Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Přesně ten důvod, proč jsem chvíli váhal zapojit se do Herní výzvy. Tahle hra byla zejména ke konci čisté utrpení. A já blbec si ještě nedal lehkou obtížnost, což ve výsledku znamenalo pouze delší hru.

Jasně, je to 16 let stará hra. Některé hry jsou dobře staré, ty já rád. Tahle hra mezi ně ale nepatří. Je špatně stará. Možná si myslíte, že hodnotím grafickou stránku. Ne, tu nechám úplně stranou, i když ani v době vydání nemohla být žádným zázrakem a prázdná prostředí nejsou něco, co by kohokoli nadchlo.

Nápad je zdánlivě originální (nemyslím si, že by byl nějak extra originální ani v době vydání), a ze začátku se i provedení zdá docela dobré, a jsou zahrnuty i originální prvky hratelnosti. Vylezete z hrobu coby zombie, kterou něco naštvalo, jen si z důvodu absence mozku nepamatuje, co, a vyrazíte okousávat lidi a měnit je v nedobrovolné kolaboranty. Postupně se učíte různé absurdní druhy útoků, které nabíjíte okousáváním lidí. Nejde o RPG mechaniku, v rámci určitých bodů hry vám prostě přibyde nová schopnost. Po chvíli, kdy vás nikdo nezraňuje, se také pomalu regenerujete. Mezi úrovněmi sledujete jakoby filmové sekvence, které mají osvětlovat, jak utopické město reaguje na šířící se nákazu a kam směřujete dál. Dokonce absolvujete i taneční souboj s velitelem policie (ano, až tak), i když s velmi necitlivým ovládáním (ale to vem čert). Takže to vypadá docela jako zábava. Ale to platí tak o první hodině hry.

Ve zbytku platí, že humor, který má být nosnou konstrukcí celé hry, mi přišel poměrně vnucený a zbytečně opakovaně zdůrazňovaný, jakoby hra předpokládala, že je hráč tak trochu natvrdlý. Některé hlášky pobaví poprvé, podruhé, možná i potřetí, ale po padesáté už jen skřípete zuby. Hra (a hlavní protagonista) se hrooooozně vleče a navíc se ukládá v náhodné okamžiky na náhodných místech, takže vás občas náhodné úmrtí (například ke konci trefa raketou odkudsi, kam ani nevidíte) hodí až na začátek úrovně, načež si uvědomíte, že vás opět čeká 15 minut belhání na místo smrti, tak hru radši vypnete.

Zhruba v polovině, nebo možná už v první třetině hry máte k dispozici všechno, co postava umí, a zkusili jste všechno, co hra nabízí. Motivace k postupu prudce klesá. V posledních částech se člověk už jen modlí, aby byl konec a někde se ukázala šipka ukazující možnost dalšího postupu, nebo ideálně konce hry.

Když se nad tím zamyslím, jde vlastně o to, že Stubbs je čistá akční, lineární, v podstatě koridorová hra, bez jakýchkoli jiných cílů, než dojít z bodu A do bodu B. Takové hry ale bývají poměrně svižné. Představte si jednu úroveň v Call of Duty s mnohem menším počtem osob, chudším prostředím, mnohem, mnohem pomalejším postupem, kdy můžete útočit pouze na blízko, takže se musíte ke každému nepříteli přibelhat, ale on může střílet a pobíhat. A takhle ji za sebe nakopírujte třeba desetkrát. To člověka hodně rychle omrzí.

Pro: Černý humor; Songy; Lollipop; Mr Sandman; Obecně první část hry; Naštěstí relativně krátké.

Proti: Pomalý pohyb; Náhodné ukládání; Rychlý nástup stereotypu; Podivné ovládání; Zasekávání o překážky; Natahování herní doby; Nucený humor.

+13
  • PC --
Je to asi prvá hra, ktorú som hral z pozície zombie postavy ako tej kladnej postavy. Od hry som neočakával veľa, pretože som ju dostal na Epic Games Store zadarmo. Ale dokázala ma zabaviť na 7 hodín, aj keď niektoré časti hry boli zbytočne naťahované. Veľmi sa my páčila štylizácia hry, ako aj samotný nápad. Odporúčam pre mladšie publikum, hranie v dvojici.

Pro: Krátka hrateľnosť, jednoduchý dej

Proti: Hlúpe AI, nezaujímavý dej

+7 +9 −2
  • PC 80
Přes menší počáteční problémy se mi po více než měsíci konečně podařilo Stubbse spustit, a mohl jsem tak v jeho roli, začít postupně přetvářet zpočátku živé obyvatele města Punchbowl na zástupy nemrtvých zombií.

Postupně se zlepšovaly mé schopnosti, a tak jsem mimo vyžírání mozků, při kterém jsem měl vždy v puse cigaretu, mohl využívat hnilobného prdu, bouchacích vnitřností a hlavy nebo i vlastní utržené ruky, která mi pomohla ovládat nepřátele. Ruce se daly trhat i některým protivníkům, přičemž se díky nim dal kdokoli zabít jednou ranou.

Hudbu snad autoři nemohli vybrat lépe, protože do futuristického městečka skvěle zapadá a potěšila mě také taneční soutěž, kde hrály ty nejlepší songy (Lollipop, Mr. Sandman a My Boyfriend's Back).

Zasekl jsem se jen na jednom místě (u profesora v laboratoři) a kromě něj žádné frustrující okamžiky nepřišly, a i proto mě velmi zklamala délka hry. Žádný stereotyp se u mě neobjevil a chtěl jsem hrát dál, ale najednou přišel konec, takže doufám, že vznikne nějaké pokračování, protože za zombii si nezahraji každý den.

Pro: Punchbowl, schopnosti Stubbse, vozidla, zábavnost, hudba

Proti: krátká herní doba

+17
  • PC 55
Hrať za zombíka v retrofuturo mestečku snov 50. rokov? No rozhodne! O to smutnejšie, že hre dochádza dych skôr, že sa hráč do nej nejak lepšie "zažerie" a stereotyp je tak silnou kotvou napriek krátkej, cca 4 až 5-hodinovej dĺžke. To najmä preto, že za originálne vyzerajúcim hávom sa skrýva pomerne obyčajná ťažkopádna a viacmenej arénovitá/koridorová tps rutina. Škoda. Ale hudba tam mala šmrnc.

Pro: hudba, na prvý pohľad originálny setting

Proti: na druhý pohľad obyčajná hrateľnosť, stereotyp, dĺžka

+7
  • PC 60
Pokud jsem říkal, že Fable je dost originální hra, tak u Stubbse to platí rozhodně trojnásob. Každý z vás určitě již hrál nějakou akci, kde kropíte zombíky jako na běžícím pásu. O to víc překvapí, že u této hry to je přesně naopak, tedy hráč hraje za temnou stranu – za zombíka.

Hra je to zpočátku hodně originální a na stůl vyloží pár dost zajímavých činností. Bohužel to je vše a tak se zhruba v polovině stává poměrně stereotypní a se stupňující se obtížností až frustrující. Hlavně boje s vojáky se samopaly a bazukami mě moc nebavily. Závěr ale opět zvedá laťku zábavnosti o kus výše a proto jsem hru dohrál s dobrým pocitem. Stubbs je hrou dosti krátkou, odhadoval bych to na 5 hodin rubání a kousání.

Příběh hra ani tak moc nemá, jde spíš o dialogy, které mi místy přišly neskutečně vtipné. Hra je to docela brutální a prošpikovaná hláškami. Zapamatoval jsem si pár situací, u kterých jsem se doslova řáchal smíchy: každý rozhovor s roboprůvodkyní stál za to; animace, kdy robot doplňuje palivo u policejního auta byla výborná, ale za vrchol hry považuju patriotistický proslov několika zombíků před velikou americkou vlajkou – to jsem rozdejchával delší dobu. Na hře mě mile překvapil český dabing, který se u her jen tak nevidí. Sice s originálem porovnávat nemůžu, ale hlášek tu bylo dost.

Po grafické stránce už to taková sláva není. Naštěstí jisté neduhy maskují různé šumy evokující starý film. Na konec přičtu pár plusových bodů za skvělý výběr hudby a pohodové závěrečné titulky.

Verdikt: Stubbs je velmi originální, vtipná, ale hratelnostně velmi nevyvážená rubačka na jedno dvě odpoledne. 60%

Pro: velmi originální myšlenka, černý humor, dabing a soundtrack

Proti: slabší engine, stereotyp, leveldesign

+21
  • PC 70
Krátké, to je asi nejdůležitější znak téhle hry. Nápad je ihned po ní. Autoři hezky využili období, kdy zombie táhli do kin, na herní konzole i na počítače a stvořili hru, kde si naopak zahrajete VY za zombie. Tak trošku obrácená logika. Povedlo se jim to ale precizně. Hře jsem nevěřil a pak jsem okamžitě podlehl. Největší průser ale přišel ve chvíli, kdy jsem si na hru zvykl. V tu chvíli totiž samotná hra skončila. Pokud si ale chcete užít jednu z nejvíce nejobvyklejších her, co se vůbec na PC objevila a získala obrovské pozornosti, tak zabruslete na Stubbs the Zombie. Zaručeně Vás zabaví a pobaví. Nicméně, měla to v popisu práce.

Pro: Zábavné leč

Proti: šíleně krátké.

+5
  • PC 80
Tato hra mě zaujala díky zajímavému konceptu hry za zombie, proto jsem si pár dní na to sehnal plnou verzi hry. Hra mě velmi bavila hlavně kvůli vtipným dialogům a zajímavému příběhu. Zajímavá je i možnost měnit lidi na zombie pomocníky kteří jsou sice velmi hloupí ale hodí se například k čištění minových polí. Subs také v průběhu hry získává různěé schopnosti jako : vybuchující střeva, házení vybuchující hlavy, omračující plyny, a utržená ruka kterou lze danné nepřátele ovládat. I přes stereotyp jsem si ale hru užil a docela mě pobavil závěr.

Pro: haní za zombie, cena, vtipy, grafika, postavy, příběh

Proti: stereotyp

+8
  • PC 60
Stubbs the Zombie nabízí na jednu stranu výbornou zábavu, kde je spousta originálních věcí (zbraně, prostředí, námět), boužel ale trpí jednou obrovskou chybou a to stereotypem. Začátek je výborný a prvních několik hodin jsem se u hry výborně bavil. Nechybí ani český dabing, což je další plus. Každou chvíli narazíte na novou zbraň či vozidlo nebo nepřátele, jenže později? Nepřátelé se sice mění ale už to prostě není taková zábava :(

Grafika je výborná, zejména pak samotné zpracování města. Dále je tu pak výborná hudba na kterou hned tak nezapomenu. Škoda toho příšerného stereotypu, díky kterému jsem hru ani nedokázal dohrát.

Pro: nápad, zpracování města, zbraně, výborný soundtrack

Proti: hra je tak stereotypní že jsem ji nedokázal dohrát, rozhodně ale stojí za vyzkoušení

+10
  • PC 65
Být zombie neznělo vůbec jako špatný nápad. Vše přeci vypadá tak stylově. Stubbs, "zbraně", prosředí - budoucnost z pohledu člověka tehdejší doby a stím spojená hudba.
Ze začátku sem se dobře bavil, ale s každým dalším vykousnutým mozkem a patřičným protestem majitele sem marně hledal něco co by mě dokázalo udržet u monitoru. Příběh mě od začátku nechytl, takže mě nic nehnalo kupředu. Obrovské prosředí, které je navíc umocněné Stubbsovou pomalostí a celkově na mě působilo dosti prázdným dojmem. Po delší době nuceného hraní jsem vrátil Stubbse zase pod drn s tím, že život zombie přeci jenom není taková zábava. Je tam sice pár skvělých momentů, ale ani ty to nedokázaly zachránit.

Nechť se Stubbsovi v zemi hezky hnije.

Pro: nápad, hlášky obětí, zbraně, hudba

Proti: stereotyp, prázdná prostředí

+15
  • PC 45
Originální a stylová hra, bohužel od poloviny stereotypní. Naprosto selhává design levelů, vše příliš obrovské (stodola o velikosti garáže pro Boeing) a strohé, nezajímavé prostředí. Citelně chybí jakákoli motivace k dalšímu hraní a systém bonusů nebo bodů.
+4 +8 −4
  • PC 85
V prvé řadě musím hře vyčíst stereotyp alá Painkiller. I když oproti Painkillerovi mne hra bavila dvakrát víc a sice
1)Architektura, vozidla, hudba, lidé, všechno vypadá tak, jak si v roce 1959 lidé představovali budoucnost. Graficky je to velmi pěkné, po této stránce nelze nic vytknout.
2) Vozidla, která můžete ovládat, jsou hodně netradiční, stejně jako všechno v téhle hře.
3)Příběh tam je, profesionálně nadabovaný, originální a na konci s překvapivým rozuzlením.
4) Takové "zbraně" jaké používáte v této hře jste ještě neviděli.
5) Lokace se mění a jsou ze začátku velice nápadité.
6) Některé ůkoly vás dokážou překvapit. Např. čůrání do...

Náramně jsem se u téhle hry pobavil Stubbs hází perfektní ksichty, je to frajer. Opravdu za zahrání to stojí.
Jediné proti je fakt ta stereotypnost doprovázená ke konci nudou. Ale až ke konci. Stejně to už dotáhnete do konce, jen aby jste věděli jak to dopadne.

Pro: Zábavná mlátička v pěkném prostředí s dobrou hudbou.

Proti: Stereotyp, ale ozvláštněný o různé úkoly a dá se říct i puzzly.

+12