Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Say: Při této narážce si nemohu nevybavit vysvětlující animačku u skillu umožňující navýšení kapacity inventáře v Divinity II. Popíšu pro nezúčastněné:

Hrdina se nalézá v hodovní síni, stoly přetékají jídlem, ovocem, pitím... Hrdina přichází ke stolu a postupně si celou tu velkou hromadu nahází do inventáře. A pod tím je text nějak ve smyslu - všichni křečci ocení tento skill umožňující za každou úroveň nést o 20 předmětů víc (z původních 100 až na maximálních 180 slotů).

A to jsem prostě přesně já. Tento křeček, který si rád "zálohuje" předměty typu dávno přečtených knih a svitků, oblíbené byť překonané kousky zbroje apod. Jsem holt i v běžném životě sběratel, záliba ve sběratelských karetních hrách mluví za mnohé. Mám rád všechno u sebe, dostupné k nahlédnutí, zkatalogizované, rozdělené do kategorií. A tím se dostáváme k původní otázce - ano, Gothic/Risen tohle měl na 100% lépe zpracováno než Zaklínač.
Falagar: Něco na tom bude, ale když máš omezený počet slotů, nutí tě to rozmýšlet, co sebou vzít a co ne. A přirozeně celý finanční systém pak funguje jinak. Nemožnost vyložit kdejakému obchodníkovi celý sklad posbíraný v sedmi údolích dělá z každé mince unikát a sakra rozmýšlíš, jak s financemi naložit. Moment... Gothic měl dobrý inventář? Opravdu Gothic?! Kidding, right?
Tak to mně přijde neomezený inventář jako výrazná změna k lepšímu - realističnost ve hrách je pěkná věc, ale přehánět se to zase nemusí - zvláště ve fantasy světě. (pro mne jeden z podstatných nedostatků Oblivionu) A že jsem nemohl s sebou tahat všechny bylinky mne vždy prudilo opravdu DOST. Omezení inventáře podle mně obecně přináší v RPG hrách jedině problémy. To ať si cpou do her, kde je důležité, jakou výbavu si vezmeš do mise a jak ji co nejlépe nakombinuješ. Ale ne do hry, kde kombinuješ předměty k vytváření jiných ať už z hlediska kování nebo alchymie. Lítat neustále mezi průzkumem zajímavých lokací a (v lepším případě) jednou truhlou někde v háji v nějaké zastrčené vesnici je prostě PRUDA. Zvláště, pokud se ti mezi tím zrespawnují nepřátelé, to je pak úplná lahoda... Osobně mi přišel nejsympatičtější inventář v Gothicích (Risenu), jako dobrý způsob omezení mi ještě přišlo Divinity II.
j.calling.2bad: Imho nebude. Prostě rozdělena na lokace jako tady, jen jednotlivé lokace budou o něco větší. A bude jich asi o něco méně. Prý 20-30 hodin základní děj, což je půlka oproti jedničce. Jsem pak zvědavý na lodaing time.

Docela vtipný bug se ni dneska podařilo sejmout=D Holt moc textur, no... RAM po čase nějak nestíhá přepisovat textury.
Však já proti těm zdem zas tak moc neprotestuju, jenom říkám, že občas (fakt jenom občas) mě pěkně štvaly. :P Nicméně na ten free roam ve dvojce se těším (i když nejsem zastánce toho, že celá mapa bude přístupná od úplného začátku...).
Ne. To že jsem nemohl vyskočit 30 čísel nad zem a plot byl nepřekonatelná překážka jim prostě neodpustím.
j.calling.2bad: To o čem mluvíš je spíš louže, kde se rochní paní jezera, jezero je to okolo :D třeba ale u vody mi nevadili neviditelné hranice, ale tyhle o kterých mluvíš ty občas jo, ale on je časem člověk ani neregistruje, takže je to jedno.
Say: Na dně jezera? Dyť tam ta voda byla po pás a u těch trávníků šlo akorát o to sejít z nich z co nejmenší výšky. Centimetrová výška už znamenala neviditelnou stěnu. A prudký kopec? Nemluvím jenom o vrcholcích kopců, sejít ze z nich nedá ani tam, kde už to prudký vůbec není.
j.calling.2bad: Tak tyhle neviditelný stěny tam byly i kvůli absenci skákání jsem rád, že ve dvojce už nebudou a bude možné si zkracovat cestu :)
j.calling.2bad: Dost dobře si nedokážu představit Geralta sjíždějícího prudký kopec, nebo chodícího na dně jezera/řeky. A že neumí přeskakovat živý plotek... Nebuď vtipný=)
Say: Všude? Na každým kopci (takže vždycky bylo třeba sejít z nejnižší části), na okrajích trávníků u vody (kterou se dá procházet, třeba u Paní Jezera), atd. atd.
j.calling.2bad: To jsem právě nějak nepochopil. Kde jsou neviditelné stěny? Nepočítám samozřejmě okraje mapy, tam to prostě být musí.
Say: V tomhle případě bych snad taky mohl mít optimističtější pohled na věc. Zvlášť, když tam píšou o absolutním odstranění neviditelných zdí (za což u mě hra bude mít obrovské plus, v jedničce mě kolikrát neskutečně sraly).
j.calling.2bad: Můžu doufat, že neomezený bude jen na ingredience. Zachování mečů na zádech, dýk na noze + za pasem je imo perfektní střed mezi realističností a hratelností. Ale chtějí rozdělit zbroj na rukavice, boty a brnění. No necháme se překvapit.
Say: Jo já si umím představit, jak asi bude fungovat, ale...proč? Dyť neomezenej inventář...proč? Two Worlds II je taky multiplatformní a nemá neomezenej inventář (teoreticky, je to tam skvěle vyřešený ne podle slotů, ale váhy). Všechno ostatní bych jakž takž překousl, ale neomezenej inventář mi půjde hodně proti srsti. :/
Eru: Jo jo, už to asi chápu. Prostě vím, že mi stačí 3 rudy a další kupovat (u některých obchodníků) nebudu. Tady fakt záleží na každém orénu.

j.calling.2bad: Píšou to tak=/ Asi bude scrollovací.
Say: Cituji: "Eru ale psal, že že starý nezůstane, tak se dohodněte=D"

To jsem nepsal. Protože jsem si nebyl jistý jak to přesně funguje, tak jsem ti odpověděl jinak.

Když zajdeš ke kováři s runami (rudami), tak se ti objeví klasické okno nákupu a prodeje a v jeho zboží již budou překované meče. Při nákupu se ti odečtou runy (rudy).
Say: Jo přesně tak ten meč ti vyková kovář. Třeba ve wyzimě jsi přece vždycky měl dva vedle sebe. Jeden prodával různé kravinky zbroje a meče a druhý měl prázdný inventář a pokud jsi měl potřebné runy/meteority tak v jeho inventáři se objevili ty meče, které můžeš vykovat.
Tak ani sérii Witchera nemine choroba jménem ,,zjednodušování" a ,,zabíjení prvků hratlenosti"...

,, - Inventář bude přehlednější (rozdělen do částí) a neomezený.
- Geralt (z hlediska levelování) bude mít jakési tři archetypální složky - boj, mágie a alchymie.
- Vrátí se schopnost meditace (a tentokrát nebude závislá na konkrétních místech).
- Předměty budou mít z části náhodně generované statistiky.
- Systém časování úderů (jako v Zaklínači) již použit nebude."


Zdroj: http://thewitcher.cz/index.php?action=par&id=462

Navíc během soubojů zde bude něco, jako u SW: Force Unleashed... Mačkání tlačítek včas, čímž se ovlivní průběh soubojů v cut-scénách. A to všechno jen aby vyhověli multiplatformám. Ale nebudu skeptik. První díl má koule a pokud vím, druhý dělá stejný tým... Snad to dokážou podat.

Jo a import Geralta z jedničky (itemy a rozhodnutí) prý bude také možný.

MtD: Mě se právě nikdy vykovat meč nepodařilo. Mám to chápat tak, že když budu mít požadované runy/rudy u sebe v inventáři a dojdu ke kovářovi, tak se objeví meč se statistikami podle run/rud?
Say: Tak jsi si asi všimnul, že když vykoveš nový meč z meteoritu tak ti ten starý zůstane ne ? A v případě, že dostaneš/koupíš novej stříbrnej meč tak ten starej se automaticky vyhodí na zem.

Pokud by jsi ale hodně chtěl mít možnost udělat více mečů, tak stačí využít menší chybky při které půjdeš s meteoritama/runama ke kováři a v té nabídce, kde si ho můžeš koupit vyhodíš na zem ty runy a pak si je sebereš a můžeš je použít znovu.
MIGtheDRAGON: Eru ale psal, že že starý nezůstane, tak se dohodněte=D
Say: Už jsem to sice napsal jednou o příspěvek níž, ale napíšu ti to klidně znovu, že jsi to ty :). Meče nejdou překovat, můžeš jen vykovat nové. Maximálně na ně můžeš použít nějakou runu nebo brousek a to se to potom sčítá.
Jde překovat i unikátní meče, jako je třeba Harvall? To se potom účinky znásobí?
Ono se tomu sice říká překování, ale s každou runou/meteorem vykováš novej meč. Takže vlastně žádnej nepřekováváš.
Eru: Dobrý nápad, kostky se hodí=) Jo a jde překované meče překovat ještě jednou? Třeba se mi nebude líbit výsledek a najdu nové rudy/runy, půjde to?
Say: Ano, naslepo to jde. Pokud, ale chceš všechny (nebo aspoň drtivou většinu, musí je koupit). Nejlepší a asi jediný rychlý způsob, jak získat velké množství peněz jsou kostky. Pokud použiješ metodu load/save bude ti stačit u každé postavy vyhrát jen jednou. Pokud nemáš rád load/save sbírej ingredience (rychle se respawnují), míchej z nich lekvary a ty prodávej.
Eru: Ono jde dělat lektvary i na slepo, bez znalosti receptu, že? Přesto bych rád všechny recepty posbíral. Ta hra mě k tomu nehorázně vybízí. A to se u mě dlouho žádnému kousku nepovedlo.
Eru: Jo tak, to je celkem logické=) I to rozdělení. Dík.
A ještě by mě zajímlo, jestli lze získat veškeré recepty na petardy/oleje/lektvary jinak, než koupí. Šetřím totiž na zbroj každý orén.
Nějaké dotazy:
- Pomocí meteoritů lze překovat obyčejný i stříbrný meč? Tzn. původní nezůstane?
- Pokud jde i stříbrný, jde do něj potom nakovat i runy?
Ne každý ale na tu jeho imunitu kouká stejně :) Velitel stráží ti tam přece nějak přímo říká, že tě chce mít na očích.
MIGtheDRAGON: A hraju sakra za zaklínače, imunního na všechny nemoci. Pche.
MIGtheDRAGON: Pytlefixkunapes. To jako fakt nejde z Wyzimy přejít do jejího okolí?
Say: Ne po tu kartičku už nezískáš vracet se do dějiště předchozí kapitoly nedá (kromě ve třetí samozřejmě).
Hoho, Ozzrel měl teda tuhý kořínek. Nicméně zatím mám 99% veškerých možností hry splněných (na konci 2. kapitoly - 9. level, nejtěžší obtížnost s FCR), 1% je kartička za vesničanku, která po mě chtěla tulipány a já je tenkrát neměl... A teď je pozdě, protože všichni vesničané jsou už zalezlí=/ Snad ji půjde dostat i po těch událostech s Bestii. Už si to nepamatuju. Jde se vracet do dějiště kapitol (kromě prologu)?
MtD: tady je problém ten, že každé znetvořené humanoidní stvoření vypadá jako skřet.
Say: No v DA o nich nikdo nemluvil jako o skřetech ty tam spíš představují nějakou novou rasu. Tady je problém, že každé znetvořené humanoidní stvoření se automaticky přejmenuje na skřeta ...
Bodkin: Ještě Dragon Age, kde skřetům dali podrasu ,,nemrtvý" a jména jako ,,Alfa výřivec" nebo ,,Svíječ" či ,,Křikloun". (překlad jak ,,poďme do hor").

První díl seriálu... Tak to ti ještě 12 schází.

Triss... No. Je rozdíl mít někoho v paži a s někým si hrát (tam už nějaký ten vztah je). A běž se raději tulit ke svojí ženě, než k texturou obalenému mluvícímu modelu=P

Jo a mimochodem... V pokračování se budou věnovat víc Triss=)
To bylo dobré! :Thumbs up.:

A teď vážně, kdo toho šovinistického idiota jen hrál? :D

Say: Zaklínač byl k pláči. Pravda, viděl jsem jen první díl. Stačilo.

Walome: Nějak si nepamatuji, že by měl Conan doktorát z filosofie. A mluvil tam mnohem více než v Terminátorovi.

Dobré fantasy bude, až někdo natočí něco od Abercrombieho.

Filmový pán prstenů je zlo zlovité, od té doby všichni temní páni, skřeti a jiní zmetci vypadají jako odtamtud vypadlí. Tímto zdravím všechny nápadíté vývojáře a designéry (Two worlds, Dark Messiah, Overlord...)

Say2: S tvou skvělou pamětí se jistě musíš být ideálním voličem kdejaké politické strany. Nebo tvá verze neměla to videíčko kde Triss říká: Žádný strach, zaklínače mám pod palcem, udělá co mu řeknu.

A teď se jdu tulit ke své krátkovlasé, feministické lesbě :)
Walome: V Conanovi že se za celej film nic nestane?? BOWLSCHET! :D
A co třeba Highlander? Nebo Blade? Indiana Jones? Nebo seriál Hex? :)
A krom toho v LOTRovi 1 je akce tak akorát- to nemůžeš říct! A taky se tam toho děje celkem dost. Stejně tak jako Stardust, kterej teda mně osobně moc pohádkoidní nepřišel (spíš komediální, ale rozhodně ne pro děcka).
A jestli mě ještě jednou byť jen nepřímo nazveš tím slůvkem na "p", tak uvidíš :P (nezapomeň, že vím kde bydlíš, aspoň přibližně :D)
jc2b: jo, Nekonečný příběh, to je fakt. Ale ten je taky pohádkoidní. A v Conanovi se přece za celej film nic nestane :) Arnie tam mluví snad ještě míň než v Terminatorovi :-D
Na Game of Thrones se strašně těším a vkládám do něho velké naděje.
Walome: Takovýmhle stylem, kdy vidíš scény vytržené z kontextu, můžeš odpálkovat plno filmů.

Co se týče fantasy seriálů, HBO produkuje Game of Thrones.
Walome: Co takový Souboj Titánů (origoš), Barbar Conan, Nekonečný příběh (jednička), Labyrint (i když to je taky pohádka)...?