Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Od Sleeping Dogs, vzhledem k minulosti True Crime, jsem tolik nečekal - i přes pro mě lákavý Hong Kong a Asii celkově. Nicméně častá chvála, vylepšená edice a především i doporučení od Gunára (děkuji za krabičku) a Zoltana (se kterým jsem úspěšně řešil průchod hrou) zařadili Sleeping Dogs na vrcholek pyramidy toho, co si tento rok zahrát. A kvalita se potvrdila ještě více, než jsem mohl čekat.

Vizuálně i technicky je vše vyladěné, i několik let poté vše působí impozantně (mrakodrapy, panoramata) a především genius loci samotné metropole je daleko zajímavější, než s čím jsem se setkával u konkurence (snad s výjimkou detailního L.A. Noire). Nevím, co vše opravila definitivní edice, ale po stránce formy je Sleeping Dogs výborně hratelné dílo. Závody a jízdní model, pohyb, střelba, boj na blízko... to vše působí intuitivně. Už jen to je důvod, proč zkusit Sleeping Dogs. Nyní rozehrané GTA IV působí o poznání těžkopádněji.

Nicméně tím hlavním jsou určitě úkoly a možnosti. Není jich přehnaně mnoho, o to jsou ale propracovanější. Hlavní příběhové linie nesklouzává k chrlení dalších a dalších postav, ale zdařile rozvíjí to, co bylo na začátku definované. Tedy infiltrace triády. K tomu je v Hong Kongu další řada různorodých misí, od zmíněných aut a jejich nákupů po rande s některou z dostupných slečen. Často nechybí ani humor, nebo detaily, co by člověk neočekával v městském sandboxu. A samotné město rozdělené na regiony skrývá řadu bonusů, takže i jen samotné projíždění a hledání skrytých kufříků nebo svatyní je zábavou. Vlastně i hudba je povedená, dabing nemá chybu a rozsah (cca 20 hodin) je ideální.

A man who never eats pork bun is NEVER a whole man!

Jedna z videoher, kterou bych s čistým svědomím mohl doporučit prakticky každému. Kvalitní a přístupná, ale přesto příběhově zajímavá a inovativní videohra. Navíc jsme se naučil, minimálně virtuálně, jezdit v levém pruhu!

Pro: krásný HK, postavy, hratelnost, množství obsahu, hudba a dabing, rande

Proti: někdy zdlouhavé boje na blízko (na klávesnici)

+45
  • PC 95
  • PS4 95
Když jsem před necelými čtyřmi lety hrál Sleeping Dogs poprvé, dost se mi líbil, ale netušil jsem, že se z něj stane taková srdcovka, kterou pokořím za tu krátkou dobu čtyřikrát. Sám přemýšlím čím to je, proč si této hry osobně vážím víc než jiných městských akcí, včetně slavného GTA?

"Anything, anything happens to me, you look after our people, ok? We're a family. Family has to stick together."

Co mi ve Sleeping Dogs neskutečně sedí, je výborně odvyprávěný příběh, který neskutečně graduje. Ze začátku je policista v utajení Wei Shen obyčejný smeták plnící looserovské úkoly pro místního Red Pole Winstona Chu a snaží se získat jeho náklonnost. Jak Wei postupuje příběhem a snaží se dostat v hiearchii Sun On Yee výše, dostává pak daleko důležitější a náročnější úkoly, potkává se s důležitějšími lidmi a sám se začne zmítat mezi zákonem a životem mezi triádami. Není to na jednu stranu nic originálního, ale je to vše odvyprávěné naprosto skvěle a je zde i několik překvapivých či zajímavých zvratů.

"You're a cop. I am an undercover cop. The rules are different."

Hráč neplní úkoly jen pro triády, jsou zde i policejní případy, které hráči zadává policejní inspektorka Jane Teng. I ty jsou dobře napsané a zábavné a nabízí trochu odlišnější pohled na mafiánský Hong Kong. Na mapě je i hromada dalších aktivit, které jen dobře doplňují hru a nabízí odpočinek od hlavních misí.

Město jako takové je asi další odpovědí na to, proč mám Sleeping Dogs tak rád. Asii velmi můžu a projížďka po Hong Kongu je velmi příjemná, město žije, a přestože graficky už není rozhodně žádná špička, stále vypadá velmi slušně.

Soubojový systém je famózní, zábavný a miluji ho. Jednoduchý na naučení, ale efektivní a efektní. Je takovým kung-fu bratříčkem soubojáku v Arkhamské sérii Batmana. Celková hratelnost je na vynikající úrovni, Wei umí jak parkur, tak hacknout počítač nebo vypáčit zámek. Minihry jsou ok, ale při větším množství umí být i otravné.

"Growing up in Old Prosperity, she started down a particular road and couldn't get off of it."

Ve Sleeping Dogs jsem si oblíbil mnoho charakterů, žel některé by si zasloužili víc prostoru (třeba romancoidní postavy Not Ping a Sandra, vtipný darebák Old Salty Crab, Peggy Li).

Pochvalu zaslouží i soundtrack, našel jsem na něm i několik songů, které si rád pouštím na youtube.

Hra není dokonalá, i po letech se dají najít nějaké ty bugy, jízdní model by mohl být také daleko lepší. A hra by mohla být i delší, nějakých 50 - 60 hodin a splníte úplně všechno, včetně collectibles.

Druhý díl je sen, ale protože United Front Games už nejsou mezi námi, asi zůstane nenaplněný :/

Pro: příběh, hratelnost, soubojový systém, Hong Kong, soundtrack, úkoly

Proti: pár bugů, jízdní model, délka, druhý díl málo reálný

+38
  • PC 80
Takový GTA klon z HK. O několik tříd lepe zpracované souboje, ať už jde o bitky, střelbu, honičky pěšmo i v autech. Proti tomu město nepůsobí tak organicky, jízda vlevo je dost nezvyk a pokud člověk dělá všechny vedlejší mise, začne se herní náplň trochu opakovat.

Příběh zaujal, hlavně postavy, ale závěr pro mě moc uspokojivý nebyl. Vyznačení závodů světlicema mi přišlo dost nepřehledné, a rychlost s jakou se při nich protivníci zotavují z kolizí mě občas dost vytáčela. Spousty vedlejších úkolů, závodů, collectibles, atp. Levelování na několika frontách. Konzumace jídla atp. přidává dočasné bonusy. Vůbec je tu řada zajímavých nápadů. Na druhou stranu taxíky nejsou tak užitečné, jak by se dalo čekat, taky většina rádií hraje neskutečný sračky a vůbec na mě Hong Kong nepůsobil tak přesvědčivě... možná je to těma barvičkama.

Celkově určitě doporučuju každému, kdo hledá něco jako GTA, protože Sleeping Dogs mají co nového nabídnout a v řadě věcí jsou lepší, ale... nevim, celkový dojem prostě nakonec není tak dobrý, abych hodnotil za 85+.
+37
  • PC 90
Asijské GTAčko, jak se Sleeping Dogs velmi často přezdívá, je na poli městských akcí vskutku originálním počinem. Ačkoliv mnoho prvků čerpá ze slavnější již zmíněné série, jde si svou vlastní, originální a neméně zábavnou cestou. V některých ohledech svého populárnějšího soka dokonce i s přehledem překonává.

V roli sympatického tajného policisty Wei Shena, za jehož bojové schopnosti by se nemusel stydět ani samotný Bruce Lee křížený s Arnoldem Schwarzeneggerem, je vašim úkolem infiltrovat místní triádu a co nejvíce ji zevnitř poškodit. Wei má však navíc svou osobní motivaci a rozhodně si při plnění tohoto úkolu nebere žádných servítek, takže to, že jste polda, vás rozhodně v ničem neomezí. Brutalitou se v této hře rozhodně nešetří a to je jenom dobře.

Hong Kong, ve kterém se hra odehrává, je zpracován nádherně a především atmosféra jeho nočního života je tu vystižena dokonale. Tomu napomáhá i na svou dobu velice zdařilé audiovizuální zpracování. Vzpomínám si, že tenkrát v době vydání jsem byl nadšený z odlesků na silnicích během deště. Pak se to stalo takovým zvrhlým standardem - snad všechny mody do GTA V se rády prezentují právě tímto, co už Sleeping Dogs zvládalo bravurně.

V Hong Kongu je dostatek prostoru se vyřádit - mimo hlavní mise je zde spousta aktivit, které ač se často opakují, jsou díky skvělé hratelnosti zábavné a jako zpestření fungují skvěle. Jsou to pouliční závody, zatýkání drogových dealerů, kšefty po telefonu nebo jen  „náhodné“ události ve městě.

Mimo povedené postavy a hlavní příběh však na hře musím vyzdvihnout to, co ji odlišuje od ostatních městských akcí snad nejvíce - a to je zaměření na souboje ve stylu kung fu, které jsou zpracovány výborně. Postupem hrou získáváte nové chvaty a likvidace nepřátel tímto stylem alespoň pro mě přinášela daleko větší satisfakci než jen obyčejným střílením - i když i na to v pozdější fázi hry dojde.

Když pominu nepříliš povedený jízdní model, je na Sleeping Dogs úplně to nejhorší to, že nikdy nevyšla dvojka, i když plány byly velké, ale vydavatel bohužel projekt zavrhl ve prospěch značek jako Hitman nebo Tomb Raider. Dosud jsem nehrál lepší klon GTA a rozhodně bych tak pokračování uvítal s otevřenou náručí a jsem si jistý, že v tom nejsem sám. Tím, jak se mi hra trefila do noty, je pro mě Sleeping Dogs překvapením a zárověň hrou roku 2012.

Odehraný čas: 22,5 hodin

Pro: audiovizuální zpracování, originální, příběh a postavy, gameplay, soubojový systém, akce, humor, brutalita, Hong Kong

Proti: jízdní model, technické detaily, nic moc DLCčka, nikdy nevyšla dvojka (a bohužel asi nikdy nevyjde)

+34
  • PC 100
Sleeping Dogs pro mě představuje mimořádnou extázi, senzační titul a pořádnýho konkurenta série Grand Theft Auto. Nemá smysl pochybovat o Asijské produkci, která bejvá mnohdy vysoko nad nadstandartem ze zámoří. Zejména co se týče filmů, tam takový Jiho Korejci v současnosti nemaj srovnatelného soupeře a taková Indonésie se svojí akcí a mizernými rozpočty, posílá výsmech všem těm CGI sračkám, marvelům a podobným předraženým hovadinám. Hong Kong je zase ráj pro úžasné kriminálky s perfektními herci. Samotný Japonci bodují v hororech a minulý rok vydali stealth akční film "Re: Born" s karambitama, na který netrpělivě čekám. Prostě Asijskou tvorbu vysoce obdivuju.

Proto jsem měl ke Sleeping Dogs už od samotného počátku blízko. Bojová umění, jejich kultura, na první pohled sympatický hrdina, skvělej námět (undercover cop) a do toho je vše mixlé s open world městem. Pokud bych měl zmínit dva filmy, které mi hra připomínala, tak "Special ID" s Donnie Yenem (samotná hlavní postava, policajtka parťačka, podobný kontaktní bojové prvky a prostředí, humor) mno a jeden z nejlepších akčních filmů současnosti, "The Raid 2: Berandal" - už vim, odkud Evans použil základy pro příběh, postavy a celkově námět. Též Iko Uwais se dostane do vězení, někoho tam zachrání aby zapůsobil na mafii, ta si ho bere pod křídla a začne vůči ní mít určité sympatie.

Zprvu jsem se nemohl dostat vůbec k příběhu, protože jsem absolutně netušil, co mám dělat dřív. Tolik aktivit, možností a to byl jen začátek!!! Jakmile jsem se však prokousával příběhem dál, přišel mi sice krátký, ale za to pěkně sevřený, komplexní a tak funguje celé město. Když se člověk podívá na samotnou mapu, může se zdát malá, ale o proti Grand Theft Auto, kde jsou dlouhé, prázdné lesy, pouště a podobné - tvůrci udělali ucelený celek, kde lze vidět i partu rybářů na břehu, a kamkoliv půjde, tam se něco mezi lidmi děje, nebo na něj čeká vysoká odměna v podobě lockboxů... nadále lze sbírat sošky pro mistra bojových umění, takže už takhle vysoce bojové dovednosti, si může hráč "tunit", anebo závodit v pěkně upravených autech, zpívat karaoke písničky, dělat vedlejší mise a různé laskavosti, krást dodávky s penězma, krást auta na ulici, za který jsou šílený prachy, kupovat oblečení, mejt si obličej, chcát na toaletách, spát, zatýkat velké ryby pomocí televize, rozbíjet huby v bojových klubech, hrát poker, zajít s přítelkyní někam, žrát, chlastat... nebo přejíždět civilisty díky šílenýmu jízdnímu modelu a sledovat jak odlítávaj a řvou :-)

Jedině jsem nerad nasedal na motorky, to byl humáč. Rádia jsou pěkné, pestré, (The Who - Eminence Front, Bonobo, Queen) mnoho žánrových palet - downtempo, chillwave, electro, rock/metal, indie, popík či orchestrální hudba, hip hop... město je barevné, graficky úžasné, nechybí dynamické počasí, luxusní i zapadlé čtvrti, hra má PRVOTŘÍDNÍ interiéry (hlavně ty dvě diskotéky, wow!) a ještě se vrátím ke customizaci mé postavy, krom San Andreas, V, je Sleeping Dogs teprve třetí hrou, ve které jsem si dával záležet na tom, jak moje postava chodí oblečená. Při bitkách lze využívat okolí, různé zbraně (deštník, kufr, nože, sekáčky) lze to vrhat po nepříteli a chvíli se zdá, že bitky jsou náročné, ale jakmile pochopíte, že stačí krýt útoky těch magorů, je velmi pravděpodobné, že máte vyhráno. Přestřelek je též hodně, zbraní méně, jsou brutální, krvavé, dynamické, hráč musí postupovat takticky, prostě paráda.

Samotné město je jinak samozřejmě hodně detailní, cut scény profesionální (babička co mluví katonsky a seká tam sekáčkem na maso zloduchy, je cool) samozřejmě Wein umí plavat, dělat parkour, střílet, hláškovat, mlátit se, flirtovat... policejní mise jsou špičkové. Hra dá zavzpomínat na první Splinter Cell, kdy páčíte zámky, nadále instalujete kamery, odposlechy, fotíte místo činu, prohledáváte mrtvoly a všechno vám hra dává možnost dělat, takže jsem byl maximálně ponořený do těchto misí.

nyní to špatné: Občas hrozná kamera, a někdy strašný design misí (respawny enemáků, exploze, nepřehlednost, tfuj), hra je poměrně zabugované, některé strašné textury,bitek je tolik až se hráč může přežrat tim množstvím a některé mise maj dost vypatlané vyustění (například s tim rapperem, kdy celá mise je konečně pasivní, oddechová a samoúčelně na konci musíte prostě zbít bandu tří dementů, bez nějakýho smyslu) a je škoda, že rande s holkama jsou strašně krátká a víc hra nenabídne, neprohloubí ty vztahy. Auta nelze vůbec tunit, zde by se to šiklo. A k naprosté dokonalosti to chce právě lepší design misí. Jinak je to hroznej žrout času, ale bavim se mimořádně královsky. Do budoucna si pořídím definitivní edici se všemi DLC, protože Sleeping Dogs se u mě stal naprosto zásadní hrou a mrzí mě, že pokračování nebude.

Pro: Rádia, město, grafika, plno aktivit, příběh, postavy, humor, choreografie bitek, policejní mise

Proti: Někdy přehnaná akčnost, občas kamera, v mnoha věcech osekané a nedodělané

+31
  • PS5 80
Odpálit Sleeping Dogs jako "GTA klon" by byl skoro zločin. Hra si jde totiž svojí cestou a v žánru městských akcí patří i nějakých dvanáct let od svého vydání prakticky ke špičce. Je vážně škoda, jaký komerční propadák hra byla, rozhodně si to totiž nezaslouží.

Sleeping Dogs zaujme na první pohled exotickým zasazením do Hong Kongu (kde se mimochodem jezdí vlevo, tak si rychle zvykejte) a brutálního prostředí čínských triád. Protagonistu Wei Shena si rychle oblíbíte a i když má jeho příběh hlavně ke konci jisté rezervy, je fajn nápad hrát za policistu infiltrujícího podsvětí. Motivace postav jsou celkem slušně zvládnuté a až na pár divných zkratek drží příběh parádně pohromadě. Místy mi dokonce evokoval jakousi východní obdobu české Mafie. Což je myšleno samozřejmě jako pochvala.

Řádění v Hong Kongu se od konkurence odlišuje i odklonem od palných zbraní. Hra obsahuje tak akorát komplexní soubojový systém a daleko víc zmetků během svého 30-40 hodinového běsnění (při plnění vedlejších aktivit) zkopete do kuličky, než odpravíte kuličkou do hlavy. Je to příjemné oživení a k zasazení se to skvěle hodí.

Pochvalu si hra zaslouží i za vedlejší aktivity, které jsou vesměs vážně zábavné. Vypíchnul bych z nich třeba závody po městě. Ty totiž díky povedenému (ač samozřejmě silně arkádovému) jízdnímu modelu vážně baví, což se o těch v sérii GTA úplně říci nedá. Vedlejších aktivit je tak akorát a ve chvíli, kdy se už začínají opakovat a pomaličku upadají do stereotypu, máte hotovo. Maličko otravné je jen sbírání bedniček zabezpečených kódem, ale k tomu vás vlastně stejně nikdo nenutí.

Na to, že jsem hrál hru v "Definitivní edici" obsahoval Sleeping Dogs poměrně dost bugů. Otázka jestli grafické a jiné nedokonalosti nesouvisí s hraním na PS5. Nešlo však rozhodně o nic zásadního. Bohužel se mi nejspíše nezapočítala jedna aktivita do statistik a platinová trofej tak zůstane nejspíše navždy uzamčená.

Sleeping Dogs je tak podařená městská akce, která ve své době musela nadělat pořádnou parádu (škoda, že ji spousta hráčů ignorovala). Teď po letech sice hra jisté rezervy má, přesto skvěle baví a to prakticky v každém svém aspektu. Upřímně, vybodněte se na předražený remaster starých GTA a raději za kilo kupte Sleeping Dogs... Zjistíte, že i v Hong Kongu se dá zažít spousta věcí!

Hráno jako součást Herní výzvy 2021 – "6. Jménem zákona: Dohraj hru, ve které hraješ přímo za policistu nebo detektiva." – hardcore varianta /Tímto bodem je herní výzva 2021 splněna!/

Hodnocení na DH v době dohrání: 82 %; 317. hodnotící; fyzická kopie na disku

Pro: V hlavní roli Kung-fu; slušný příběh; exotické prostředí Hong Kongu; vesměs zábavné vedlejší aktivity

Proti: Poměrně velké množství bugů; náplň některých misí a aktivit

+27
  • PC 95
Jelikož se jedná o skvělou hru, která mě zabavila na tolik hodin, rozhodl jsem se napsat komentář.

Co se týče příběhu, je to možná, jak jsem četl prý "Klasická Hongongská kriminálka", naopak mě příběh přišel hodně povedený, kdy se vy, jako hlavní hrdina v průběhu hry, hzačínáte přemýšlet, která strana, policie či mafiáni jsou lepší. Samozřejmě se mi líbily také možnost mít nějakou slečnu, či si jít vsadit na kohoutí zápasy, bojovat v "ringu" či zázávodit si v ulicích Hongkongu.

Po grafické stránce vypadá hra také velmi dobře, také se mi líbil dabing, který propůjčily známí herci. (Lucy Liu).
Soubojový systém je také velmi povedený, moc se mi líbil, různé styly "Comb", které měly svůj efekt. Tak říkajíc, zamlouvali se mi víc, než samotná střelba, která, ale díky "Slowmotion" má taky své dobré stránky.

Tuto hru bych zhodnotil jako velmi povedenou, konkurující GTA V, jsem rád, že když se této hry před lety ( asi 2 roky ) Activison vzdalo, tak že se toho Square Nix ujalo.

Pro: Grafika, boj na blízko, Jízdní prostředky

Proti: Občas pozlobí kamera, absence češtiny

+25 +26 −1
  • PC 85
Úvod do deja
V koži, Wei Shena, detektíva, ktorý bol preložený do Hong Kongu aby pomohol miestnej polící v boji proti miestnej Triáde.

Plusy hry
➤príbeh: cesta detektíva Wei Shena na vrchol hierarchie Triády je určite veľmi zaujímavá. Od úplných začiatkov a tradičných špinavých prác až po zaujatie pozície Červeného draka.
➤postavy: Sleeping Dogs je jedna z mála hier v ktorej si väčšinu postáv, či už pozitívnych alebo negatívnych zapamätáte. ( Aj ked niekedy je to s ich čínskymi menami problém ).
➤Kung-fu: jedna s najlepších častí hry. Ja osobne som si užival každý pestný súboj. Konieckoncov koho by nebavilo nakopať pár zadkov v štýle Bruuse Lee či Jackie Chan.
➤väčšina vedľajších questov+iné aktivity: v Hong Kongu je celkom slušný počet vedľajších aktivít. Či už závody, kohútie zápasi, zatýkanie drogových dílerov alebo obyčajné vedľajšie questy typu odvez ma z bodu A do B.
➤hudba: myslím si že by sa v Hong Kongskom rádiu nenašla jediná zlá pesnička.
➤Zodiac tournament: 15 minútové DLC v ktorom na štýl starých Čínskych kung-fu filmov nakopete pár prdelí. DLC nič moc ale výhra v turnaji a záverečný súboj Weia ( až nápadne pripomínajúceho Bruuce Leeho ) proti legendárnej opitej pesti bol dosť uspokojujúci na to aby si tento krátky prídavok zaslúžil aspoň 70%.

Mínusy hry
➤prostredie: ked porovnám prostredie napríklad s takým GTAčkom tak sa mi tu zdá niekedy až moc fádne a obyčajne. Samozrejme aj v Hong Kongu je pár veľmi pekných miest ale väčšina nieje zaujímavá natoľko aby ste sa pri nich zastavili.
➤vedľajšie misie pre políciu: často opakujúce sa a možno až zbytočné misie v ktorých je vašou úlohou zastaviť nepriateľské auto alebo zastaviť prepad
➤streľba: asi jediným väčším sklamaním sú pre mňa strelné zbrane. Prvú dostanete až v neskoršej časti hry ale hned zistíte že to so strieľaním nebude vôbec jednoduché. A hlavne preto bi mi vôbec nevadilo keby v tejto hre neboli streľné zbrane.
➤občastné bugy

!! Záverečné zhrnutie !!
-Sleeping Dogs je hra od ktorej som teho veľa nečakal. Takže o to viac ma prekvapilo to že som bol u nej schopný presedieť 4 hodiny v kuse. Musím povedať že pohľad do sveta Triád ma veľmi bavil a pokiaľ sa táto hra zhoduje so skutočnosťou aspoň v 20% tak je naozaj šokujúce a zároveň pozoruhodné čo všetko sa v svete okolo nás deje. Samozrejme Sleeping Dogs je len malým nakuknutím do sveta asi najnebezpečnejšej a najväčšej mafie ale aj tak je obdivuhodné ako sa vývojári s touto tématikou vysporiadali.

➤Čas strávený v hre: 18 hodín
➤Achievementy: 27/59

HODNOTENIE: 85/100%

Pro: príbeh, postavy, Kung-fu, hudba

Proti: bugy, niektoré vedľajšie misie

+25
  • PC 85
Mnohí túto hru porovnávajú s GTA aj keď mne svojim prostredím a bojom viac pripomína PlayStation exluzivitu Yakuza, áno je to hra z prostredia Mafie a neprináša nič až tak nové, ale GTA si len želá, aby mala takýto dobrý štýl.

Čo si človek hneď ako prvé všimne je, že oproti prázdnym a nudným mestám v GTA je Hong Kong plný farieb a života a je oveľa interaktívnejší ako nudné Liberty City. Graficky vyzerá hra neuveriteľne, a to aj na nižších detailoch.

Príbeh nie je nič originálne, ten čo videl The Departed (Skrytá Identita) a Infernal Affairs (Volavka) vie čo sa bude diať, policajt v utajení sa musí dostať do triád ale pritom rieši osobné problémy, napriek tomu je veľmi dobre spracovaný a napínavý aj keď tu je klasický problém sandbox hier, že hra sa naň dostatočne nesústredí a nie je využitý jeho potenciál a celý končí príliš náhle. Ak sa nezaoberáte vedľajšími misiami tak je aj dosť krátky. Horšia vec ale je, že skoro žiadna postava v hre mi nebola sympatická a nezapamätal som si ani mená väčšiny z nich, sú to proste hajzli ako v Mafii II. Hlavný hrdina Wei je znesiteľný aj keď v hre neurobil žiadne závažné rozhodnutia, je to viacmenej bábka polície.

V hre je mnoho zberateľných vecí, ktoré ale majú aj nejaký úžitok ako Lockboxy s peniazmi alebo oblečením, jadeitové sošky zvierat pomocou ktorých odomykáte nové chvaty, Akési modlitebne, ktoré vám zvyšujú zdravie až na dvojnásobok a hackovateľné kamery, pomocou ktorých neskutočne dementným spôsobom zatýkate drogových dealerov, (jednoducho kliknete na chlapa v obleku cez svoju telku).
Samozrejme okrem vedľajších misií a láskavostí sú tu aj rôzne zábavky ako pouličné závody, bojový klub, Mahjong a dokonca aj Karaoke a kohútie zápasy.
V hre môžete randiť s rôznymi dievčatami, ale vzťahy postrádajú hlbku, proste niečo pre dievča urobíte, vyspíte sa s ňou, zobrazí vám to veci na mape a nájdete si ďaľšiu, čo mi bolo dosť nesympatické, hlavne keď Wei jednej vyčítal, že ho podvádzala.

Hra má RPG prvky a 3 XP ukazovatele, prvý je Triad XP, ten doplňujete čo najktreatívnejšimi a najbrutálnejšími spôsobmi zabíjania a doplňuje sa dosť ťažko. Druhý Police XP je dosť nelogický, uberá sa vám vtedy keď narazíte do niečoho, zraníte nevinného alebo čo je najsmiešnejšie, nešikovne preskočíte cez prekážku, našťastie ale vďaka spomínaným kamerám rýchlo získate Cop level 10 dlho pred koncom hry zatiaľ čo Triad level som mal len na 8. Posledný a najzaujímavejší je face meter ktorý má 2 ukazovatele, ten prvý doplňujete počas boja a dočasne vám doplňuje zdravie a zvyšuje silu, ten druhý je klasický XP meter, ktorý zvyšujete plnením side misií. Získavate zaň zľavy a vyššiu účinnosť jedál a nápojov.

Najzaujímavejšou hernou mechanikou oproti GTA je bojový systém podobný Arkham Asylum a Assassin's Creed kde robíte množstvo zaujímavých chvatov a nové sa učíte zbieraním spomínaných sošiek a oživuje ho možnosť chytať nepriateľov a zabíjať ich pomocov prostredia naozaj zaujímavými spôsobmi aj keď má 2 problémy:
1. Väčšinu chvatov, ktoré sa naučíte už nikdy nevyužijete. Ja som napr. nikdy nepoužíval zlomenie ruky a nohy alebo omráčenie a vždy som robil len vzdušné kopy a protiútoky.
2. Ak používate protiútok, tak sa vám skoro nikdy nič nestane, takže väčšinu súbojov môžete ľahko vyhrať ak nepriatelia nie sú ozbrojení. Potom ale získate menej skúseností a preto ak chcete získať lepšie hodnotenie musíte občas riskovať.

Oproti tomu prestrelky, ktorých je dosť veľa v 2. polovici hry, pôsobia priemerne, navyše, zatiaľ čo normálne ovládanie myšou je pomerne necitlivé, so zbraňou je citlivé až príliš. Nudné prestrelky z krytia ale oživuje že môžete preskokom robiť Bullet-Time a pekne nepriateľov zostreľovať ako Max Payne. Prestrelky z áut a lodí sú oveľa zábavnejšie. Tiež je podivné že v hre sa zbrane získavajú veľmi ťažko, ale v story misiách ich je až-až.

Dobrým prídavkom sú naháňačky na autách alebo na strechách v parkour štýle ktoré značne oživujú hru.

Jazdenie oproti tomu nie je nič moc na to že na hre sa podieľali bývalí developeri NFS hier, aj keď sa môžete vyhovoriť, že je to preto lebo jazdíte na nekvalitných čínskych autách. Na jazdu vľavo sa zvyká ťažko a potom keď skúsite inú hru, tak vám to domotá hlavu. To že v hre nie je tachometer, na to som v takýchto hrách zvyknutý, ale viac mi prekážalo, že keď nastúpite do auta, ani vám nezobrazí jeho názov. Taxi v hre sú navyše úplne zbytočné, pretože ich nemôžete zavolať, ale musíte stáť blízko pri nich. GPS je dobre urobené, stačí stlačiť M a hneď vám ukáže cestu k ďalšej misii, bohužiaľ je často mätúce a volí nevhodnú alebo príliš dlhú cestu. Jazdným modelom samotným mi hra najviac pripomína hru Wheelman, tiež tu môžete robiť absurdné nárazy do strán a ešte k tomu kradnúť autá nielen klasickým GTA spôsobom, ale aj skokom zo svojho idúceho vozidla.

Ďalším problémom sú peniaze, najskôr ich máte málo, ale po čase ich máte príliš veľa a nemáte ich naozaj na čo míňať okrem nepotrebného oblečenia a áut.

Developerov musím pochváliť za dobre zvládnutú konverziu, sú tu síce občas problémy s ovládaním, (po prvýkrát po dlhom čase som používal hlavne WAD klávesy a nie len W a myš), ale technicky je výborne urobená na to že je to veľmi konzoloidná akcia.

Napriek rôznym nedostatkom ma hra veľmi bavila, Prešiel som ju za 30 hodín aj keď som sa so všetkými závodmi, zápasmi a úlohami neobťažoval. Podľa mňa po Mafii asi najlepšia GTA-likehra. To že hra je oveľa lepšia ako GTA IV ani nemusím hovoriť, tiež je rozhodne lepšia ako Watch Dogs., a obtojí aj oproti väčšej a prepracovanejšej GTA V.

Pro: Veľké a naozaj živé mesto, ručné súboje, zábavné aktivity, naháňačky

Proti: Priemerný príbeh a postavy, nudné prestrelky

+21
  • PC 80
Herní výzva 2021 - Jménem zákona

Můj poslední komentář k letošní herní výzvě, kdy jsem se měl vžít do role detektiva či policisty. Zvolil jsem tuto Hongkongskou městskou akci, která si evidentně brala z herních sérií jako GTA, Yakuza či Mafie. Ale zároveň si vytvořila i svou vlastní tvář.

Abych se zaměřil především na to, zdali je hra vhodná do dané kategorie, tak musím říct, že v určitém měřítku ano. Jste tajný policista v utajení, který se infiltruje do triády a snaží se organizaci rozložit zevnitř. Až do téhle chvíle je to ok. Nicméně samotný gameplay je klasická akční rubačka. Detektivní/policejní práce je zde pouze nutné minimum a vaše postava se chová spíš jako klasický gangster než policista. To je velká škoda, určitě bych uvítal mnohem víc poctivé policejní práce.

Ostatně i z morálního hlediska je to dosti pokřivené. Je mi jasné, že hlavnímu hrdinu šlo především o pomstu, ale pořád je to příslušník policie, který má mít aspoň nějaký morální kompas, ale ze samotného příběhu to tak rozhodně nepůsobí a vy většinu času kosíte nepřátele hlava nehlava. „Své“ gangstery si oblíbíte a máte k nim nějaký vztah, dokonce i se jich zastáváte na úkor vaší policejní práce, nicméně pokud jde o kosení no name nepřátel, kteří by úplně v klidu také mohli být jen ve špatné chvíli na špatném místě, to už hra vůbec neřeší, což je v rámci celého příběhu a zasazení trochu škoda.

Ale jinak byl příběh zábavnou akční bláznivinou. Místy to bylo i dosti brutální, kdy třeba jedna moc milá paní rozseká mafiána sekáčkem na maso a podobně. Především poslední kapitoly jsou dosti drsné. Příběh má drive a většinu dobu táhne, i přes větší počet vedlejších aktivit. Jsou zde aktivity jako závody, menší bokovky, krádeže aut (opět, ideální pro vyšetřujícího policistu), randíčka, chytání drogových dealerů (to už dává větší smysl) či klasická nekonečná kvanta sbírání collectibles. Nicméně je fajn, že ačkoliv se delší chvíli věnujete těmto aktivitám, tak vůbec nerozbíjí celkový pocit z hlavního příběhu, který vám takzvaně neuteče.

Samotný gameplay je poměrně zábavný, je to dobrá kombinace arkádové jízdy v krásných kulisách Hong Kongu a čisté akce, kdy se střídá střílečka s mlátičkou. Nicméně po chvíli se to celé stane lehce stereotypní, jelikož hra není příliš velkou výzvou, ačkoliv samotný boj obsahuje poměrně velké množství různých kombinací a úderů, tak vy si stejně oblíbíte 2-3, které budete spamovat neustále dokola. V tomhle směru je trochu škoda, že tvůrci neudělali více variabilní nepřátele, na které by fungovaly různé druhy fíglů a triků.

Nejvíc jsem si užíval samotné město, které vypadá parádně a má nádech asijské exotiky. Byla zde určitá místa, u kterých jsem se vyloženě kochal výhledem a užíval si průchod samotným městem. Celý svět je takzvaně položivý (či polomrtvý, jak chcete), je zde nějaká interakce, ale určitě by to mohlo být i lepší, jako tomu je třeba v sérii Yakuza. Postavy jsou slušně napsané a určitě ve vás zanechají nějaké pocity.

Jako, hlavně mě vyloženě nechytla za koule a neurvala mi je. Ale po celou herní dobu jsem se bavil, chvíli mě bavilo jen tak si jezdit po městě a sebrat si nějaký kufřík, či osvobodit nadrženou manželku z kufru auta. Přišlo mi to ideální hra, která nepotřebuje výraznější focus na hraní, ale po náročném dni vám dá na pár hodinek vydechnout a vypnout. I takové hry jsou potřeba. Jo, a mega super mi přišel soundtrack, především rádiové kousky (kapely jako Soulfly, Trivium, Machine Head, Opeth či Dream Theater? Mňam do p***) a karaoke.

Pro: soundtrack, město, jednoduchá a zábavná hratelnost, zapamatovatelné postavy, dávkování hlavního příběhu a vedlejších aktivit

Proti: po chvíli stereotypní souboje, nepříliš uvěřitelná hlavní postava

+21
  • PC 75
“Spící psi” měli být původně dalším dílem z řady True Crime. Nemá cenu, abych tu dále rozebíral historii vývoje, zvláště pak, když si ji jisto jistě přečtete v jiném komentáři. Zmiňuji to tu jen kvůli tomu, že níže budu často na True Crime odkazovat.

Nejdříve začnu tím, co se mi na hře nelíbilo. Byly to klasické neduhy True Crime série. Sice jsem konečně jezdil po silnici a ne po zrcadle, ale i přes to nebyly textury chodníků a silnic tak úplně v pořádku. Když si to takhle valíte po ulici ve svém novém autě a najednou je před vámi vozidlo, kterému z vozovky kouká jen střecha, tak vás to trochu překvapí, stejně tak jsem potkal lidi, kterým ve vozovce mizely nohy. Textury jsou u těchto her opravdu “pravým zločinem”. Ještě se zmíním o výlohách u obchodů, či o stáncích na trhu, kde nevíte, jestli to místo té zeleniny neprodávají vystřihovánky. Ne že by to nějak vadilo při hře, ale moc vábně to nepůsobí.
Teď se musím zmínit o řízení a to všech motorových vozidel. Připomínalo mi to dobu, kdy jsem si ve školce hrál s autíčkama. Auta (ale i motorky) se mi z počátku řídila dost špatně, časem jsem si ale zvykl.
A v neposlední řadě nesmím zapomenout na střílení. Nejprve jsem měl co dělat vůbec nějakou přestřelku přežít, protože než jsem namířil, tak do mě soupeř stačil vysypat zásobník. Ne že bych byl tak levej, ale ta zbraň mi prostě nešla do ruky. (Vzpomínám si, že úplně stejný problém byl i u série True Crime.) A nevím, jestli jsem si prostě zvykl, nebo to bylo systémem vylepšování schopností (viz. níže), ale na konci hry už jsem střílel úplně normálně. Tak to by bylo to horší, je toho celkem dost, ovšem zbytek je na takové úrovni, že na tyto “drobnůstky” rychle zapomenete.

V boji používáte více než pistoli, i když i na tu dojde, bojová umění. Nejenom já jsem si povšiml podobnosti s Batmanem. Hodně se mluví o tom, že tahle hra vykrádá ty druhé. Co na tom, když to dělá dobře. Různá komba a bojové techniky a nejen ty se učíte za body. Tento RPG prvek je do hry opravdu skvěle zakomponovaný a ucítíte ho na každém rohu.
Postup na další úroveň v dané oblasti je závislý na řekněme zkušenostech, které si musíte dobře hlídat. Ty se totiž nejen přičítají, ale svým způsobem i odečítají. Každá chybička, je pokutována nižším ohodnocením, jako v X-Faktoru. Musím říct, že tenhle systém se mi opravdu líbí. Donutí vás dělat věci tak, aby jste se nechovali jak šílenci v Saints Row, ale aby jste se chovali jako řádný tajný “fízl” a zachovali si pocit čínského akčního trháku, o který jde především.

Co se týče příběhu, jsem spokojený. Je natolik poutavý, aby vás vtáhl dovnitř a čím více se blížíte ke konci, tím více zažíváte zvratů.

Úplně mě překvapilo chování lidí. Na to, že když někomu ukradnete auto, a nestihnete odjet, tak vás vytáhne ven a začne se s vámi bít, jsme zvyklí z GTAček, ale tady se může stát, nebo nemusí, že mu ještě pár chlapů přijde na pomoc. Není problém potkat na ulici člověka, kterému zazvoní telefon, nebo milenecký pár schovaný pod schody. Lidé na sebe běžně mávají a když se stane něco zajímavého, tak si to třeba i vyfotí mobilem. Šel jsem takhle po ulici a kousek ode mně šla paní s nákupní taškou. Kolem běžel chlap a tašku jí vytrhl a vzal do zaječích. Žena začala křičet něco v tom smyslu jako “Chyťte zlozěje!” a já neváhal, chlapa dohonil, zmlátil, vzal tašku a vrátil jí té dámě. Ta mi ještě pěkně poděkovala. Byla úplná náhoda, že jsem tam tudy šel, neběžela žádná mise, prostě jsem se procházel po městě. Hong Kong je jak živý a to na mě udělalo velký efekt.

Efektů je tu až požehnaně a to nemluvím o výbuších, na které už jsem v dnešních hrách zvyklý. Ale třeba skoky jsou efektní, někdy jsem měl až pocit, jestli Shen není Assasin a to už nemluvím o skákání z vozidla na vozidlo, nebo třeba o střele do pneumatiky, která dané auto donutí ke skoku trojtého salta s pěti vruty. No a velký dojem na vás udělá i to, když někomu rozříznete hlavu na cirkulárce.

Tak abych to shrnul ne?! Sleeping Dogs je nové True Crime, které si pár fíglů půjčilo jinde, zamíchalo to a přidalo čínské nudle. A výsledek? Ten je podle toho, jak moc má kdo rád čínu.

Pro: komba, příběh, živé město (Hong Kong), zvukový doprovod, akce

Proti: Občas (ale málokdy) měkké textury, textury výloh obchodů, horší řízení vozidel, míření střelných zbraní

+20
  • PC 90
Tohle "čínské GTA" jsem vůbec neznal a o to více jsem byl (kladně) překvapen.

Hra je  v otevřeném světe ve stylu GTA a odehrává se v Hong Kongu, kde hrajete za postavu tajného policisty jehož úkolem je infiltrovat se do tamní mafie - Triády. Takže pak ve hře plníte úkoly a mise jako policista, ale většinou jako "zločinec". Oproti GTA je více zaměřeno na souboje na blízko, což mě velmi bavilo, naopak méně je zaměřeno na střelné zbraně. V soubojích bylo naprosto super, že podle speciálních obleků se měnili styl dle kung-fu filmů, třeba jako z Onk Bang, filmy s Bruce Lee, Ip Man, Legenda o opilém Mistrovi (ten byl vtipný, když v průběhu boje vytáhnul flašku a začal chlastat :-D),...  Opravdu tyto výborně zpracované kung-fu souboje bylo to co mě na hře bavilo snad nejvíce.

Co mi přišlo trochu slabší oproti GTA je celkově model aut a jízdy, kdy nebylo na výběr z tolika aut, ale hlavně nikde nebyly jejich parametry nebo nějaké porovnání, při jízdě nebyl ukazatel rychlost, celkově auta byla zvláštně (ne)ovladatelná, jízda taxíkem jen na určitá místa. Ale nebylo to nic zásadního co by snižovalo zábavu nebo kazilo dojem z hry, ale být to trochu lépe zpracované mohla to být taková "třešnička na dortu" 

Tuto hru určitě mohu doporučit všem a klidně bych si dal další díl, pokud by vznikl.

Pro: soubojový systém, prostředí HK, hratelnost, zábava, karaoke, asijský hudba

Proti: trochu slabší automobilová část

+20
  • PC 90
Herní výzva 2022 - 4.  Zvířecí instinkt 

Tahle hra mě neskutečně nadchla svým příběhem. Přiznám se, že ze začátku mě tolik nebavil ale později se příběh "rozjede" a má to fakt grády. Příběh plný zákeřných zvratů a překvapení byl super.

Hong Kong působí věrohodně. Velké živé město, kde je plno vedlejších aktivit jak pro policii tak pro triádu. Hlavní postava Wei Shen je pravý akční hrdina, který přežije téměř vše. Wei je výborný mistr bojových umění , které je bohužel důležitou část hry. Boj na blízko mě tolik nebavil a často jsem musel mise opakovat. Pokud bylo někde vozidlo, radši jsem nepřátele přejížděl :) Některé mise byly hodně frustrující kvůli boji. Naopak přestřelky mi šli. Tu jsou docela primitivní a jednoduché.
Když jsme u střelby, zbraní je tak akorát. Wei je sice pravý drsňák, ale oproti kolegům z GTA neumí nosit hodně zbraní současně. Wei tak musí nosit většinou jeden samopal se kterým umí dělat řádný bordel. Kromě samopalu jsou zde i různé pistole (moc se od sebe neliší), brokovnice a granátomet. Ruční granát nebo nějaké bazuky a takové srandy hromadného ničení tady nejsou.

Ruční zbraně na blízko tady také jsou a je jich kupodivu moc! Kromě různých nožů lze použít i deštník, kabelku, klíč na kolo aut, dokonce lze použít i rybu. Jen škoda, že operativně nelze použít jako zbraň cokoliv co je na zemi jako nějaké krabice (kovové) a další odpadky. Během boje lze využít i prostředí - čili různé ventilační šachty, popelnice, sporáky, výlohy, telefonní budky. Do těchto věcí lze hodit nepřítele a zmasakrovat ho. Hra je vskutku dost brutální.
Bojový souboj je pro mě dost otravný ale zároveň zajímavý. Wei se pomocí sošek učí nové bojové umění, které se hodí v praxi při plnění různých misí.
Policejní část hry mi připadá kratší ale taky velmi zajímavá.

Kromě hlavního příběhu je ve hře i hromada vedlejších misí, které se často opakují. Děláte vymahače či různé dobré skutky. Pro policii naopak musíte vyřešit často přestřelku, honičku aut a nebo hack kamer. Dalším vedlejším úkolem je sbírání tajných kufříků s bonusy, často pár peněz a oblečení. Dále je možno hledat dýmku zdraví, která zdraví dlouhodobě vylepší. Postupem hry bude hledání těchto dýmek a kufříků snazší, jelikož se objeví na minimapě.

Co bych vytkl?
Bojový systém sem psát nemůžu - ten prostě nesedne každému a co tak vidím na DH, vás bavil - moje chyba :)
Jízdní model je hrozný a těžko se na něj zvyká. Proto jsem radši na delší vzdálenosti jezdil taxíkem.

PS: Hrál jsem Definitive Edition.

Pro: Skvělý příběh, grafika i dialogy. Herní doba je tak akorát a obtížnost postupně stoupá.

Proti: Bojový systém je zdlouhavý a mě nebavil. Jízdní model, málo zbraní. Zpracování tramvají.

+20
  • PC 95
Sleeping Dogs měl být původně další díl True Crime s podtitulem Hong Kong. Na Activision to bylo spoustu peněz tak po půl roce odkoupily práva Square Enix a na světě je Sleeping Dogs. Díky bohu!!

Každý bude hru srovnávat s GTA ale já hned vidím rukopis True Crime, který má svůj styl. Jedna se o otevřený svět v městě Hong Kong, graficky tak parádně zpracovaný, že jsem nemohl pochopit, že to ještě utáhnou současné konzole. Různé čtvrtě mají svá kouzla ale není nad noční projížďku na motorce v dešti centrem, kde na Vás bliká nekonečný počet neonu a reklam.

Ve hře hrajete za detektiva Wei Shen, který má za úkol proniknout do místní mafiánského kartelu. Samozřejmě Wei ovládá bojové umění a využívá ho naplno. Od krásných kopů až po brutální lámání rukou nebo prokopávání kolen (moje oblíbené). Systém bojů je podobný Batmanovi, kde pár tlačítek stačí. Weiovi nejsou ani cizí zbraně, to by ani nešlo aby akční hra byla bez zbraní.
Plníte úkoly jak od mafie tak i od police aby jste si otevřeli nové schopnosti. Plus X dalších vedlejší úkolu a sběratelských věciček. Hong Kong nabízí i zábavu karaoke, kohoutí zápasy a podivný poker.

Další kapitolu hry je dabing jednotlivých postav, dabingu se zhostili známi herci. Postavám to dává ještě větší hloubku a reálnost (živost). Do toho občas ta jejich hatmatilka, že jsem si několikrát vzpomněl na film Ong-bak.

Verdikt: U her s otevřených městem se mi stává, že po delší době je cestování po městě otrava u Sleeping dogs se mi to nestalo. Přitom město je velké ale pohyb prostě dokonalý.
K tomu karate, zbraně, dobrý děj, hloubka postav, plno úkolu a nezapomenutelné karaoke!!
Škoda, že jsem to už dohrál ale pokud vyjde čeština tak si cestu do Hong Kongu rád zopakuji. 90%

Edit:
Do Hong Kongu jsem se vrátil podruhé a tentokrát s i českými titulky a byla to parádní jízda, ještě lepší než v roce 2012. Ve hře má vše své místo, Wei Shan exceluje v jakékoliv roli, město je skvělé, boj o moc graduje co si přát víc.
Člověk by řekl, že v Sleeping Dogs se zastavil čas, hra sice stárne ale přitom zraje jako víno. Výborně se hraje jednoduché a chytré mechanizmy fungují dobře. Boj na blízko je taková jahůdka a když pak přijde čas zbraně je potřeba udělat co největší bordel aby akce nějak vypadala.
Díky český titulků, za které mnohokrát děkuji, jsem hlavní dějovou linku doslova vychutnal. Ne že bych jí předtím nepochopil ale člověka to tak nevtáhne, když všemu nerozumí. Jelikož se jednalo Definitive Edition, tak zde byly zastoupeny všechny tři hlavní DLC, které mají každé své kouzlo. Zodiac Tournament alá Krvavý sport / Ong-Bak tomu se prostě nedá říct nic špatného. DLC Nightmare in North Point jsem z předešlého hraní z nějakého důvodu vůbec nemusel. Stále mi nepřirostlo k srdci ale jak se promění město, které se ponoří do mlhy a tmy a vše působí studeně, mě moc baví. No a poslední DLC Year of Snake jen dohrává roli posledního.
Co říct závěrem.... chci dvojku!! 95%

Pro: Hong Kong, grafika, souboje, dabing, děj, je toho moc.

Proti: Škoda, že už to mám za sebou.

+19
  • PC 85
" Why don´t you have a porkbun in your hand?!"

Tak jsem dal na rady prodavače porkbun a vzal jsem si tohle dílo do ruky. A že to byla jízda. Ale jako každá jízda, tak i tahle má své pro ale i proti a já se pokusím to vysvětlit aniž bych někoho naštval.

Co na týhle hře opravdu mám rád, tak je začátek. Má to takovej dobrej feeling, že si připadám jak v akčním filmu, začíná to opravdu skvěle a hned vás hra vrhne do akce a vy si osaháte ovládání a dá se na něj po tutoriálu zvyknout. Ani není nikterak těžký, jen není ve všech ohledech perfektní. V soubojích, které jsou doménou téhle hry, to funguje na jedničku a ano, ti co znají Batmana, tak budou doma. Jenže tady to má i trochu nevýhodu a to jsem se přesvědčil v pozdějších částech hry, pokud se na vás vrhne větší banda, vy jste schopni se v pohodě ubránit a hra nepředstavuje zas takovou výzvu. Neříkám, že jsem všechny souboje prošel bez toho aniž bych dostal úder, ale není zase tak těžké je projít jednodušeji, což je zároveň i škoda, protože souboje si fakt užívám. Hlavně díky interaktivnímu prostředí je likvidace protivníků opravdu velká zábava. I ježdění je více arkádovější a díky zajímavým vozidlům dokáže být i rychlý, ale jako v každý městský akci se můžete jízdě autem vyhnout tím, že si stopnete taxik a necháte se dovést na určité místo, které chcete. A když jsme u ovládání tak i tady se nevyhneme střílení, které určitě nepatří mezi to lepší. Dodává sice hře akčnější pasáže a feeling, ale to je vše. Střílení mne vůbec nebavilo a i když je součástí pozdější části hry, musíte si zvyknout, že už se bez něj neobejdete a je to škoda, tvůrci si s ním mohli dát více záležet. Každopádně ale např. v misi Svatba tahle složka působí opravdu věrohodně a dodává na atmosféře.

Jinak příběh jako takový je opravdu filmový, perfektní a krásně nám graduje. Ale přijde mi, že druhá polovina už tak trochu vaří z vody a moc mne nějak neuspokojil ani konec hry bohužel, který by se určitě dal natáhnout a více propracovat, ale jinak s tím nemám problém, naopak. Mám rád téma dvojího agenta a Wei Shen je skvělej. Já jsem ani netušil, jaký herecký ansábl je zastoupený v dabingu a to kloubouk dolů protože tu uslyšíte opravdu spoustu známých herců.

Délka hry je adekvátní k ceně, kdy dokážete vychytat opravadu dobrou slevu a hra se opravdu vyplatí. Jen některé mise jsou jako pěst na oko, hlavně ty vedlejší. Např. když máte mise Cob Job tak to byla opravdu nuda, jde opravdu jen o výplň, kdy dojdete na místo a buď vymlátíte nebo pochytáte určité gangy a nazdar. To samé jako závody, nebo některé náhodné setkání. Bohužel vedlejšáky nejsou nikterak propracované a opravdu tu jsou jako výplň. Ale hlavní mise jsou zábavné a i když je jich dost, tak opravdu nejsou nijak dlouhé až ke konci se jejich délka prodlužuje, což je i fajn protože se díky tomu dá hra dohrát v dobrej čas. Ale ve městě jako takovém asi můžete strávit více času, protože Hong Kong je fakt perfektní, plný barev, lidí a máte pocit, že město žije.

Jinak mne hra opravdu bavila, jsem rád, že jsem mohl být součástí dvojího života Weie protože mne jako postava bavil a potkáte spoustu dalších postav a situací, kdy opravdu to působí, že život dvojího agenta v takovém gangu opravdu není pro každého a není to procházka růžovým sadem a zatlačuju slzu, že už se nedočkáme žádného pokračování ani žádných dalších příběhů, to je opravdu škoda, hra by si to určitě zasloužila.

Pro: příběh, interaktivní prostředí v soubojích a zajímavý způsob likvidace protivníků, filmovost, atmosféra, Hong Kong jako takový

Proti: souboje jsou jednodušší a nepředstavují výzvu, vedlejší mise, střílení, žádné pokračování

+12
  • PC 90
Hra, která vás na pár hodin rozhodně zabaví. Konkurence GTA, ale těžko se to srovnává.

Co se týče grafiky, výborně zpracovaná, s tou si vývojáři hodně pohráli. Příběh se dá popsat opět jako: "seš polda, ale máš spoustu kámošů v podsvětí, takže furt seš tak někde na hranici mezi zákonem a zločinem, z čehož ti samozřejmě časem začíná hrabat." Takže zajímavá akční detektivka s nějakým tím odposlechem, akčníma skokama na auta, kterým slow-motion propůjčuje zajímavou dynamiku, nějaké ty bitky (hlavně teda bitky, protože když náhodou držíte zbran, je to vzácný asi jako opice na sibiři). K tomu přidejte celkem rozlehlý město, velký výběr aut a motorek, trochu toho freerunningu (Wei se snaží tvářit jako děsnej atlet), ježdění vlevo (z čehož jsem teda kvet) a vyleze vám z toho hodně povedej kousek.

Příběhu asi není co vytknout, ale taky to není žádná převratná novinka, tajnej polda se vypracuje v gangu a jeho nepřátelé jsou vlastně kámoši, bla bla bla...Konec hry je hodně epickej, což se dalo ostatně čekat.

Ovládání a bojový systém: No, občas vám Wei skočí tam, kam nechcete, občas se někde seknete s autem, ale jinak problémy nejsou. Moc si teda neužijete zbraní (což byl nejspíš záměr), ale to vám bohatě vynahrazuje boj rukama, který je snad nejpromakanější, co jsme kdy viděl. Wei jako mistr bůhvíčeho (vypadá to na kung-fu) se umí ohánět a když si chytnete protivníka a rozhodujete se, jestli mu strčíte hlavu do pece, hodíte na zed nebo hodíte do větrací šachty, to je teprve zábava. Obdobný systém jsem viděl jen v "Punisherovi" (to samozřejmě neznamené, že to jinde není).

Co mě trochu mrzelo, byla herní doba, která není extra valná. Za 3 dny nočního popíjení red bullu a paření přes víkend máte hotovo.

Sečteno a podtrženo, 90%

Pro: Grafika, boj rukama, dabing, příběh

Proti: Délka hraní, občas ovládání, jízda vlevo

+10 +11 −1
  • PC 85
Jelikož jsem milovníkem asijských filmů, her a rád se podívám i na něco jiného okolo triád, yakuzy, bojového umění, atd., tak tato hra byla tím pravým ořechovým. GTA 5 jsem sice ještě nezkoušel, ale když opomenu předchozí díly, toto je překonává všechny do jednoho.
Děj hry mě do sebe vtáhnul, role policisty v utajení a zároveň pak díky tomu člena triády byla impozantní.
Málo střelných zbraní tu nebylo ke škode, spíše naopak. Zbraně tu byly jen k mírnému zlikvidování stereotypu. Jde tu hlavně o řešení konfliktů za pomoci bojového umění a to se mi líbí. Nechybí krev na podlaze, předmětech, oblečení a kůži samotné, no konečně se někdo nebál. V cutscénách toho bylo i více, nedivím se věkovému omezení.
Pohyby jsou celkem realistické a boje tak nejsou tolik přehnané jako v ostatních hrách a filmech. Hodně se tu kryje, využívá protiútoků a občas se vám hodí i něco z klasických pouličních rvaček.
Dopravní prostředky se k kupodivu velmi dobře ovládají, nebojím se to srovnávat s mnoha závodními hrami. Pouliční závody taky nejsou zrovna špatné, i když chybí např. detajlní srovnávání specifikací vozidel, což občas vede ke špatné volbě.
Hra má hezkou herní dobu přibližně 22 hodin a to jsem nevyužil všech vedlejších misí.
Škoda jen, že jsme se nedočkali třeba stejně kvalitní filmové adaptace.
+10
  • PC 80
Komentár aj k DLC čiže Sleeping Dogs Collection.
Po 14 hodinách: Hra je celkom znesiteľná až na veľmi zlý jazdný model alebo by som mal povedať kĺzanie. Vedľajšie misie ako hľadanie altánkov a zapínanie kamier či otváranie trezorov sú po čase dosť otravné. Príbeh je znesiteľný až nadpriemerný v niektorých okamžikoch ale stráca dych. Čo naozaj zaujme je boj a ten ma aj v deme oslovil ku kúpe. Mesto je trochu nezaujímavé a koridorovité. Na doporučenie to nie je ale skúsim to dohrať. Príbeh predsa len ťahá. Po 32 Hodinách dohraná hlavná misia a pozbierané všetky veci v hre. Áno dopredu hnal viac príbeh ako celková hrateľnosť. Mesto je trochu malé na to čo sme zvyknutý z GTA ale neurazí čo je slabé sú repetitívne vedlajšáky ako som už spomenul pár glitchov a bugov a iných neduhov sa tiež našlo. Po 37 hodinách čiže 5 hodinách dokončenia hlavnej misie v DLC-čkach odomknutých 44/59 (75%) achievmentov. DLC boli skoro o tom istom až na trochu tuhších protivníkov a straty všetkého vybavenia z hlavnej misie. Samozrejme tým myslím Nightmare in North Point (2012) a Year of the Snake Pack (2013) posledný prídavok ostatné som už mal v hlavnej misii ako najzaujímavejšie spomeniem len tie príbehové: Zodiac Tournament Pack (2012) je filmové a odsýpa ako aj Wheels of Fury Pack (2013) pretekárske.

Pro: príbeh, občas hutná atmosféra, boj z blízka, zaujímavé DLC

Proti: zlý jazdný model, zvuky áut a.i. dopr prostriedkov, trochu malé mesto, niekedy hnevá kamera, náplň vedľajších úloh stereotypný, bugy a glitche (len fakt zriedkavo)

+10 +11 −1
  • PC 80
Osobne "GTA like" hry moc nemusím (s výnimkou Mafie) a vždy ich hrávam len pre to, aby som sa trošku vybláznil v "sandboxe". Keď sa mi do rúk dostali Sleeping Dogs, povedal som si, že to túto hru musím prejsť. Hra sa odohráva v Hong Kongu (rovnako nemusím Ázijské prostredia v hrách) a pôsobí naozaj dôveryhodne a mesto vyzerá presne tak, ako by som od Hong Kongu v hre očakával. Dej hry je famózny a vtiahol ma do seba viac, ako to dokázala spraviť napríklad Mafia II! Súboje sú tiež super, akurát škoda ich náročnosti a najmä "komb" ktoré sú naozaj hlúpe, ba priam tak zložité, že som sa na niektoré vykašlal a nepoužíval ich. Grafika a zvuky sú úchvatné!
Celkovo táto hra u mňa vyhrala na plnej čiare a preto ak ste ju nehrali a máte radi hry ako GTA, či Mafia - rýchlo si ju kúpte!

Pro: Živé mesto, grafika, príbeh, skvelé autá, nádherné miesta v meste

Proti: Miestami až šialená fyzika, niekoľko bugov, náročnosť súbojov, počas šoférovania trochu hlúpa kamera, častá absencia zbraní

+10
  • PC 40
  • PS4 20
Zoufalství z téhle hry sálá podobně jako z incela nadávajícího na to, že všecky žencký sou děvky. Naprosto tradiční, ničím nevybočující "městská akce" s drsňáckým hrdinou v hlavní roli. Vše, čím jsme se stihli přejíst v sérii GTA, nechybí ani zde. Ať už jsou to uřvané postavy, stupidní dialogy nebo rádoby drsný hlavní hrdina s rádoby vtipným sidekickem.

Soubojový systém stihne nudit už během "tutorialu" (tradiční hodina hraní plná cutscén a krátkých gameplay pasáží, než vás hra pustí do otevřeného města) a jízdní model nemá absolutně nic, co by z jízdy dělalo zábavnou disciplínu.

Mise jsou podávány tradičním stereotypním stylem, kdy někam dojedete (bez zjevné motivace) a teprve tam mise začíná. Svět na vás tradičně čeká, až se vyprdelíte ze všech těch obchodů s oblečením a stánků s jídlem. Jediná snaha o originalitu je v podobě "double agent" stupnice

PS4 verze má naprosto šílené fps dropy (podle mě se to nedostane ani na těch 30) a hodně mi to připomínalo, když jsem hru zkoušel na svém tehdejším PC před pár lety. Chtěl jsem dát téhle zapomenuté hře ještě jednu šanci, ale lituji i těch 118,- korun, které jsem za ni dal.

Pro: možná prostředí, ale nijak výrazně zážitku ze hry nepomáhá

Proti: naprosto tuctová městská akce, která nemá co nabídnout

+4 +23 −19