@
PERKman (09.09.2023 12:50): Někteří už řeší, že ty přistávací místa na planetě nejsou random. Když použiješ nějaké kódy a vypneš ty ikony na planetě, tak si můžeš vybrat přistávací zónu doslova o jeden pixel vedle a zdá se, že každý pixel planety je samostatná zóna. No a když takto přistaneš vedle Atlantis, tak opravdu přistaneš vedle Atlantis, tj. uvidíš to město na obzoru. Ačkoli se k tomu bez vývojářské konzole nedostaneš, vypadá to že ve hře skutečně je systém který celou planetu rozděluje na jednotlivé zóny mezi kterými by teoreticky bylo možné přecházet. Bethesda to akorát neumožňuje a počet načítacích obrazovek v této docela svádí ke specifickému závěru proč se tak rozhodli :/
Probíral to týpek například v tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=1M1ca57NZTw
Skutečně to tedy vypadá, že finální podoba hry je limitována technologií. Nebo spíše schopností studia tuto technologii zakomponovat do Creation Engine. Viz třeba NMS kde 15 lidí vytvořilo celý engine od základu plus samotnou hru. A ačkoli NMS po vydání dopadl blbě, tyto technologie měli objektivně lepší hned od začátku. Takže problém bych tipoval nikoli na schopnosti vývojářů, ale na ten jejich engine.
@
AlieN (09.09.2023 13:50): Procedurálně generované věci se musí načíst úplně stejně jako ty ručně dělané (protože používají součásti které jsou dělané ručně) a navíc se ještě musí poskládat dohromady. Jak NMS tak Elite mají velké ručně dělané struktury (například stanice), NPC a dokonce i online hráče. A v případě Elite ještě mají systém který zajistí, že již prozkoumané planety budou stejné pro všechny hráče.
Bethesda si nevybírá engine, dělají si ho sami. Pro taková studia není neobvyklé aby naplánovali funkce a technologie které ještě v enginu nemají, protože engine se bude vyvíjet v průběhu vývoje hry. A v některých případech se jim v enginu něco nepovede a musí podle toho změnit plány. Koneckonců toto byl jeden z hlavních důvodů proč Cyberpunk po vydání dopadl tak jak dopadl. Vývoj enginu nedokázal udržet krok s vývojem hry a začal celý proces brzdit. Ze stejného důvodu teď přechází na UE.
Jinak pro pobavení :)
https://www.youtube.com/watch?v=mUptXRzyoYA