Hru jsem dohrál celkem 3x, vlastním ji na PC a PS4, na Xbox One v CE verzi.
Nad tímto seznamem jsem, jako věrný fanoušek knih, trávil celkem 249 hodin (čistý herní čas).
Moje hodnocení je shrnutím dojmů po jednom průchodu na 100% (všechny questy, eventy, poklady, zakázky i místa) a dvou čistě příběhových průchodech.
Pro případné vysvětlení, vyjádření se k daným bodům nebo vysvětlení zde vynechaných částí (kvůli spoilerům) mě prosím kontaktujte na mail: aenszguhelem@gmail.com
Milerád odrážky rozepíšu a vysvětlím včetně všech detailů.
Pro:
- soubojový systém, který je příjemně dynamický
- občas podařené narážky na knihy, seriál i minulé díly (slovní, místy i co se lokací a questů týče)
- easter eggy, které zaručeně pobaví
Proti:
- nulová návaznost na minulé díly (načtení pozic změní pár kosmetických, pro questy nebo příběh nedůležitých bodů)
- logiku popírající nesrovnalosti (kvůli spoilerům nebudu jmenovat)
- bugy
- nadměrně náročné na HW (využití CPU: max 11% [i7-4790K @ 5GHz]; využití GPU: 104,7% [2x 290X 4GB OC], špatná podpora Radeon karet)
- nulový respekt ke knihám (spoilery)
- AI
- nulový dopad rozhodnutí, která hráč zvolí, popř. minimální a questy a příběh často neovlivňující
- většinou lineární, nelogický vývoj příběhu (z pohledu čtenáře knih a člověka, který x-krát dohrál předchozí díly)
- špatně a často rozporuplně vykreslené postavy (spoler!)
- přílišná "amerikanizace" (tj. zjednodušení)
- grafika prostředí (tráva, textury, absence parrallax mappingu atd., které ve starším renderu byly přítomné => namísto kvalitní optimalizace hra dostala solidní downgrade; jasně kvůli konzolím)
- repetetivní a stále stejné vedlejší questy, které jsou vystavěné na stejné kostře, např. Zaklínačské zakázky, Honby za poklady nebo většina vedlejších úkolů (zde questy v ničem nevybočují z řady "Skyrim style" questů typu "přines, udělej, zabij"; jsou zde ale čestné výjimky)
- často nelogické questy (spoilery)
- questy, které jsou zcela v rozporu s knihami (spoilery)
- uspěchaný konec (spoilery)
- nelogické pasáže (spoilery)
- žádná destrukce, resp. CPU vypočtená PhysX (Havok přitom funguje lépe a snáz)
- příšerné barvy a osvětlení, pokud bychom dbali na realistické osvětlení, na které jsem zvyklý z HBAO+
- často obtížné ovládání a chyby kamery, která "zajíždí" do modelů postav
- málo NPC postav (jak vzhledově, tak charakterově)
- málo questů s detailním propracováním
- primitivní hádanky, stopování a směšné pokusy o "detektivní" úkoly (viz "Witcher sense")
- jenom pár modelů nestvůr a opakujícím se movesetem (pro humanoidní stvůry jeden, pro lidi + nelidi jeden, pro létající stvůry jeden atd.)
- neschopnost AI reagovat a časté bugy AI
[i]Porušené sliby[i]:
1) " Rozhodnutí z dvojky budou mít vliv – pokud někdo zemřel, ve hře samozřejmě nebude. Pokud se stalo něco důležitého, hra nebude předstírat, že se to nestalo. "
2) "Pokud v oblasti řádí monstra a zabíjí obchodníky, ceny v této oblasti budou vyšší. Pokud se těch příšer Geralt zbaví, ceny spadnou – možná ale způsobíte inflaci!'
3) "Postavy se k vám budou přidávat, když to bude v jejich zájmu a až začnete dělat něco, co je nezajímá, tak s vámi jít přestanou."
4) "Zaklínačské smysly, neboli takový vyšetřovací mód, nebude bezchybný, občas nás nemusí nasměrovat správně nebo jednoznačně. Podle jedněch dojmů z prezentace hráč musí Geraltovu dedukci zkontrolovat s bestiářem, aby měl jistotu."
5) "Svět opravdu žije, lidé zdraví kolemjdoucího/jedoucího Geralta – to mi ve dvojce docela chybělo. NPC venku v bouřce logicky nebudou hrát kostky, ale radši se půjdou schovat atd."
6) "Příběh není vázán na jednu oblast, hra poskytuje svobodu pohybu, jednání i pořadí získávání potřebných informací. Pokud už budete jednou oblastí unaveni, můžete se přesunout do jiné."
7) "Herní svět podle účastníků prezentace opravdu žije. Děti křičí a hrají si, dospělí se prochází a povídají si, ohně praskají, vodní kola se točí, lodě přivážejí do města svůj náklad, obchodníci na ulicích prodávají své zboží, prostitutky dělají Geraltovi nemravné návrhy a žebráci prosí o almužnu. NPC reagují na nejrůznější věci – denní dobu, počasí, když do nich Geralt vrazí, zkrátka na všechny racionální věci. Když Geralt v demu zabil vlkodlaka a poté zašel do jeskyně, při cestě zpátky už se kolem mrtvoly shromáždil dav lidí. " (což udělá, i pokud vlkodlak nezemřel)
8) " Do většiny budov tohoto velkoměsta Geralt bude moci vstoupit a prozkoumat je."
9) "Hra nabídne různé nastavení vzdálenosti kamery, ze kterých si hráč bude moci vybrat, na rozdíl od druhého dílu, kde kameru přibližovat a oddalovat nešlo"
10) "Jeleni a kozy se budou chodit krmit ke svým oblíbeným keřům. Vlci budou lovit ve smečkách se skutečnou taktikou. Husy jsou velmi agresivní. Můžete načíst Zaklínače 3, posadit se a jen sledovat svět, jak žije bez vás." (Např. srnky které vběhnou do města atd.)
11) "Geralt bude moci ovlivnit volbu krále v jedné ze zemí a v závislosti na tom, koho hráč zvolí, bude poté země vypadat úplně odlišně." (Což nevypadá.)
Tohle ke slibům které lháři v CDPR měli :-)
Nad tímto seznamem jsem, jako věrný fanoušek knih, trávil celkem 249 hodin (čistý herní čas).
Moje hodnocení je shrnutím dojmů po jednom průchodu na 100% (všechny questy, eventy, poklady, zakázky i místa) a dvou čistě příběhových průchodech.
Pro případné vysvětlení, vyjádření se k daným bodům nebo vysvětlení zde vynechaných částí (kvůli spoilerům) mě prosím kontaktujte na mail: aenszguhelem@gmail.com
Milerád odrážky rozepíšu a vysvětlím včetně všech detailů.
Pro:
- soubojový systém, který je příjemně dynamický
- občas podařené narážky na knihy, seriál i minulé díly (slovní, místy i co se lokací a questů týče)
- easter eggy, které zaručeně pobaví
Proti:
- nulová návaznost na minulé díly (načtení pozic změní pár kosmetických, pro questy nebo příběh nedůležitých bodů)
- logiku popírající nesrovnalosti (kvůli spoilerům nebudu jmenovat)
- bugy
- nadměrně náročné na HW (využití CPU: max 11% [i7-4790K @ 5GHz]; využití GPU: 104,7% [2x 290X 4GB OC], špatná podpora Radeon karet)
- nulový respekt ke knihám (spoilery)
- AI
- nulový dopad rozhodnutí, která hráč zvolí, popř. minimální a questy a příběh často neovlivňující
- většinou lineární, nelogický vývoj příběhu (z pohledu čtenáře knih a člověka, který x-krát dohrál předchozí díly)
- špatně a často rozporuplně vykreslené postavy (spoler!)
- přílišná "amerikanizace" (tj. zjednodušení)
- grafika prostředí (tráva, textury, absence parrallax mappingu atd., které ve starším renderu byly přítomné => namísto kvalitní optimalizace hra dostala solidní downgrade; jasně kvůli konzolím)
- repetetivní a stále stejné vedlejší questy, které jsou vystavěné na stejné kostře, např. Zaklínačské zakázky, Honby za poklady nebo většina vedlejších úkolů (zde questy v ničem nevybočují z řady "Skyrim style" questů typu "přines, udělej, zabij"; jsou zde ale čestné výjimky)
- často nelogické questy (spoilery)
- questy, které jsou zcela v rozporu s knihami (spoilery)
- uspěchaný konec (spoilery)
- nelogické pasáže (spoilery)
- žádná destrukce, resp. CPU vypočtená PhysX (Havok přitom funguje lépe a snáz)
- příšerné barvy a osvětlení, pokud bychom dbali na realistické osvětlení, na které jsem zvyklý z HBAO+
- často obtížné ovládání a chyby kamery, která "zajíždí" do modelů postav
- málo NPC postav (jak vzhledově, tak charakterově)
- málo questů s detailním propracováním
- primitivní hádanky, stopování a směšné pokusy o "detektivní" úkoly (viz "Witcher sense")
- jenom pár modelů nestvůr a opakujícím se movesetem (pro humanoidní stvůry jeden, pro lidi + nelidi jeden, pro létající stvůry jeden atd.)
- neschopnost AI reagovat a časté bugy AI
[i]Porušené sliby[i]:
1) " Rozhodnutí z dvojky budou mít vliv – pokud někdo zemřel, ve hře samozřejmě nebude. Pokud se stalo něco důležitého, hra nebude předstírat, že se to nestalo. "
2) "Pokud v oblasti řádí monstra a zabíjí obchodníky, ceny v této oblasti budou vyšší. Pokud se těch příšer Geralt zbaví, ceny spadnou – možná ale způsobíte inflaci!'
3) "Postavy se k vám budou přidávat, když to bude v jejich zájmu a až začnete dělat něco, co je nezajímá, tak s vámi jít přestanou."
4) "Zaklínačské smysly, neboli takový vyšetřovací mód, nebude bezchybný, občas nás nemusí nasměrovat správně nebo jednoznačně. Podle jedněch dojmů z prezentace hráč musí Geraltovu dedukci zkontrolovat s bestiářem, aby měl jistotu."
5) "Svět opravdu žije, lidé zdraví kolemjdoucího/jedoucího Geralta – to mi ve dvojce docela chybělo. NPC venku v bouřce logicky nebudou hrát kostky, ale radši se půjdou schovat atd."
6) "Příběh není vázán na jednu oblast, hra poskytuje svobodu pohybu, jednání i pořadí získávání potřebných informací. Pokud už budete jednou oblastí unaveni, můžete se přesunout do jiné."
7) "Herní svět podle účastníků prezentace opravdu žije. Děti křičí a hrají si, dospělí se prochází a povídají si, ohně praskají, vodní kola se točí, lodě přivážejí do města svůj náklad, obchodníci na ulicích prodávají své zboží, prostitutky dělají Geraltovi nemravné návrhy a žebráci prosí o almužnu. NPC reagují na nejrůznější věci – denní dobu, počasí, když do nich Geralt vrazí, zkrátka na všechny racionální věci. Když Geralt v demu zabil vlkodlaka a poté zašel do jeskyně, při cestě zpátky už se kolem mrtvoly shromáždil dav lidí. " (což udělá, i pokud vlkodlak nezemřel)
8) " Do většiny budov tohoto velkoměsta Geralt bude moci vstoupit a prozkoumat je."
9) "Hra nabídne různé nastavení vzdálenosti kamery, ze kterých si hráč bude moci vybrat, na rozdíl od druhého dílu, kde kameru přibližovat a oddalovat nešlo"
10) "Jeleni a kozy se budou chodit krmit ke svým oblíbeným keřům. Vlci budou lovit ve smečkách se skutečnou taktikou. Husy jsou velmi agresivní. Můžete načíst Zaklínače 3, posadit se a jen sledovat svět, jak žije bez vás." (Např. srnky které vběhnou do města atd.)
11) "Geralt bude moci ovlivnit volbu krále v jedné ze zemí a v závislosti na tom, koho hráč zvolí, bude poté země vypadat úplně odlišně." (Což nevypadá.)
Tohle ke slibům které lháři v CDPR měli :-)
Pro: Vypsáno v komentáři.
Proti: Vypsáno v komentáři.