Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (23.04.2020 12:46): no jasně rozlohou měst a počtem obyvatel v nich je to trochu sranda.

Zrovna jsem v přístavním městě Anvilu, kde mi NPC říká jak je to BIG CITY ... a přitom pěšky to projdeš za 5 min chůze. Nějaké NPC tam jsou ale žádné davy alá city. :)
Působí a vždy to působilo trochu humorně. A pak je tam ta věc co popsal Vávra kdysi dávno v jednom článku:
z venku se budova tváří jak je malá ale zevnitř jsou i obyčejné chalupy uvnitř tak prostorné až jsem měl kolikrát pocit že jsem vlezl do jiného baráku.....no zkrátka nějak Bethesdě ujelo měřítko. :)

Nicméně jsou to všechno malé vady na kráse.
@Gordon (23.04.2020 12:56): Tak asi mal vypnutú trávu, tak si musel mať vypnuté aj tiene a dynamické osvetlenie a asi aj to, kam si dovidel, lebo ja som to teda hral na max a napr. z Brumy som videl pekne detailne až skoro do Imperial city. :)
Každopádne i tam so použil nejaké módy na dynamické počasie, pridanie vtáctva a hmyzu a zahustenie flóry.
Mě jediné co na té grafice tedy fascinovalo, byla tráva... :-D A tu jsem kvůli slabému PC musel mít na minimu. Stromy v dálce byly hnusné, stavby rozplizlé, vše mizelo dvacet metrů od hráče... Fyzika se chovala zpomaleně a nepřirozeně, takový ragdoll uncanny valey...

Popravdě moc nerozumím, proč je ta hra tak opěvovaná v jakýkoliv aspektech, když naprosto vše dělá průměrně. Není to špatná hra, ale nesmí se brát moc vážně.

Jo a elfí dandžny byly pěkné.
Tiež mi z toho vtedy padla sánka. S výnimkou xichtov postáv, tie boli ako zlý vtip. A na to, že ponúkali hráčom obrovské možnosti úprav pri tvorbe tváre postavy, prečo to nevyužili aj sami tvorcovia, keď robili držky npcčkám? Dokonca aj dôležité postavy pre dej ako Jauffre alebo Martin majú generické držky. A zemiakové samozrejme ako po inbreedingu v Oklahome či Arkansase. Ale budovy, príroda, lesy, nočná obloha, to bola krása. Akurát voda vyzerala v Morrowinde oveľa lepšie. Problém hry z mojej strany spočíval v tom, že síce bola graficky krásna, ale ovládanie bolo konzoloidné a hlavne v inventári a menu zrazu krkolomné a nepraktické, ale hlavne väčšina miest a questov bola v porovnaní s Morrowindom a aj Skyrimom strašne generických. A Imperial city malo 20 obyvateľov. :(
[neexistující příspěvek]: to jsi vedle jak ta jedle. Oblivion byl grafický benchmark, dnešními slovy, next generation grafika. Prní hra s HDR kvůli které lidé prodávali high-end GPUs jako např. ATI Radeon 9800 Pro jen proto, že neuměla DX9c a HDR.

V té době nebylo takřka nic, z jakéhokoliv žánru, co by mělo lepší, působivější, věrnější (dosaď si superlativ dle libosti) grafiku. Oblivion byl, ačkoliv RPG, na takové úrovni jako Unreal, Far Cry nebo Crysis ve své době. Ze všech těch her mi padala čelist. :)

Jistě byly tam některé technické omezení ale ty scény venku i vevnitř jsou stále působivé.

@Tarhiel (23.04.2020 09:29): přesně tak to bylo, do té doby byly vždy RPG graficky na druhé koleji. Oblivion nastavil úplně jiný grafický standard.
@Gordon (23.04.2020 09:24): Toto štvalo viacero ľudí v dobe vydania, vrátane mňa - vykašľanie sa na iné proporcie tiel Argoniáncov a Khajiitov, aby nemuseli riešiť oblečenie len pre nich - pričom to neriešili ani v Morrowinde, proste si nemohli obuť boty a obliecť niektoré vybrané oblečenia, to je celé.

Inak áno, Oblivion bol graficky zjavenie, prvá RPG (!) hra, ktorá sa graficky náročnosťou a pekným vizuálom vyrovnala akčným hrám - znalejší benchmarkov ma kľudne opravia, no myslím, že taktiež prvé RPG, ktoré figurovalo v benchmarkoch ako náročná hra :)
[neexistující příspěvek]: Oblivion byl, vizuálně, jako z jiné planety. Gothic 3 vypadal ze screenshotů výborně, ale toto bylo ještě trochu jinde. Hrál jsem na minimální nastavení s cca 18 fps (nedlouho poté následoval upgrade) a hezčí hru jsem do té doby nehrál.

@Karasman (23.04.2020 09:16): +1
[neexistující příspěvek]: Já se nikdy nedostal přes bramborové ksichty, absurdně pohádkově barevnou krajinu a hlavně downgrady oproti morrowindu v mechanikách, jako třeba totální absence kopí, ignorování jiné struktury těla argoniánu a khajitů atd...
[neexistující příspěvek]: Tak to rozhodně nesouhlasím. Já když ho pustil v době vydání, tak mi solidně spadla čelist. Oblivion vypadal ve své době nádherně...
Mě vždy pobaví jak v divočině zabiji vlka a z něj vypadne zlaťák nebo třeba lockpick. :)
Každopádně ta hra graficky vypadá stále skvěle. Tohle kdysi dávno byla pastva pro oči. Škoda že Bethesda už nikdy takový grafický skok nezopakovala. Oblivion kdysi vytřel zrak úplně všem, bez ohledu na žánr.
@FildasCZ (22.04.2020 15:20): Je to už mnoho let. Tehdy jsem screenshoty dělal (v Oblivionu to přímo lákalo), ale poté, co jsem zjistil, že se mi hromadí haldy herních fotek, na které se pak nikdy nepodívám, tak jsem je smazal.
Oblivion jsem dohrál )a patřičně si užil) na svém prvním rádobyherním NTB. Šíleně se přehříval, žárem odpadly některé klávesy (z oblasti WASD). Musel jsem grafiku osekat na kost (včetně zásahů do ini souboru a podobně). I tak, když probíhal souboj s více NPC, tak jsem musel vyvolat atronacha, někam s schovat do kouta, koukat na zem a čekat.
Oblivion je asi jediná hra, kvôli ktorej som upgradoval pc. Vtedy som kúpil po vydaní kvôli nemu Geforce 6800XT 512 MB a zvyšoval ramku na 2 GB. A šlo mi to na full, akurát v rozlíšení 1024x768, lebo som nemal väčší monitor.
@Charllize (21.04.2020 00:54): neboj to já také. Měl jsem Fujitsu Siemens P17-2, SPVA 8 bit panel s max. rozlišením 1280x1024.
Jsem si jistý, že jsem to kdysi musel hrát na Ahtlon 64 3000+ přetaktovaný z 2000 Mhz na stabilních 2400 Mhz.
Ale nepamatuji si absolutně jak mě to tenkrát běželo na ATI X1650 PRO. Asi ne moc dobře, ta grafika uměla HDR a DX9 ale výkon neměla nic moc extra.

@Tarhiel (21.04.2020 00:43): jj ale ty purple textury mě dost vystrašily. Tohle z pozdějších OS + ATI/AMD neznám. :)
@Rapier (21.04.2020 00:22): Ja mel tenkrat monitor 1280x1024, takze ta 7600gt to davala uz dobre, i kdyz samo o nejakych 60 fps se mi mohlo jen zdat. Na stranu druhou jsem mohl mit detaily skoro na max. Stejne mi tenkrat nejakych 60fps bylo u zadnice, hlavne ze to bylo pekny a necukalo se to.
Ani uz nevim co jsem mel za procesor tenkrat.
@Charllize (21.04.2020 00:11): Nvidiu 7600GT 256MB mám do AGP 8x také doma, zkoušel jsem ji na Oblivionu také. :)
Je slabší než ta ATI ale Oblivion utáhne, kamarád to tenkrát hrál na 7600GS co si pamatuji.

Největší problém u Oblivionu co tak pozoruji je nedostatečný CPU výkon toho 1 core CPU.

Když začínám novou hru, a přijde císař se 3 strážemi do cely, fps okamžitě klesnou z 30+ k 15-17. Jakmile vstoupíme do tajné chodby v podzemí a na scéně jsou 3 NPCs + císař +i 3-4 assasíni tak jdou fps do kopru, tzn. 10-15 bez ohledu na rozlišení nebo detaily. Nestíhá to CPU.

Některé scény v exteriérech jsou fakt náročné, hlavně při rychlém pohybu na koni kdy to nestíhá dočítat disk. LOD vzdálených objektů v Oblivionu je zvláštní. Byl jsem kousek od Imperial City a malinko výš je jezero u něhož je rozpadlý chrám. Ten se ale zobrazí až když přijdu skoro k jezeru ale z určitého úhlu je viditelný z mnohem větší vzdálenosti. Tohle vypadá hrozně nepřirozeně. Máš max. detaily a rozpadlý chrám se Ti zobrazí doslova před očima... :) Asi nějaký další Bethesda grafický bug.

Každopádně malá vada na kráse jinak parádní hry. Hrozně se mi líbí ta architektura. Ty města obdivuji. Vypadají fakt monumentálně. Je to sic taková high fantasy ale vypadá to fakt dobře!
@Rapier (20.04.2020 23:42): me oblivion bezel dobre az na 7600GT. Pred ni jsem mel legendarni 6600 a tam to bylo hodne s odrenejma usima. Ale az po upgradu na 8800gts to bylo skutecne plynule. I kdyz lany zlute travy za Chorolem davali zabrat i ji a chvilema to tam slo k 25 fps. 260gtx uz si s oblivionem nevybavim a pak uz jsem upgradoval jen sporadicky. Oblivion byl ale dlouhou dobu duvodem mojich upgradu pc :)
Už jsem skoro zapomněl jak byl Oblivion ze série The Elder Scrolls náročný v době vydání na HW. Tenkrát s HDR to byl šok (v pozitivním - grafika i negativním smyslu - dopad na výkon, slova). Tak dokonalou grafiku ve své době měla málokterá hra.

Na přetaktovaném AMD Sempron 64 3400 + (z 2000 Mhz na 2250 Mhz /256KB L2 cache) do socketu 754, v kombinaci s 2x 1GB DDR 400 a ATI X1950 GT 256MB, SB Audigi to běží překvapivě i ve Full HD na max. detailech včetně HDR ale......fps místy klesají z 50 i pod 10. CPU je permanentně vytížené na 100% (výjimečně klesne k 94%), GPU by to hravě zvládla ale jedno jádrové CPU s tím má pořádnou práci. Na tohle už jsou lepší 2 cores CPUs.

Nepříjemně mě překvapil problém s texurami při LOD na maximum. Nakonec jsem to vygooglil. Nejprve jsem jak blb zkoušel různé ATI drivers (v ten moment jsem si vzpomněl na Charllizeho a jeho názor na GPU drivers od ATI) ale ve finále tohle byl bug Bedhesdy. Spravily to nové shaders od nadšenců.

Každopádně bez ohledu na tu starou plečku, místy ultra nízké fps (hlavně ve městech a lesích), a Windows XP je to pořád skvěle hratelné a vypadá to stále úžasně!
Dokonce se to dá i hrát s fps hluboko pod 30. Tedy ne, že by to byl pořádný zážitek, přeci jen už jsem si odvykl na minus 30 fps. Jediné co pomohlo trochu vylepšit FPS je vypnout všechny možné stíny (ty jsou pořádný žrout výkonu). Zbytek na fps neměl takřka vliv, respektive LOD vzdálených objektů řádně navýšil min. i max. fps ale kdo by hrál Oblivion s tak osekaným výhledem že?

Porovnával jsem různé lokace s Bloom off + HDR off, nebo jen s Bloom on, nebo jen s HDR on (u HDR je nejvýraznější oslnění slunečními paprsky), a vždy to vypadá skvěle. Tak dobře, že jsem v tom pár hodin utopil v rámci testování limitů této staré mašiny. Hra dokonale prověřila kam až mohu s taktováním zajít. :)
odkaz
Jdu do toho. Původní Oblivion mě už znovu rozehrát neláká, ale sjet ho znova ve skyrimovském enginu a novými vychytávkami by mohlo být prima. (I když ty debilní oblivionský brány budu i tak asi probíhat.)
@DonSnake (04.05.2019 11:31): no. Prostě to tam musíš skutečně dát. Vzít do kurzoru a snažit se to do vytriny dát. Bude ti to různé padat, preklopovat se, nebude to tam kde to chceš mít a klidně to zabere hodinu než se to podari. A když se tam vrátíš po čase bude to klidně třeba na zemi nebo v jiné pozici, ale někdy taky ne. Good luck :)
Nevíte někdo, jak si můžu dát věci do vitríny? Mám jich v baráku asi pět a když už jsem za ně vyhodil ty prachy, rád bych si tam dal nějaké výstavní kousky.
Tak jsem rozehrál TES Oblivion na konzoli (Xbox One S). První čeho jsem si venku po úvodním questu v podzemí s císařem (Svaté říše Římské ... aha to byla jiná perioda :) ) všiml, je fakt, že okolní krajina je stále hezká ale ne tak jak si to pamatuji (z PC).
I když je na Xbox One X hra vylepšena (textury, AA filtrování, apod.) zdá se že na Xbox One S hra běží jen v originálních 720p. Na texturách pevností (rozlišení) i zemi (AA filtrování) jde vidět, že by to mohlo být lepší.
Trochu mě překvapilo, jak mi naskakují nepřátelé/zvířata zničeho nic když jdu po cestičce k Imperial City. Holt Xbox 360 hra nezvládá vykreslit objekty na max. možnou vzdálenost.
Hrát RPG na gamepadu a ne myši a klávesnici vyžaduje lehce cvik, nutnost byla namapovat si luk a meč+štít na hotkey (kříž na joypadu), protože bez toho jsem nebyl schopen jako na PC jednoduše přepínat zbraně. Jinak je to super. Chybí mě tráva do nedohledna a to vyšší rozlišení textur/AA filtrování.
Chtělo by to Xbox One X. Těch her z Xbox 360 které jsou značně vylepšeny už je dost. Asi si udělám radost a jednomu tady z DH praskne pérko. :) Místo PS4 PRO Xbox One X. :)
mam normalne cestinu z idnes co je tady v odkazech, ale mam prelozene jen nektere veci v menu hry, ale dkyz zacnu hru tak dialogy sou anglicky... mate to taky tak?
@PRIVATE MARTIN (26.04.2018 19:48): když Microsoft oznámil Forzu Horizont 1, že bude dostupná v rámci zpětné kompatibility na Xbox One a navíc vylepšena pro Xbox One X, tak ji pro jistotu úplně stáhl ze store. Později ji přidal a ze stejných důvodů jako se nedají koupit datadisky k Fallout 3/New Vegas nebo k Oblivionu si aktuálně nemáš šanci koupit na CZ store FH1. Zajímavé na tom je, že např. základ tedy Oblivion si koupíš ale jeho datadisky nebo DLC ne. Totéž platí např. pro Mafii 2, všechna DLC jsou k dispozici jen na US store a musíš mít Live účet přepnutý do US a nakoupit to přes VPN do US a ještě mít štěstí, bo ne vždy to funguje korektně.
Bad Company 1 nebo např. Dirt 3 na CZ store je ale nemáš šanci si jej zakoupit (na Xbox One konzoli bez ohledu na to zdali ji přepneš kompletně na USA region), uvidíš jen: Omlouváme se, tato nabídka není platná pro Váš region.
Nicméně stačí mít Xbox 360 Live účet přepnutý do USA, VPN do USA, stránky xbox.com, vyplněnou biling address na USA adresu na nějaký hotel Floridě (nulová daň) a můžeš vesele nakupovat i s debetní kartou. :) A to nemluvím o faktu, že na US store chtějí za stejnou hru menší peníze.

PS: předpokládám že jsi Bad Company koupil na Xbox 360 konzoli, že? To ale není totéž jako na Xbox One konzoli. Tak to funguje jak jsem to popsal.
@PRIVATE MARTIN (26.04.2018 19:48): když Microsoft oznámil Forzu Horizont 1, že bude dostupná v rámci zpětné kompatibility na Xbox One a navíc vylepšena pro Xbox One X, tak ji pro jistotu úplně stáhl ze store. Později ji přidal a ze stejných důvodů jako se nedají koupit datadisky k Fallout 3/New Vegas nebo k Oblivionu si aktuálně nemáš šanci koupit na CZ store FH1. Zajímavé na tom je, že např. základ tedy Oblivion si koupíš ale jeho datadisky nebo DLC ne. Totéž platí např. pro Mafii 2, všechna DLC jsou k dispozici jen na US store a musíš mít Live účet přepnutý do US a nakoupit to přes VPN do US a ještě mít štěstí, bo ne vždy to funguje korektně.
Bad Company 1 nebo např. Dir 3 na CZ store je ale nemáš šanci si jej zakoupit (na Xbox One konzoli bez ohledu na to zdali ji přepneš kompletně na USA region), uvidíš jen: Omlouváme se, tato nabídka není platná pro Váš region.
Nicméně stačí mít Xbox 360 Live účet přepnutý do USA, VPN do USA, stránky xbox.com, vyplněnou biling address na USA adresu na nějaký hotel Floridě (nulová daň) a můžeš vesele nakupovat i s debetní kartou. :)

PS: předpokládám že jsi Bad Company koupil na Xbox 360 konzoli, že? To ale není totéž jako na Xbox One konzoli. Tak to funguje jak jsem to popsal.
@Rapier (26.04.2018 16:34): Tieto regionálne čachry ma vytáčajú na všetkých platformách rovnako. A pochybujem, že sa to do budúcna zmení. Náhodou som našiel niečo na Amazone, a potom ma napadlo, že keďže je už Amazon aj u nás, môžem si "legacy" hry zohnať odtiaľ. :D

Prvá Forza Horizon (mimochodom tá hra je bohovská) mala jedného času status End of Life (EOL), ale ja som si ju aktivoval s Goldom. Vlastne som si ho aj kvôli tom predplatil na celý rok. Ale hlavne kvôli Halo. :D
Myslím, že teraz by sa mala dať zase v pohode kúpiť aj digitálne.
A s tým Bad Company mi je to divné, pretože ja som si ho vlani kúpil priamo z marketplace. Inak, tá hra má parádny mulťák. Jeden z mojich najobľúbenejších na X360.
@PRIVATE MARTIN (26.04.2018 16:26): ano taky mi to přijde, že MS nechce naše peníze. Nicméně netýká se to automaticky všech her v rámci zpětné kompatibility, jen těch nejstarších. Blbé je pokud to jsou zrovna ty co Ty chce hrát. :( Min. v mém případě. Některé hry jako Forza Horizont 1 a Bad Company jsem si kvůli tomu musel v bazaru placku z Xbox 360 namísto digitální kopie, protože jsem to (nákup na US store) nemohl rozchodit. Nyní už ty placky nepotřebuji a koupím si to z US store pres svůj US Live account. :)

Taky mě hlava nebere co je na tom tak komplikovaného ale neboj u SONY je to velmi podobné co jsem slyšel od lidí co mají SONY. :) To si nevybereš. SONY navíc nemusí řešit hry v rámci zpětné kompatibility.