To, že je Star Wars Jedi: Fallen Order trochu rozporuplný, rozhodně říct lze. Nevyrovnaná úroveň tempa, příběhu a dokonce i grafiky je při hraní vskutku patrná. Po celou dobu jsem si říkal, jak skvělé by bylo, kdyby se tvůrci vyprdli na celý ten metroidvania design s prvky souls-like, ale udělali z toho po vzoru legendárního Mass Effectu pořádné ukecané akční RPG. Protože svět Hvězdných válek a jeho lore k tomuhle vyloženě vybízí. Když jsem ale tenhle stesk překonal, dostal jsem pořád poměrně výživnou akční adventuru, která má k dokonalosti docela daleko, ale svou hratelností mě bavila konstantně po celou dobu. A to dokonce tak, že i po jejím kompletním dohrání i s platinovou trofejí mám chuť pokračovat dál.
Mé největší obavy vyplývaly především z avizovaného souls-like systému. Demon's Souls na tehdejším PS3 jsem vzdal zhruba po dvou hodinách a do žádné další soulsovky jsem se už od té doby neodvážil. A proto jsem Fallen Order rozehrál na druhou nejnižší obtížnost. K tomu mám dva poznatky. Za prvé, tahle obtížnost byla pro mě přiměřenou výzvou jen prvních pár hodin, poté už mi hra přišla spíše lehká než těžká. A druhá věc se týká samotného souls-like systému, jehož přítomnost mi v této hře přišla, více než cokoli jiného, zbytečná. Naštěstí je ale hra na nižší obtížnost natolik přístupná, že alespoň neotravuje příliš život. Postup lokacemi se dá poměrně dobře plánovat a v pozdějších fázích, kdy má hráč vylepšené jak ingame skilly, tak ten svůj hráčský, se dá každým ze světů procházet celkem svižně. Ke konci jsem už vyloženě kosil nepřátele s prstem v nose.
Jestli mě ale něco fakt bavilo, tak to byl samotný souboják. Není dokonalý a jako prakticky všechno v celé hře sem tam glitchuje, ale souboje se světelnými meči jsem si v žádné jiné hře takhle neužíval. Je to skvěle naanimované, slušně responzivní, dostatečně pestré a přesto ne složité. A opravdu luxusně nazvučené. Fakt jsem si připadal jako Jedi - za tohle díky!
Kvalita hádanek a plošinovkových sekvencí patří spíše k těm průměrnějším, ale neuráželo mě to a hezky to ředí akční gameplay. Sbírání ozvěn, otevírání beden a hledání dalších collectibles také nenudí, byť bych si rozhodně dokázal představit hodnotnější odměny než jen kosmetické doplňky. Ničeho ale není přehnaně moc a šmejdění po lokacích baví napodruhé či napotřetí. Jen asi fakt doporučuju případný backtracking nechat až k závěru hry. Všechny zásadní schopnosti hráč dostane až po druhé příběhové návštěvě Kashyyyku. Já to tak udělal a bylo to jednoznačně dobré rozhodnutí, které mi ušetřilo čas. Ve hře totiž není žádný fast travel.
Jakož ryze systematicky založený explorer fandou systému, kdy hráč získává potřebné schopnosti až postupně a musí se pak vracet na již projitá místa asi nikdy nebudu a i tady je to trochu otravný a zbytečný prvek, ale že je hra rozdělená na několik ne až tak velikých světů, se to dá přežít (byť občas se skřípením zubů).
K příběhu řeknu jenom to, že je velmi jednoduchý, má zvláštní pacing a ke konci ztrácí dech. Kupodivu mi to ale zas až tak nevadilo, protože jinak tvůrci atmosféru Star Wars - od vizuálu, přes hudbu, choreografii až po dialogový humor - vystihli naprosto přesně. A ta nostalgie a láska k lore tomu přidává fakt hodně moc. U mě nějakých 10 % v celkovém hodnocení.
Pokud tedy dvojka přidá více příběhu, více lore, více dialogů a více společníků, budu vrnět blahem.
Mé největší obavy vyplývaly především z avizovaného souls-like systému. Demon's Souls na tehdejším PS3 jsem vzdal zhruba po dvou hodinách a do žádné další soulsovky jsem se už od té doby neodvážil. A proto jsem Fallen Order rozehrál na druhou nejnižší obtížnost. K tomu mám dva poznatky. Za prvé, tahle obtížnost byla pro mě přiměřenou výzvou jen prvních pár hodin, poté už mi hra přišla spíše lehká než těžká. A druhá věc se týká samotného souls-like systému, jehož přítomnost mi v této hře přišla, více než cokoli jiného, zbytečná. Naštěstí je ale hra na nižší obtížnost natolik přístupná, že alespoň neotravuje příliš život. Postup lokacemi se dá poměrně dobře plánovat a v pozdějších fázích, kdy má hráč vylepšené jak ingame skilly, tak ten svůj hráčský, se dá každým ze světů procházet celkem svižně. Ke konci jsem už vyloženě kosil nepřátele s prstem v nose.
Jestli mě ale něco fakt bavilo, tak to byl samotný souboják. Není dokonalý a jako prakticky všechno v celé hře sem tam glitchuje, ale souboje se světelnými meči jsem si v žádné jiné hře takhle neužíval. Je to skvěle naanimované, slušně responzivní, dostatečně pestré a přesto ne složité. A opravdu luxusně nazvučené. Fakt jsem si připadal jako Jedi - za tohle díky!
Kvalita hádanek a plošinovkových sekvencí patří spíše k těm průměrnějším, ale neuráželo mě to a hezky to ředí akční gameplay. Sbírání ozvěn, otevírání beden a hledání dalších collectibles také nenudí, byť bych si rozhodně dokázal představit hodnotnější odměny než jen kosmetické doplňky. Ničeho ale není přehnaně moc a šmejdění po lokacích baví napodruhé či napotřetí. Jen asi fakt doporučuju případný backtracking nechat až k závěru hry. Všechny zásadní schopnosti hráč dostane až po druhé příběhové návštěvě Kashyyyku. Já to tak udělal a bylo to jednoznačně dobré rozhodnutí, které mi ušetřilo čas. Ve hře totiž není žádný fast travel.
Jakož ryze systematicky založený explorer fandou systému, kdy hráč získává potřebné schopnosti až postupně a musí se pak vracet na již projitá místa asi nikdy nebudu a i tady je to trochu otravný a zbytečný prvek, ale že je hra rozdělená na několik ne až tak velikých světů, se to dá přežít (byť občas se skřípením zubů).
K příběhu řeknu jenom to, že je velmi jednoduchý, má zvláštní pacing a ke konci ztrácí dech. Kupodivu mi to ale zas až tak nevadilo, protože jinak tvůrci atmosféru Star Wars - od vizuálu, přes hudbu, choreografii až po dialogový humor - vystihli naprosto přesně. A ta nostalgie a láska k lore tomu přidává fakt hodně moc. U mě nějakých 10 % v celkovém hodnocení.
Pokud tedy dvojka přidá více příběhu, více lore, více dialogů a více společníků, budu vrnět blahem.
Pro: svět Star Wars a jeho atmosféra, souboják, zábavný exploring a hratelnost obecně, cutscény, cool přelety mezi planetami, přiměřená délka
Proti: nevyvážená kvalita grafiky, velké množství různých drobných technických glitchů, zbytečné souls prvky, absence fast travelu