Prosím jak spustit Warcraft 2 na Windows XP HE 2002 SP3 AMD ATHLON 64 3900+ 2,4GHZ DÍK ZA RADU
Diskuze
ten odkaz na orchestrální koncert skladeb z Warcraftu ve mě vybudil teda hodně rozporuplné pocity. Na jednu stranu úžasný, že to někdo hraje, hrozně rád bych to slyšel v orchestrálním provedení celé.
Ale poslouchat to v tomto provedení bylo utrpení. Absolutně neladí a rytmicky jsou tak mimo....to mi trhalo uši takhle mrvit jedny z mých nejoblíbenějších melodií :-(
Hlavně ten druhý song byl nejhorší
Ale poslouchat to v tomto provedení bylo utrpení. Absolutně neladí a rytmicky jsou tak mimo....to mi trhalo uši takhle mrvit jedny z mých nejoblíbenějších melodií :-(
Hlavně ten druhý song byl nejhorší
90210: No kdyz si clovek chce zahrat nejakou hru v DOSu, musi tohle stejne nastavovat a onboard zvukovka je spis na obtiz, protoze obvykle s temi dostupnymi moznostmi nema nic spolecneho :) Jeste si pamatuju, jak si clovek psal na papirek ty hodnoty IRQ, kanalu a dalsiho, ktere mu funguji, aby se pote o zkusenosti podelil s kamarady a snazil se podobne nastavit dalsi hry, ve kterych to zase neslo :)
4Garion - Kdyz uz byval s necim problem, tak prave s nastavenim zvukovky, ktery se casto zvrhavalo v neskutecnej vopruz. Docela vtipny bylo, ze kdyz jsem si nekdy pred 6 lety kupoval komp, respektive si ho sestavil, a na kratkou chvili jsem se o HW zacal zajimat (ne ze by me HW nekdy nejak zvlast tankoval, spis naopak, ale zhruba do roku 2001 jsem byl celkem v obraze), tak me nejvic ze vseho prekvapilo, ze zvukovky jsou integrovany na zakladni desce. Ted uz nikomu nehrozi nastavovani Pc Speakeru, Soundblasteru/Soundblasteru Pro, Rolandu, Gravis Ultrasound, Adlib/Adlib Gold a desitek dalsich silenosti v setupu. I kdyz mel clovek nejakej Soundblaster, tak byl kolikrat problem ho nastavit tak, aby fungoval. A kdyz se blbe nastavila zvukovka, tak samotna hra vubec nesla.
Uff, to jsem si zase zavzpominal...:-)
Uff, to jsem si zase zavzpominal...:-)
90210: Pamatuju si, ze tam byly i specificke moznosti typu Herkules a tak dale a kompatibilni to mezi sebou rozhodne nebylo (nemyslim si, ze byl problem s rozlisenim, ale spis s barevnou hlobkou), podobna situace byla i u zvuku. Kazdopadne typ GK uz vam nereknu (ostatne to nebyl ani muj PC), na mem PC uz jsem jel DOSove hry pres Win98 a tam muzou byt na vine ony.
Vzdycky bylo na vyber CGA, EGA a VGA, pripadne MCGA s tim, ze se mi nikdy nestalo ani na jednom z desitek pocitacu, ze by u nektereho z techto modu byl nejaky problem. Sekalo se to maximalne u archaickych obskurnich zalezitosti typu Tandy.
Pokud jsi měl SVGA podporující kartu, která nedokázala rozjet VGA, tak byl problém na straně tvého stroje (který osobně fakt nechápu), protože SVGA je jen rozšířením VGA standartu od té samé společnosti.
Hamster: No tak na tyhle mody bacha, vzhledem k tomu, ze dnes uz jsou prece jen ta rozliseni, barvy atp pomerne standardizovane, uz by se dalo rict, ze ty podmnoziny plati, ale driv to tak rozhodne nebylo (v DOSovych hrach bylo casto na vyber z nekolika "GA" modu a opravdu to nebylo tak, ze kdyz clovek vlastnil placnu VGA, ze mu ostatni mody jely, protoze by to byly podmnoziny, obvykle tak ze 4-5 modu fungoval 1-2, zbytek bez sance). Takze za samozrejmost bych to (pri diskuzi o starsich hrach) rozhodne nepovazoval.
TombSpirit: Že ti SVGA podporující karta dokáže zobrazit VGA je snad samozřejmé (stejně jak ta Radeonka).
Na tom, že Jab imo citoval vytrženě z kontextu (a naznačoval tím že 1024x768 může být SVGA) to imo moc nemění. :/
Na tom, že Jab imo citoval vytrženě z kontextu (a naznačoval tím že 1024x768 může být SVGA) to imo moc nemění. :/
No i když jsem nečekal že to někdy (dneska) řeknu, já musím souhlasit s Jabem (sry Hamstere). :-) Chápu to tak, že každá SVGA grafická karta je zároveň i VGA (neboli každá karta podporující SVGA režim podporuje i VGA režim), každá XGA grafická karta je zároveň SVGA (a tedy i VGA) atd.
Akorát nevím, co na tom Jabovi přijde jako "neinteligentní"...
Akorát nevím, co na tom Jabovi přijde jako "neinteligentní"...
Hamster: Ale kulové. A vůbec jdu taky spát. Příští diskuzi snad povedu o něčem inteligentním. :)
Napsal jsem blbost, asi už půjdu spát.
TombSpirit: Moje radeonka umí 640x480 zobrazit taky, holka jedna chytrá, ale SVGA naštěstí není. ;)
No dobře, sice je to jenom na české wikipedii (a nepřidals to tam náhodou před chvilkou ty?), :-) a na anglické ne, ale dejme tomu.
Každopádně jsme si nerozuměli. Já (a určitě nejsem sám) pokud mluvím o SVGA rozlišení (v jiným kontextu tyhle ...VGA zkratky nepoužívám), tak myslím vždycky 800 x 600. Tzn. pro mě SVGA = 800 x 600 (ale není to přesný, jak už vím). Co se týče SVGA grafických karet (tzn. grafického režimu podporovaného těmito kartami), tak samozřejmě umí zobrazit i 640 x 480.
Ale stejně si neodpustím: :-)
http://www.fi.muni.cz/usr/pelikan/ARCHIT/TEXTY/VIDEO2.HTML
"Posledním naprosto standardním režimem, který je na všech SVGA kartách kompatibilní, je režim VGA 640 x 480 v 16 barvách. Režimy s vyšším rozlišením již bývají nekompatibilní a vyžadují speciální programové ovladače určené pro práci s tímto typem videokarty."
Tímto tedy oficiálně schvaluji ViRusovi použití zkratky SVGA. :-)
Každopádně jsme si nerozuměli. Já (a určitě nejsem sám) pokud mluvím o SVGA rozlišení (v jiným kontextu tyhle ...VGA zkratky nepoužívám), tak myslím vždycky 800 x 600. Tzn. pro mě SVGA = 800 x 600 (ale není to přesný, jak už vím). Co se týče SVGA grafických karet (tzn. grafického režimu podporovaného těmito kartami), tak samozřejmě umí zobrazit i 640 x 480.
Ale stejně si neodpustím: :-)
http://www.fi.muni.cz/usr/pelikan/ARCHIT/TEXTY/VIDEO2.HTML
"Posledním naprosto standardním režimem, který je na všech SVGA kartách kompatibilní, je režim VGA 640 x 480 v 16 barvách. Režimy s vyšším rozlišením již bývají nekompatibilní a vyžadují speciální programové ovladače určené pro práci s tímto typem videokarty."
Tímto tedy oficiálně schvaluji ViRusovi použití zkratky SVGA. :-)
Jabe, to se na tu svou citaci kdyžtak na wiki mrkni ještě jednou, protože to si zrovna vytrhl z odstavce, který stručně zasazuje SVGA do vývoje těch grafických standartů, takže jeho zakončení touhle větou docela dává smysl. 1024x768x8 je XGA.
Normally, ale ne vždy. :) Ty rozlišení souvisí s počtem barev. Ve VGA i SVGA je těch možností vícero. I SVGA může být v 640x480 - přirozeně. Warcraft 2 je skutečně SVGA.
Já se v těhle záležitostech kulové vyznám. Ale prostě to jde a W2 je v rozlišení 640x480 a zároveň je i SVGA (byť těch barev očividně zase tolik nemá). Smiř se s tím. :) A předně se o tom nehádej, anžto to píší všude včetně wikipedie.
A nakonec se nechci dohadovat o něčem, po čem mi je kulové.
Btw: "It was quickly extended to 1024 × 768 8-bit pixels, and well beyond that in the following years." Z toho stejného odkazu.
Já se v těhle záležitostech kulové vyznám. Ale prostě to jde a W2 je v rozlišení 640x480 a zároveň je i SVGA (byť těch barev očividně zase tolik nemá). Smiř se s tím. :) A předně se o tom nehádej, anžto to píší všude včetně wikipedie.
A nakonec se nechci dohadovat o něčem, po čem mi je kulové.
Btw: "It was quickly extended to 1024 × 768 8-bit pixels, and well beyond that in the following years." Z toho stejného odkazu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_video_graphics_array
"When used as a resolution specification, in contrast to VGA or XGA for example, the term SVGA normally refers to a resolution of 800 × 600 pixels."
"Ono to samozřejmě jde (Mluvím o W2)."
Co jde?
"When used as a resolution specification, in contrast to VGA or XGA for example, the term SVGA normally refers to a resolution of 800 × 600 pixels."
"Ono to samozřejmě jde (Mluvím o W2)."
Co jde?
Nepleť to dohromady. V tomhle případě je rozlišení 640x480, ale stále jde o SVGA. Ono to samozřejmě jde (Mluvím o W2).
A já jsem teď vyzkoušel tu starou DOSovou verzi (ale pochybuju, že by to u Battle.net edition bylo jinak). Takže 640x480 = VGA.
Google mi napověděl, že W2 běží originálně v 640x480 a W1 v 320x240
W2 je SVGA, VGA je jednicka.
100% to je 640x480. Já zase nevím, jestli je fér vytýkat neexistenci uložených skupin hře z roku 1995, to je jako bych vytýkal Wolfensteinovi 3D, že se nedá ovládat myší ani nastavit strafování na klávesnici...
To je divný, já bych dal ruku do ohně za to, že W2 beželo 640x480... Jinak u W3 je 12 jednotek ve skupině akceptovatelné, protože jsou tam mnohem menší armády než ve W2, nebo Starcraftu a taky díky větší potřebě ovládat různé jednotky zvlášť mají hráči tendenci používat více skupin, i když nejsou zcela naplněny. Ve W2 je tedy 9 jednotek pro skupinu docela omezujících, ale určitě bych to nevytýkal hře vydané v roce 95...
TombSpirit: díky :-)
1. Jo jede v 800x600
2. tak jak vypadá, vzhled
3. je to ta první verze, ne Battle.net
1. Jo jede v 800x600
2. tak jak vypadá, vzhled
3. je to ta první verze, ne Battle.net
ViRus: Plusko, ale mám pár připomínek :-)
1. Mám pocit, že W2 běžel ve VGA (640x480) rozlišení, ne v SVGA (800x600).
2. Nevím, co je "výzorem" (nebo co tam mělo být místo toho).
3. Proti: No, ve W3 to není o moc lepší, tam je myslím maximum 12 jednotek ve skupině (což samozřejmě neznamená, že to nemůžeš mít v proti). Jestli tím "skupiny nelze ukládat do paměti" myslíš Ctrl-1 apod., tak to už v Battle.net edition jde.
1. Mám pocit, že W2 běžel ve VGA (640x480) rozlišení, ne v SVGA (800x600).
2. Nevím, co je "výzorem" (nebo co tam mělo být místo toho).
3. Proti: No, ve W3 to není o moc lepší, tam je myslím maximum 12 jednotek ve skupině (což samozřejmě neznamená, že to nemůžeš mít v proti). Jestli tím "skupiny nelze ukládat do paměti" myslíš Ctrl-1 apod., tak to už v Battle.net edition jde.
Hehe, super odkaz...
Jo, Sound Blaster, to je mi povědomý, to jsem asi měl :) Ale zase na druhou stranu jsme měli "novej komp" (800 mhz, další údaje si nepamatuju) a tam by to fungovat mělo - já se tenkrát uklidňoval, že ten komp byl až moc dobrej :)
No ty vole:). Neměl jsi ultimátní Sound Blaster 16 nebo dokonce Pro;P? Já to pařil snad až na nabušeném stroji Pentium 100, 16MB RAM a zvukovka nechyběla... Přehraj si pár tracků na youtube, jsou výborný. A namluvení...mlask!:)
Tak to já hrál W2 beze zvuku, takže nevim :-D
Ty krááso, pro fandy povinnost: http://www.youtube.com/watch?v=yS-1UPNBUWA&feature=related
Jestli to chápu dobře, tak na Surtepu by měla (jenom dnes) stát Blizzard Anthology (Warcraft 2 Complete + Starcraft Complete + Diablo) 197 Kč...
Ono to možná bude taky tím, že jsem hrál datadisk až dost dlouho (roky) po prvním průchodu původní hrou. Jinak na AB mně vadí, že je (aspoň pro mě) problém dohrávat mise hned poprvé, zvlášť když člověk nezná terén (umístění hradů, surovin apod.). Poslední dobou mám prostě pocit, že ten čas strávený x-tým opakováním jedné mise by se dal strávit o dost líp.
Když jsem hrál datadisk poprvé, tak mi obtížnost přišla o dost vyšší, než v původní hře. Nepřítel útočí ve větších vlnách a kolikrát neměl člověk ani moc času rozestavět základnu. Ale na druhé zahrání to už strašné nebylo. Všechno je o zvyku a tréninku :-) Viz. HoMaM: AB - v životě by mě nenapadlo, že tam všechny kampaně dohraju bez cheatů a hle - jednoho dne se zadařilo :-)
Mně přijde dost zvláštní, že by ta obtížnost byla až tak vysoká. Možná jsem hrál nějakou opatchovanou verzi...
V datadisku jsem dohrál za každou stranu první tři mise a pak jsem to vzdal. :-/
Rozhodně oproti původní hře byl znatelně těžší, ale co si pamatuji, tak se to krom několika posledních misí docela dalo.
Už je to teda nějakej ten pátek, ale pamatuju si, že daťák byl těžkej jako prase.
Právě že to hraju v Battle.net edici - označování jednotek do skupin pomáhá dost. Vzhledem k tomu, že vlastním jak původní W2 tak původní datadisk, tak to zlepšení dokážu posoudit... ;-)
TombSpirit: Datadisk hraju právě teď. V něm jsem se nikdy moc daleko nedostal, protože mi ta obtížnost naopak přišla celkem brutální. Teď mi to zatím nepřijde tak těžké, ale je pravda, že dřív jsem míval více zákopovou taktiku, teď se snažím co nejrychleji útočit a převést problémy spíše na soupeřovu stranu bitevního pole - a funguje to. Ale jsem zatím teprve v cca 4. kole za orky, předchozí jsem dal včera celkem rychle a pak se nechal hned v následujícím zaskočit a zmasit gryfiny... Teď si dám pozor na věžové zajištění a ukážu jim, zač je toho loket... ;-)
TombSpirit: Datadisk hraju právě teď. V něm jsem se nikdy moc daleko nedostal, protože mi ta obtížnost naopak přišla celkem brutální. Teď mi to zatím nepřijde tak těžké, ale je pravda, že dřív jsem míval více zákopovou taktiku, teď se snažím co nejrychleji útočit a převést problémy spíše na soupeřovu stranu bitevního pole - a funguje to. Ale jsem zatím teprve v cca 4. kole za orky, předchozí jsem dal včera celkem rychle a pak se nechal hned v následujícím zaskočit a zmasit gryfiny... Teď si dám pozor na věžové zajištění a ukážu jim, zač je toho loket... ;-)
Úplně jsem sdostal chuť si to nainstalovat, ještě že jsem si koupil tu Blizzard Anthology:-)
No dobře, ale proti věžím většinou draci nemají moc šancí. Ogre mages si mě myslím moc nevšímali...
Pokud se tomu drakovi vtipně nepodařilo sejmout lučištníky bez potíží, či přestřelka nevyprovokovala nedaleko stojící magické Ogry. Ještě teď se hrůzou budím po nocích a přednáškách.
Mně přišla ta poslední mise za lidí vcelku lehká. Nejtěžší bylo to vylodění, pak už stačilo jenom mít pár lučištníků/věží na draky, pro úplnost jsem ještě zničil základnu vpravo (mám pocit, že mě tam jenom trochu otravovali Death Knighti, nebo jak se ty potvory jmenovaly) a na portál jsem si vzal pokaždé 9 gryfonů...
Zato jsem měl trochu problém s poslední misí za orky, kde mě myslím pořád napadali gryfoni a bránit se proti nim bylo trochu těžší.
Falagar: A plánuješ dohrát i datadisk? Já za sebe určitě doporučím, obtížnost mi nepřijde nijak přehnaně vysoká (rozhodně ne třeba o tolik, o kolik je imho Armageddon's Blade těžší než původní kampaň v HoMaM 3 - v druhém kole jsem to vzdal, ale plánuju se k tomu vrátit...), většina těch misí je docela lehká, protože máš buď vždycky nějakého "hrdinu" nebo se snadno dostaneš ke zlatému dolu s minimálně desítkami tisíc jednotek zlata...
Zato jsem měl trochu problém s poslední misí za orky, kde mě myslím pořád napadali gryfoni a bránit se proti nim bylo trochu těžší.
Falagar: A plánuješ dohrát i datadisk? Já za sebe určitě doporučím, obtížnost mi nepřijde nijak přehnaně vysoká (rozhodně ne třeba o tolik, o kolik je imho Armageddon's Blade těžší než původní kampaň v HoMaM 3 - v druhém kole jsem to vzdal, ale plánuju se k tomu vrátit...), většina těch misí je docela lehká, protože máš buď vždycky nějakého "hrdinu" nebo se snadno dostaneš ke zlatému dolu s minimálně desítkami tisíc jednotek zlata...
Falagar: Nápodobně :-) Když jsem to hrál naposledy, zbylo mi asi 5 jednotek, které zničily portál :-) V té poslední misi za lidi je zlato opravdu hodně omezené...
Dohráno. Tentokrát včetně posledního kola za lidi, to jsem před tím bez cheatů neudělal nikdy. :-) Stálo to několik restartů, než se mi podařilo vylodit se bez neúnosných ztrát, ale nakonec jsem to ustál. Lahodná odpočinková hra. Ale trvalo mi to opravdu léta letoucí, než jsem ty kampaně pozapomínal a mohl si je zase znovu užít... ;-)
W2 mám kupodivu pořád raději než trojku.
Konkrétně Shift přidává jednotku do skupiny a s Ctrl je možné označit jednotky tažením myší (v jedničce).
Přeně tak - se shiftem. V jedničce se dají označit 4, ve dvojce 9, battle.net edice přináší možnost ukládání skupin jednotek.
Handa: V jedničce se myslím dá označit víc jednotek, ale je potřeba držet nějakou klávesu (Ctrl, Shift nebo Alt, teď fakt nevím).
K této hře jsem se doatl teprve nedávno a dostala mne. Rozíření jednotek, Warcraft dva mne dostal. Je to zkrátka jedn z kultu firmy Blizzard
Warcraft forever
kdysi jsem na teto hre ztravil priserne hodin a nedavno jsem si ji znova instaloval a hral znova
co k tomu rict vic
kdysi jsem na teto hre ztravil priserne hodin a nedavno jsem si ji znova instaloval a hral znova
co k tomu rict vic