškou atd. Z trochou nadsázky se taky dá řicí, že k tomu aby byl Robocop považován za RPG chybí už je inventář s předměty, protože dialogové volby tu máme, systém levlování taky, semi-open world též, co ještě chybí?

Příběh je takové solidní béčko. Není převratný, ale je skoro lepší než Robocop 2. Tady asi stojí za to říct, že nejsem úplně skalní fanoušek Robocopa. První film je ale podle mě skvělý. S druhým je to o dost horší, ale vlastně není až tak hrozný jak se o něm říká. Rád si dám akční béčko, jen fakt, že záporáků je tam až moc, takže tam žádný pořádně není je trošku problém. Na hru je příběh až překvapivě slušný, ale kvalit prvního filmu samozřejmě nedosahuje.

Doporučím lidem, které tahle tématika baví a mají chuť na hodně solidní stylovku. Pro ty ostatní to bude slušný nadprůměr imho.

Pro: Citlivě zpracovaný retro 80s kyberpunk. Za to samotné bych dal 110%:)

Proti: V podstatě jen pro mě nezajímavé lokace opuštěné továrny a vězení.

+18
  • PS5 100
Já se přiznám bez mučení já se na Robocopa dost těšil, takže to nebylo takový překvapení, jako pro mnoho lidí, a jsem dost nadšený. Tentokrát začnu zápory a jedním z nevětším je optimalizace. Já hru hrál na PS5, a když v přestřelkách bylo hodně postav, výbuchů a spousty dalšího, tak frame rate výrazně klesal, pak tu jsou chyby, jako například, že mi občas pří střelbě nefungovalo přiblížení. Což o to u základní Robocopovi zbraně M93R Auto-9 C to nevadilo, ale když jsem měl nějakou tu pušku z hledím a potřeboval jsem zaměřit, tak to bylo otravný, obzvlášť když po mě stříleli odstřelovači. A pak tu jsou grafické chyby, jako stíny a nebo ne moc dobrá mimika postav, ale furt musím brát v potaz, že to nedělalo bůh ví jak velký studio, a taky věřím, že časem se aspoň ta optimalizace a různé chybky opraví v aktualizacích.

Teď klady a tím je rozhodně samotná střelba a obecně přestřelky, kde máte pocit, že jste ten nezastavitelný Kyborg co dokáže projít zdí, pak tu jsou části v otevřených lokacích, kde vyšetřujete velké a malé zločiny jako například pokuty za parkování, kouření na benzínce nebo rušený nočního klidu prostě typická policejní práce, kterou musí někdo dělat a je jedno, zda jste obyčejný strážník nebo super policajt. Pak tu je příběh jo ten je takový ten standard opět tu za nitky tahá OCP, který chce Detroit přestavět na super město budoucnosti a furt jim někdo stojí v cestě, včele se starostou starého Detroitu je to příběh není není bůh ví jak objevný, ale mě prostě bavil. A jako poslední tu je tu je to že vývojáři ze studia Teyon mají stejně jako evidentně Robocopa  nakoukaného a i hodně rádi, protože nostalgických momentu tu je opravdu dost jako například,  když jsem plnil misi ve staré ocelárně a řekl jsem si tady to vypadá jako to místo kde Murphyho zabily a po pár krocích jsem opravdu na to místo došel a spustila krátká vzpomínka obecně práce s Murphyho vzpomínkami jsou skvělý a mají skvělou atmosféru občas až hororovou. No ještě v rychlosti zmíním, že hra má dost zbraní, skvěle implementovaný RPG systém a dialogové možnosti které trochu ovlivní příběh to všechno se mi dost líbilo.

No sečteno potrženo Robocop: Rogue city je stejně jako Terminator: Resistance nejen skvělé pokračování prvních dvou filmů, ale i skvělá hra, která momentálně má pár chyb, ale ty se aktualizacemi snad brzo vyřeší. Jen tak dál vývojáři z Teyonu jsme zvědaví jakou legendu oživíte příště protože tady to dopadlo skvěle, a i přes chyby tomu dám 100%.

Pro: Zábavný béčkový příběh, skvělé brutální přestřelky, vyšetřovací pasáže, prostředí, RPG systém, vylepšení primárný zbraně, dost sekundárních zbraní, úcta a věrnost k předloze.

Proti: Grafické chybky, na PS5 místy optimalizace, mimika obličejů.

+18