Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@LIUWIL (09.09.2023 15:11): Ja to chápu, Elite i NMS jsem hrál. A i chápu ze rušivé loading obrazovky nejsou nic moc, ale v tom konečným výsledku v tom moc rozdíl nevidím. A vsadim boty ze kdyby Elite měla možnost přistát na planetě okamžitě během 10s loadingu ( Starfield style ) bude to využívat většina hráčů :)

Jinak datáč Odyssey pro Elite na konzole není a nebude, možná z důvodu malého výkonu.
@Charllize (09.09.2023 15:06): Zásadní rozdíl je, že NMS i ED ti skutečná dávají pocit svobody pohybu. Přiletíš k planetě, sestoupíš na povrch, vylezeš z lodi a jezdíš si tam autem nebo pobíháš pěšky. Celou dobu jsi ve hře, načítání je schované tak, že ho obvykle nevnímáš. Ať si o náhodném obsahu na planetě myslíš co chceš, Starfield v tomto není lepší, ale ten volný pohyb nemá.
@LIUWIL (09.09.2023 14:53): Jednoznačně tech limit. Já nejsem konzolovej hejtr, ale možná je to fakt kvůli konzolím. Ty landing spoty jsou jeden větší čtverec na procházení (15 minut?), pak musíš zpátky do lodě a novej landing spot; novej čtverec. Prostě immersion zabíječka. Teď jsem znova koukal na NMS, vyletíš ze stanice, vidíš planetu, letíš, louduješ, letíš, louduješ, ale všechno je to plynulý - nepřerušený, dává ti to pocit že tam fakt jsi. Ale ty planety ani tam nejsou žádnej zázrak, opakovačka biomů, příšer atd. A i Elita Dangerouská má teď tenhle plynulej loading z vesmíru do planety. Nemluvě o přistávání/vylétávání ze stanic. Ve Starfieldu máš loading screen a v podstatě jenom klikáš na planety/soustavy na mapě pro teleport.
@LIUWIL (09.09.2023 14:58): Overworld má být ten vesmír? Co? Jasně on tam taky úplně není ale nevím jinak jak by sis ten overworld v takový hře představoval. To se pak zase vracíme k těm komplet skyrimum na každý planetě. Protože to co má NMS nebo Elite stojí za houby úplně stejně jako ty Bethesdi čtverce na planetách, plus minus :)
@Charllize (09.09.2023 14:15): Problém je, že Starfield nemá overworld tak jako jejich předchozí hry. Představ si Skyrim kde si musíš vybírat specifické lokace a teleportovat se k nim, bez možnosti si celou mapu projít pěšky.
Když použiju tvá přirovnání, přijde mi to jako kdyby Souls hry neměly bossy, nebo hry od Bioware byly čistě lineární.
Co nechci za progres ani ve Falloutu 5, ani v Elder Scrolls 6 a ani ve Starfieldu 2 je stavění základen :D Bethesda stop.
@PERKman (09.09.2023 12:50): Někteří už řeší, že ty přistávací místa na planetě nejsou random. Když použiješ nějaké kódy a vypneš ty ikony na planetě, tak si můžeš vybrat přistávací zónu doslova o jeden pixel vedle a zdá se, že každý pixel planety je samostatná zóna. No a když takto přistaneš vedle Atlantis, tak opravdu přistaneš vedle Atlantis, tj. uvidíš to město na obzoru. Ačkoli se k tomu bez vývojářské konzole nedostaneš, vypadá to že ve hře skutečně je systém který celou planetu rozděluje na jednotlivé zóny mezi kterými by teoreticky bylo možné přecházet. Bethesda to akorát neumožňuje a počet načítacích obrazovek v této docela svádí ke specifickému závěru proč se tak rozhodli :/

Probíral to týpek například v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=1M1ca57NZTw

Skutečně to tedy vypadá, že finální podoba hry je limitována technologií. Nebo spíše schopností studia tuto technologii zakomponovat do Creation Engine. Viz třeba NMS kde 15 lidí vytvořilo celý engine od základu plus samotnou hru. A ačkoli NMS po vydání dopadl blbě, tyto technologie měli objektivně lepší hned od začátku. Takže problém bych tipoval nikoli na schopnosti vývojářů, ale na ten jejich engine.


@AlieN (09.09.2023 13:50): Procedurálně generované věci se musí načíst úplně stejně jako ty ručně dělané (protože používají součásti které jsou dělané ručně) a navíc se ještě musí poskládat dohromady. Jak NMS tak Elite mají velké ručně dělané struktury (například stanice), NPC a dokonce i online hráče. A v případě Elite ještě mají systém který zajistí, že již prozkoumané planety budou stejné pro všechny hráče.
Bethesda si nevybírá engine, dělají si ho sami. Pro taková studia není neobvyklé aby naplánovali funkce a technologie které ještě v enginu nemají, protože engine se bude vyvíjet v průběhu vývoje hry. A v některých případech se jim v enginu něco nepovede a musí podle toho změnit plány. Koneckonců toto byl jeden z hlavních důvodů proč Cyberpunk po vydání dopadl tak jak dopadl. Vývoj enginu nedokázal udržet krok s vývojem hry a začal celý proces brzdit. Ze stejného důvodu teď přechází na UE.

Jinak pro pobavení :) https://www.youtube.com/watch?v=mUptXRzyoYA
@Hitsuran (09.09.2023 14:28): Srovnej si combat v Morrowindu a Skyrimu, jestli nevidíš progres tak si to buď nehral nebo jsi permanentně na drogách :) A dalo by se pokračovat do nekonečna. Zjednodušení mechanik a systému od Morrowindu se popřít nedá ale i tam naopak v dost věcech pokročily dál v tom smyslu ze tam jsou věci co Morrowind neměl vůbec. Dual cast, craft vybavení, vlastní obydlí, draci, mount, atd atd.
@AlieN (09.09.2023 14:07): Mám hry od Beth rád a to hlavně TES sérii ale to, že od Morrowindu prošly hry od Bethesdy velkym downgradem je prostě fakt. Oblivion přinesl denní režim NPC ale hratelnost spolu s questama/frakcema/roleplayem byly zjednodušený/osekaný a Skyrim se absolutně nikam krom grafiky neposunul naopak hratelnost ještě víc zjednodušily a na questy a frakce se uplně vykáleli a nechali je v nedopečenym stavu.
Absolutně nechápu co Bethesdě tak dlouho trvá na vývoji vzhledem k tomu že, engine neprošel výrazným upgradem a ani jejich hry se nikam od Morrowindu neposunuly ba naopak.
A Fallout 3 je reskin Oblivionu a Fallout 4 je to samý v bledě modrym.
Věřim, že mě bude Starfield(hlavně s modama) bavit ale je mi jasný, že to opět bude ztracenej potenciál.

 

@PERKman (09.09.2023 14:12): Todd je stejnej lhář jako Molyneux akorát narozdíl od něj nemá auru slizáka, takže mu to hlupáci vždycky sežerou.
@AlieN (09.09.2023 14:07): To není pravda. Dejme tomu ze určitá stagnace zacla až s F4. A i u něj nenajdes v rámci stylu hry moc konkurenci.

Btw kolik her jako Starfield vyjmenujes? Jednu? Žádnou?
Jo oni používají u všech her podobný styl. A proč to je spatne? Děla to tak kde kdo a nikomu to nevadí. Bioware hry jsou si podobný, Might and Magic série je podobná, Souls hry jsou podobný atd. Proč to u Bethesdy vadí?
@PERKman (09.09.2023 12:50): To je nesmysl, tyhle věci jsou nezbytně naplánované dávno před začátkem vývoje - až podle nich vůbec vybíráš engine na kterém hra pojede. To co popisuješ že bys chtěl od Starfieldu je Star Citizen tech, a podívej se jak to vypadá s jeho vývojem.
U Elite a NMS to šlo, protože ty hry jsou procedurálně generované celé, nemáš tam žádné velké ručně tvořené města s npcčky - nemusí se nic loadovat, protože se vše generuje za pochodu.

Chápu tedy že jsi od Starfieldu čekal absolutní revoluci, taky by se mi líbila, ale to se tak nějak dávno předem vědělo že nepřijde. Je to Bethesda, už to samotné značně snižuje jakékoli očekávání.
@Paul (09.09.2023 13:04): To už si snad zaregistroval ze BG3 je anomálie podle který to fungovat nebude, ne? :)
Mně fetch úkoly nikdy moc nevadili, je to většinou nepovinný a svůj účel plní třeba když nemám náladu se ve hře pouštět do něčeho velkyho a jen tak si hrát, nebo potrebuju rychle expy a podobný věci. Taky mi přijde ze to hře dává určitou rozmanitost nad rámec povinného a uniformnosti pro každého hráče, jakoze to mají všichni jinak stejný. Stejně ve většině rpg je těch velkých úkolu co mají nějakou hloubku dost a ty fetch úkoly nicemu nevadí.
@Charllize (09.09.2023 12:39): hele teď jsem dohrál dvěstěhodinový RPGčko který se tohohle odpadu dokázalo vyvarovat, a není ani zdaleka jediný. A Bethesda mi odpad servíruje jako jednu z prvních věcí pod nos. Tak mě nech si postěžovat. Zvlášť když i Bethesda uměla v minulosti vytvořit zajímavější věci (Shivering Isles, Far Harbor).
@Charllize (09.09.2023 12:53): Přesně, ta Xbox exkluzivita se mi nelíbí u Bethesdy :D Jde to proti jejich vibe, kde se pořád dušovali, že to bude pro všechny a všude, a obecně že dělají hry po všechny. Bethesdu hraju na PC, ale stejně... a exkluzivky jsou v pohodě - pokud to studio vyloženě začne pro jednu konzoli.
@Charllize (09.09.2023 12:39): Moje teorie je že to chtěla i Bethesda, ale někde uprostřed vývoje přišli na to, že to ještě nejde. A s vývojem tak daleko, ten flight/procedurálno už nemohli zrušit a tak tam nasekali ty loading screeny a osekali exploraci a mapy pro jistotu neudělali žádný :)
S 1000 planetama jsem třeba očekával něco jako Elite nebo průzkum/loading styl z NMS. Letíš nepřerušeně, skrytý načítání, průzkum nad povrchem, vozítka. Starfield je pro mě s vesmírem jak arkáda, souboje nebaví. Že tam máš třeba loading screen už jenom u žebříku nahoru do lodě mi úplně zabíjí immersion, i když je to malá věc :)
Když srovnám průzkum planet s No Mans Sky, ve kterým jsem v létě nechal skoro sto hodin, tak je to slabota, ale to se dalo čekat. Btw, navštívil jsem i Zemi, moc tam toho nezbylo. 

@Korbitch (08.09.2023 23:04): Doporučuji zkusit nastavit upscaling na CAS, s FSR2 jsem to měl takové rozmazané. Nejenže se mi trošku zvedly fps, ale hlavně to vypadá o dost líp. Nicméně různí lidé na redditu hlasí různé výsledky, asi v tom bude fakt chaos.
Některý místa a interiéry vypadaj pěkně, ale některý věci fakt nechápu. Proč voda vypadá snad hůř než v Morrowindu? Proč tu jsou tak agresivní ty filtry, že když koukám z interiéru ven, tak to tam vypadá takhle , a když ujdu doslova jeden metr směrem dopředu, tak to venku najednou vypadá takhle? 

A ta klasika, první quest co dostanu po vystoupení v New Atlantis - dones kafe údržbářce. Druhej quest - dones nějaký letáky třem lidem. Prostě Bethesda no :)
Jakkoliv si hra asi zaslouží kritiku na engine, debilní writing, postavy apod.. často trochu nechápu, co vlastně hráči chtěli, páč na netu hodně kritizují třeba vesmírné souboje na základě úvodních střetů. Přitom tomu má napomáhat skill tree, který mi poprvé za celou historii Bethesdy přijde dobrý, jakože chci všechny skilly a často dlouho zvažuji, který vzít. Narozdíl od Falloutu 4, kde to bylo tak trochu jedno. Taky si dokážu představit, že peníze tu budou trochu víc k něčemu, páč stavení vlastní lodi. Nebo ta nosnost, však se to časem zlepší, stačí skill.

I ty traity jak ovlivňují hru. To že si dám trait hledaný a jdou po mě lovci odměn, docela napomáhá té "role play" atmosféře. Ač pravda, je to v docela prázdném světě, pořád je to o kousek dál, než Fallout 4.

Na druhou stranu poté co vyčistím základnu pirátů, vyčistím loď náboženských fanatiků, zabiju lovce odměn co po mě jdou zajdu navštívit rodiče, kteří jsou hrdí, že jsem v konstelaci a říkají že mě nechtějí zdržovat protože jistě mám spoustu exciting věcí co dělat ve vesmíru.. :D :D
Naprostý kočkopes. Nastavím ultra, hra hodí určitý fps. Dám vysoký, fps se zvednou o deset. Nastavím střední, nízký....fps se vůbec nehnout. Zapnu fsr, přidá to asi tak 6 snímků. A chápu, že zatímco ve Skyrimu nebo Falloutu byla omezena váha nízkou pohyblivostí, protože kdykoliv před dosažením limitu se člověk prostě portnul k obchodníkům a vyblil tam věci, tady můžete tahat klidně tunu a pohyblivost vám to nesníží. Jen spotřebováváte víc kyslíku. Logický. Bethesda vám tohle umožní, protože dostat se ze začátku k nějakýmu obchodníkovi je regulérní trip na půl hodiny. A to máte ještě štěstí, že konkrétního obchodníka vůbec najdete. Dobře, tohle je čistě na mě, jak poznám svět a co budu sbírat. Ale abych na svý sestavě měl místy 40 fps, když venku to vypadá úplně tragicky, tak to se běž, Todde, se svou hláškou, ať si upgradujeme pc, vysrat!
Ne, dal jsem tomu tři večery a je to kýbl nudy obalený debilním writingem. Nezajímají mě postavy, když na mě mluví, ignoruju lore, když na nějaký narazím, nebaví mě průzkum, když jsem na cizí planetě. Všechno je tak nevýrazné, až to bolí.

Škoda, ta stylizace mi totiž hodně lahodí.

A fakt mě zarazilo, jak moc mi to při hraní na planetách připomínalo Elite Dangerous: Odyssey. A ještě víc mě zarazilo, že mi Odyssey přišel zábavnější a interaktivnější.
@Paul (08.09.2023 13:12): https://ibb.co/8schgWw
Prostě kde je tma tam je víceméně černo. Ne úplně reprezentativní screen, vyfotil jsem místo kde jsem zrovna stál aniž bych hledal vhodnější scénu. :D

edit: tady ještě jeden https://ibb.co/TYZV0YM
Asi za to ten monitor stál.

A tohle byl Fallout 4 v noci

edit2: když to ještě můžu editovat tak přihazuji ještě z Marsu.
https://ibb.co/NxH7v3y

Cokoliv jen ne washed out v mém případě.
@SilentWolf (08.09.2023 13:04): No asi před pár lety byli videt záběry z jejich kanclů jak nahrávali hlas a scan té senior streamerky Skyrimu a byli tam videt kusy něčeho na monitorech co působilo jako další TES. Ja myslím ze nějakou formou to dělají furt, jakože určitě něco mají.
@SilentWolf (08.09.2023 13:04): A s tím jsem úplně v pohodě. Pokud to bude singleplayer zážitek na 20-30h v menším světě, tak sem s tím. Navíc je to Obsidian, takže to bude určitě i líp napsané než Bethesda hry.


@Hitsuran (08.09.2023 13:05): Xbox je ohledně RPG tuhle generaci úplně v klidu. Mimo Avowed jim Obsidian určitě stihne ještě jedno RPG udělat a Clockwork Revolution vypadá velmi nadějně. Sony nemá RPG žádné, takže tady bych byl velmi optimistický nadále. :D

Spíš by měli zamakat na cinematických akcích aby mohli plně konkurovat. Snad se povede ten Indy a Perfect Dark.
@SilentWolf (08.09.2023 12:52): zajímavý, zkusil jsem vše max, 4K nativ (FSR a VRS off) a kolem 30-40fps , jestli máš v tomhle 60 tak congrats :)

A jsem tedy zvědav na tu noc v New Atlantis, protože na tom měsíci s pirátama na začátku mi ten noční kontrast přišel hroznej (washed out).
@Hitsuran (08.09.2023 12:59): Práce na TES 6 začaly až teď. Od oznámení to bylo v preprodukci a i teď je údajně stále priorita Starfield. Navíc Spencer říkal, že to nebude dřív jak 2028 tuším? Bethesda má i jiné killer značky, TES po Starfieldu tuhle generaci určitě nepotřebují už a 28 mají být nové konzole.

A příští rok bude Avowed, to vypadalo jak TES docela.
@Charllize (08.09.2023 12:39): Mě by strašně zajímalo jak dlouho na TES 6 makaj, mezi Oblivionem a Skyrimem to bylo 5 let a očividně to chtělo tak další dva roky makat na questech a soubojáku, Skyrim je 12 starej takže pokud celou dobu dělaj na 6 tak by to mohl bejt nejlepší díl v serii, hlavně maj za sebou teď peníze Microsoftu kterej nutně potřebuje killer hry, protože ho playstation drtí, vím že to je Bethesda a Todd je sedmilhář ale i tak sem tentokrát optimistickej.
@Paul (08.09.2023 12:32): 4k, vypadá to že vše na nejvyšší nastavení a vypnuto dynamické rozlišení, které by ho srazilo v případě nízkého výkonu,, a nepociťuji nějaké záchvěvy. Ale neměřím to nijak a jsem zvyklý z konzolí na 20FPS. :D takže jakou bernou minci mě neber.

Se mi hlavně strašně líbí, jak to má konečně tmavou černou. Já vždycky stahoval jako první mody do Bethesdích her ať je tam v noci fakt tma a Stafield to dělá v základu, jeskyně mají tmavé kouty (ne jen šedé) a celkově to vypadá moc dobře. Teď jsem v New Atlantis v noci a fakt se cítím jako by byla noc. :D Krok vpřed! Jupííí.

@Charllize (08.09.2023 12:39): že by Todd svůj srdcový projekt takto rychle zaříznul? :D