To, s čím původní Supreme Commander začal, tento datadisk dotahuje do zdárného, velkolepého a popravdě úchvatného konce. Ve Forged Alliance narazíme na větší mapy, více protivníků, více jednotek...narazíme na všechno, jen je toho více! To je slušný základ pro datadisk :))
Single player je zde pojat trošičku jinak, než v klasickém Supreme Commanderu. Nehrajete postupně za tři strany konfliktu, ale máte určitý počet map, kde si pouze vyberete rasu, za kterou budete hrát. To se odrazí ve vaší startovní pozici...a to je asi tak vše. Tohle je jedna z vad na kráse tohoto strategického skvostu a to já, jakožto milovník single-playeru nemohu přehlédnout.
Nelze si nevšimnout, že přibylo pár budov, jednotek a jedna experimentální jednotka ke každé rase. Nutno podotknout, že já osobně jsem pro tyto jednotky využití opravdu našel, takže skutečně nejsou jen tak do počtu. A ano, málem bych zapomněl, že přibyla také jedna úplně nová, plnohodnotná rasa, a to Seraphimové.
Grafická stránka hry samozřejmě zůstává na stejné příčce, jako v původní hře, ale za zmínku stojí HUD. Ten totiž došel velmi výrazných změn, a tak už nezabírá čvrt obrazovky, je průhledný, přehledný a hodně hráči usnadňuje orientaci ve hře.
Zaběhlý zoom je nyní ještě o něco přehlednější a když se díváte na mapu z "oběžné dráhy", můžete vidět jakési ohraničení této mapy, což má nepochybně vyvolávat pocit, že to vy sedíte v Supreme Commanderovi a díváte se na svou mapu, přikazujíc jednotkám, co mají dělat. Není to sice nijak významné, ale hnidopicha, jako jsem já, to opravdu potěší. :)
Zajímavá je také funkce, díky které si hráč může označit několik budov a uložit si je jako šablonu. To je velice příjemná funkce, díky které se v pozdější fázi hry za svistu laserů a burácení raket nemusíte starat o výstavbu každé budovy v předsunutém obrněném bodu, ale jen si kliknete na příslušnou šablonu a ukážete stavitelům, kde se mají pustit do práce.
Na začátku komentáře jsem naznačil jeden zápor a nutně musím přidat i druhý. V původní hře byl od začátku propagace hry vychvalován účinek a efekt atomových bomb. Je pravda, že atomové bomby tu mají obrovské ničivé účinky a jsou tedy obávanou zbraní. Problém je ale v tom, že narozdíl od původní hry, kde výstavba trvala řekněme 10 minut, ve Forged Alliance byl tento čas neúměrně prodloužen. Atomovky jsou najednou hrozně drahé, staví se skoro 45 minut a ono vás pak znechutí, když tu mrchu konečně odešlete do nepřátelské základny, aby jí srovnala se zemí a místo toho bezmocně sledujete, jak ze země letí vstříc vašemu dárečku střela z raketového deštníku. Fakt to dokáže naštvat, věřte mi.
Tak, to by asi bylo všechno. Datadisk k jedné z mých nejoblíbenějších strategií má sice nějakou tu chybku, ale jinak je téměř perfektní. Těm, kteří si oblíbili původní hru, nelze datadisk nedoporučit. Vlastně bych se vůbec nezlobil, kdyby se tento koncept strategií trochu rozšířil a my nedostávali jen Starcrafty, Warcrafty nebo Command & Conquery.
Edit: 10. února 2013 jsem úplnou náhodou objevil, že jeden talentovaný amatér vytvořil mod Total Mayhem. Tahle parádní vychytávka přidává různé jednotky, budovy a hlavně spoustu experimentálních jednotek (pro každou stranu 15 exp. jednotek a asi pět budov), které jsou velmi uvěřitelně rozděleny do všech čtyř tech levelů a přidávají tak hře na zajímavosti; a zároveň nejsou overpowered ani mimo výtvarný styl dané frakce. Implementována je i vylepšená AI, která skutečně dokáže rozpoutat peklo, protože nelení a používá nový obsah také. Nebojím se říct, že amatér nakopal zadek profesionálům.
Single player je zde pojat trošičku jinak, než v klasickém Supreme Commanderu. Nehrajete postupně za tři strany konfliktu, ale máte určitý počet map, kde si pouze vyberete rasu, za kterou budete hrát. To se odrazí ve vaší startovní pozici...a to je asi tak vše. Tohle je jedna z vad na kráse tohoto strategického skvostu a to já, jakožto milovník single-playeru nemohu přehlédnout.
Nelze si nevšimnout, že přibylo pár budov, jednotek a jedna experimentální jednotka ke každé rase. Nutno podotknout, že já osobně jsem pro tyto jednotky využití opravdu našel, takže skutečně nejsou jen tak do počtu. A ano, málem bych zapomněl, že přibyla také jedna úplně nová, plnohodnotná rasa, a to Seraphimové.
Grafická stránka hry samozřejmě zůstává na stejné příčce, jako v původní hře, ale za zmínku stojí HUD. Ten totiž došel velmi výrazných změn, a tak už nezabírá čvrt obrazovky, je průhledný, přehledný a hodně hráči usnadňuje orientaci ve hře.
Zaběhlý zoom je nyní ještě o něco přehlednější a když se díváte na mapu z "oběžné dráhy", můžete vidět jakési ohraničení této mapy, což má nepochybně vyvolávat pocit, že to vy sedíte v Supreme Commanderovi a díváte se na svou mapu, přikazujíc jednotkám, co mají dělat. Není to sice nijak významné, ale hnidopicha, jako jsem já, to opravdu potěší. :)
Zajímavá je také funkce, díky které si hráč může označit několik budov a uložit si je jako šablonu. To je velice příjemná funkce, díky které se v pozdější fázi hry za svistu laserů a burácení raket nemusíte starat o výstavbu každé budovy v předsunutém obrněném bodu, ale jen si kliknete na příslušnou šablonu a ukážete stavitelům, kde se mají pustit do práce.
Na začátku komentáře jsem naznačil jeden zápor a nutně musím přidat i druhý. V původní hře byl od začátku propagace hry vychvalován účinek a efekt atomových bomb. Je pravda, že atomové bomby tu mají obrovské ničivé účinky a jsou tedy obávanou zbraní. Problém je ale v tom, že narozdíl od původní hry, kde výstavba trvala řekněme 10 minut, ve Forged Alliance byl tento čas neúměrně prodloužen. Atomovky jsou najednou hrozně drahé, staví se skoro 45 minut a ono vás pak znechutí, když tu mrchu konečně odešlete do nepřátelské základny, aby jí srovnala se zemí a místo toho bezmocně sledujete, jak ze země letí vstříc vašemu dárečku střela z raketového deštníku. Fakt to dokáže naštvat, věřte mi.
Tak, to by asi bylo všechno. Datadisk k jedné z mých nejoblíbenějších strategií má sice nějakou tu chybku, ale jinak je téměř perfektní. Těm, kteří si oblíbili původní hru, nelze datadisk nedoporučit. Vlastně bych se vůbec nezlobil, kdyby se tento koncept strategií trochu rozšířil a my nedostávali jen Starcrafty, Warcrafty nebo Command & Conquery.
Edit: 10. února 2013 jsem úplnou náhodou objevil, že jeden talentovaný amatér vytvořil mod Total Mayhem. Tahle parádní vychytávka přidává různé jednotky, budovy a hlavně spoustu experimentálních jednotek (pro každou stranu 15 exp. jednotek a asi pět budov), které jsou velmi uvěřitelně rozděleny do všech čtyř tech levelů a přidávají tak hře na zajímavosti; a zároveň nejsou overpowered ani mimo výtvarný styl dané frakce. Implementována je i vylepšená AI, která skutečně dokáže rozpoutat peklo, protože nelení a používá nový obsah také. Nebojím se říct, že amatér nakopal zadek profesionálům.
Pro: Zoom, obří mapy, strategie, experimentální jednotky, 4 rasy, významně upravený HUD, ekonomika, funkce šablon
Proti: Tak trochu odfláknutý single-player, neúměrně prodloužené stavební časy atomových bomb