Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Last jedi: Tebe se ty dva poslední příspěvky moc netýkaly :-)
Já si vyčetl, co se mi na hře nelíbilo a podle toho jsem hodil hodnocení. Jako jo, uznám, že je komplexní, ale prostě mě se ty disciplíny apod. nezdají tolik cool a hrál jsem to jednodušším stylem, který působí docela neohrabaně. Přesto jsem ale uznal, že až na tu akci (která se vám líbila, ale mě prostě ne) byly úkoly variabilní, pestré, příběh fajn apod. Zbytek hry OK. Ale akce se mi nelíbila a ani ty disciplíny z videí se mi nezdají tolik "cool".

A ty přirovnávání tu opravdu nějací tvoří divné. Snaží se udělat dojem, ale přirovnání je naprosto nesmyslné - proto si dělám srandu, že někteří tu moc rozumu nepobrali :-)
A některé vaše argumenty se mi také nelíbí a to jak furt vytahujete nějaké blbosti, které nesouvisí s diskuzí ke hře (případ Kubluse).
Pivo: (OT)"To tu prosímtě nepiš. Nehodilo by se to tu a nesouviselo nijak s dikuzí. Byl by to takový výkřik do tmy, které tu vykřikuješ docela často :-)" Toť se vracím k celkem ironickému faktu, že člověk, jenž tohle vcelku hloupě a nesmyslně použije, tu všude po diskuzích plácá kraviny (a ostatní si na to už zvykli) a jeho neustálým rádoby vtipům se nikdo ani nesměje (nebo respektive ano, ta ubohost občas člověka rozesměje). Narážet na mého Avatara taky nemusíš, když v něm sám máš odpornou držku, která tě sice (pravděpodobně) vystihuje, ale i tak bych si z tvé pozice moc nevyskakoval.

Jinak ironie mnou zmíněná? Krom víc věcí můžu vytáhnout už jen to, jak si tu byl pohoršem, že na tebe všichni vytahují Batmana a Fénixe, ale vždyť ty sám sem pořád zatahuješ nějaké pitomosti, jako je kill.switch! A pořád to zas vytahuješ. Celé si to ještě tak zaobalil, že to vypadá, jako bys to hrál, jen abys nasral Caelose. Well done :)
Áno Pivo, jediný dostatočne kvalitne analyticky z každého aspektu hodnotíš hry a nebojíš sa poukázať na nedostatky, my ostatní sme len zamindrákovaní slaboduchí frackovia, ktorí zabudli vyrásť a v palici majú seno. :D
Silent: No některé tvé komentáře, kde píšeš:

"Hovadina ... debilní krev , nesympatický hrdina , kyčovitá jungle
Ve zkratce:
Pro: nic
Proti: vše"

svědčí tak o věku pětiletého dítěte, takže být tebou si tu moc nevyskakuju :-)
Navíc je divné, že celé dva dny od tebe nemám mínus, ale jak řeknu, že mě už štveš s tím Fenixem a psaním o něm furt, tak mám do vteřiny mínus. Jsi asi hodně emocionální jedinec (psychicky narušený), kterého je lehké se dotknout :-D

Caelos: "kill.switch je čistě hra založená na akci, ehm. Je tam jen akce, nic jiného. VTMB ne." kill switch = 10%, Vampire = 60%. Přijde mi to svým způsobem férové. Hodnotili jsme podobně. Tohle asi nepopřeš :-)

Kubulus: "Takže jsme zase u toho. Tvoje hodnocení nelze brát vážně..." A z toho plyne kde, že jsem něco kritizoval a pak dělal sám? Utekla mi pointa žalude :-) Já jen vidím reakci Cobry na mě. Nic víc, nic míň. Jen vidím to, že se mu nelíbí můj styl hodnocení. Kromě toho ty tu píšeš úplné bludy a přirovnání, která nedávají hlavu ani patu a přijde mi, že ani nepřemýšlíš nad tím, jaké přirovnání zvolíš a prostě něco plácneš jako vůl :-)


Cobra: Nikdy nejde hodnotit všechny hry ze stejného pohledu jedním objektivním měřítkem. Třeba u kolizního modelu - U FPS se hodí daleko více než u nějakých rubaček z izometrického pohledu, kde bys ten model ani tolik stejně neviděl a neužil si ho tolik. Stejně jako někdy je délka hry klad jindy zápor - záleží na kvalitě zbytku. Občas nějaká nelogičnost nemusí vadit a můžeš ji využít, či nemusíš ve svůj prospěch (třeba když v G2 piješ lektvar a něco tě přitom napadne, tak ti lektvar zůstane, ale přibude jeho účinke - jde tak dobře cheatovat, když chceš. Ale mě to s tím moc nebavilo, v jednom ze sedmi dohrání jsem to zkusil nebo ve dvou možná). Nějaké chyby ti ale vadí a kazí ti požitek z atmosféry. A navíc je to otázka osobního vkusu. Jiný jedinec by to mohl cítit přesně naopak.
Není chyba jako chyba. Jsi jako malý, kdy si to uvědomíš, že nemůžeš všechno brát úplně stejně.


Kurcatovium: Kdybych si koupil babetu a nenastartoval ji, je jako bych si koupil Vampire a nikdy ho nanainstaloval. Když vám ta přirovnání nejdou a píšete tu kraviny (hodné pro Chocholouška), tak radši nic nepřirovnávejte :-D
Mně prostě pořád přijde, že Pivo tu hru (VTM:B) vůbec nepochopil... Asi jako kdyby si koupil babetu a celou dobu u ní jen šlapal a zapomněl nastartovat.
Udělám z toho velmi zajímavou koláž a ukážu Pivovi, jak moc ironicky jeho příspěvky vždy vyzní. Vždyť to, co on tu před chvíli kritizoval, tu dělá sám.

Cobra: "Takže jsme zase u toho. Tvoje hodnocení nelze brát vážně..." Tys někdy Pivovo hodnocení vážně bral? :D
Pivo: kill.switch je čistě hra založená na akci, ehm. Je tam jen akce, nic jiného. VTMB ne.
Caelos: Nepochopil. Hodnocením jsem tě zaprvé VŮBEC nechtěl nasrat. Jaký bych měl důvod? Mi za to vůbec nestojíš, abych mátl sám sebe svým hodnocením a dával hře, která by mě bavila menší hodnocení :-)
A Kill switch opět nezmiňuju, abych tě nasral. Jen říkáš, že se nemá smysl zaobírat nad hovadinama. Já jen tvrdím, že se mi nelíbila akce Vampiru svým umělým (místy možná nelogickým) zpracováním. Ty si stěžuješ na Kill Switch akci a já na Vampire akci. Chtěl jsem tím říct, že jsme ve stejné situaci a stěžujem si vpodst. na to samé. Nic nepapouškuju a nesnažím se tě nijak nasrat.
Prudil jsem akorát tím, že jsem psal u Deus Exe, že je to hra pro mě. Nic jiného si nepamatuju.

Isair: Mě se to souboje líbily, protože se mi zdály takové místy přirozené a místy i sadisticky přehnané :-)
To rozsekávání vejpůl apod. Neříkám, že byly něco extra, ale bavily mě. Ovšem nic extra a nejlepší souboje jsem zažil v Dark Messiah a to byla bomba. Devil May Cry 4, Gothicy, Riseni byli proti tomu slabší. Možná i ty Batmanovské souboje mě tolik nechytaly.....no to nevím. Pro mě tak nastejno.


Cobra: Snažit se můžeš, ale záleží, zda se to tolik projeví :-)
Možná vůbec - muselo by ti být vše jedno. Jinak jsi na tom asi jako já :-)

EDIT: Arx měl podle mého hutnější atmosféru (nebo alespoň mě se zdála hutnější) a proto jsem šel s hodnocením dost vysoko :-)
Pivo: Někteří se snaží hodnotit aspoň trochu srovnatelně... Škoda, že tu není nějaký ignore list, Pivo by si na něm u spousty lidí zcela jistě vykoledoval první místo :-)
Pivo: A zase to samé, co tady pořád taháš nějaký ubohý kill.switch? Já nehodnotím objektivně, už jsem to několikrát zmiňoval. A navíc to s tímhle nemá noc společného, ty si pořád myslíš, že jsi mě nasral, když jsi dal VTMB 60%, dej si i 10, je mi to jedno, jen si nehraj na objektivitu, jak jsi to dokonale zhodnotil. A dost už, ty budeš pořád papouškovat to samé, tahat tady desítky jiných her a stejně to nikam nevede.
Pivo: Celkem se divím, že tě Arx Fatalis ale tak bavil:), vždyť tam souboje zrovna příliš propracované nejsou. Arx mi často přišel spíše jako taková adventura se skvělou atmosférou.
Nevím, když se něco v soubojích opakovalo častěji, tak mi to většinou vadí. A ty souboje se mi nelíbily hlavně proto, protože mi přišly takové počítačové a umělé - spousta divných pohybů, úhybů apod.
Asi ten samý důvod, jako tobě se nelíbil Kill switch - protože ta postava tam cupitala nějak divně a nemohla přeskakovat překážku, ale musela ji obejít. To je ten samý případ, kdy se nad tím vůbec nemusí pozastavovat, ale pozastavíš. Mě to tam také trochu štvalo, ale ne tolik jako tebe, abych hru odsoudil, ale konec konců také má menší hodnocení u mě než Vampire. (jinak pravda, že Kill switch nabízí jen tu akci, takže tam to je horší a pravda, že jsem se ve Vampire až moc přikláněl k té akci).

Cobra: To nejde asi brát ničí. Ať už chceš nebo ne, vždycky na tebe třeba něco zapůsobí něco podvědomě a ani ty hodnocení netrefuješ přímo objektivně podle nějaké šablony. Mě se prostě souboje v Gothicu líbily, protože se mi zdály méně umělé. Třeba tam byly nějaké nelogičnosti, ale kdyby se je snažili vývojáři napravit, tak by to soubojům třeba uškodilo a zdály by se zamtenější. To je otázka vkusu.
Nejsem stroj, abych si propočítával hodnocení na základě miliónu faktů, ale vnímám hru jako celek. Někdy se mi může i nějaká nelogičnost líbit, ale někdy hru otravuje. Na druhého jedince může ten samý případ zapůsobit jinak.
Dokonale to vyjadřuje jeden příspěvek z filmového fóra: " Nechápu
Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že ve filmu "Válka světů" v celé Americe fungovalo auto jenom Tomu Cruisovi? Tohle jsem nepobral... Díky." Proč bych měl takové hlouposti řešit? Vždyť to není žádný epic fail.
Cobra: A o tom to je. Každý má svůj vlastní názor, své vlastní pocity. Někdy vidí nějakou nelogičnost, ale mávne rukou a řekne si, že mu to tolik nevadí. Jindy vidí něco podobného, ale už mu to třeba kazí požitek z hraní.

U Gothicu jsem přehlížel takové věci, jakože nemůžu sejmout i protivníka, kterého nemám zaměřeného, protože se mi jinak souboje docela líbily, viz. můj předchozí příspěvek. Možná bych to zranění okolních protivníků bral i za zápor, když by to nebylo dobře provedené. Těžko říct.
A pohyby při soubojích se mi zdály furt lepší než ve Vampire. Prostě jsem si je více užíval, je to tak těžké pochopit? :-) Vypadaly podle mě přirozenější a ne tak uměle.
"O žádném přehlížení chyb jsem nic nepsal. Tady je prostě člověk buď velkorysý a umí přehlížet nebo není. Záleží na každým jednotlivci, co mu vadí a co ne. Otázka vkusu :-)"

A o tom celá ta diskuse je. Ty jsi totiž velkorysý, jen když se ti to hodí...
Deimos se nezmiňoval za co hře dal 55%, takže útočit jen kvůli hodnocení by bylo blbé.

Jinak cheatování by mě nebavilo, to není moc pro mě. Disciplíny byly asi fajn, i když mě se moc nelíbily a to ani z gameplay videí a celkově mě tyhle prvky moc neberou (přesto je fajn, když tam jsou, protože jiní to třeba ocení), ale jelikož jsem neviděl všechny a navíc můj Brujah je měl nejhorší (jak říkáš), tak to nemůžu objektivně zhodnotit.

Jinak podobný typ her nejsem moc zvyklý hrát, ale třeba Arx Fatalis (který byl dost hardcore jinak) jsem zkoušel procházet různými způsoby a znal jsem různé fígle. To samé se dá říct o Gothicích a možná i Risenu. Záleží jak mě hra baví a podle toho prozkoumávám.

A nevinné jsem nevraždil, lidkost jsem měl na maximu, protože jsem většinou úkoly plnil po dobrém.

Jinak variabilita byla celkem fajn (vím že vlkodlaka šlo zabít nebo utéct apod.), uznám že hra byla v jistých ohledech propracovaná, jen jsem k ní šel z jiného úhlu pohledu.


Cobra: Ano u Gothicu mě to bavilo. Souboje byly jednoduché, ale jejich styl se mi hodně líbil a užíval jsem si je. Když na mě běžel ork, tak jsem mu uskočil, pak vykryl úder a kombinací tří seků jsem ho zranil a pak zase dokola. Vždy podle toho, jak to vyšlo. Bylo to jednoduché, nebyly tam žádná složitá komba, ale líbilo se mi to více než celé Devil May Cry 4. Nepotřeboval jsem ani kolizní model a žádnou fyziku.

A já psal o tom, že jsem nechápal ovládání a nevěděl, jak se hra hraje. Na to člověk prostě musí vyspět :-)
O žádném přehlížení chyb jsem nic nepsal. Tady je prostě člověk buď velkorysý a umí přehlížet nebo není. Záleží na každým jednotlivci, co mu vadí a co ne. Otázka vkusu :-)
Už radši nereaguj:-)) Já budu hodný a poradím ti, jelikož jsem přejel hru několikrát a vím, že za každý charakter je hra aspoň v několika maličkostech jiná, což takhle si zahrát znova? To tě nezajímá, co umí disciplíny na vyšších levelech? Příjde například hlouček nepřátel a ty (když jsi na ten macho styl) si nemusíš ani prdnout, prostě je donutíš spáchat hromadnou sebevraždu, pokud někdo zústane, tak ho uvedeš do transu a vysaješ do prázdna. Nebo ho donutíš se nekontrolovatelně smát, či přidat se k tobě a on ti bude pomáhat, dokud nenatáhne bačkory. Samozřejmě tvůj Brujah tyhle disciplíny neuměl. Brujah má disciplíny asi nejhorší.

Pokud máš Score, což předpokládám máš, když hodnotíš hry ze Score, tak si nainstaluj verzi ze Score, dej do toho tu češtinu a bugy by se něměly objevovat, akorát se můžeš při loadingu seknout ve dveřích, což se mi ale už nestává, vím jak otvírat dveře.

Nebo si nacheatuj postavu, klidně ti napíšu jak, abys měl úplně všechny statistiky i disciplíny na plného, pak budeš hned od začátku největší bombarďák, to by tě mohlo bavit. A experience ze hry si nech na zvyšování lidskosti, protože jsi určitě mlátil i chudáky nevinné.

A jelikož jsi to dohrál jen jednou za všeobecně nejhorší klan, neobjevil jsi určitě 50% ze hry. Například takový Malkavian, pominu-li, že jeho dialogy jsou někdy nesmírně vtipné si v downtownu může pokecat ve svém bytě s televizí:-) a tak dále je toho hodně. Jako Nosferatu třeba nedostaneš byt v Downtownu, ale v kanále. A mohl bych pokračovat hodinu.

Neříkám, že jsi hru nepoznal tak, abys ji nemohl hodnotit, jen prostě nejsi schopen říct, že ti ta hra nesedla, protože podobný styl her běžně nehraješ a nemáš chuť objevovat nějaké tajemství a kouzla téhle hry. Proto jí dáváš podle tebe adekvátní hodnocení. To je v pořádku, ale ty se tady snažíš mocímermo přesvědčovat, že jsi naprosto objektivní, přičemž opravdu zmiňuješ nehorázné kokotiny. A je asi jasné, když ti tady každý z té spousty lidí co se účastní téhle plodné diskuse nedává za pravdu, tak asi pravdu skutečně nemáš. Opravdu nejsi mučedník, který objektivně zhodnotil hru a zaslepení fanatičtí fanoušci tě tady za to lynčují.

Zkus to prostě zahrát znova, nebo tady pořád dokola nepiš hovna.

A mimochodem Deimos, kterého mám v přátelích hodnotil hru 55% a útočím snad na něj?
A v Gothicu se ti to líbilo? Aha...

"Když jsem poprvé spustil Gothica moc mě nenadchl, a přestože jsem se ho snažil hrát, byl jsem tehdy ještě asi nevyspělý na to, abych pochopil jaký je to úžasný svět, a hru odinstaloval z důvodu, že jsem nevěděl co dělat."

Možná jsi měl to stejné udělat i s Bloodlines a počkat, až budeš dostatečně vyspělý na to, abys dokázal drobné technické nedostatky přejít jednou větou.
Last Jedi: U soubojů na blízko to tak fungovalo, to ano. Ale ne pokud jsi používal střelnou zbraň. Tam už to bylo horší, zvláště v pozdější části hry, kdy nepřátelé trochu zodolněli.

Cobra: To, že se to vyskytuje v ostatních RPG, neznamená, že se to musí vyskytovat i ve Vampire. To, že se mi něco nelíbí v určité FPS taky neznamená, že to hře nemůžu vytknout, když se to objevuje v jiných fps docela často. To by pak hodnocení a kritika ztrácela smysl, protože bych se všude vymluvil, že tohle se vyskytuje často i v jiných hrách. To pro mě není výmluva. Akce měla být lepší, ale když se vám líbila, nic proti vašemu vkusu. Ale to neznamená, že se musí líbit i mně.

Caelos: Jasně. Jsi fanoušek hry, takže zastáváš svůj zaujatý názor a jasně - všeci, co sdílí stejný názor mají pravdu, protože hru chválí. To, že si myslíš TY, že oni mají pravdu, NEZNAMENÁ, že pravdu mají.
Kromě toho nic shrnovat nemusíš. Tenhle tvůj konkrétní názor (první polovina tvého příspěvku) na věc je asi jako toaletní papír. Slouží tak akorát na vytření prdele a už se k němu nikdo nevrátí - na nic. Nepotřebné shrnutí. Jinak proti tvému vkusu nic nemám. Když se ti hra líbí, tak ať, ale to neznamená, že nemám pravdu.
Vy si tu určujete nepsaná pravidla, jak má RPG vypadat. A když se nějaký nedostatek projevuje u jiných RPG, tak u Vampire se může vyskytovat také a já mu to nesmím vyčíst, protože hra je prostě BOMBA.

Ale jsem rád, že se jinak shoduješ i s Isairem, Aoshim, MCZ, Ebbem kteří nešli přímo proti mě.
Já bych to shrnul, všichni až na piva máte pravdu.

Last Jedi: Souboje v chrámu byly moc dlouhé, to je to.
Paul: "No právě, souboje mě v Bloodlines taky hrozně bavily. Celerity, Blood Boil, Mass Hallucination, k tomu do ruky katanu, občas si vzít Colt Anacondu jen tak pro srandu = souboje jsou super." Pod toto sa podpisujem. + by som ešte doplnil stealth killy katanou. :)
Jedine, kde ma boje nebavili, bol chrám v čínskej štvrti, samozrejme boss fight bol zábavný, ale tie chodby pred ním ee.

Pivo: to s tým, že nepriatelia nič nerobili moc posúdiť neviem, ja keď som napr. útočil v melee combate, tak im to vždy dávalo určitý pushback, tým pádom znemožňovalo im to boj, či už na blízké, alebo strelbu.
No jo, prostě v RPG věc naprosto nevídaná, že postava přežije salvu z kulometu, jen jí to ubere pár životů a ona se klidně brání dál...
Na kolizní systém a propracovanou fyziku jsem vysazený až u moderních fps, ale nepotřebuju to ke štěstí u každé hry. Gothic mě bavil i přes to a také se na tom možná podepsalo i to, že jsem ho hrál před několika roky.

No, prostě jsem postavu založil spíše na těch soubojích se zbraní v ruce, než na disciplínách a možná i proto mi akce přišla divná. Prostě se na té akční stránce hry neshodem. Vám se líbila, mě ne. Disciplíny jsem občas používal, ale nějak moc ne.

A problémy s pohybem myslím tak, že jsem třeba někoho střílel samopalem, ale on sebou škubl, hned se narovnal, skrčil se a vystřílel do mě celý zásobník zase on. Přišly mi takové zmatené divné a nelíbily se mi. Někteří nepřátelé na kulky nereagovali vůbec a šinuli se za mnou i přesto, že jsem do nich sypal dávku. Nebo souboje se SWATy mi přišly nejnudnější, kde mě sundali přes celou mapu a ani o mě logicky nemohli vědět, protože jsem byl schovaný.
No právě, souboje mě v Bloodlines taky hrozně bavily. Celerity, Blood Boil, Mass Hallucination, k tomu do ruky katanu, občas si vzít Colt Anacondu jen tak pro srandu = souboje jsou super.

No a pak kromě soubojů tam byly nejlepší dialogy z her vůbec, parádní questy, ultimátní atmosféra a ňáký další detaily.
Pokud jsi od Bloodlines čekal FPS, tak to samozřejmě splnit nemohla...

Jestli to nebude tím, že Max i Mafie jsou akční hry... A ani tam nefunguje fyzika vždycky dokonale.

Ne, není to kvalita, ale pro účely RPG to stačí. A já jsem si žádných problémů s pohybem nevšiml.

Mnohem horší jsou souboje ve tvém oblíbeném prvním Gothicu, kde nejde zranit potvoru, na kterou zrovna nemáš zaměřeno. Fakt zábavná vychytávka.

Kurča: Přesně. Měl jsem kecací a melee postavu a se souboji jsem neměl problém... Jenže když on je vysazenej na dokonalej kolizní systém objektů a realistickou fyziku, tak je to pak těžký. Akorát teda nerozumím tomu hodnocení u Gothiců, kde není fyzika žádná...
Já opravdu musel hrát jinou hru. Mně akce (resp. souboje jestli to tak berete) ve Vampire bavila. Ano, hrál jsem částečně za kecací charakter, takže jsem se leckde vykecal, ale když přišlo na souboj, rozhodně jsem si znechuceně nepovzdechnul. Naopak... Disciplíny jsou super a využitelné, ale to se asi člověku jen musí chtít. Ono taky jestli jsi postavil svoji postavu na střelných a melee zbraních (namísto disciplín), tak se není čemu divit, že ti to přišlo divné.
Cobra: Ano, dal jsem za hru 300Kč, protože jsem ji chtěl shodit na dh a upozornit na sebe :-)
Opravdu mi to za to stálo :-) Je pravda, že jsem tušil, že nepůjdu s hodnocením nejvýš (i když jsem si říkal, že mě hra třeba překvapí), ale určitě jsem do toho nešel kvůli nějaké dh a upozorňování na sebe.

Netvrdím, že 60 je lepší než 80. Je to subjektivní hodnocení. Mě Dungeon Siege bavil více, ale netvrdím, že je lepší. Je to úplně jiný žánr, ty dvě hry nejde srovnávat. Od Dungeon Siege jsem čekal něco jiného a v tom mi splnil má očekávání více než v tom, co jsem čekal od Vampire.

A žádná šablona současné FPS.... I stařičký Max Payne má podle mého lepší akci nebo i Mafia, Half Life 2.

btw: Ty počítačové pohyby a díky nim i často celkově mizerně zpracovaná akce + další uvedené fakta v komentáři? To není žádná kvalita.
Aha, takže tvoje hodnocení nemáme brát vážně? To jsi měl říct hned, že 60 u tebe neznamená horší než 80 a 80 lepší než 60...

Aaale, akční část byla zpracována dobře... Tys na ni jen aplikoval šablonu ze současné FPS, proti které musí vycházet 6 let staré RPG vždycky hůř. A proto pitomé ;-)

Stačí se podívat, o čem píšeš v tom komentáři - samý malichernosti, kterých si sice normálí hráč všimne, ale rozhodně na nich nezaloží hodnocení. Tys prostě potřeboval hru shodit, abys na sebe upozornil. A teď se tady do toho začínáš zamotávat...
Cobra: To, že mé hodnocení je u nějaké hry vyšší neznamená, že prostě nutně musí být lepší. Já Dungeon Siege bral jako takovou jednoduchou odreagovačku, kde jsem si jen tak klikal a navíc to beru za jiný žánr než Vampire. Prostředí bylo fajn, nepřátelé byli také skvělí, grafika povedená. Prostě se mi to líbilo - viz. můj komentář. O žádné "lepšíšnošti" a "hůřečnošti" se tu nebavím :-) (ty slova byly zvolená schválně, protože některé vaše námitky tu do diskuze vůbec nesedí a mám z nich srandu).

Prostě pitomé? Pro mě akce byla špatně zpracovaná i na RPG, akční stránka zabírala minimálně polovinu hry, takže není dobré ji zanedbávat a proto se mi to jako pitomé nezdá. Nebudu se dívat jen na ten zbytek - dialogy, příběh, originalitu - to už bych hodnotil adventuru kurva už sakra :-)

Kubulus: Bugem? Holt mi něco uteklo a já si každý souboj užíval a na každého jsem používal jinou taktiku. O žádném bugu se mi nic nedoneslo, každý holt může něco přehlédnout. Teď se vsadím, že by sis chtěl zase rýpnout a napíšeš: "Proč jsi nepřehlížel u Vampire. Já myslel, že ty nepřehlížíš nic" To tu prosímtě nepiš. Nehodilo by se to tu a nesouviselo nijak s dikuzí. Byl by to takový výkřik do tmy, které tu vykřikuješ docela často :-)

A jinak se mi ani Vampire nezdá nějak extra propracovaný, co se týče vývoje. Není to nic špatného, ale nic co by mě oproti Risenu posadilo na prdel. Možná je na tom lépe, ale to neznamená, že je to více RPG jako Gothic. A také to nemění nic na tom, že souboje i v Gothicích mě bavily více než ve Vampire. I když to už je tady docela dost subjektivní pocit.

Last jedi: Ano, na stáří hry beru ohled. A ano Half Life 2 je podle mě designová orgie proti Vampire :-)
A to i nespočet dalších her.


Debata nikam nevede a pořád řešíme dokola to samé. Zakončím to takhle. Akční stránka nebyla nejlepší i na RPG, spousta lokací chudých i přestože znám datum vydání hry a jedná se o RPG a ten zbytek je docela fajn. Ani zbytek, i když byl dost fajn, bych nehodnotil 100%, ale pořád to bohatě stačí na to, aby hru vytáhl do lehkého nadprůměru.
(OT) MCZ: I kdybych na to aplikoval tvoje mechanismy, stejně si ode mě Pivo to mínus zaslouží. Tak já nevím kdy jindy bych už měl mínus dávat? Když přímo v komentáři nadá mně konkrétně do sviní?
(OT) kurcatovium: už se to tu sice řešilo jinde, ale budiž - dávat ke komentářům plus a mínus coby vyjádření ne/souhlasu mi přijde, ehm... retardované. To bych totiž "musel" "omínuskovat" tak každý druhý zdejší komentář (ke hrám, které znám; u Mafie by to byl každý první), ale nedělám to (a není to jen kvůli mé lenosti...), protože to zkrátka považuji za pitomé. Mínus se snažím dávat jen komentářům, kde mám pocit, že autor svá stanoviska nijak dobře neobhajuje (nebo jsou prostě pitomé), naproti tomu nemám problém dát plus někomu, kdo má třeba na hru výrazně jiný pohled, ale dokáže jej obhájit. To mi přijde jako rozumný přístup, který ovšem nikomu nevnucuji (on je mimochodem tenhle současný systém docela nešťastný právě kvůli tomu, že jej každý vnímá jinak a hodnocení komentáře pak má v podstatě nulovou vypovídající hodnotu). Tečka.
Tak podľa mňa sú Rise, Gothic, Bloodlines všetko rpg, to že sú na inom mieste v Gaussovej RPG krivke je druhá vec, ale myslím, že pre túto diskusiu nepodstatná.

Pivo: Ja som narážal na to, že neriešiš nič iné než nejakú tú akciu a prostredia, neviem čo si od nich čakal, pozri sa na dátum vydania hry, pozri sa trebárs na Half-Life 2 a povedz mi, že tam sú ošarpané chodby, ktoré majú vyzerať ako ošarpané chodby, zábavnejšie. :D
"Už to není ono" znamená lehký nadprůměr?

Takže Bloodlines jsou stejně špatný jako Fallout 3 nebo Two Worlds? A mnohem horší než Dungeon Siege? Když ti teda tak záleží na všem, proč jsi hodnotil Dungeon Siege tak vysoko? To ti ještě na všem nezáleželo?
Ale Pivo... říkal jsem, že tvůrci si dali práci s tím, jakým způsobem můžeš hrou procházet. Ta hra je komplexní, nejde tu o programování, ale o její propracovanost (pořád ale říkám to sámé, co tu už zaznělo). Ta hra si bere věc z FPS, ale to je jen kamera, stejně jako má ukecanost adventury, naproti tomu boje a možnost řešit situaci vícero způsoby odlišně zas z RPG. Ale to melu pořád dokola, stejně jako ty :)

Gothic a Risen tvoří spíše podkategorií. Vampire je víc RPg ve všem (atributy ovlivňující boj, propracovanost skillu) plus pytel dalších věcí.

jinak si ještě uvědom, že snad každý souboj v Risen šel vyřešit bugem, ačkoliv hra si dávala za cíl, že na každého soupeře musíš zvolit jinou taktiku. Tam ti to ale nevadilo (předpokládám).
Tak tím jsem narážel na Kubuluse, který se furt zmiňuje, že Gothic a Risen nejsou čistokrevná RPG a volím špatné tituly. Nevím v čem je Vampire více RPG.

"Já mám své pravidlo, že by mělo záležet na všem." Tak když už je v RPG nějaká ta akce, tak by podle mého měla být i ta zpracována kvalitněji. Podle mě je prostě blbé, když se ve hře bojuje a nebaví mě to. To že je ten zbytek fajn, to sice pěkné, ale už to není ono.

Risen splnil podle mě všechny mé požadavky a ohodnotil jsem ho 95%. To je pro mě aspoň pořádná hra, takové hodnocení jsem v poslední době snad ničemu nedal. Ani Gearsovi.
"Já mám své pravidlo, že by mělo záležet na všem." tu sa zasmejem :D :D :D :D :D :D
"Zvláště navíc Vampire neberu ani tak za čistokrevné RPG. O nic více než Gothica." A tu si poviem WTF?! A čo je podľa teba čistokrvné rpg? Kde sa nebojuje? Nie to je adventúra. :D
Já u Unrealu v komentáři vypsal klady (snažil jsem se být objektivní), ale hodnocení jsem si střelil subjektivní (zastaralejší a tou bloudění mě štvalo :-)). RtCW jsme tam už rozebírali v diskuzi - přišlo mi to jako obyčejná střílečka, nadpřirození nepřátelé mě nějak iritovali, prostředí se mi zdálo chudé a nijak extra zábavné. Celkově nejsem fanda druhé světové a mě to přišlo jako taková obyčejnější střílečka z druhé světové. Ani tehdy v době vydání, když jsem to jen tak okrajově zkusil, mě to nelákalo, ale hrát pořádně jsem to začal možná příliš pozdě.

S Fenixem mě docela už serete, protože podle něho neurčuju kvalitu her. Gears mě chytil tak celkově svojí akčností a stylem. Macho styl to jen celé "podtrhoval". Teď co se mi líbí ještě hra Batman, tak je všude Batman a Fenix. Za pár let tu bude dalších 20 postav a vše jen proto, protože se mi líbily ty hry. SUPER!

Painkillera jsem hodnotil 70%, protože mě hlavně bavilo to špendlení, pestrá monstra, fajn bossové a i prostředí se mi zdálo místy fajn, i když nic extra kulervoucího. Sice sterotypní, ale mě to bavilo. Datadisk jsem hodnotil 50%. Bylo to uspokojující, ale už mě ten stereotyp trochu více nudil. Navíc přibylo o hodně více akce, nepřátelé zodolněli, ale ta akce už nebyla taková pěkná jako v předchozím díle. Prostě jsem chytil kulomet a řezal, pak měnil na granáty a řezal tanky. Už se mi to tolik nelíbilo a nebyly tam takové vypečené mise jako v prvním Painkillerovi. To samé se týká Necrovisionu, ale tam to tou akcí úplně přehnali a nezdálo se mi to ke konci ani trocu zajímavé, či něčím pestré. Jen jsem rubal a rubal.

Akce ve Vampire mi přijde jako v Necrovision a myslím, že by nedalo tolik práce ji udělat o něco lepší.

Kubulus: Tak proč jsi tu předtím vyzdvihoval, jak to měli vývojáři těžké, že museli naprogramovat FPS a RPG a já to neocenil. Teď když vyčtu, že FPS složka stojí za houby, tak je to zase čistokrevné RPG. No to je vážně super, že si mluvíš, jak se ti to hodí.

"Ak sa hráme na realistickosť, tak keď ti niekto za stenou robí zvuk krokmi, tak nereaguješ len preto, že ho nevidíš? :D" Určitě tam nevyzprázdním zásobník ze samopalu přes dva metry tlustou vrstvu železa a nesundám ho. Kromě toho tam bylo několik jeho vojáků a já. Takže nemohl vědět o koho se jedná a začít tam střílet jako kretén. Kdybych měl dbát na realističnost, tak Vampire shodím úplně. Hodil bych mu tak 0%, protože tam bylo mnohem více věcí, které jsem ale přehlížel a rozepsání se o nich by mi zabralo snad 100 stran.

Akční hry mám rád, ale nevidím proč by akce v RPG nemohla být na stejné úrovni jako v FPS. Nemusí být vyloženě nejlepší (CoD apod.), ale mohla by být lepší. Konec konců, mě se sekání v Arx Fatalis či Gothicích líbí stejně jako rubačka Devil May Cry 4 a nepotřebuju tam nějaká šílená komba ani. V Risenu se mi souboje líbily dokonce ještě více než DMC 4 a pořád je Risen více RPG než DMC 4. Tak proč by Vampire nemohl mít lepší akční stránku než má.

btw: Nevím, co Kubulusovi furt vadí na těch Gothicích a Risenech. Stále se jedná o RPG. Já nevím, co si mám představit pod čistokrevným RPG - zdupanou akci??

A ještě k tomu "damagi" - v fps to bije opravdu více do očí než v Gothicu, kde sekám.


EDIT: S exhibicionismem to tu nemá nic společného. Líbí se mi určitý styl her a je pochopitelné, že někde přehlížím, když mi ty věci nevadí. Vy tady také přehlížíte, že akce stojí za houby. Prostě máte svá nepsaná pravidla: "U RPG nezáleží ani trochu na akci, ale hlavně na dialozích, příběhu, vývoji postavy." Já mám své pravidlo, že by mělo záležet na všem. Zvláště navíc Vampire neberu ani tak za čistokrevné RPG. O nic více než Gothica.

EDIT2: Co FEAR? Taky jsem ho mohl zkritizovat, ale líbil se mi. Kromě toho prostředí tam bylo sice hodně stereotypní, ale pořád lepší než minimálně polovina lokací u Vampire :-)
U Painkillera má 70% (i kdyby, stejně je to blbost), Unreal má komentář fajny, i když pravda 50% bych z něj neodvodil. Snad jen RtcW by stálo za vysvětlení, i když taky nejsem z těch co se z něj můžou štěstím podělat :)
To jsem si taky myslel, ale on hodnotil 50 % třeba i Unreal, RtCW a Painkillera, takže v tom to nebude...
Ale pendrek, pivo ma proste rad akcni hry a obcas si je plete s rpgckama :)
Z toho celýho mi připadá, že Pivovi se Bloodlines nelíbily jen proto, aby šel proti proudu. A nejen u Bloodlines. On prostě vezme oblíbenou hru, přehlédne její kvality a vyzdvihne nepříliš podstatné detaily jako nepřekonatelné chyby (nebo opačně u méně oblíbených her). Zato u her, které mají zjevné zásadní nedostatky se tváří, jako by tam vůbec nebyly. Asi je na čase si zvyknout, že je to prostě exhibicionista a musí být středem diskuse, ať už je za vola a nebo není :-)
Pivo: Ještě k tomu FPS faktoru - jediné co si Vampire z FPS (a i TPS, na to jsem zapomněl) vypujčuje je kamera. Jinak je celý koncept RPG - od AI až po akci.

Jinak příklady čistokrevných RPG, které sis užil a mezi něž si zařadil hry jako Gothic či Risen, jsou opravdu přesvědčujícím (jsou to opravdu hodně čistokrevná RPG) hodně dobrým podkladem pro tvůj argument.