Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
  • PS5 85
Být Jedi musí být zábava. Aspoň jsem si to dycky myslel po zkouknutí filmů z tohohle světa. A našel jsem hru, která se tvářila taky zábavně a dává vám možnost, si to konečně vyzkoušet. A stojí to za to?

Jako ano i ne. U mne převažuje to ano, ale je to hodně o vkusu. Hra je opravdu lineární, poctivá akční adventura. A připravte se na to, že budete opravdu hodně skákat, chodit a luštit hádanky a hledat cestu jak dál. Ne, že by hra neobsahovala souboje, těch je tu taky dost, akorát už nejsou tak zábavný. Nebo zpočátku ano.

Ale postupem času začnou být souboje dost opakující se a i když vám hra dává nové možnosti jak různým způsobem zlikvidovat své protivníky, máte pořád pocit, že to je fůrt dokola. Co ale těmto soubojům nepřispívá, je to, že pokud si obnovíte zdraví, protivníci, které jste zlikvidovali se objeví znova. A tohle mne fakt frustrovalo hned od začátku, co jsem to zjistil.

Ale souboje s bossy byla celkem zábava. A celkovou stylizací hra opravdu baví, zvláště když vypadá prostě tak dobře. A proto i tohle se dá přehlédnout.

Protože i když hra neobsahuje nějaký komplikovaný děj, je fakt zábava prožívat s Calem a BD-1 tenhle příběh, který graduje a opravdu mne bavil. Postavu Cala jsem si oblíbil, ale nejvíc opravdu baví BD-1 a ostatní postavy, které Cal na svý cestě potká. Tohle hra opravdu splňuje. A na konci čeká opravdu hezké překvapení.

Jenže frustrace pak přicházela zase. A týká se to prostředí. I když hra na svém enginu vypadá fakt nádherně, bere si to daň a to takovou, že se mi dost často stávalo, že jsem přehlídl důležitou odbočku nebo výklenek nebo něco, kam může hráč dál pokračovat. Možná se to děje jen mne, ale tohle mne dost štvalo, zvláště když vám teklo do bot a měli jste rychle jednat, tak tohle se trochu nepovedlo. Ale nic nemůže být bez chyb.

Jinak celkovou prezentací a animací postav, krásnými cut-scény a vším, hra umí vykouzlit úsměv na tváři. A na PS5 se hraje hra jedna báseň.

Každopádně pokud jste zarytí fandové Star Wars a nevadí vám velká linearita a další tyhle vlastnosti, hra dokáže být zábavná. A já se opravdu bavil.

Pro: vedlejší postavy, BD-1, hra vypadá opravdu nádherně, svět Star Wars ve své kráse

Proti: linearita, tuhé souboje, po checkpointu se zabití nepřátelé oživují, občasné záseky a dlouho hráč hledá cestu kam pokračovat, občas až moc skákání a méně soubojů

+11
  • PS5 80
 "We will always struggle, But that is the test. It's the choice to keep fighting that makes us who we are." 

Zkušeností s hrami ze světa Hvězdných válek mám bezpočet. Když jsem tedy na Playstation Plus viděl Star Wars Jedi: Fallen Order, moc jsem neváhal. Proč taky, očekával jsem velký příběh a solidní hratelnost. Nic míň vlastně od her z tohoto světa za tu dobu očekávat ani nemůžu.

A očekával jsem správně. Hra mě uvedla do světa těsně v době po třetí epizodě samotné filmové série. K nové postavě z tohoto univerza - Cal Kestise, padawana z řádu rytířů Jedi, který tak nějak přežívá a z povzdálí všeho dění sleduje, co se na hlavní imperiální scéně odehrává. Zlom v jeho životě ale, jak také jinak, přichází v momentě, kdy se zhostíme jeho role. Okamžitě jsem vhozen do dění, trošku zmaten mě hra ihned uvádí v boj. Ten sice v úvodu nemá dlouhého trvání, ale na druhou stranu mě začíná seznamovat s hlavními vedlejšími postavami příběhu.

Co je na hře fantastické, tak ne úplně grafické zpracování, které je dle očekávání úchvatné, ale za mě osobně především mimika jednotlivých postav, jejichž zobrazení tu zaštitují opravdoví herci. Ne jednou se mi tak stalo, že tu na mě pokukoval Forest Whitaker. To jeho povadlé víčko prostě nelze přehlédnout. Ale vlastně i proto jsem si ke všem těm postavám vytvořil tak úchvatný vztah. Opravdu mimořádný. Parťačka Cere Junda, kapitán bárky Greez Dritus a později především čarodějnice Merrin ve mně evokovali obrovské množství emocí. Obzvlášť Merrin jejíž předobraz tu ztvárnila Tina Ivlev, mě uchvátila a hrozně rád bych jí viděl kdekoliv i do budoucna. Zasloužila by si to. Její role tu není tolik, jak by si zasloužila, ale vývoj její postavy mě doslova zasáhl. To se v herním světě málokdy stává. Opravdu málokdy. A nebojte se, i hlavní postava je fajn, jen asi netřeba o ní tak moc mluvit. Cal je frajírek, občas sice vypadá jak nejhezčí orangutan z pražské Zoo, což tu vývojáři možná trošičku podcenili, ale obecně vzato jste padawan, který má všechno, co správný padawan má mít. Občas sebestřednost nebo sobeckost, ale včas nad ní vyzrajete, ostatně jako každý správný padawan.

O příběhu Vám toho tady moc povídat nebudu. Myslím si, že není třeba vědět více, než je zde v popisku. Jen dodám, že Vám to hezky dodá další střípek do časové skládačky, která se odehrává mezi třetí a čtvrtou epizodou samotné filmové série. A ten příběhový střípek za to jednoznačně stojí! O chlup horší je to se samotnou hratelností hry. Ta totiž, na to, jak lineárně působí, občas dělá obrovský harakiri v hratelnosti, čímž ve mně často vyvolávala zbytečné záchvaty paniky a zoufalství.

Obecně se jedná o lineární záležitost. Sic postavu vyvíjíte, body získáváte, ty pak dále rozdělujete, čímž získáváte větší množství zdraví, popřípadě bodů pro Jedi schopnosti, jako je možnost zpomalit čas, přitáhnout k sobě postavu nebo naopak odvrátit útok, který na Vás chystá. Pořád se ale jedná o hru, která v příběhu postupuje tradiční výpravnou formou, čímž Vás postupně uvádí napříč planetami samotným příběhem. Největší problém hry je ale snaha o nelineárnost, což fakticky znamená, že jednotlivé planety můžete zbytečně prozkoumávat, což je naprosto zbytečné, protože nezískáte nic vysloveně hodnotného kromě nějakého naprosto bezpředmětného a pro příběh nehodnotného ponča s odstínem barvy, který zrovna, dle očekávání, nemáte. A co je na všem nejhorší, tak když postupujete v příběhu a prorážíte si cestu planetou za finální filmovou sekvencí, nechá Vás hra po jejím finále celou cestu jít znovu nazpět. A pozor...na celé té cestě proběhne respawn všech protivníků, čímž Vás uvede v naprostej zmar a depresi. Obzvlášť na planetě Zeffo, která je rozlohou největší, tudíž v tu chvíli opravdu nejvíce otravná planeta, kterou jste vůbec kdy digitálně mohli navštívit.

Také jsem se tu setkal s celou řadou bugů. Možná ne třeba úplně zviditelňovat fakt, že některé kombinace skoků, přeběhů po stěnách a v návaznosti i lezení po stěně způsobí, že se rázem ztratíte v meziprostoru. To se asi občas opravdu může stát. Budiž. Minimálně se to dá pochopit, když Vás hra po chvíli vhodí na skoro stejné místě, odkud jste celý to kombo chystali dělat. Horší je, když jsem proběhnul celou planetu, nechal za sebou všechny respawnutý příšery a stormtroopery, kteří tu navíc porušovali první pravidlo Hvězdných válek, že žádný stormtrooper nestřílí přesně, a dovalil se celej otrávenej z dění posledních deseti minut, kde jsem se v mezi čase na dané planetě asi třikrát ztratil, k vesmírné lodi, která mi ale neotevřela vstupní dveře, protože měla pocit, že kolem mě je nějaké zlo. Možná to teď působí jako blbost, ale tahle herní nevyrovnanost u mě hraničila v tu chvíli až s frustrací, že hru nedohraju, smažu a sprovodím ze světa, jedno, kde se zrovna herně nacházím.

Nakonec to všechno ale dopadlo trošku jinak. Hru jsem dohrál a finálně můžu i říct, že si ji krásně užil. Ano, pár momentů vzteku tu bylo, ale v kontextu celé hry to nebylo nic, co by se nedalo přežít. Star Wars Jedi: Fallen Order je jiný druh hry, než jako je třeba v komentářích mnohdy zmiňovaný Kotor. Více akční adventura a la Tomb Raider, která chce ale být něco navíc a přitom to vlastně vůbec není potřeba. Má totiž moc hezký příběh, kterému sice občas chybí vedení a nějaký zásadnější důraz na jeho vývoj, ale pořád Vás dokáže bavit. No a co se týče grafického zpracování, tak o tom netřeba už nic víc zmiňovat, to je totiž absolutní top. Tento kousek je tak rozhodně herním zážitkem, který by si žádný fanoušek Hvězdných válek neměl nechat ujít. Je to kousek, ve kterém sice každý uvidí kus ze své oblíbené hry, a to jak v pozitivním, tak i negativním duchu slova, ale pořád se bude jednat o zážitek, který stojí za to okusit.

Pro: Solidní příběh, krásné grafické zpracování, které je nejhezčí v detailech postav, úžasný hudební doprovod odkazující na filmovou ságu. Akční adventura jak vyšitá...

Proti: jen s občasným pocitem, že chce být něco víc. Zbytečné objevování planety je toho jasným důkazem. Občasné chyby v hratelnosti hře také nepřidají, ale i to se dá ve výsledku přežít.

+20
  • PS5 75
SWJ:FO je po dlouhé době pořádná SW hra, která má lehce naivní příběh a vykrádá z ostatní her co může.
Dostanete namixovanou Laru, Uncharted a podivnej soubojovej systém typu lego her.

Hraje se to jinak pěkně. Hra vás zbytečně nenutí do sbírání vzpomínek/mincí etc.

Hra skončí v momentě, když to začne být zajímavé. No tak se třeba dočkáme v pokračování.

Pro: SW svět, hudba,BD1 robůtek

Proti: tak trošku od všeho kousek, načítací časy na ps5!

+4 +8 −4