Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mick, j.calling.2bad: Díky.

BTW ten inventář navrhoval nějaký kokot. Jednak je v něm děsný bordel (co nějaké kategorie!), s myší jim trochu utíká grafika, quickmenu je divné a nepohodlné... A pak jsou tu ty další akce. Bindování kláves k akcím se mění s každým kliknutím.

Nejednou se mi třeba stalo, že místo vybrání předmětu z truhly jsem sebral všechny... UI na PC potřebuje výrazný overhaul, jestli to půjde.

Ono i na gamepadu to není žádný výhra (kromě odstranění problému prohozených rukou :D). Minimálně quickmenu by to chtělo rozdělit do kategorií.
marwel: Když si pohraješ s ini souborem, tak z toho vytáhneš slušné věci.
Hm,škoda, myslel jsem že když Dead Island mi jakž takž šlapalo, Skyrim by mohl taky...:) tak budu zatím jen závidět :)
Nate - vyberies si v inventari zbran a das "recharge", samozrejme musis mat prislusne soulgemy :)
j.calling.2bad: popř. si kup cure disease potion. V active effects vidíš co máš za nemoc.

NL - asi přes soulgemy, ale nějak jsem to nezkoumal. Ikdyž teď jsem si oenchantoval první věc - brnění, přidává mi teď celých 6 hitpointů! :D
j.calling.2bad:Si zajdi do chrámu a vyleč se, ale to snad nemusím ani psát ne.
Postněte mi sem pls někdo screen u břehu s pohledem na okraj vody. Je mi trošku podezřelé, že by Skyrim nepodporoval shader 3.0 a výš a dělal břehy kostrbaté. Dyť do už Morrowind s MGE má asi 4x lepší vodní hladinu.

A noc je opět (nečekaně) neskutečně přesvětlená. Což mi připomíná... Nenašel někdo nějaký způsob, jak vypnout bloom/HDR?
Neví někdo, jestli ty neustálý narážky "you look sickly" někam vedou, nebo je budu muset poslouchat celou hru? Jeden známý, kterýmu zas furt říkali, že je ňákej bledej, se už změnil v upíra. >_>
Paul: díky za uznání, to mě potěšilo, už dlouho mě tak krásně nikdo netituloval ;)
Nemam pravo ucit,doporucovat a hlavne poucovat,ale presto doporucuji tohle video - nemyslim to nijak spatne,negativne a hnidopissky. Jen by mne zajimaly reakce. Sam jsem ted vyresil ve Skyrimu serii vrazd v jednom z mest. A libi se mi to.

Ale co vy zucastneni na tohle? Jde o kseft,ale co si myslite o te pohnutce...

http://www.youtube.com/watch?v=8hmEZDkEfl8&feature=related
Gunar: Nemyslím si že to záleží od toho čo otravuje a neotravuje Peťa Hinesa ale skôr od finančnej stránky a možno iných vecí (portfólia a technologického a odborného zamerania celej firmy momentálne).

Teraz špekulujem, možno niekedy pred rokom 2000 vznikla iniciatíva v Bethesde za pomalé presúvanie assetov a zamerania na konzolový trh z PC a tomu sa potom všetko podriaďovalo. Od výberu zamestnancov so znalostami na konzolové technológie až po rôzne IT systémy zamerané na konzoly. Možno v súčasnosti už sú tak ďaleko od PC a tak blízko konzolám, že samotné prispôsobenie sa Dx11 a PC interface je príliš kvalitatívne a finančne riskantné.
DX11 je póvl. Dokud neudělají nějaký nepřekouřený a nepřeshaderovaný DX12, budu všechno hrát na DX9.
Dobrý príklad, Just Cause 2 s DX11 vydané 20 mesiacov dozadu (3, 2010) vypadá neporovnateľne lepšie.
Ale vkľude aj Age of Conan (onlinovka z 2008 s DX10 a 11) vypadá tiež o triedu lepšie od Skyrimu, a to v AoC pobehuje desiatky hráčov okolo vás, čiže je to technologicky ďaleko náročnejšie optimalizovať.
Autorům Just Cause 2 se DX11 zaplatil. Po limitce na PC se jen zaprášilo (došla v UK jako první) a prodeje na Steamu jistě také nebyly zlé. Za další AvP 2010 - jasně totálně DX9 hra, ale aspoň se s tou teselací hoši z Rebellion zasnažili. A o schopnostech manažerů ZeniMaxu se dá po Rage docela oprávněně pochybovat (nedokázali uhlídat Carmacka+vše svádí na ovladače). Evidentně se však ale cítí jako odborníci na všechno, třeba když se Pete Hines, terý není ani vývojář vyjádřil jak jej obtěžuje vyvíjet na PC.
Tie čísla nevieme to je pravda, ale nechce sa mi veriť, že by ignorovali DX11 a PC interface ak by si mysleli že na tom finančne záleží. Niekto v manažmente zhodnotil, že hodnota úsilia potrebná na DX11 a PC Interface by sa nezaplatila marginálnym vyšším predajom na PC (prípadnou lepšou reputáciou medzi PC hráčmi do budúcnosti). -- a teda buď vedia, že PC hry sa predávajú menej a postupne viac apelujú na konzoly, alebo väčšina PC hráčov si Skyrim kúpi tak či tak nezávisle od DX11 a PC interface.

Je to škoda v každom prípade, pretože tá hra je ináč celkom slušná.
Jsou sice ve Skyrimu k videni mnohem hezci scenerie a vubec to uz proste neni uz tak desne sterilni, natoz copypaste design, ale zase je pravda, ze co se prostredi tyce tak textury jsou fuj a uroven detailu taky. Jen ten celkovy dojem je tak nejak fajny.

(A nechte toho porad s tim DX9/11 - jako by tam byly buhvijaky rozdily.)
Ebb: No zatím Bethesda dělá vše proto, aby to tak bylo a chovají se jako kdyby dělali hráčům vydáním PC verze nějakou laskavost. Poměry konzole/PC u vysokorozpočtových her nevíš, tak se do toho ani nepouštěj. Rovněž sčítání dvou konzolí a dokazovat tím jak jsou prodeje na PC horší je neobhajitelné. A tím se vracím ke Skyrimu, kde Oblivion vydali na úsvitu téhle konzolové generace, přičemž ta hra si tam nevedla tak špatně na to aby u Skyrimu odbyli interface a vydali DX9 based hru v roce 2011...
Podľa mňa, na Ultra 1920x1200 je tá grafika obrovské sklamanie. Je to jedna z mála vecí ktorú by som Skyrimu zatiaľ vytkol.
Voda vypadá umelo, cez všetko je prehnaných X sharpen filtrov a bloomov aby to vypadalo krajšie, tráva sa nehýbe pri pohybe postavy, distant objecty vypadajú stále zle, interiéri sa dokonca o chlp zhoršili oproti Oblivionu, animácie sú stále príšerné, je cítiť že to nie je Dx11, ale že technológia je prispôsobená na 4 roky staré konzoly. Graficky je pri najlepšom na úrovni 2008. A to poznám hry aj z 2008, ktoré vypadajú ďaleko krajšie.

Grafická zmena oproti Oblivionu je len minimálna, je to menšia rozmazanosť vzdialených assetov a omnoho lepšie osvetlenie a tieňovanie, ktoré sú však len takými lacnými trikmi ako prekryť nízku kvalitu textúr.

Morrowind aj Oblivion boli cutting edge graficky v dobe kedy vyšli, Skyrim išiel v tomto o dva kroky späť.
A když to nastavíš na minimum v 800*600 a vypneš stíny, tak to bude vypadat jako Morrowind! Imagine that!
Na vysoké nastavení to vypadá velice dobře. Na druhou stranu se středními detaily není poznat rozdíl oproti Oblivionu.
Vypadá to hezky. Ale doufám, že to budoucna půjde ještě lépe. Stále je to takové příliš lesklé, lehce plastikové... Nicméně proti Oblivionu určitě významný pokrok.
Jestli někdo bude tvrdit, že Oblivion vypadá jak Skyrim, nebo nedejbože lépe, tak na něj zavolám Chocholouška :-) :

http://farm7.static.flickr.com/6219/6338554343_87d0fdb73f_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6057/6338551161_23ec27cbb9_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6095/6339306984_86f3ff0442_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6093/6338784735_c8c80f20bb_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6042/6338783815_b930400219_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6114/6339295996_bf4e770ce9_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6091/6336146510_fb440ccf7b_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6110/6335388665_cbce378c1e_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6039/6338077593_5e19acb6c0_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6045/6338831912_082a9a66e1_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6113/6335389115_4f554cf7c0_o.jpg
http://farm7.static.flickr.com/6045/6338544733_7e032f55de_o.jpg

Výtvarný design je na míle napřed.
/////////
Heh, tak tam si zatim muze klidne hnit, ja se vydam na vychod lozit po skalach.
/////////

A on také bude. Sice při rozhovorech běží "reálný čas", ale i kdybys po světě běhal několik měsíců, hnít tam bude stejně tak jako den. Tato čás nerealističnosti je ale fajn, časově omezené úkoly dost omezují.
Stejně tak při lootování lidí a beden čas stojí. I při dalších událostech, jen při těch razgovorech ne.

A to lezení po horách - snad nebudeš moct lézt jen tam, kam ti povolí a kudy chtěli abys lezl. Pamatuji si na Fallout New Vegas, kde bylo lezení po horách snesitelné až po aplikování "invisible walls remover" modu.
Beru to tak, že do týhle díry jsem se dostat neměl. V tom případě to designéři moc dobře neohraničili. >_> No ale jinak beru zpátky mé někdejší tvrzení, že mě to asi moc nechytne. Prdlajs, je to první TES, který mě opravdu baví. A když prší, feelingem mi totálně dává vzpomenout na prvního Witchera, což je bomba. Na ovládání sem si zvyknul, ten příšerně nepadnoucí moderní look inventáře překousnul, a nejspíš si už to teda užívám na max.

Měl bych jenom jednu amatérskou otázku - kde jsou všecky ty fast travelling body? Furt o nich někde čtu, ale vyjma jednoho kočího jsem na nic podobného ražení ještě nenarazil, a ačkoliv si užívám procházení zdejší krajiny hezky pěšky, když mi cestu překříží zimní troll nebo nedejbože drak, jehož hlavy jsem si na kompasu nevšiml, tak se celá procházka posere. :/
Heh, tak tam si zatim muze klidne hnit, ja se vydam na vychod lozit po skalach.
Jestli to ukazuje na horní levý roh mapy, tak to je správně, tam ho drží. Včera než jsem šel spát jsem tam konečně dorazil :-). Ale jak ho dostanu ven zatím nevím.
mno jo, mel jsem nejakou pitomou nemoc. Teda z nejakeho duvodu to melo mnohem mensi vliv na kudly, ktery byly najednou silnejsi nez mece. Jinak teda lvl 11 a padnul prvni drak (nic moc souboj). Jen ty levely uz nejak nelezou. Ale jinak fajn, primarne nakonec asi hrajuza stealth lucistnika/zabijaka, moc se mi libi ten stealth system kdy o me nepritel hnedka nevi kdyz utocim z dalky/tmave pozice... na druhou stranu ve dne se nepriplizim snad k nicemu.

Jo, ten quest kde nekdo hleda bratra ze ho pry unesl druhy klan - ukazatel questu me ted posila nekam na druhou stranu mapy, to je spravne, nebo bug?
Hodnota poškodenia každej zbrane sa menila v závislosti na schopnostiach postavy už v bethesďáckom FoNV.
+ ještě k tomu modu na sharpening. Na Nexusu v jednom komentáři je rada, co mi hodně pomohla. Měl jsem zapnutý AA na 2 a sekalo se to (sek-běh-sek-běh a to celé za jednu sekundu, pak cyklus znova).

/////////
If you are getting poor performance, first check to make sure you have disabled AA/FXAA in the Skyrim options--this mod has its own FXAA that does not play well with others.
////////