Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 0
Hru jsem dohrál celkem 3x, vlastním ji na PC a PS4, na Xbox One v CE verzi.
Nad tímto seznamem jsem, jako věrný fanoušek knih, trávil celkem 249 hodin (čistý herní čas).
Moje hodnocení je shrnutím dojmů po jednom průchodu na 100% (všechny questy, eventy, poklady, zakázky i místa) a dvou čistě příběhových průchodech.

Pro případné vysvětlení, vyjádření se k daným bodům nebo vysvětlení zde vynechaných částí (kvůli spoilerům) mě prosím kontaktujte na mail: aenszguhelem@gmail.com
Milerád odrážky rozepíšu a vysvětlím včetně všech detailů.

Pro:
- soubojový systém, který je příjemně dynamický
- občas podařené narážky na knihy, seriál i minulé díly (slovní, místy i co se lokací a questů týče)
- easter eggy, které zaručeně pobaví
Proti:
- nulová návaznost na minulé díly (načtení pozic změní pár kosmetických, pro questy nebo příběh nedůležitých bodů)
- logiku popírající nesrovnalosti (kvůli spoilerům nebudu jmenovat)
- bugy
- nadměrně náročné na HW (využití CPU: max 11% [i7-4790K @ 5GHz]; využití GPU: 104,7% [2x 290X 4GB OC], špatná podpora Radeon karet)
- nulový respekt ke knihám (spoilery)
- AI
- nulový dopad rozhodnutí, která hráč zvolí, popř. minimální a questy a příběh často neovlivňující
- většinou lineární, nelogický vývoj příběhu (z pohledu čtenáře knih a člověka, který x-krát dohrál předchozí díly)
- špatně a často rozporuplně vykreslené postavy (spoler!)
- přílišná "amerikanizace" (tj. zjednodušení)
- grafika prostředí (tráva, textury, absence parrallax mappingu atd., které ve starším renderu byly přítomné => namísto kvalitní optimalizace hra dostala solidní downgrade; jasně kvůli konzolím)
- repetetivní a stále stejné vedlejší questy, které jsou vystavěné na stejné kostře, např. Zaklínačské zakázky, Honby za poklady nebo většina vedlejších úkolů (zde questy v ničem nevybočují z řady "Skyrim style" questů typu "přines, udělej, zabij"; jsou zde ale čestné výjimky)
- často nelogické questy (spoilery)
- questy, které jsou zcela v rozporu s knihami (spoilery)
- uspěchaný konec (spoilery)
- nelogické pasáže (spoilery)
- žádná destrukce, resp. CPU vypočtená PhysX (Havok přitom funguje lépe a snáz)
- příšerné barvy a osvětlení, pokud bychom dbali na realistické osvětlení, na které jsem zvyklý z HBAO+
- často obtížné ovládání a chyby kamery, která "zajíždí" do modelů postav
- málo NPC postav (jak vzhledově, tak charakterově)
- málo questů s detailním propracováním
- primitivní hádanky, stopování a směšné pokusy o "detektivní" úkoly (viz "Witcher sense")
- jenom pár modelů nestvůr a opakujícím se movesetem (pro humanoidní stvůry jeden, pro lidi + nelidi jeden, pro létající stvůry jeden atd.)
- neschopnost AI reagovat a časté bugy AI


[i]Porušené sliby[i]:


1) " Rozhodnutí z dvojky budou mít vliv – pokud někdo zemřel, ve hře samozřejmě nebude. Pokud se stalo něco důležitého, hra nebude předstírat, že se to nestalo. "

2) "Pokud v oblasti řádí monstra a zabíjí obchodníky, ceny v této oblasti budou vyšší. Pokud se těch příšer Geralt zbaví, ceny spadnou – možná ale způsobíte inflaci!'

3) "Postavy se k vám budou přidávat, když to bude v jejich zájmu a až začnete dělat něco, co je nezajímá, tak s vámi jít přestanou."

4) "Zaklínačské smysly, neboli takový vyšetřovací mód, nebude bezchybný, občas nás nemusí nasměrovat správně nebo jednoznačně. Podle jedněch dojmů z prezentace hráč musí Geraltovu dedukci zkontrolovat s bestiářem, aby měl jistotu."

5) "Svět opravdu žije, lidé zdraví kolemjdoucího/jedoucího Geralta – to mi ve dvojce docela chybělo. NPC venku v bouřce logicky nebudou hrát kostky, ale radši se půjdou schovat atd."

6) "Příběh není vázán na jednu oblast, hra poskytuje svobodu pohybu, jednání i pořadí získávání potřebných informací. Pokud už budete jednou oblastí unaveni, můžete se přesunout do jiné."

7) "Herní svět podle účastníků prezentace opravdu žije. Děti křičí a hrají si, dospělí se prochází a povídají si, ohně praskají, vodní kola se točí, lodě přivážejí do města svůj náklad, obchodníci na ulicích prodávají své zboží, prostitutky dělají Geraltovi nemravné návrhy a žebráci prosí o almužnu. NPC reagují na nejrůznější věci – denní dobu, počasí, když do nich Geralt vrazí, zkrátka na všechny racionální věci. Když Geralt v demu zabil vlkodlaka a poté zašel do jeskyně, při cestě zpátky už se kolem mrtvoly shromáždil dav lidí. " (což udělá, i pokud vlkodlak nezemřel)

8) " Do většiny budov tohoto velkoměsta Geralt bude moci vstoupit a prozkoumat je."

9) "Hra nabídne různé nastavení vzdálenosti kamery, ze kterých si hráč bude moci vybrat, na rozdíl od druhého dílu, kde kameru přibližovat a oddalovat nešlo"

10) "Jeleni a kozy se budou chodit krmit ke svým oblíbeným keřům. Vlci budou lovit ve smečkách se skutečnou taktikou. Husy jsou velmi agresivní. Můžete načíst Zaklínače 3, posadit se a jen sledovat svět, jak žije bez vás." (Např. srnky které vběhnou do města atd.)

11) "Geralt bude moci ovlivnit volbu krále v jedné ze zemí a v závislosti na tom, koho hráč zvolí, bude poté země vypadat úplně odlišně." (Což nevypadá.)

Tohle ke slibům které lháři v CDPR měli :-)

Pro: Vypsáno v komentáři.

Proti: Vypsáno v komentáři.

-32 +13 −45
  • PC --
Nepatřím určitě do hype-wave, která se stále točí kolem zaklínače, ani jsem nijak nebyl extra nadšený z předchozích dílů. Pro mě je to lehce průměrné RPG, kterých je jak na louce Trifolium pratense. Co se mi líbilo byl svět, ten byl pěkný. Co se mi nelíbilo, byla přepálená délka hry, z celé hry jsou dobrý 4 první hodiny a 4 poslední, zbytek natahovaná omáčka, která v mém případě zabrala jen 12 hodin, ke kterým už mám rozporuplné názory. a lehce převládají ty negativní. Bitky ze sedla koně byly super a na ně budu vzpomínat s chutí. Ještě mám DLC, které jsem ještě od vydání nehrál.
-35 +7 −42