Co je to RPG? Pro mě osobně kvalitní RPG, u kterého jsem ochoten zabít hodiny času, by mělo být hlavně ztělesněním (ve zkratce) rutinního systému zabaleného do takové zábavy, že mě tu rutinu bude bavit vykonávat právě těch xxxhodin. Tento titul bohužel selhává až žalostně.
Pro mě osobně zatim je králem Diablo 2. Hrál jsem ho na českých realmech s kamarády nějaký pátek. Ale všeobecně dle mého to, co člověka baví a láká dělat po x áté je hlavně ten loot, pak dobře propracovaný skill tree a zábavně provedené dovednosti. Vzpomínám, jak jsme chodili na vyhlášené bose a chodili do určitých lokalit, protože se vědělo, že tam padaj různý itemy - sice s mizivou šancí ale byla tam a taky runy, ty hlavně. Zkrátka, až stovky hodin padly na tom, že člověk hledal do sbírky něco, co mělo ubohou šanci padnout, proč? Protože za 1) hraní bavilo samo o sobě 2) Když už se zadařilo, výsledek stál za to 3) Někdy se zadařilo jinym způsobem a padlo něco jinýho, něco co vás zlákalo rozjet novou postavu. 4) Když vás začaly nudit runy za lootem tak jste si dali na odreagování nějakej ten PvP( škoda že tehdy byl net z doby kamený) Dodnes se mi stýská po mym vyšperkovanym Foherovi.
Ale to jsem se nechal unést. Vikings WoM mě zarazil už při prvnim spuštění. Ještě jsem nenarazil na hru, která by mě dřív nutila vytvářet profil a dělat postavu předtím, než jsme měl možnost podívat se do settings a rozkoukat se po menu.
Co se dělo po zapnutí kampaně? Zpočátku osahávání si dovedností. Kochání se nad celkem vydařenou grafikou a zkoumání mechanik. pak krátkodobá frustrace hned u prvního bose. Pak euforické asi 3 kapitoly. Rozjel jsem DW berserkera a potom jsem do toho zapojil i luk. Bavilo mě to celkem dost ty první 4 kapitoly. Jenže po nich přišla apatie a neskutečná nuda. U této hry totiž nejste v žádném očekávání, nic moc vás nevyvede z míry a jakmile si osvojíte všechny skilly z vámi zvolené větve a přežerete se toho, je konec.
Páni tvůrci si chtěli připadat hrozně inovativní a klasickej loot system jim připadal asi fádní. No, pletete se. A já mam spíš podezření, že si chtěli hoši sami usnadnit práci a povedlo se, ale výsledkem je nuda. Zabijete nějakou těžkou mobku? Nedostanete nic. Dostanete novej level? A díky něco novej skill? No jo, jenže k čemu nový skilly?
U ostatních RPG jste díky novejm skillům mohli jít tam, kam jste předtim nemohli a hra vás za úspěch odměnila něčim. A když ne na poprvé, tak někdy určitě. Tady furt jen pokračujete dál, a protože z mobek padaj jen železa a dřeva, nebo totální šity kvůli kterejm byste nevážili cestu za obchodníkem pokud by byl o trochu dál , po chvíli nemáte absolutní motivaci pokračovat. Příběh není poutavý a ani bych ho od hack'n' slash RPG nečekal , ale tím pádem tu neni nic kvůli čemu to hrát. Chvíli jsem si naivně myslel, že můžu gift pointy rozdávat alespoň do passivek u bohů, jejichž zbraně jsem nepoužíval. Až později jsem zjistil( protože hra vám neřekne absolutně nic) , že to vlastně nefunguje a utratil jsem body za 2 levely uplně zbytečně. Takže ani to kombinování do skill/gift tree není žádná hitparáda.
Teďka k technický stránce hry. Grafika je celkem chválihodná a zejména se mi líbily textury příšer - etinové sice vypadali jako přerostlá zoombie/mutanti ale pastva pro oči. Různé levely se jim povedly taky, ačkoliv poslouchat hlavní postavu jak by potřebovala kouzla aby rozbil bránu, už vás po několikáté zaručeně otráví. Po vzhledové stránce je hra naprosto v pořádku, ale jinak je to naprosto ploché, nemáte kam zabloudit, nic vás nepřekvapí/nepotěší.
Ohraničení map je jak z roku 1995. Postava běhá do nízko nakupených balíků se senem, do pár polínek položených přes sebe. Pathfindning, ačkoliv ho u těchto her není moc zapotřebí protože postavu navigujete neustále sami, je katastrofální. Když už postavu pošlete z jednoho konce obrazovky na druhej a v cestě je nedejbůh "něco" , postava by byla schopná zemřít vyčerpáním jen aby to odtlačila z cesty...... V pár misích dostanete k ruce posily a asi si dovedete představit, co na tý mapě dělali- ano správně, překáželi, protože jste z chumlu štítonošek museli vykotoulovat / vychargovat se.
Nevim z jakýho důvodu(respektive domnívám se že to vim) se rozhodli nezvýrazňovat těch pár interaktivních předmětů/objektů, se kterými lze na mapách něco dělat. Pravděpodobně asi proto, že nedokázali vymyslet nic originálnějšího než na každou mapu dát pár bonusovejch objektivů, za jejich splnění dostanete nějakou surovinu navíc. Čili - chudym nápadem ještě uškodili těchnický stránce hry. Jako nejenže se tady loot skoro nekoná, ale ještě to málo co by padnout mohlo schovávaj tak, abyste zabíjeli minuty tim, že budete běhat po mapě a hledat poslední tohle nebo támhleto.......špatný.
Bugy - koukal jsem na Bugreport thread na steamu a aktivita mizerná. Osobně se mi stal bug s replikováním setových itemů, kterej už předemnou nahlásili asi 3-4 lidi a reakce/fix žádnej. A vlastně hru jsem zakončil tak ( ne že byhc ji dohrál a ani nebudu, nemám to zapotřebí), že jsem někde na nábřeží přesekl strom , kterej pak spadl za mě a jsem stucknutej mezi hromadou harampádí....... :D Vim, že by to asi šlo snadno reloadnout, ale už nechci, neni kvůli čemu. Pokud snad někde vdáli se má začít něco dít, sorry, ta hra ten pocit nenavodila a nedokázala udržet moji pozornost.
Za necelých 30 éček, které za to chtějí na steamu, jsem očekával mnohem větší a dlouhodobější porci zábavy a čistě ze subjektivního hlediska si nemyslim, že je to relevantní částká kterou by se měli sami oceňovat. kolik je stál ten grafickej engine mě nezajmá, to má bejt jen doprovodnej efekt jak to vypadá. Přál bych si refund, ale to už bohužel nejde.
Pro mě osobně zatim je králem Diablo 2. Hrál jsem ho na českých realmech s kamarády nějaký pátek. Ale všeobecně dle mého to, co člověka baví a láká dělat po x áté je hlavně ten loot, pak dobře propracovaný skill tree a zábavně provedené dovednosti. Vzpomínám, jak jsme chodili na vyhlášené bose a chodili do určitých lokalit, protože se vědělo, že tam padaj různý itemy - sice s mizivou šancí ale byla tam a taky runy, ty hlavně. Zkrátka, až stovky hodin padly na tom, že člověk hledal do sbírky něco, co mělo ubohou šanci padnout, proč? Protože za 1) hraní bavilo samo o sobě 2) Když už se zadařilo, výsledek stál za to 3) Někdy se zadařilo jinym způsobem a padlo něco jinýho, něco co vás zlákalo rozjet novou postavu. 4) Když vás začaly nudit runy za lootem tak jste si dali na odreagování nějakej ten PvP( škoda že tehdy byl net z doby kamený) Dodnes se mi stýská po mym vyšperkovanym Foherovi.
Ale to jsem se nechal unést. Vikings WoM mě zarazil už při prvnim spuštění. Ještě jsem nenarazil na hru, která by mě dřív nutila vytvářet profil a dělat postavu předtím, než jsme měl možnost podívat se do settings a rozkoukat se po menu.
Co se dělo po zapnutí kampaně? Zpočátku osahávání si dovedností. Kochání se nad celkem vydařenou grafikou a zkoumání mechanik. pak krátkodobá frustrace hned u prvního bose. Pak euforické asi 3 kapitoly. Rozjel jsem DW berserkera a potom jsem do toho zapojil i luk. Bavilo mě to celkem dost ty první 4 kapitoly. Jenže po nich přišla apatie a neskutečná nuda. U této hry totiž nejste v žádném očekávání, nic moc vás nevyvede z míry a jakmile si osvojíte všechny skilly z vámi zvolené větve a přežerete se toho, je konec.
Páni tvůrci si chtěli připadat hrozně inovativní a klasickej loot system jim připadal asi fádní. No, pletete se. A já mam spíš podezření, že si chtěli hoši sami usnadnit práci a povedlo se, ale výsledkem je nuda. Zabijete nějakou těžkou mobku? Nedostanete nic. Dostanete novej level? A díky něco novej skill? No jo, jenže k čemu nový skilly?
U ostatních RPG jste díky novejm skillům mohli jít tam, kam jste předtim nemohli a hra vás za úspěch odměnila něčim. A když ne na poprvé, tak někdy určitě. Tady furt jen pokračujete dál, a protože z mobek padaj jen železa a dřeva, nebo totální šity kvůli kterejm byste nevážili cestu za obchodníkem pokud by byl o trochu dál , po chvíli nemáte absolutní motivaci pokračovat. Příběh není poutavý a ani bych ho od hack'n' slash RPG nečekal , ale tím pádem tu neni nic kvůli čemu to hrát. Chvíli jsem si naivně myslel, že můžu gift pointy rozdávat alespoň do passivek u bohů, jejichž zbraně jsem nepoužíval. Až později jsem zjistil( protože hra vám neřekne absolutně nic) , že to vlastně nefunguje a utratil jsem body za 2 levely uplně zbytečně. Takže ani to kombinování do skill/gift tree není žádná hitparáda.
Teďka k technický stránce hry. Grafika je celkem chválihodná a zejména se mi líbily textury příšer - etinové sice vypadali jako přerostlá zoombie/mutanti ale pastva pro oči. Různé levely se jim povedly taky, ačkoliv poslouchat hlavní postavu jak by potřebovala kouzla aby rozbil bránu, už vás po několikáté zaručeně otráví. Po vzhledové stránce je hra naprosto v pořádku, ale jinak je to naprosto ploché, nemáte kam zabloudit, nic vás nepřekvapí/nepotěší.
Ohraničení map je jak z roku 1995. Postava běhá do nízko nakupených balíků se senem, do pár polínek položených přes sebe. Pathfindning, ačkoliv ho u těchto her není moc zapotřebí protože postavu navigujete neustále sami, je katastrofální. Když už postavu pošlete z jednoho konce obrazovky na druhej a v cestě je nedejbůh "něco" , postava by byla schopná zemřít vyčerpáním jen aby to odtlačila z cesty...... V pár misích dostanete k ruce posily a asi si dovedete představit, co na tý mapě dělali- ano správně, překáželi, protože jste z chumlu štítonošek museli vykotoulovat / vychargovat se.
Nevim z jakýho důvodu(respektive domnívám se že to vim) se rozhodli nezvýrazňovat těch pár interaktivních předmětů/objektů, se kterými lze na mapách něco dělat. Pravděpodobně asi proto, že nedokázali vymyslet nic originálnějšího než na každou mapu dát pár bonusovejch objektivů, za jejich splnění dostanete nějakou surovinu navíc. Čili - chudym nápadem ještě uškodili těchnický stránce hry. Jako nejenže se tady loot skoro nekoná, ale ještě to málo co by padnout mohlo schovávaj tak, abyste zabíjeli minuty tim, že budete běhat po mapě a hledat poslední tohle nebo támhleto.......špatný.
Bugy - koukal jsem na Bugreport thread na steamu a aktivita mizerná. Osobně se mi stal bug s replikováním setových itemů, kterej už předemnou nahlásili asi 3-4 lidi a reakce/fix žádnej. A vlastně hru jsem zakončil tak ( ne že byhc ji dohrál a ani nebudu, nemám to zapotřebí), že jsem někde na nábřeží přesekl strom , kterej pak spadl za mě a jsem stucknutej mezi hromadou harampádí....... :D Vim, že by to asi šlo snadno reloadnout, ale už nechci, neni kvůli čemu. Pokud snad někde vdáli se má začít něco dít, sorry, ta hra ten pocit nenavodila a nedokázala udržet moji pozornost.
Za necelých 30 éček, které za to chtějí na steamu, jsem očekával mnohem větší a dlouhodobější porci zábavy a čistě ze subjektivního hlediska si nemyslim, že je to relevantní částká kterou by se měli sami oceňovat. kolik je stál ten grafickej engine mě nezajmá, to má bejt jen doprovodnej efekt jak to vypadá. Přál bych si refund, ale to už bohužel nejde.
Pro: grafika , obludy , main menu soundtrack
Proti: repetitivní + nudné , zabugované , DRAHÉ!!!