Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
V te době jedinečná revoluce v RTS, ze které se těží dodnes. Toto je jedna z mála RTS, na kterou vzpomínám a rád si ji zahraji v jakkémkoliv módu. Neomezená možnost stavení budov a obrany k obrazu svému, hlavně v té době možnost střelby jednotek za chodu, v te době nic takového žádná RTS neměla! Také skvéle vybalancované jednotky, kdy není problém soupeřit proti hráči např letadlo vs tank + možnost stavění jednotek o dalšího lvlu výš. Jen pro zajímavost, tato hra má už několik vlastních modifikací např. Spring:TA nebo se teď chystá "remake" zvané Planet Annihilation.

Pro: Dynamické RTS, Jednotky, Otevřená možnost stavnění

+4
  • PC 90
Total Annihilation přišla s nečím novým a nevídaným, přinesla skvělé bitvy, kladla velký důraz na taktiku a celkově hýřila nápady.

Dvě strany konfliktu kde neuvidíte žádné lidi, pouze bojové roboty, svazy tanků, letectvo a námořnictvo. Zde nechybí žádný z důležitých prvků válečnictví, nelze se zde plně soustředit jen na jednu taktiku, hráč musí přemýšlet a taktizovat podle situace. Absence pěchoty a rozdělení jednotek na vozidla a roboty, je výborné každý má nějáký smysl a v různých bojových uskupení se dá plně využít jejich potenciál. To vše není nijak omezováno na populační limit takže klidně může dojít k masivním bitvám kdy se bojiště může posouvat jen po kouskách.

Díky tomu že hlavní dvě suroviny jsou nevyčerpatelné, ale musí se shromaždovať v zásobnících z kterých se pak čerpají při výrobě jednotek nebo stavění budov. Originální nápad a skvěle funkční. Letectvo zde hraje taktéž velkou roli díky svým průzkumným vlastnostem, síle bombardérů a stíhačů, zde jsou dva technologické stupně pro všechny typy válečních strojů, základní a pokročilejší kde už je znát větší síla jednotek.

Dále je zde kladen důraz na budování obrany pomocí slušné nabídky obraných věží, zpestřením je také možnost že prakticky skoro všechny jednotky se mohou snažit sestřelit letouny, jistě jednotky s raketomety to mají jednoduší ale nejsou orientovány pouze jako zbraně země vzduch.

Nejzajímavější mi přišlo námořnictvo, z důvodu že se v RTS zas tam moc nemuselo. Zde jsou k dispozici ponorky, lodě pro podporu letectva, mohutné křizníky, fregaty proti ponorkách a na ostřelování pobřeží no prostě paráda. A veškeré zničení jednotky nemizí ale zůstávají jejich vraky na bojiště. Což působí skvělě a zanechávájí odkaz na bitvy a střety s nepřítelem.

V době kdy se hráči věnovali převážně sériím jako Duna, Warcraft nebo Command and Conquer přišel Total Annihilation jako dar z nebes s takovými možnostmi které dodnes zanechávají nádherné vzpomínky na tuto vynikající RTS.

Pro: Námořnictvo, letectvo a pozemní jednotky se skvěle doplňují, prvky taktiky a obrany, obrovské bitvy, suroviny bez limitu, netradiční Sci-fi

Proti: Pouze dve strany které měli odlišnosti pouze v detailech

+8
  • PC 85
Těžko v té době hledat takhle nekompromisně originální (base to base) RTS. Nelze jí vynášet do nebes, protože např. ve srovnání s o rok mladším Starcraftem nemá tak vymazlené strany a tak různorodě specializované jednotky. Ve srovnání v pocitu z boje ale jasně vítězí, protože tahle hra je celá prošpikovaná výbornými designérskými nápady. Poslat ve SC své letectvo na nepřátelskou armádu znamená vzít konstantně levitující jezdím-přes-všechen-terén jednotky, které k ní doletí, zastaví a začnou si jí dávat na férovku. V TA jste poslali skupinu bombardérů, která vzletí (bez fixace na nějakou budovu), přeletí přes ní a utopí jí v efektním koberci, načež po nepřátelích zbyde pouze vrakoviště, které ve chvílích nouze můžete využít jako rychlý zdroj kovu. I námořní bitvy pro mě až do setkání s Cossacks bylo to nejlepší, co jsem v žánru viděl. Není to pouze o boji v jiném terénu s jiným typem jednotek, než na souši, ale lodě se skutečně chovají (v rámci možností) jako lodě. Když jsem viděl, jak krouží, najíždí si do úhlů hlavní a bitevníky pálí z baterií, zatímco menší lodě kolem odhání ponorky, tak jsem se fakt neubránil vrnění. Téhle hře nemám ani problém odpustit 3D grafiku, protože tu má narozdíl od řady jiných strategií skutečné opodstatnění.

Už je to delší doba, ale myslím, že to byla právě tahle hra, která mě zbavila zájmu o hry jako KKND, Red Alerty a tuhle partu (sice jsem si občas ještě něco zahrál, ale takové nadšení už to nebylo). Vidět jak něco takového dobře funguje pohromadě pro mě byl docela zážitek. Když teď o tom tak přemýšlím, tak tomu ještě pár procent přihodím. :)
+13 +14 −1