“Spící psi” měli být původně dalším dílem z řady True Crime. Nemá cenu, abych tu dále rozebíral historii vývoje, zvláště pak, když si ji jisto jistě přečtete v jiném komentáři. Zmiňuji to tu jen kvůli tomu, že níže budu často na True Crime odkazovat.
Nejdříve začnu tím, co se mi na hře nelíbilo. Byly to klasické neduhy True Crime série. Sice jsem konečně jezdil po silnici a ne po zrcadle, ale i přes to nebyly textury chodníků a silnic tak úplně v pořádku. Když si to takhle valíte po ulici ve svém novém autě a najednou je před vámi vozidlo, kterému z vozovky kouká jen střecha, tak vás to trochu překvapí, stejně tak jsem potkal lidi, kterým ve vozovce mizely nohy. Textury jsou u těchto her opravdu “pravým zločinem”. Ještě se zmíním o výlohách u obchodů, či o stáncích na trhu, kde nevíte, jestli to místo té zeleniny neprodávají vystřihovánky. Ne že by to nějak vadilo při hře, ale moc vábně to nepůsobí.
Teď se musím zmínit o řízení a to všech motorových vozidel. Připomínalo mi to dobu, kdy jsem si ve školce hrál s autíčkama. Auta (ale i motorky) se mi z počátku řídila dost špatně, časem jsem si ale zvykl.
A v neposlední řadě nesmím zapomenout na střílení. Nejprve jsem měl co dělat vůbec nějakou přestřelku přežít, protože než jsem namířil, tak do mě soupeř stačil vysypat zásobník. Ne že bych byl tak levej, ale ta zbraň mi prostě nešla do ruky. (Vzpomínám si, že úplně stejný problém byl i u série True Crime.) A nevím, jestli jsem si prostě zvykl, nebo to bylo systémem vylepšování schopností (viz. níže), ale na konci hry už jsem střílel úplně normálně. Tak to by bylo to horší, je toho celkem dost, ovšem zbytek je na takové úrovni, že na tyto “drobnůstky” rychle zapomenete.
V boji používáte více než pistoli, i když i na tu dojde, bojová umění. Nejenom já jsem si povšiml podobnosti s Batmanem. Hodně se mluví o tom, že tahle hra vykrádá ty druhé. Co na tom, když to dělá dobře. Různá komba a bojové techniky a nejen ty se učíte za body. Tento RPG prvek je do hry opravdu skvěle zakomponovaný a ucítíte ho na každém rohu.
Postup na další úroveň v dané oblasti je závislý na řekněme zkušenostech, které si musíte dobře hlídat. Ty se totiž nejen přičítají, ale svým způsobem i odečítají. Každá chybička, je pokutována nižším ohodnocením, jako v X-Faktoru. Musím říct, že tenhle systém se mi opravdu líbí. Donutí vás dělat věci tak, aby jste se nechovali jak šílenci v Saints Row, ale aby jste se chovali jako řádný tajný “fízl” a zachovali si pocit čínského akčního trháku, o který jde především.
Co se týče příběhu, jsem spokojený. Je natolik poutavý, aby vás vtáhl dovnitř a čím více se blížíte ke konci, tím více zažíváte zvratů.
Úplně mě překvapilo chování lidí. Na to, že když někomu ukradnete auto, a nestihnete odjet, tak vás vytáhne ven a začne se s vámi bít, jsme zvyklí z GTAček, ale tady se může stát, nebo nemusí, že mu ještě pár chlapů přijde na pomoc. Není problém potkat na ulici člověka, kterému zazvoní telefon, nebo milenecký pár schovaný pod schody. Lidé na sebe běžně mávají a když se stane něco zajímavého, tak si to třeba i vyfotí mobilem. Šel jsem takhle po ulici a kousek ode mně šla paní s nákupní taškou. Kolem běžel chlap a tašku jí vytrhl a vzal do zaječích. Žena začala křičet něco v tom smyslu jako “Chyťte zlozěje!” a já neváhal, chlapa dohonil, zmlátil, vzal tašku a vrátil jí té dámě. Ta mi ještě pěkně poděkovala. Byla úplná náhoda, že jsem tam tudy šel, neběžela žádná mise, prostě jsem se procházel po městě. Hong Kong je jak živý a to na mě udělalo velký efekt.
Efektů je tu až požehnaně a to nemluvím o výbuších, na které už jsem v dnešních hrách zvyklý. Ale třeba skoky jsou efektní, někdy jsem měl až pocit, jestli Shen není Assasin a to už nemluvím o skákání z vozidla na vozidlo, nebo třeba o střele do pneumatiky, která dané auto donutí ke skoku trojtého salta s pěti vruty. No a velký dojem na vás udělá i to, když někomu rozříznete hlavu na cirkulárce.
Tak abych to shrnul ne?! Sleeping Dogs je nové True Crime, které si pár fíglů půjčilo jinde, zamíchalo to a přidalo čínské nudle. A výsledek? Ten je podle toho, jak moc má kdo rád čínu.
Nejdříve začnu tím, co se mi na hře nelíbilo. Byly to klasické neduhy True Crime série. Sice jsem konečně jezdil po silnici a ne po zrcadle, ale i přes to nebyly textury chodníků a silnic tak úplně v pořádku. Když si to takhle valíte po ulici ve svém novém autě a najednou je před vámi vozidlo, kterému z vozovky kouká jen střecha, tak vás to trochu překvapí, stejně tak jsem potkal lidi, kterým ve vozovce mizely nohy. Textury jsou u těchto her opravdu “pravým zločinem”. Ještě se zmíním o výlohách u obchodů, či o stáncích na trhu, kde nevíte, jestli to místo té zeleniny neprodávají vystřihovánky. Ne že by to nějak vadilo při hře, ale moc vábně to nepůsobí.
Teď se musím zmínit o řízení a to všech motorových vozidel. Připomínalo mi to dobu, kdy jsem si ve školce hrál s autíčkama. Auta (ale i motorky) se mi z počátku řídila dost špatně, časem jsem si ale zvykl.
A v neposlední řadě nesmím zapomenout na střílení. Nejprve jsem měl co dělat vůbec nějakou přestřelku přežít, protože než jsem namířil, tak do mě soupeř stačil vysypat zásobník. Ne že bych byl tak levej, ale ta zbraň mi prostě nešla do ruky. (Vzpomínám si, že úplně stejný problém byl i u série True Crime.) A nevím, jestli jsem si prostě zvykl, nebo to bylo systémem vylepšování schopností (viz. níže), ale na konci hry už jsem střílel úplně normálně. Tak to by bylo to horší, je toho celkem dost, ovšem zbytek je na takové úrovni, že na tyto “drobnůstky” rychle zapomenete.
V boji používáte více než pistoli, i když i na tu dojde, bojová umění. Nejenom já jsem si povšiml podobnosti s Batmanem. Hodně se mluví o tom, že tahle hra vykrádá ty druhé. Co na tom, když to dělá dobře. Různá komba a bojové techniky a nejen ty se učíte za body. Tento RPG prvek je do hry opravdu skvěle zakomponovaný a ucítíte ho na každém rohu.
Postup na další úroveň v dané oblasti je závislý na řekněme zkušenostech, které si musíte dobře hlídat. Ty se totiž nejen přičítají, ale svým způsobem i odečítají. Každá chybička, je pokutována nižším ohodnocením, jako v X-Faktoru. Musím říct, že tenhle systém se mi opravdu líbí. Donutí vás dělat věci tak, aby jste se nechovali jak šílenci v Saints Row, ale aby jste se chovali jako řádný tajný “fízl” a zachovali si pocit čínského akčního trháku, o který jde především.
Co se týče příběhu, jsem spokojený. Je natolik poutavý, aby vás vtáhl dovnitř a čím více se blížíte ke konci, tím více zažíváte zvratů.
Úplně mě překvapilo chování lidí. Na to, že když někomu ukradnete auto, a nestihnete odjet, tak vás vytáhne ven a začne se s vámi bít, jsme zvyklí z GTAček, ale tady se může stát, nebo nemusí, že mu ještě pár chlapů přijde na pomoc. Není problém potkat na ulici člověka, kterému zazvoní telefon, nebo milenecký pár schovaný pod schody. Lidé na sebe běžně mávají a když se stane něco zajímavého, tak si to třeba i vyfotí mobilem. Šel jsem takhle po ulici a kousek ode mně šla paní s nákupní taškou. Kolem běžel chlap a tašku jí vytrhl a vzal do zaječích. Žena začala křičet něco v tom smyslu jako “Chyťte zlozěje!” a já neváhal, chlapa dohonil, zmlátil, vzal tašku a vrátil jí té dámě. Ta mi ještě pěkně poděkovala. Byla úplná náhoda, že jsem tam tudy šel, neběžela žádná mise, prostě jsem se procházel po městě. Hong Kong je jak živý a to na mě udělalo velký efekt.
Efektů je tu až požehnaně a to nemluvím o výbuších, na které už jsem v dnešních hrách zvyklý. Ale třeba skoky jsou efektní, někdy jsem měl až pocit, jestli Shen není Assasin a to už nemluvím o skákání z vozidla na vozidlo, nebo třeba o střele do pneumatiky, která dané auto donutí ke skoku trojtého salta s pěti vruty. No a velký dojem na vás udělá i to, když někomu rozříznete hlavu na cirkulárce.
Tak abych to shrnul ne?! Sleeping Dogs je nové True Crime, které si pár fíglů půjčilo jinde, zamíchalo to a přidalo čínské nudle. A výsledek? Ten je podle toho, jak moc má kdo rád čínu.
Pro: komba, příběh, živé město (Hong Kong), zvukový doprovod, akce
Proti: Občas (ale málokdy) měkké textury, textury výloh obchodů, horší řízení vozidel, míření střelných zbraní