Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • Switch 60
Rozloučení s hodně rozpačitou érou Scarlet/Violet dopadlo... tak nějak napůl.

Zatímco u obdobně '(m)eh' Sword/Shield bylo závěrečný DLC (Crown Tundra) celkem jednoznačně nejlepší částí celý generace, u Indigo Disku tenhle dojem bohužel nemám - část věcí se povedla, část je furt 'same old Scarlet/Violet se všema mouchama'.

Co se povedlo?
1) Stejně jako u základních her závěrečná část v Area Zero. Hra vám tentokrát povolí mounta, ale částečně omezí vaši svobodu - a finální dungeon je rozhodně nejzvládnutější co se týče určitýho challenge (nemůžete vyšplhat všude, když slítnete do díry, postup se resetuje; a i pár secretů je velmi slušně schovanejch!). Finální souboj s Terapagosem je celkem pastvou pro oči a vydařeně kombinuje naskriptovanej scénář a volnost, plus neustálý Terapagosovy proměny, kdy ani zkušenej hráč jako já moc netušil, co se to vlastně děje - výborně! A stejně jako u originálního Area Zero - s tlupou kámošů je poké-dobrodružství zkrátka zábavnější!)

2) Určitej challenge (byť ani zdaleka ne dokonalej - viz negativa) - všechny bitvy s trenéry v Teráriu jsou po vzoru competitive scény (VGC) Double Battles a autoři si tentokrát opravdu dali záležet s různými komby, vytuněností a itemy. Velkým zlepšením je v tomhle i nová 'Elite Four' a 'Champion' - týmy jsou silný, každej pokémon má předmět.

3) League Club - místnost, která se dá sice velmi přednastaveně, ale přesto hezky tunit a můžete si sem zvát trenéry. A v tomhle bodě si Gamefreak dal záležet na detailech - Gym Leadeři se často zakecaj s jinýma postavama a celkově to působí hezky a organicky. Taky je tu věc jménem 'Item Printer', do který můžete strkat pokémonní "suroviny" a vypadávaj náhodný items - pro aktivnější hráče naprostá NUTNOST - jakmile vyboostíte na maximum, dá se na tomhle pohádkově zbohatnout a dokonce i jednoduše získat jinak těžce vzácný Apricorn pokébally.

4) Pár novejch paradox potvor plus dvě zbrusu nový evoluce (a přinejmenším design Hydrappla chválim!)

5) Lítání s mountem jako odměna pro úplnou endgame. Je to pomalý (ale co ve Scarlet/Violet neni), ale funguje to.

6) Docela se povedly úkoly Elitní Čtyřky - hlavně pokékvíz testující vaše znalosti poké-přírodopisu je zhotovenej opravdu hezky.

Co se nepovedlo:
1) Stále to běhá naprosto nepřijatelně příšerně a vypadá až na výjimky (Terapagos a celkově některý bojový efekty) jen těžce průměrně.

2) Gameplay v Teráriu je v 95% furt děsně monotónní ježdění na mountu a sbírání bordelu na zemi. Pokud máte odemčený veškerý schopnosti mounta, prakticky absentuje jakákoli challenge - všude jednoduše vyšplháte, do všech potvor stačí jednoduše vrazit, takže tak nějak... jezdíte, sbíráte a kompletujete Pokédex, ale mozkový buňky vám u toho dost odumíraj a opravdovýho vzrušení je pramálo. (Na chvilku jsem zajásal, když jsem objevil starou známou Chargestone Cave z Black/White - jenže tam ty elektrický krystaly sloužily k puzzlům, tady nedělaj vůbec nic a jedinym 'challengem' v jeskyni je neztratit se).


3) Co se vytuněnosti jsou NPC trenéři tentokrát snad nejsilnější, co kdy byli... jenže pokud máte pro účely Raids zásoby Pokémonů na Levelu 100, rozdíl svaceti levelů zajistí, že je to v 98% případů stejně úplnej šumák (pro jistotu posté dodávám, že nutnost 'sebeomezit se' zkrátka a dobře znamená nezvládnutej balancing ze strany herního designera).

4) Příběh je až na epilog v Area Zero takovej nic-moc a generickej, sice vrací postavy z předchozího DLC, ale 'story arc' Kierana (přijede na studijní pobyt a hned je z něj šampion?) mi stejně nedává smysl. První DLC 'Teal Mask' bylo co se prostředí i story týče přece jen osobitější.

Mixed dojmy:

- Synchro machine. Pomocí týhle gadget se můžete "převtělit" do vlastní potvory, běhat s ní a porážet v Auto Battles ostatní pokémony! Cool - ale strašně nevyužitý. Plus se to nepochopitelně nedá použít mimo terárium - a oproti Auto Battles chybí jistota, že nesejmete 'shiny' pokémona !@#$

- Pro tunění League Roomu a terária (pro výskyt startovních potvor jako Charmander) musíte platit 'Battle Points' - a je to děsnej a nezáživnej grind. Jediný pozitivum - donutilo mě to vyzkoušet multiplayer a vězte, že se tak BP's daj nahrabat stokrát rychlejc a navíc se i objevujou zábavnější a kreativnější mise. (A na to jak je Scarlet/Violet horkou jehlou sešívanej produkt - multiplayer opravdu funguje překvapivě v pohodě). 

Kombo DLC k devátý generaci pokémonů bych doporučil pouze 'fans', který chtěj nášup k základní hře, jinak na to kašlete a maximálně doufejte, že velmi rozporuplný přijetí neskutečně upěchanejch (byť v jádru slibnejch) Scarlet/Violet donutí Pokémon Company/Gamefreak k aspoň částečnýmu zlepšení a desátá generace her bude mít aspoň takovou kvalitu jako jediná bez větších výhrad povedená novější hra z dílny Gamefreaku - Pokémon Legends: Arceus.

Pro: epilog v Area Zero a finální souboj, challenging trenéři a Elite 4 (pokud nemáte potvory už dávno na Lv100), postgame výskyt legendárních pokémonů včetně několika novejch potvor, League Club

Proti: stále příšerná performance, stále trestuhodně nevyřešenej problém obtížnosti pro hráče s partou na Lv100, opět velmi monotónní a bezbarvej core gameplay v Teráriu, přehnanej grind Battle Points

+9
  • Switch 85
Letošní prosinec je nějak moc nabitý vším možným a ani Pokémoni nezůstali stranou. Zatímco Teal Mask se stal jen jakousi menší ochutnávkou, Indigo Disk už to docela rozjel a dokázal mě překvapit i přidanými herními mechanikami, což je v této sérii u DLC prvek dosud nevídaný.  

Příběhově rozšíření navazuje na Teal Mask, takže je nutné jej nejdříve odehrát v Kitakami a až pak se přesunout sem do podmořského dómu Terarium kdesi v regionu Unova (pátá generace her). V Terariu se zároveň nachází akademie Blueberry, jíž řediteluje pan Cyrano, který se také zasloužil o její výstavbu a financování. Terarium má u stropu zavěšenou obří disko kouli, díky níž zde mohou Pokémoni terastalizovat. Tato technologie byla umožněna díky spolupráci s profesorkou Briar z naší paldejské akademie. Terarium je poměrně dost rozlehlé a zábavné na průzkum. Opět se všude něco válí, po mapce jsou rozesety raidy a dají se najít všelijaké schovávačky a rozvětvené jeskyně.  

Co se týče příběhové části, je možné ji odehrát asi za jedno, možná dvě odpoledne. Ale pokud chce hráč plnit i vše ostatní, určitě se mu herní doba výrazně protáhne. Příběh se tedy nesoustředí pouze na Terarium, ale přesune se i do závěrečné lokace v Area Zero, která je hlubší, než se původně myslelo. S tím souvisí i rozšířený Blueberry pokédex, který obsahuje celkem 240 Pokémonů (pro srovnání původní hra jich má 400 a Kitakami 200). Taky se v něm konečně uplatní většina těch příšerek, které se sice daly do hry získat, ale zatím neměly svůj vlastní zápis. Po zkompletování dexu dostane hráč Mark charm (vyšší šance na Pokémona se značkou Mark). A konečně zčásti uvádí do hry  to, po čem nejvíc prahli pokémoní fandové – startéry ze všech generací (to neměl ani Sword a Shield). A pak i všechny alolanské formy a hromadu legendárních Pokémonů. Dokonce se dá ve hře malým trikem spawnout jinak vzácná Meloetta. Někteří startéři pak mají na Switchi svoji premiéru, takže konečně došlo i na Johto, Unovu a Kalos, yay! Samozřejmě nesmí chybět ani Kanto startéři, a takový Blastoise po mnoha letech došel zadostiučinění v mainline hře, protože najednou dokáže střílet vodu z kanonů. Nádhera. A body dávám i za další želví legendárku (jednoho z několika nových monů).  

S novou legendou přichází i nový Tera typ. Ano, zcela nový typ, i když je Tera. Ale to nevadí, poslední nový typ byl uveden v šesté generaci (fairy). Tera typ se nazývá Stellar a funguje jako takový univerzální typ. Boostuje STAB pro první útok, poté boost zmizí. V raidech ale funguje neomezeně. Ze všech Tera typů je tento nejblyštivější. Možná až moc.  

Nejvíce se mi v Indigo Disk líbila možnost upgradovat mobilitu svého legendárního mountu, jenž nyní dokáže vzletět a volně létat. Ve vzduchu se přepíná mezi glidováním a létáním pomocí stisknutí levého joyconu. Dost jsem si létání užíval. Škoda, že se nedalo získat už v původní hře. Je možné zúčastnit se i létací minihry s průletem skrze trasu tvořenou kruhy. Nejvíce mi dala zabrat čtvrtá (nejtěžší) trasa, kterou jsem musel opakovat několikrát, abych jí dokázal proletět. Ale jsou za ně užitečné BP body – za BP body se v Terariu kupuje snad všechno od různých upgradů po posílání pozvánek známým coachům (o tom později).  

Poměrně další zajímavá mechanika se váže k samotným Pokémonům. Postupem v příběhu se odemkne synchronizace, což je proces, kdy se hráč ujme ovládání vlastního Pokémona, jakoby se do něj vtělí a poté s ním běhá po světě místo své vlastní postavy. Na vyzkoušení je to celkem zajímavé. Pokémon neútočí na ostatní klasickým tahovým způsobem, ale pomocí automatických bitev, stejně jako když ho hráč posílá před sebe, aby vyčistil prostředí okolo. Někteří Pokémoni dokážou vzlétnout a lze s nimi glidovat (třeba Decidueye, Dragonite, Garchomp a jim podobní), jiní zase dokážou raketově surfovat ve vodě (yay, Blastoise). Pro hračičky je to celkem sranda a zřejmě se tímto nahrazuje mechanika z DLC ke Sword a Shield, kdy šlo vyvolat Pokémona ven, aby následoval hráče, akorát ta nebyla zcela funkční, protože hráč obvykle rychle ujížděl a onen Pokémon nestíhal, takže se musel stále dokola teleportovat.  

V rámci plnění příběhu je nutné porazit zdejší elitní čtyřku. Členové mají náhodou svůj vlastní klub pro pokémoní fandy, hráč se do něj dostane a musí se trošku vypracovat skrze souboje, které jsou mimochodem o něco těžší něž v Kitakami – souboje bývají často double battle a Pokémoni v nich kolem levelu 80. V terénu je pak nutné splnit i nějaké ty minihry před vlastním soubojem. Nicméně klub má vlastní klubovnu a hráč jej všelijak může upravovat za dříve zmiňované BP body, a také do něj zvát různé učitele a trenéry (tedy coache), taky za BP body. A docela se to dost prodraží, grind těchto bodů mi zabral asi tři dny, než jsem měl dost na to, abych pozval každého z 20 coachů 3x (je možné s nimi diskutovat a svést souboj) a mohl od nich získat Pokémona na trade. Po tom všem se dá totiž pozvat tajný secret boss, který napotřetí tradne svého shiny Pokémona (všichni Pokémoni od coachů mají navíc speciální Partner Ribbon). I tak ale ještě zbydou tři místečka pro další coache, kteří se objeví v budoucím lednovém eventovém epilogu s posledním novým mýtickým Pokémonem deváté generace. Farmení BP bodů je sice zdlouhavé a náročné (děje se to skrze plnění jednoduchých úkolů v Terariu), ale dá se výrazně urychlit díky spolupráci s ostatními hráči online, protože nasyslené body se sčítají a jsou za ně větší odměny. Nejdražší upgrady pak platí pro jednotlivé biomy Teraria. Každý z nich chce 3000 BP na upgrade biodiverzity – po upgradu se začnou venku objevovat startéři.  

Z Kitakami se vrací i fotografka Perrin (z úkolu na Bloodmoon Ursalunu), která tentokrát požaduje zápis aspoň 200 Pokémonů v dexu, načež aktivuje úkol na chycení dvou nových paradoxů (dva jsou pro Scarlet a dva další pro Violet). Zase mě jednou bavilo shánění tradů pro získání exkluzivek z druhé hry.  

No a nakonec je také možné shánět i některé starší legendárky k odchytu – to se děje skrze plnění úkolů pro BP a za jejich určitý počet hráč vždy dostane pamlsek a trochu vyprávění o tom, jak se s legendárkou setkal dobrodruh Snacksworth stojící kousek od hlavního vchodu do terárka. Pamlsek někde v paldejské mapce naspawnuje legendárku, takže hurá na ni. Nejde chytit úplně všechny, protože některé jsou exkluzivní, ale lze je chytit skrze multiplayer coop ve verzi druhého hráče. A asi tři legendárky je možné chytit pouze ve společném multiplayeru. Je jen velká škoda, že všechny tyto legendárky jsou shiny locked, stejně jako většina vzácnějších monů deváté generace. Pokud dobře počítám, tak je momentálně celkem 19 shiny locked pokešů v této generaci, což je snad rekord (EDIT: nově s mýtickým Pecharuntem je jich 20). Nicméně tato forma chytání zcela postrádá replayabilitu, narozdíl od doupat legendárek v Crown Tundře, které ani nebyly shiny locked.  

To je tak asi vše, co mě napadá k Indigo Disk. Na úplné zakončení si ještě budu muset počkat do 11. ledna, takže potom znovu updatnu tento komentář. A ještě se vracím ke hře, protože tam mám stále co dělat. Musím se ale přiznat, že mě osobně tato část DLC baví a zejména jsem potěšen přidáním všech startérů a možností létání na mém Koraidonovi.

EDIT - Epilog: Nuže, DLC je definitivně za námi. Epilog zabere odhadem tak možná hodinku času a týká se vlastně jenom chytání toho posledního mýtického Pokémona za přítomnosti starých přátel z původní hry a z Kitakami. Nic extra velkého, jenom tečka za příběhem.
EDIT2 - Ehm, jsou nějaké spekulace, že přibude ještě jeden další mýtický Pokémon. Že by?

K aktivaci epilogu je však třeba mít za sebou příběh z Indigo Disk a mít za sebou aspoň jeden zápas v Academy Ace Tournament. Poté stačí stáhnout předmět přes > via Internet (Mythical Pecha Berry), jít do obchůdku v Kitakami a interagovat s růžovou koulí vystavenou ve stánku (tedy ne s prodavačkou).
Tak lovu zdar!

PS. Po dohrání příběhu v Area Zero a po obdržení předmětu od Briar běžte ke Crystal Pool v Kitakami. Možná něco zajímavého uvidíte :)
PPS. Taky vlezte do budovy svojí akademie v Paldee a hledejte v přízemí haly.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Noví Pokémoni a rozšířený pokédex; startéři všech generací; legendárky; létání na mountu; synchronizace

Proti: Snadná obtížnost; BP upgrady jsou zbytečně drahé; starší legendárky se objeví za koupené pamlsky

+14