Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Clark Kent • Novinář • Metropolis (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Total Annihilation

  • PC 85
Těžko v té době hledat takhle nekompromisně originální (base to base) RTS. Nelze jí vynášet do nebes, protože např. ve srovnání s o rok mladším Starcraftem nemá tak vymazlené strany a tak různorodě specializované jednotky. Ve srovnání v pocitu z boje ale jasně vítězí, protože tahle hra je celá prošpikovaná výbornými designérskými nápady. Poslat ve SC své letectvo na nepřátelskou armádu znamená vzít konstantně levitující jezdím-přes-všechen-terén jednotky, které k ní doletí, zastaví a začnou si jí dávat na férovku. V TA jste poslali skupinu bombardérů, která vzletí (bez fixace na nějakou budovu), přeletí přes ní a utopí jí v efektním koberci, načež po nepřátelích zbyde pouze vrakoviště, které ve chvílích nouze můžete využít jako rychlý zdroj kovu. I námořní bitvy pro mě až do setkání s Cossacks bylo to nejlepší, co jsem v žánru viděl. Není to pouze o boji v jiném terénu s jiným typem jednotek, než na souši, ale lodě se skutečně chovají (v rámci možností) jako lodě. Když jsem viděl, jak krouží, najíždí si do úhlů hlavní a bitevníky pálí z baterií, zatímco menší lodě kolem odhání ponorky, tak jsem se fakt neubránil vrnění. Téhle hře nemám ani problém odpustit 3D grafiku, protože tu má narozdíl od řady jiných strategií skutečné opodstatnění.

Už je to delší doba, ale myslím, že to byla právě tahle hra, která mě zbavila zájmu o hry jako KKND, Red Alerty a tuhle partu (sice jsem si občas ještě něco zahrál, ale takové nadšení už to nebylo). Vidět jak něco takového dobře funguje pohromadě pro mě byl docela zážitek. Když teď o tom tak přemýšlím, tak tomu ještě pár procent přihodím. :)
+13 +14 −1