Máte rádi techniku a roboty ? Milujete dělostřelectvo ? Chybí vám v armádě hlavní jednotka o kterou musíte pečovat ? Hledáte odlišný ekonomický model ? Jestli jste na většinu otázek odpověděli ano, mám pro Vás dobrou správu Supreme Commander je inspirován starým dobrým Total Annihilation a pokračuje v novém kabáte.
Strategie je rozdělena na jednotky pozemní, letectvo, loďstvo a experimentální... Nad tým vším je Commander kterého musíte chránit jak oko v hlavě...
Ve hře máme 4 rasy, jednotky jsou celkem slušně vybalancované, až na případ, když se hraje 2vs2 a když si první dvojice zvolí dvě rozdílné řasy a druhá dvojice dvě stejné řasy, tak se dostaví jistý benefit pro první dvojici...
Odlišný ekonomický model spočívá v tom, že těžíte "Metal" a Energii. Metál "dolujete"z těžiště. Energii z elektráren. Co je ale velký rozdíl je systém fungování, dle počtu obsazených těžisek máte Metal do plusu a také energii a určité úkony jako výroba jednotek výroba staveb má odlišné nároky na metal a energii. V podstatě se musíte držet v kladných číslech, měli by jste se vyhnout tomu, že vám energie spadne na 0 protože se vám zastaví těžení Metalu.
V další fáze hry máte možnost vyrábět metal z energie a můžete se "zakempit" na malém prostoru mapy a aj tak získáváte slušné zdroje.
Jestli neznáte můžu ještě doporučit Spring RTS , je to volný engin který má k dispozici víc módů a je to od fanoušků Total Annihilationu jako alternativa a zpestření strategického života.
EDIT: 29.10.2018
Tahle hra mě tak uchvátila, že jsem si koupil plnou Steam verzi a hraji komunitní edici s názvem FAF Forged Aliance Forever. Tahle verze má výborné lobby a vyhledávání spoluhráčů anebo protihráčů. Dokonce můžete hrát spolu i kampaň. Také jsou k dispozici vychytané modyfikace jako např Total Mayhem atd. Všechno je jednoduché a super. Všem doporučuji, parádní strategie a hodnocení zvedám na 100% protože lepší strategii neznám.
HW nároky hodně klesli, ale stále je možné se dostat na hranu výkonu a to z toho důvodu, že hra umí používat jenom jedno jádro CPU, k tomu hodně výkonu bere AI když hrajete vs. Computer. Vyřešit se to dá jenom vysoko taktovaným CPU, Úplně nejlepší řešení je starší CPU napr. 2 jádro Pentium, generace core 4 (2C/4T) a vytaktovat ho co nejvíce.
EDIT 19.12.2020 LOUD Mod
Dnes jsem narazil na projekt LOUD, který překopává jádro enginu hry a dovoluje hrát na mapách velkosti 40x40km s 4000 jednotkami na hráče. Taky v základní výbavě jsou rozširující módy jako Total Mayhem, BlackOP, BrewLan a všechny jsou přizpůsobeny LOUDu, některé technologie byli odebrány, tak aby byla hra co nejvíce vybalancována a aby mělo smysl používat všechny typy jednotek po celou dobu hraní. Experimentální jednotky už nejsou tak OP jako v základní hře anebo standartním módu TotalMayham v.137
Strategie je rozdělena na jednotky pozemní, letectvo, loďstvo a experimentální... Nad tým vším je Commander kterého musíte chránit jak oko v hlavě...
Ve hře máme 4 rasy, jednotky jsou celkem slušně vybalancované, až na případ, když se hraje 2vs2 a když si první dvojice zvolí dvě rozdílné řasy a druhá dvojice dvě stejné řasy, tak se dostaví jistý benefit pro první dvojici...
Odlišný ekonomický model spočívá v tom, že těžíte "Metal" a Energii. Metál "dolujete"z těžiště. Energii z elektráren. Co je ale velký rozdíl je systém fungování, dle počtu obsazených těžisek máte Metal do plusu a také energii a určité úkony jako výroba jednotek výroba staveb má odlišné nároky na metal a energii. V podstatě se musíte držet v kladných číslech, měli by jste se vyhnout tomu, že vám energie spadne na 0 protože se vám zastaví těžení Metalu.
V další fáze hry máte možnost vyrábět metal z energie a můžete se "zakempit" na malém prostoru mapy a aj tak získáváte slušné zdroje.
Jestli neznáte můžu ještě doporučit Spring RTS , je to volný engin který má k dispozici víc módů a je to od fanoušků Total Annihilationu jako alternativa a zpestření strategického života.
EDIT: 29.10.2018
Tahle hra mě tak uchvátila, že jsem si koupil plnou Steam verzi a hraji komunitní edici s názvem FAF Forged Aliance Forever. Tahle verze má výborné lobby a vyhledávání spoluhráčů anebo protihráčů. Dokonce můžete hrát spolu i kampaň. Také jsou k dispozici vychytané modyfikace jako např Total Mayhem atd. Všechno je jednoduché a super. Všem doporučuji, parádní strategie a hodnocení zvedám na 100% protože lepší strategii neznám.
HW nároky hodně klesli, ale stále je možné se dostat na hranu výkonu a to z toho důvodu, že hra umí používat jenom jedno jádro CPU, k tomu hodně výkonu bere AI když hrajete vs. Computer. Vyřešit se to dá jenom vysoko taktovaným CPU, Úplně nejlepší řešení je starší CPU napr. 2 jádro Pentium, generace core 4 (2C/4T) a vytaktovat ho co nejvíce.
EDIT 19.12.2020 LOUD Mod
Dnes jsem narazil na projekt LOUD, který překopává jádro enginu hry a dovoluje hrát na mapách velkosti 40x40km s 4000 jednotkami na hráče. Taky v základní výbavě jsou rozširující módy jako Total Mayhem, BlackOP, BrewLan a všechny jsou přizpůsobeny LOUDu, některé technologie byli odebrány, tak aby byla hra co nejvíce vybalancována a aby mělo smysl používat všechny typy jednotek po celou dobu hraní. Experimentální jednotky už nejsou tak OP jako v základní hře anebo standartním módu TotalMayham v.137
Pro: Ekonomický model, přehledná mapa, krásna grafika, upgrady commandera, zaujímavé jednotky
Proti: Nároky na HW, hlavně když si nastavíte 1000 jednotek na hráče, engine hry umí využít pořádně jenom první jádro CPU (vyřešeno modem LOUD)