Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Indigo Disk

  • Switch 60
Rozloučení s hodně rozpačitou érou Scarlet/Violet dopadlo... tak nějak napůl.

Zatímco u obdobně '(m)eh' Sword/Shield bylo závěrečný DLC (Crown Tundra) celkem jednoznačně nejlepší částí celý generace, u Indigo Disku tenhle dojem bohužel nemám - část věcí se povedla, část je furt 'same old Scarlet/Violet se všema mouchama'.

Co se povedlo?
1) Stejně jako u základních her závěrečná část v Area Zero. Hra vám tentokrát povolí mounta, ale částečně omezí vaši svobodu - a finální dungeon je rozhodně nejzvládnutější co se týče určitýho challenge (nemůžete vyšplhat všude, když slítnete do díry, postup se resetuje; a i pár secretů je velmi slušně schovanejch!). Finální souboj s Terapagosem je celkem pastvou pro oči a vydařeně kombinuje naskriptovanej scénář a volnost, plus neustálý Terapagosovy proměny, kdy ani zkušenej hráč jako já moc netušil, co se to vlastně děje - výborně! A stejně jako u originálního Area Zero - s tlupou kámošů je poké-dobrodružství zkrátka zábavnější!)

2) Určitej challenge (byť ani zdaleka ne dokonalej - viz negativa) - všechny bitvy s trenéry v Teráriu jsou po vzoru competitive scény (VGC) Double Battles a autoři si tentokrát opravdu dali záležet s různými komby, vytuněností a itemy. Velkým zlepšením je v tomhle i nová 'Elite Four' a 'Champion' - týmy jsou silný, každej pokémon má předmět.

3) League Club - místnost, která se dá sice velmi přednastaveně, ale přesto hezky tunit a můžete si sem zvát trenéry. A v tomhle bodě si Gamefreak dal záležet na detailech - Gym Leadeři se často zakecaj s jinýma postavama a celkově to působí hezky a organicky. Taky je tu věc jménem 'Item Printer', do který můžete strkat pokémonní "suroviny" a vypadávaj náhodný items - pro aktivnější hráče naprostá NUTNOST - jakmile vyboostíte na maximum, dá se na tomhle pohádkově zbohatnout a dokonce i jednoduše získat jinak těžce vzácný Apricorn pokébally.

4) Pár novejch paradox potvor plus dvě zbrusu nový evoluce (a přinejmenším design Hydrappla chválim!)

5) Lítání s mountem jako odměna pro úplnou endgame. Je to pomalý (ale co ve Scarlet/Violet neni), ale funguje to.

6) Docela se povedly úkoly Elitní Čtyřky - hlavně pokékvíz testující vaše znalosti poké-přírodopisu je zhotovenej opravdu hezky.

Co se nepovedlo:
1) Stále to běhá naprosto nepřijatelně příšerně a vypadá až na výjimky (Terapagos a celkově některý bojový efekty) jen těžce průměrně.

2) Gameplay v Teráriu je v 95% furt děsně monotónní ježdění na mountu a sbírání bordelu na zemi. Pokud máte odemčený veškerý schopnosti mounta, prakticky absentuje jakákoli challenge - všude jednoduše vyšplháte, do všech potvor stačí jednoduše vrazit, takže tak nějak... jezdíte, sbíráte a kompletujete Pokédex, ale mozkový buňky vám u toho dost odumíraj a opravdovýho vzrušení je pramálo. (Na chvilku jsem zajásal, když jsem objevil starou známou Chargestone Cave z Black/White - jenže tam ty elektrický krystaly sloužily k puzzlům, tady nedělaj vůbec nic a jedinym 'challengem' v jeskyni je neztratit se).


3) Co se vytuněnosti jsou NPC trenéři tentokrát snad nejsilnější, co kdy byli... jenže pokud máte pro účely Raids zásoby Pokémonů na Levelu 100, rozdíl svaceti levelů zajistí, že je to v 98% případů stejně úplnej šumák (pro jistotu posté dodávám, že nutnost 'sebeomezit se' zkrátka a dobře znamená nezvládnutej balancing ze strany herního designera).

4) Příběh je až na epilog v Area Zero takovej nic-moc a generickej, sice vrací postavy z předchozího DLC, ale 'story arc' Kierana (přijede na studijní pobyt a hned je z něj šampion?) mi stejně nedává smysl. První DLC 'Teal Mask' bylo co se prostředí i story týče přece jen osobitější.

Mixed dojmy:

- Synchro machine. Pomocí týhle gadget se můžete "převtělit" do vlastní potvory, běhat s ní a porážet v Auto Battles ostatní pokémony! Cool - ale strašně nevyužitý. Plus se to nepochopitelně nedá použít mimo terárium - a oproti Auto Battles chybí jistota, že nesejmete 'shiny' pokémona !@#$

- Pro tunění League Roomu a terária (pro výskyt startovních potvor jako Charmander) musíte platit 'Battle Points' - a je to děsnej a nezáživnej grind. Jediný pozitivum - donutilo mě to vyzkoušet multiplayer a vězte, že se tak BP's daj nahrabat stokrát rychlejc a navíc se i objevujou zábavnější a kreativnější mise. (A na to jak je Scarlet/Violet horkou jehlou sešívanej produkt - multiplayer opravdu funguje překvapivě v pohodě). 

Kombo DLC k devátý generaci pokémonů bych doporučil pouze 'fans', který chtěj nášup k základní hře, jinak na to kašlete a maximálně doufejte, že velmi rozporuplný přijetí neskutečně upěchanejch (byť v jádru slibnejch) Scarlet/Violet donutí Pokémon Company/Gamefreak k aspoň částečnýmu zlepšení a desátá generace her bude mít aspoň takovou kvalitu jako jediná bez větších výhrad povedená novější hra z dílny Gamefreaku - Pokémon Legends: Arceus.

Pro: epilog v Area Zero a finální souboj, challenging trenéři a Elite 4 (pokud nemáte potvory už dávno na Lv100), postgame výskyt legendárních pokémonů včetně několika novejch potvor, League Club

Proti: stále příšerná performance, stále trestuhodně nevyřešenej problém obtížnosti pro hráče s partou na Lv100, opět velmi monotónní a bezbarvej core gameplay v Teráriu, přehnanej grind Battle Points

+9