Survival hry moc nemusím, mám svých problémů dost. A tohle je opravdu depresivní hra, kdy se na začátku lze dostat do spirály smůly a špatných rozhodnutí bez nadějí na budoucnost. Navíc přežívání ve válečném městě jde dosti vztáhnout na reálné osudy (například Táni Savičevové) a připomene, že válka není jen o obětech a hrdinství vojáků. Velmi si vážím nápadu a sdělení, nicméně občas mi bylo hraní až nepříjemné.
Žánrem je hra 2d kombinací sims a plošinovky. Nabízí znovuhratelnost, protože gameplay má svá specifika díky náhodným počátečním lokacím a složení party. Na druhou stranu mechanismy jsou vždy stejné a vcelku omezené. Základem přežití je crafting a přiměřená opatrnost při hledání surovin v noci. Cílem je vybudovat si ekonomickou soběstačnost kdy zajistíte základní potřeby své skupiny a směnou nahradíte výpadky.
Příběh je tu trochu vedlejší, postavy mají svou minulost, průběhem hraní o nich něco málo zjistíte. Občas při nočním hledání surovin narazíte na něco, co řekne něco o životě bývalých obyvatel. Jsou tu náhodné události, kdy k vám občas někdo přijde pomoci či požádat o pomoc, herně je to obvykle jen ztráta člena na den za odměnu. Fajn je také radio, ze kterého můžete zjistit vývoj pro následující dny. Vše ale spíš dotváří atmosféru než že by bylo vaším motorem. Vaším motorem je přežít.
2D Grafika nádherně sedí, krásně realistické černobílé rozanimované náčrty. Postavy se pohybují se podle stavu, například unavení či ranění se pohybují jinak než zdraví. Zádumčivá hudba se trochu opakuje, ale dotváří atmosféru bezútěšnosti. S ovládáním jsem měl občas problém, jelikož se hra automaticky ukládá až po dni, tak si musíte dát aspoň zpočátku hodně pozor abyste se neuklikli, ať už pří nočním výběru lokace/vybavení na ni či při činnosti v samotné lokaci.
Žánrem je hra 2d kombinací sims a plošinovky. Nabízí znovuhratelnost, protože gameplay má svá specifika díky náhodným počátečním lokacím a složení party. Na druhou stranu mechanismy jsou vždy stejné a vcelku omezené. Základem přežití je crafting a přiměřená opatrnost při hledání surovin v noci. Cílem je vybudovat si ekonomickou soběstačnost kdy zajistíte základní potřeby své skupiny a směnou nahradíte výpadky.
Příběh je tu trochu vedlejší, postavy mají svou minulost, průběhem hraní o nich něco málo zjistíte. Občas při nočním hledání surovin narazíte na něco, co řekne něco o životě bývalých obyvatel. Jsou tu náhodné události, kdy k vám občas někdo přijde pomoci či požádat o pomoc, herně je to obvykle jen ztráta člena na den za odměnu. Fajn je také radio, ze kterého můžete zjistit vývoj pro následující dny. Vše ale spíš dotváří atmosféru než že by bylo vaším motorem. Vaším motorem je přežít.
2D Grafika nádherně sedí, krásně realistické černobílé rozanimované náčrty. Postavy se pohybují se podle stavu, například unavení či ranění se pohybují jinak než zdraví. Zádumčivá hudba se trochu opakuje, ale dotváří atmosféru bezútěšnosti. S ovládáním jsem měl občas problém, jelikož se hra automaticky ukládá až po dni, tak si musíte dát aspoň zpočátku hodně pozor abyste se neuklikli, ať už pří nočním výběru lokace/vybavení na ni či při činnosti v samotné lokaci.
Pro: Atmosféra, grafika
Proti: Deprese, po čase stereotyp