Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@kristmeister (21.01.2025 18:31): Poradím na ty shadery, jak už tu psal kdysi Paul:
———
 Create or edit the file "Engine.ini" in the %localappdata%Stalker2SavedConfigWindowsEngine.ini
2. Place the line

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0 

Ale při aktualizaci driverů to bude chtít dát pryč, aby se shadery zase zkompilovaly. 
———
Hra následně načtená od zapnutí po hraní za 20 sekund a upřímně ani nepoznám rozdíl když to nechám proběhnout nebo to udělám tímhle postupem.

S tím FPS neporadím, asi jsem jedna z výjimek, kdo s tím od začátku neměl problém. Jsem cca v 3/4 hry a až na pár bugů v rámci především side questů, za mě takřka bez problému.
Vážně nechápu, jak tahle hra může být tak rozesraná i po dvou měsících od vydání. Spustit mi jí trvá i dvacet minut, protože se to vždycky dvakrát pojebe u načítání shaderů. Nemluvě o tom, že jakmile překročím neviditelnou čáru k nějaké základně, FPS padají k 30 a to můžu klečet a zoomovat do země.
Ta hra je boží ... mám už skoro 50 hodin : ) ... Těžko si představit, že by to mohlo dopadnou lépe. Jakmile fixnou AI, stealth a buggy a asi trochu i ten A-LIFE tak to bude topovka : ) Kdo má trpělivost, tak si určitě ještě pár týdnů/měsíců počkejte.
OK, musim říct, že mě čím dál tím víc sere AI lidských NPCček.

1. Agrují se za nesmyslnejch podmínek, kdy mě doprdele nemůžou vidět. Resp. NPCčka narozdíl ode mě vidí skrz vegetaci. Takovej light wallhack.

2. Jsou kurevsky přesný na nesmyslnou vzdálenost. Jakože c'mon, brokovnicí na 100+ metrů?

3. Granát hoděj na libovolnou vzdálenost a skoro nikdy s nim neminou.

Kombinace těhle tří věcí dělá peklo z přesunů po zóně, protože když člověk potká pět blbejch banditů někde v lese, tak mu pořádně zatopěj, než jsou vůbec vidět.
@vapiscz (25.12.2024 09:18): na tyhle encountery vznikaly mody už do Oblivionu, příp. dokonce do Skyrimu. Ono je to takové pozlátko, bohužel jsem ještě neviděl, že by tyhle random encountery časem neomrzely. Časem uvidíš totiž ty stejné skupiny, stejné výsledky. Časem mi to vždy přišlo spíš otravné, protože to zpomaluje progress.
@pipboy (20.12.2024 02:35): Jako docela jo, pořád se někde něco děje a dost často jsem narazil i na souboj více skupin mezi sebou, což je docela sranda sledovat (a dorazit vítěze). Zejména když se rve bloodsucker, divočáaci a psi mezi sebou. :)
Co tak sleduju dnešní v1.1 videa - zdá se mi to, nebo je teď Zóna pro změnu až moc živá?
@SilentWolf (19.12.2024 11:05): co si pamatuju (hrál jsem ho pár hodin) tak mě štvaly ty mapy a celkově mě tolik nechytnul, tak jsem čekal jestli ho nějak výrazně vylepšej...to se asi moc nestalo a asi bych to mohl rozehrát no..ale zatím se mi nechce :)
@SilentWolf (19.12.2024 11:05): Presne tak, Starfield krom par zmen v UI/mapach a vozitku vylepsil jen optimalizaci a pridal DLC. Jinak to bylo v temer perfektni forme od zacatku. Bethesda, ale technicky celkem vyladena. Z velky casti dostala ta hra zbytecne velky hate a review bombing.
@SavageCZ (19.12.2024 10:34): jako ten patchlog vypadá hodně výživně. Ale u mě jakmile opadne kvůli tech. problémům ten launch hype, a vidím že se na hře furt maká, tak už se mi do toho nechce pouštět dokud to nebude kompletní včetně DLC. Stejně tak jsem si počkal na KCD1, stále čekám na Starfield a teď i na Stalkera..

Snad KCD2 bude plně polished při launchi a nebudu muset zas čekat xD
Těším se až budu psát komentář ke hře protože určitě chci Datastora opět zmínit. Nikdy nezapomenu jak skvělé modpacky dělal a jaký byl díky němu můj zážitek z originální trilogie.
@SavageCZ (10.12.2024 13:11): Tak to jsem netušil, vidím teď že to byl raný třicátník, leukémie, aneb život je svině. Jsem si říkal, jaktože už není jeho modpack aktuální věc. Vedle vanilly byl jeho Shadow of Chernobyl jediný, který se mi nerozbil, a nadto to mělo takovou správnou integritu ty jeho packy. Tak si příště na klučinu vzpomenu někde u ohníčku. :(
Za mě mezitím co u cyberpunku jsem taky měl štěstí a i hned po vydání šlo spíš o vizuální bugy, tak tady pokud chci hrát, tak musím každou hodinu hru resetnout, jinak mi brutálně klesnou FPS:

Ale jako jo atmosféru to má luxusní, prakticky jediná věc, která mě u toho drží.
Tak jak frčíte ? Já mám nahráno cca 10-12 hodin a je bomba ... Pro mě osobně další Witcher 3 nebo RDR 2 : ) .... Možná brzo zatím hodnotit, ale dlouho mě takhle nic nechytlo. Atmosféra, grafika i hratelnost i vyšší obtížnost je super. Musím tedy říct, že aktivně hraji až s 1.02 patchem, které ekonomiku aj zlepšili k lepšímu. Chyby a technické problémy se mi zatím vyhbají, měl jsem to stejně tenkrát i u CP2077.
No vidím to tak za dva roky, až to bude mít i Datastor hotový. Není kam spěchat...tyhle porodní bolesti nemám zapotřebí :)
Ta hra se chova hrozne zvlastne. Kdyz mate problemy s vykonem, mnozi se ruzny glitche. Testoval jsem to v prvni vesnicce a moje 2060 Super to vubec nezvlada stran vram. Totalni memory leaky v momente, kdy prekroci alokace 7 GB. Jakmile je to pod, celkem to jde a jsem schopnej se na rozumny nastaveni drzet nad 30. Patche to rekl bych jeste zhorsily. Sranda je, ze jakmile zacne dochazet k poklesu fps pod 30 a zacne to zavanet leakama, tak se rozbiji fyzika, NPC ruzne poskakuji, teleportuji se, oddeluji se casti tel, proste se vsechno zacne rozjebavat. Nikdy u zadny hry jsem podobny chovani nezazil. Krom toho tu maji i rozbity simulace a animace pri locku na 30 fps. Rikam to nerad, ale asi si to zahraju az tak za pul roku a s novym zelezem. Pritom papirovej vykon (i7 8700, 2060 Super) na med-high, 1080p by tam byl, protoze se to za urcitych okolnosti hybe uplne stable 30. Je to porad +- sestava celkem podobna konzolim, kor kdyz mi staci malo fps a 1080p (u vetsiny her si simuluju v podstate graphics mod z konzoli, radsi dam vse na max a locknu na 30 nez nejaky kompromisy s kolisavym frametimes). No jsem zvedavej, co s tim udelaji, protoze se trochu obavam, ze uricty veci moc zlepsit nepujdou. V mire detailu a zpusobu implementace ruznych veci je to mnohem dal nez treba silent hill 2 a ten jede taky pekne mizerne. UE5 proste nikam dal v optimalizaci posouvat nepujde rekl bych. Mozna jen vyresit ty leaky a optimalizovat nejaky CPU vypocty. Ale s GPU optimalizaci podle me moc uz nenadelaji. Kazdopadne jsem mile prekvapenej, jak to jede na obou xboxech.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:00): Hele sorry, ale pokud se ti shadery kompilujou hodinu a pak máš 5 FPS, tak máš prostě a jednodušše nedostatečný železo. Shadery se mi kompilou sotva půl minuty a mám stabilních 110 FPS při 4K, takže hra je možná fakt nenažraná stran výkonu, ale neni nehratelná.
Já teda musím říct, že po technický stránce mi to ty dva patche zatim spíš rozjebaly. Ve verzi 1.0.0 jsem to měl technicky docela v pohodě, ačkoli několik bugů spojenejch s tím, že má hra krapet problém na super ultra-wide rozlišení (32:9) tam bylo. Ale teď se mu každou chvíli objevujou různý grafický artefakty (ne ty, který ve stalkerovi chcete vidět). Zkoušel jsem si hrát s nastavením DLSS a vůbec to nepomohlo. Takže ho prostě nechávám na DLAA, protože to dělá bordel tak jako tak. Dokonce mi to začalo i crashovat, což se mi za 20+ hodin na verzi 1.0.0 nestalo ani jednou.
Zdravim,nestalo se nekomu ze nejde dokoncit mise Orbit,pro DR,Kaymanova?uz ke konci hry
Narazil jsem zatím na dva bugy, jeden byl levitující muž nad postelí, jako druhý se mi zasekl quest On The Edge (Až na hraně). Nicméně ten opravil patch, který vyšel o asi deset minut později.

Hra mi jinak šlape hezky, semtam nějaký nedodělek. Mrzí mě velmi absence (aspoň prozatím) A-Life 2.0, protože ty podivné spawny docela zamrzí a i kdyby fungovaly perfektně jako záclona, jak to člověk ví, tak to pak vidí všude. Rozhodně by mohl být různorodější loot (člověk je zvyklý z Tarkova, GAMMA nebo Anomaly), možnosti jako třeba hideout nebo taky crafting/údržba věcí, o nějakém systému reputace a frakcí se hovoří v loadinzích, ale nevidím je...

Ostatní věci se mi líbí, přijdu si jako kdybych hrál moderní Far Cry 2 s příběhem a s velkým příslibem do budoucna. Tolik zatím k dojmům, doufám samozřejmě v masivní možnosti módů (kdo by dnes hrál neomodovaného Shadow Of Chernobyl?) a nějaký ten Cyberpunk/No Man's Sky treatment.
Technicky vzato 0% by měla dostat hra, která nelze ani spustit. A ačkoliv chápu obě strany, tak dát zde 0% vnímám spíše jako osobní protest než hodnocení kvality hry.

Jinak, hrál jsem dnes cca 2 hodiny s patchem 1.02 a nevnímám příliš velké změny. Hra crashuje, nepřátelé se spawnují v sobě nebo do zad (i v uzavřených prostorách), vypadávají zvuky a celé dvě hodiny mi pršelo. Ale hraju po endingu vedlejší questy, hrát novou hru, asi by to bylo jiný. Každopádně bych i tak doporučil ještě počkat.
@H34D (30.11.2024 19:17): Tak na druhou stranu, žalostný technický stav bohužel nyní velmi relevantní je, a asi ještě nějaký ten pátek tomu tak bude. Pročež komentáře, které se věnují tomuto aspektu, mohou pomoci nerozhodným lidem, kteří o koupi uvažují právě nyní, za plnou cenu. To mi přijde zcela validní.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:15): Mě teda přijde, že tyhle ubrečené komentáře s hodnocením 0% jsou fakt k ničemu. Tvůj "komentář" by měl být smazán. To není komentář ke hře. A ten druhý od @godofsick taky. To mi o hře nic neřeklo a až si ji budu v klidu chtít zahrát třeba za půl roku, kdy bude v jiném technickém stavu, tak bude naprosto irelevantní.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:00): A ty prosím nespamuj. Tým, že reaguješ na viac príspevkoch vo viacerých postoch po sebe a nie jednom, ako by sa malo, spamuješ diskusiu ešte viac ako je potrebné. Ak nedôjde k zmene, začneme ti to mazať.
@vojtaruzek (30.11.2024 17:02): Že jsou hry vydávány nedodělané je vina především hráčů, protože na to vydavatelům přistupují už tolik let. A vždycky se zahltí internety tím, jak máme hlasovat peněženkou a rozhodně nepředobjednávat, ale pak stejně vyjde další polofunkční Battlefield a prodá 10 mega za měsíc.

Věř mi, že z toho nejsem nadšený stejně jako ty, jen prostě tohle se děje od doby, co hry na konzolích vyžadují připojení k internetu, což je už pěkně dlouho a vývojáři prostě spoléhají na to, že hru budou dodatečně rok patchovat jen proto, že jim hráči ty peníze dají tak či tak.

Se tu kvůli tomu vztekej, to tvoje hodnocení na DH stejně nikdo z GSC neuvidí, tak je to jedno. Jen mě překvapuje, že se kvůli tomuhle ještě někdo může takhle rozčilovat, kór když ještě dobrovolně zvolil nákup bez refundu. Ale tak jako když tě to baví, posluž si.
@Fritol (30.11.2024 17:00): A samozřejmě, že mě obviníš, že si za to můžu sám, protože mám tu nebetyčnou drzost si hru koupit při vydání (protože jsem chtěl limitovanou edici). Zasluhuji přísný trest, nejlépe rovnou trest smrti.

To, že jsou hry vydávány nedodělané (ale nikdy se mi nestalo, že by byla v takto nehratelném stavu) není vina hráčů, ale čistě vydavatelů, vývojářů a investorů, kteří je tlačí do vydání.

Ale tak, ty jsi jen takový ten uculený posměváček, který si potřebuje pozvednout ego.
@vojtaruzek (30.11.2024 16:48): Ty mě by ze všeho nejvíc zajímalo, proč si kupuješ hru od GSC, kteří nikdy nevydali 100% hotovou hru, když byly internety plné toho, jaké to má problémy, v den vydání a ještě to koupíš od třetí strany, kde není možnost refundu. :D

Sorry jako, ale tohle je prostě jak kdybys zapl počítač po 15 letech, protože podělané launche her jsou tu s námi už dvě generace a když člověk nedokáže počkat na patche, tak prostě nekupuje. A nebo hru zkusí první přes Game Pass za 25Kč aby zjistil, jak to běží.
@vojtaruzek (30.11.2024 16:46): Takže klasické: není to pravda, ale mohla by být. Jistě tedy dokážeš doložit byť jen jediný takový příklad, kde by se tak dělo. Protože zatím paradoxně jediný, kdo takhle pitomě generalizuje, jsi ty (a pár dalších, kteří jako přes kopírák jedou ten samý narativ, ale kromě manipulací samozřejmě nedokázali konkrétně nic doložit).

Mimochodem, krásně hru ve své videorecenzi zhodnotil a i dost výrazně zkritizoval Zdeněk z Vortexu, čímž si vysloužil i mou pochvalu. Tvrdě, ale férově a objektivně, tak, jak si konstruktivní kritiku představuju.
@JohnCZ (30.11.2024 15:52): Aha, tohle ti vadí. To nebylo myšleno, že by to autoři dělali cíleně nebo naschvál, nebo že by to dokonce vymysleli, jen že pak každá kritika může být připsána ruským machinacím.

Zbytek ad hominem.
@vojtaruzek (komentář): prvý odstavec beriem, počul som, že to je problémové, ale podmienky za akými ta hra vznikala chápem, že veci nevyšli tak ako sa čakalo. Hádam to bude lepšie.


druhy odstavec je dôvod na to mínus, lebo mi príde sprosté takýmto spôsobom tvorcov očierniť. Leda by si o tom vedel niečo viac.